Gå til innhold

Belle

^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Kjempefine klær! Vi har store utfordringer i klesveien, så vil gjerne høre litt om hvordan dine jenter er? Hva pleier de ha på i bhg, og hvor mye får de bestemme selv? Vi har ei som helst vil bruke ei strømpebukse og sommerkjole, alle de andre klærne nektes.. Syns det er vanskelig å vite hvor streng man skal være.

København er fantastisk! Var en (alt for) kor tur dit i august, skulle hatt MYE mer tid - en av favorittbyene :danse: Hva kjøpte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempefine klær! Vi har store utfordringer i klesveien, så vil gjerne høre litt om hvordan dine jenter er? Hva pleier de ha på i bhg, og hvor mye får de bestemme selv? Vi har ei som helst vil bruke ei strømpebukse og sommerkjole, alle de andre klærne nektes.. Syns det er vanskelig å vite hvor streng man skal være.

København er fantastisk! Var en (alt for) kor tur dit i august, skulle hatt MYE mer tid - en av favorittbyene :danse: Hva kjøpte du?

Da er dere ikke alene, for å si det sånn! :daane: M er grei, og bruker body + myk bukse enn så lenge. A er et kapittel for seg...i dag klarte ikke mannen å få på henne klær før klokken var 9:30. Da hadde han prøvd å få på henne omtrent alle klær i hele skapet hennes siden jeg dro ut dørene klokken 7. :fnise: Han ringte, lettere fortvilet, og jeg hørte A hulke i bakgrunnen som om hele hennes verden var lagt i grus. Såjoda, sånn er det hos oss. Hun kom seg avgårde til slutt, med turndrakten/ballerinakjolen på seg. Det er uvisst om han fikk på henne strømpebukse. :ler: Nesten gang hun er så vanskelig må han bare levere henne i nattkjolen, så lærer hun forhåpentligvis.

Til vanlig er hun vanskelig, men så lenge hun får ha på seg kjole eller skjørt er hun fornøyd. Hun vil helst ikke ha strømpebukse, men der har hun ikke noe valg. Hun er ekstremt opptatt av gutte- og jentefarger, og det er såvidt lilla funker. :roll: Tights er for tiden djevelens verk, og bare det å nevne tights er en uting for tiden. :ler:

Pomp de lux har mye fint! :jepp:

Jeg vil også gjerne høre mer om shoppingen i Køben :nigo:

Shopping, ja. Hva var det jeg ikke shoppet? :fnise: Av ''store'' ting ble det kun et par Nike Free til meg selv, men jeg kjøpte mye småtteri. Ny jakke til 120 kroner, 3 par bukser til 300 kroner, nye støvletter til 200 kroner...sånne ting. :nigo: Det ble en del sminke også. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i går var både fin og kjip. Fin fordi jeg har verdens beste jenter som kommer løpende mot meg når jeg parkerer i gården. Fin fordi jeg er så heldig!

Kjip fordi søster valgte å gjøre noe veldig drastisk, som går ut over hele familien. Jeg orker ikke gå inn på detaljer, men jeg kan si så mye at det har å gjøre med mammas samboer. Jeg har en svær, ekkel klump i magen, og gruer meg egentlig til etter jobb. Da kommer mamma på besøk for å snakke. På ett vis er jeg glad for at søster gjorde som hun gjorde - kanskje ting blir bedre? - på et annet vis er jeg sinna på henne fordi hun dro oss ut av vår greie, men resignerte våpenhvile.

Og mest av alt har jeg veldig, veldig vondt av mamma. Jeg elsker mammaen min over alt i hele verden (får tårer i øyenene mens jeg skriver dette) og jeg vil ikke at hun skal ha det vondt.

Så nå er vi alle i en limbosituasjon, vi vet ikke helt hva som skjer, hva mamma tenker og hvordan fremtiden blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, dere er gode! :klem: Enn så lenge skal vi ihvertfall kose oss med Dollypizza og dans klokken 17:30. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i går ble heldigvis ikke så fæl som jeg hadde forespeilet. Vi spiste pizza til middag, og A fikk plukke seg ut en kjole til å ha på dansen. Sikkert en stor grunn til at hun liker det så godt! :fnise:

Vi møtte mamma på dansen, hun ville så gjerne være med og se, noe jeg er helt enig i. Jeg sitter alltid med et sånt kvalmt mamma-blikk med hjerter i øynene fordi lillejenta mi er så flink! :hoho: Mamma hadde et kvalmt bestemor-blikk. :ler:

A sovnet i bilen på vei hjem, men heldigvis for mamma var M virkelig i storform. Hun blomstrer de få gangene hun får være hjemme og få all oppmerksomheten - vi må bli flinkere til å gjøre det oftere altså. Hun la seg vel ikke før klokken var 20:15 - og sov til 8:15 i dag uten å våkne en eneste gang i løpet av de 12 timene! :hakeslepp: :hakeslepp: :hakeslepp: Hun hadde bare sovet en time i barnehagen (mot max 2 til vanlig), og jeg tror nok vi må begynne å revurdere sovingen litt.

