Gå til innhold

Belle

^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Hei skatt :klemmer: Så godt å lese at tiden med mammaen din bare ble brukt til å være sammen :hjerte: Det er ikke alltid det beste er at alle er involvert..synes jeg ihvertfall! Det er vanskelig å forholde seg nøytral oppi det hele, og en ønsker jo egentlig ikke å ta parti mot noen andre som er seg så nære...håper dere finner utav det iallefall :kose:

I klesveien går det sånn av og på her, Liten nekter stort sett kun å ha på seg kjole (!!!) og "sånne stive bukser" - dvs alt som minner om dongeri! Jeg hadde handla så masse fint på Benetton her i vår, men det var ifølge henne "stivt og ekkelt" så da ligger de der da, fineste buksene *hyyyl* Her er PompdeLux kjempesuksess, også mamma sine hjemmesydde baggy joggebukser *eeeeelsk* Halleluja for å ha en mamma som syr altså :daane: A går Liten en lang gang når det kommer til klær, og jeg ler meg fillete når jeg leser her - selv om jeg vet det ikke er morsomt i det hele tatt når det står på :sjenert: Ser henne enda for meg sist dere var her, i avklippet Hello Kitty joggebukse - bakfrem :hoho: Et syn for guder :skratte: Heldigvis er de så innmari søte i seg selv at de kan ta på seg hvadetnåennmåttevære og fortsatt være fine liksom.......lucky them! Det er jo VI som sliter med å gå ut av huset med de kledd som uteliggere - DE er jo strååålende fornøyd :ler:

Jeg liker det jeg leser, at kjærestetid trumfet trening og husarbeid :tommelopp: Good girl!! Det er SÅ nødvendig innimellom :hjerte: Her hadde vi en overdose kjærestetid i helga, så jeg har med god samvittighet prioritert trening (...og.er.så.sliten :daane:) Helga mi blir nok som gårsdagen din; tilbragt i armkroken til kjære med film og digg :hjerte:

...også må vi seriøst MØTES SNART *hyyyyl*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ler godt da jeg leser om hvor bestemt A er med klær! Har nok noe å se fram til mtp trassalderen ja! Jeg fant ikke drikkekoppen hans idag, så fikk melk i et lite kjøkkenglass. Kan du tro ja!!! Fres!

Håper ting går greit mtp familien :klemmer:

:fnise: Vi har hatt det sånn av og på (mest på!) siden hun var 1,5 år. Begynte tidlig, ja. :lol:

:ler: Høres veldig kjent ut! M har såvidt begynt er godt inne i trassen nå. Legger seg ned og uuuuler på gulvet som om hele verden hennes har gått i grus. Flere ganger har jeg spurt mannen om hun fikk vondt av noe, for det høres virkelig sånt ut! :daane:

Bra det ordnet seg, eller ihvertfall var litt bedre med familiesituasjonen. Det går seg stort sett til, det er nå min erfaring :klemmer:

Men du, jeg tror vi har to veldig like jenter! Det er litt trøst at dere har de samme utfordringene som vi merker jeg (og hos oss har vi faktisk endt opp med at frøkna har gått ut i pysjamasen etter at mannen ikke fikk kledd på henne :filer: Traumatisk opplevelse for han tror jeg :hoho: ). Jeg river meg i håret over alle klærne hun har, men som hun nekter å bruke. Jeg har kjøpt mye Nøstebarn, Katvig og Miniature som nektes. I tillegg er alt jeg har strikket.. og i all beskjedenhet er det ganske mye siden jeg bare har henne å strikke til. Har latt henne velge farger, men det hjelper ikke. Merkelig nok er Nøstebarndressen den eneste hun aksepterer. Men i bhg får de på henne det meste, så jeg lar mye ligge der. Tights var helt uaktuelt her i nesten et år, men nå er det plutselig ok.. Helt umulig å følge logikken :murvegg:

De høres veldig like ut, ja! Heldigvis er de søte, tenker jeg. :ler: Men det var en god idé å la det ligge i barnehagen altså! Det er kjipt nok at fine og dyre klær skal bli bytteklær, men det er tross alt bedre enn at det ikke blir brukt i det hele tatt! :Nikke:

Pysjamas i barnehagen blir det neste for mannen også, om det fortsetter sånn. Han ringer meg alltid, helt frynsete, hver gang han har levert dem, og sier at han snart ikke orker mer. :fnise: (På et helt uavhengig punkt: det skal bli interessant å se trassete A + snusfri mann som skjer hvert øyeblikk nå! :redd: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei skatt :klemmer: Så godt å lese at tiden med mammaen din bare ble brukt til å være sammen :hjerte: Det er ikke alltid det beste er at alle er involvert..synes jeg ihvertfall! Det er vanskelig å forholde seg nøytral oppi det hele, og en ønsker jo egentlig ikke å ta parti mot noen andre som er seg så nære...håper dere finner utav det iallefall :kose:

I klesveien går det sånn av og på her, Liten nekter stort sett kun å ha på seg kjole (!!!) og "sånne stive bukser" - dvs alt som minner om dongeri! Jeg hadde handla så masse fint på Benetton her i vår, men det var ifølge henne "stivt og ekkelt" så da ligger de der da, fineste buksene *hyyyl* Her er PompdeLux kjempesuksess, også mamma sine hjemmesydde baggy joggebukser *eeeeelsk* Halleluja for å ha en mamma som syr altså :daane: A går Liten en lang gang når det kommer til klær, og jeg ler meg fillete når jeg leser her - selv om jeg vet det ikke er morsomt i det hele tatt når det står på :sjenert: Ser henne enda for meg sist dere var her, i avklippet Hello Kitty joggebukse - bakfrem :hoho: Et syn for guder :skratte: Heldigvis er de så innmari søte i seg selv at de kan ta på seg hvadetnåennmåttevære og fortsatt være fine liksom.......lucky them! Det er jo VI som sliter med å gå ut av huset med de kledd som uteliggere - DE er jo strååålende fornøyd :ler:

Jeg liker det jeg leser, at kjærestetid trumfet trening og husarbeid :tommelopp: Good girl!! Det er SÅ nødvendig innimellom :hjerte: Her hadde vi en overdose kjærestetid i helga, så jeg har med god samvittighet prioritert trening (...og.er.så.sliten :daane:) Helga mi blir nok som gårsdagen din; tilbragt i armkroken til kjære med film og digg :hjerte:

...også må vi seriøst MØTES SNART *hyyyyl*

Det har du så rett i! Jeg tok det med vilje ikke opp, for det virket bare som om hun ville få litt avstand fra det. Hun har det ikke lett på hjemmebane for tiden, for å si det sånn. Fine mamman min. :hjerte:

Bukser er jo djevelens verk hjemme hos oss. Shorts er greit, merkelig nok. Ref. HK-shorts bak frem. :hoho: Men de buksene moren din syr er jo helt fantastiske da! M elsker sin. :nigo:

Jeg kjenner at jeg ikke har trent på en stund altså, men denne uken har jeg rett og slett bare måttet prioritere det vekk. I kveld blir det hjemmetrening tror jeg. Jeg blir ekstra motivert til å trene når jeg har mensen, for da er jeg så oppblåst at jeg ser :gravid: ut! :fnise:

Du har jo vært sinnsykt flink denne uken! Blir det noe lettere på joggefronten? :trene: På mandag må vi klare å få til trening igjen! :nigo:

Eh, jaaaaaaa! Nå er det altfor lenge siden vi har sett hverandre! :klem:

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh...les i boka mi om jogging *dødoverjogging* :hoho:

:fnise: Jeg så det!

-------------

Ramlet over disse strømpebuksene da jeg kjøpte ''ballettkjole'' til A. Klarte ikke å dy meg! :ler:

FQ10830A-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

O bryr seg heldigvis heller ikke om hvordan han ser ut. :P Her kles han for det meste opp mest praktisk, så han ser ikke sånn superfint kledd ut i hverdagene. Da går det i ullundertøy, type Pierre Robert thigts og genser, med genseren nedi thightsen for å unngå at han er mellombær, og en joggebukse i en eller annen farge. :P

Så i helgene når han får på seg dongeribukse og en genser utenpå buksen i stedet for inni, så ser han veldig mye bedre ut. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at dere fikk en fin spontan kjærestekveld <3

Har hatt lyst til å prøve adams matkasse selv jeg, er så lei av å handle mat...

Menskopp er et ekkelt ord, men den fungerer bra? Selv har jeg (i oversharingens ånd som du kaller det) ikke hatt behov for sånt etter at spiralens satt seg skikkelig etter et års tid i drift :hoppe: bare å grue seg til bytte om ett par år da :)

Ha en fortsatt fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A.... Ballerina! ;) *liker veldig* Hun høres rimelig primadonna ut som absolutt skal gå i dansekjole i barnehagen... Mi jente er ikke der enda, men hun peker gjerne på bunaden sin og sier hun vil ha den i barnehagen. tror ikke det nei.....

Og kjærestetid høres koselig ut! Ønsker mer av det her... litt vel travle tider, og ungene får all oppmerksomheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hvis ikke de faller i smak så er det vel ingenting som gjør det!

:ler: Jeg håper virkelig det! Nå er hun på en all-time low, og aksepterer KUN en hvit strømpebukse som hun heldigvis har to like av. Men altså...treåring + hvit strømpebukse er ikke den beste kombinasjonen i verden. Såem...jeg vasker strømpebukse hver dag for tiden. :fnise:

Oh my må.ha!! Hvor fant du de??

Ebay! :jepp:Link. :nigo:

O bryr seg heldigvis heller ikke om hvordan han ser ut. Her kles han for det meste opp mest praktisk, så han ser ikke sånn superfint kledd ut i hverdagene. Da går det i ullundertøy, type Pierre Robert thigts og genser, med genseren nedi thightsen for å unngå at han er mellombær, og en joggebukse i en eller annen farge.

Så i helgene når han får på seg dongeribukse og en genser utenpå buksen i stedet for inni, så ser han veldig mye bedre ut.

Jentene går praktisk kledd de også, bortsett fra en og annen dag med den hersens turndrakten/dansekjolen. :lol: Det er strømpis og kjole på A, og bukse og body på M. Hun er så kort, så kjole er veldig upraktisk. Begge to er veldig varme av seg, så stilongs + bukse er uaktuelt, selv på kalde vinteren. Da blir det nok en del kun strømpis + body på M, når ullsesongen begynner. OM hun tåler ull...hun har tendenser til eksem, så jeg er skeptisk.

Godt at dere fikk en fin spontan kjærestekveld <3

Har hatt lyst til å prøve adams matkasse selv jeg, er så lei av å handle mat...

Menskopp er et ekkelt ord, men den fungerer bra? Selv har jeg (i oversharingens ånd som du kaller det) ikke hatt behov for sånt etter at spiralens satt seg skikkelig etter et års tid i drift bare å grue seg til bytte om ett par år da

Ha en fortsatt fin helg!

Når jeg er alene med jentene må jeg enten a) skulke jobb en halvtime for å handle, b) hente ungene senere eller c) ta med ungene på ''heldagstur'' til butikken. Det sier med andre ord seg selv at det ikke er så lett å gjennomføre. Ihvertfall ikke skikkelig grundig ukeshandling. :ler: Gleder meg til å prøve jeg altså! :nigo:

Menskoppen funker utrolig bra! :jepp: Det er første syklus jeg prøver den, men jeg er storfornøyd. En befrielse å slippe de hersens tampongene som enten sklir ut eller sitter fast, alt etter hvor jeg er i syklusen. De første to dagene må jeg uansett tømme den annenhver time fordi jeg blør så mye (kobberspiral, ja... :dry: Er det hormonspiral du har?), men etter disse dagene holder det å tømme den når jeg står opp og når jeg legger meg. Jeg kan gå på do som normalt med den i, og den kjennes ikke.

A.... Ballerina! ;) *liker veldig* Hun høres rimelig primadonna ut som absolutt skal gå i dansekjole i barnehagen... Mi jente er ikke der enda, men hun peker gjerne på bunaden sin og sier hun vil ha den i barnehagen. tror ikke det nei.....

Og kjærestetid høres koselig ut! Ønsker mer av det her... litt vel travle tider, og ungene får all oppmerksomheten.

Primadonna, ja! :daane: Guriland, hun er helt ekstrem. Vi nører nok oppunder det litt vi også da, men de meningene hun har noen ganger er bare helt rare. I nattaboken sin (Stine Pernille og Bestemødrene - den er fin!) må hun alltid nevne at den ene bestemoren med kort hår er gutt, fordi nettopp kort hår. Og så er det en som har gule sko, og en som har guttesko (blå). :dry: Jeg blir helt svett av denne kjønnsfikseringen altså. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har vært...veldig preget av hormontrollet meg. :sjenert: Legg til en lettere rastløs og kort-lunta mann som har sluttet å snuse så har du helgen vår. Jeg har vært helt sykt hormonell, utålmodig og bitchy rett og slett. Stakkar mannen min. Jeg tror jeg har innbilte snusabstinenser, for det har vært skikkelig, skikkelig ille. :flau: Men jeg har i det minste selvinnsikt til å si unnskyld med én gang, for jeg hører jo selv at jeg er teit. Mannen min har stort sett vært rolig, men veldig rastløs som sagt. Han har vært dødsirriterende! :hoho: Men superflink altså! Han har ikke klagd ett sekund, og jeg er spent på hvordan det har gått i dag når han er alene hjemme. :hoppe:

Men helgen ja...vi har egentlig bare fortsatt på kjærestesporet vi altså. På fredag begynte vi å se Firefly, og sovnet på sofaen begge to. På lørdag var jeg først i 5-årsdag sammen med A, og møtte etterpå mamma og søster på kjøpesenteret. På kvelden så vi litt mer Firefly og la oss egentlig tidlig.

I går ryddet jeg omtrent hele dagen føltes det som. Jeg fikk endelig ryddet i lekene, sortert og systematisert. Nå har A det meste av hennes leker på sitt rom, og jeg håper at vi kan klare å holde noenlunde kontroll fremover. Frem til nå har vi ikke visst hvor noenting var, litt her og litt der liksom. De millioner av klær ligger fremdeles i et klesfjell på badet, så det får jeg prøve å takle i kveld eller i morgen. :sjenert:

I går kveld kom søster på besøk mens mannen var på kamp. Vi så romantisk komedie og spiste snop og bare storkoste oss. Det er lenge siden vi har gjort noe sånt, og det var så koselig! :rodmer:

Jeg så gjennom noen bilder mannen hadde på dropboxen sin i går, og ramlet over et bilde av meg den dagen jeg fødte A. Og altså...fy faen som jeg så ut! :hakeslepp: Jeg ble helt satt ut, jeg kjente meg ikke igjen nesten! Jeg så ut som meg selv med fat suit, type Monica i Friends, og lignet skrekkelig mye på mitt mannlige søskenbarn. :fnise: Og her snakker jeg ikke om magen altså, men om ansiktet og resten av meg. :daane: Det er ikke rart det er stor forskjell altså, det er tross alt snakk om nesten 40 kg i forskjell. :daane: :daane: :daane: Jeg, søster og mannen hadde en god latter da vi så bildet. Det er godt vi kan le av det nå. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, 40 kg! :daane: det er mye. 4/5 av hele meg :hoho:

Kan tenke meg at du så litt annerledes ut da, ja :ler:

Jeg og søstern har også testet menskopp, og det funker veldig bra. Jeg knoter litt mer enn hun gjør, syns det er litt pes å få den ut. Men det er verdt det! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Firefly :rodmer:

Introlåta står på repertoaret mitt over sanger jeg kan synge/nynne for minifrøkna. Jeg nekter å synge sånne tradisjonelle greier :ler:

Og...40 kg!? :hakeslepp: Holy moly, det er imponerende! *bøyer seg i cyberstøvet* :pls:

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, 40 kg! :daane: det er mye. 4/5 av hele meg :hoho:

Kan tenke meg at du så litt annerledes ut da, ja :ler:

Jeg og søstern har også testet menskopp, og det funker veldig bra. Jeg knoter litt mer enn hun gjør, syns det er litt pes å få den ut. Men det er verdt det! :jepp:

:fnise: Nå er det 4/6 av hele meg. ;)

Jeg har vært heldig tror jeg, og traff blink på størrelse og type. *schmokk* så var den på plass. :nigo: Ingen lekkasjer eller noe - så sant den ikke har vært full. Genialt altså! :hjerte:

Firefly :rodmer:

Intolerance står på repertoaret mitt over sanger jeg kan synge/nynne for minifrøkna. Jeg nekter å synge sånne tradisjonelle greier :ler:

Og...40 kg!? :hakeslepp: Holy moly, det er imponerende! *bøyer seg i cyberstøvet* :pls:

Jeg har aldri sett det før, jeg. :sjenert: Nerden i meg rister på hodet av skam. :ler: Får litt Cowboy Bebop-vibber av det. :Nikke:

Nå skal det jo sies at de 40 kg var inkludert baby og et tonn med vann, men allikevel. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin, fin dag i går. Ble sittende for lenge på jobb i møte, og var ikke kjemme før 16:45. :daane: Mammasamvittigheten var ikke helt god da jeg dro på trening 18:15. :sjenert: Men sjitt au, jeg har prioritert familie og kosetid hele den siste uken, og jeg var bare NØDT til å komme meg bort.

PMS-trollet forsvant som dugg for solen da jeg satte meg på spinningsykkelen. :hjerte: Jeg kom opp i 92% for første gang på månedsvis, dritfornøyd! :nigo: Funksjonell styrke etterpå, og jeg merker forbedring der også. :tommelsmil: Burpees'ene var lettere, og jeg klarte hele mageprogrammet uten å ta pause. :5: Det har visst skjedd saker og ting i det siste, selv om jeg har følt meg oppblåst og svær. Treningstightsen min var ikke like stram som den pleier å være. :sjenert::strix:

...og det var egentlig dagen i går. Mannen var sur da jeg kom hjem fra trening. Snusesur. :fnise:

Nok en hyle- og skrikemorgen med Frøken Vil-Ikke-Kle-på-Seg. :dry: Hun nektet å ha strømpebukse på seg, og gikk rundt i verdens korteste og strammeste kjole. Det er Elsa og Anna på den, så hun driter i om den er for liten. :ler: Jeg dro på jobb, og påkledningen fortsatte visst bare sånn resten av morgenen. Mannen fikk endelig på henne strømpebukse OG genser, ''yesss!'' tenkte han. Men så var det selvsagt en som ikke ville ha på seg lue eller jakke. :roll: Naboene våre må visst tro vi er noen barnemishandlere av noen foreldre, så mye skriking det er hjemme hos oss til tider. :hoho:

Jeg hadde nettopp en hyggelig samtale med sjefen min, eller med-sjefen om man kan si det sånn. :nigo: Han bare ''det er ikke spreke lønnen du har!'' og jeg bare ''nei, jeg vet det! :ler: Jeg hadde bare tenkt å komme litt mer inn i jobben før jeg spurte *avdelingslederen* om mer lønn.'' Og han bare ''nå trenger du ikke å gjøre det; jeg har gjort det for deg! :nigo: ''

:strix: Så ja, han hadde snakket med avdelingslederen i går, skrytt meg opp i skyene og sånt. :sjenert: Så det er visstnok ikke usannsynlig at det kommer et lønnshopp i løpet av høsten. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menskoppen funker utrolig bra! :jepp: Det er første syklus jeg prøver den, men jeg er storfornøyd. En befrielse å slippe de hersens tampongene som enten sklir ut eller sitter fast, alt etter hvor jeg er i syklusen. De første to dagene må jeg uansett tømme den annenhver time fordi jeg blør så mye (kobberspiral, ja... :dry: Er det hormonspiral du har?), men etter disse dagene holder det å tømme den når jeg står opp og når jeg legger meg. Jeg kan gå på do som normalt med den i, og den kjennes ikke.

Så bra at den fungerer! Jeg har hormonspiral ja.. Og det er nok derfor jeg har så lite utfordringer med det hele :jepp:

:hoppe: for mer lønn forresten, alltid oppløftende med slike samtaler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for lønnshopp!! :strix:

Hva skjer om du fjerner de "ikke helt passende og/eller ikke så fine" klærne fra A sitt klesskap? :fnise: Blir det enda verre for henne å godta noe da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at den fungerer! Jeg har hormonspiral ja.. Og det er nok derfor jeg har så lite utfordringer med det hele :jepp:

:hoppe: for mer lønn forresten, alltid oppløftende med slike samtaler!

Jeg har hatt lite problemer med kobberspiralen jeg også, bortsett fra de ''forespeilede'' problemene som større blødning og mer vondt. Men stort sett er jeg fornøyd. Deilig å slippe å ha hormoner i kroppen synes jeg.

Hurra for lønnshopp!! :strix:

Hva skjer om du fjerner de "ikke helt passende og/eller ikke så fine" klærne fra A sitt klesskap? :fnise: Blir det enda verre for henne å godta noe da?

Hurra! :nigo: Nå er jeg bare spent på hvor mye det blir! :jepp:

God idé! Jeg skal ta et raid på klesfronten i kveld tenkte jeg. Jeg har jo som sagt et klesfjell liggende på vaskerommet. Nå er vi vel oppe i 5-6 ubrettede maskiner. :flau: Da skal jeg prøve å ihvertfall legge bort det som er upassende og/eller upraktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...