Det ble ingen snakking på meg og mamma i går. Jeg tror bare hun syntes det var fint å være på besøk helt som vanlig. Hun så veldig, veldig sliten ut, og har nok mange tanker i hodet sitt for tiden. Jeg lot det bare ligge - det er uansett ikke opp til meg å spør, siden konflikten ikke har noe med mitt eller min families forhold til mammas samboer å gjøre. Så ja, fin kveld. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du hadde en koselig dag med din mor og jentene i går :jepp: Så får dere heller ta praten om familiesituasjonen senere. Håper der løser seg uansett :hug:

:ler: av A i klesveien... F er til tider likedan, så jeg kjenner meg godt igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må le av A og klespreferanser! :ler:

Vi har ikke et snev av det engang, L kunne ikke brydd seg mindre om hva han har på seg, og er fornøyd så lenge han får ta av seg sokkene når han kommer hjem, han er en fotnaturist som sin mor. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes veldig koselig ut! Skjønner godt at dere er stolte av den flinke dansejenta :rodmer:

Det er vi definitivt! :hjerte:

Så bra at du hadde en koselig dag med din mor og jentene i går :jepp: Så får dere heller ta praten om familiesituasjonen senere. Håper der løser seg uansett :hug:

:ler: av A i klesveien... F er til tider likedan, så jeg kjenner meg godt igjen :)

Ja, praten kommer nok. Dvs, jeg er usikker på om mamma vil dra meg inn, men så nære som vi søsken og mamma er, så blir vi involvert uansett.

Blæ, det er så slitsomt! Fint at jeg kan underholde dere her inne ihvertfall! :ler:

Jeg må le av A og klespreferanser! :ler:

Vi har ikke et snev av det engang, L kunne ikke brydd seg mindre om hva han har på seg, og er fornøyd så lenge han får ta av seg sokkene når han kommer hjem, han er en fotnaturist som sin mor. :fnise:

Du aner ikke hvor heldig du er! Jeg drømmer om den dagen jeg kan kle A i den fine Osloanorakken jeg strikket til henne, eller de dyre klærne fra Pompdelux som hun enn så lenge nekter å gå med. :roll: Dagens antrekk var en suksess, det er en av få kombinasjoner jeg vet hun liker: hvit strømpebukse, lilla tutu-skjørt og turkis (gisp!) genser med Ariel på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av Mazilla spurte jeg A hva hun ville bli når hun blir stor i går. Svaret: ''Når eg blir store, så, så, så, ska eg bli havfrua. Då kan eg svømma sånn *svømmer med armene* å ha KRONA på!'' :ler: Hun snakket mye om en hai som skulle følge etter henne, så det er tydelig at hun har sett Den Lille Havfrue en del ganger. :hoho:

Ellers var dagen i går veldig fin. Jeg kom hjem til ferdig middag. :nigo: Jeg pleier å gjøre det ca. annenhver dag. Men nå har jeg funnet løsningen, nemlig å true med å bestille Adams Matkasse. Av en eller annen grunn har han helt skrekken for den, og handlet faktisk inn til middag til 2 hele dager i går. :hoho: Men ja, når han reiser ut skal jeg prøve en sånn kasse. :jepp:

Etter middag dro vi til vennepar som fikk en liten jente for bare en uke siden. Såååå liten! :rodmer: Ungene lekte, vi voksne skravlet over kaffe. Koselig ettermiddag! :nigo:

I går kveld hadde jeg store planer både om å rydde vaskerommet (= legge sammen en million klær) og å trene, men jeg dreit i det og prioriterte kjærestekveld i stedet for. Vi ble sittende inntil hverandre i sofaen og se en medium grei film på tv. Mannen sa det også; ''det var så koselig å bare sitte her sammen!'' :hjerte: Denne uken har vært travlere enn travlest (derfor millionvis av klær og null trening), så det var godt å bare roe ned litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Neferet

Hørtes ut som en fin prioritering! Det er godt å bare være sammen, og for dere må det jo være ekstra godt, som ikke så ofte får en sånn anledning! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en fin prioritering! Det er godt å bare være sammen, og for dere må det jo være ekstra godt, som ikke så ofte får en sånn anledning! :hjerte:

Det er ihvertfall ikke noe som kommer av seg selv! :ler: Så da får jeg heller bare styre med de hersens klærne i kveld. :lol:

---------

I oversharingens ånd: jeg elsker menskoppen min! :strix: (og btw, menskopp er et så ekkelt ord! :spy: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler godt da jeg leser om hvor bestemt A er med klær! Har nok noe å se fram til mtp trassalderen ja! Jeg fant ikke drikkekoppen hans idag, så fikk melk i et lite kjøkkenglass. Kan du tro ja!!! Fres!

Håper ting går greit mtp familien :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du aner ikke hvor heldig du er! Jeg drømmer om den dagen jeg kan kle A i den fine Osloanorakken jeg strikket til henne, eller de dyre klærne fra Pompdelux som hun enn så lenge nekter å gå med. :roll: Dagens antrekk var en suksess, det er en av få kombinasjoner jeg vet hun liker: hvit strømpebukse, lilla tutu-skjørt og turkis (gisp!) genser med Ariel på.

Bra det ordnet seg, eller ihvertfall var litt bedre med familiesituasjonen. Det går seg stort sett til, det er nå min erfaring :klemmer:

Men du, jeg tror vi har to veldig like jenter! Det er litt trøst at dere har de samme utfordringene som vi merker jeg (og hos oss har vi faktisk endt opp med at frøkna har gått ut i pysjamasen etter at mannen ikke fikk kledd på henne :filer: Traumatisk opplevelse for han tror jeg :hoho: ). Jeg river meg i håret over alle klærne hun har, men som hun nekter å bruke. Jeg har kjøpt mye Nøstebarn, Katvig og Miniature som nektes. I tillegg er alt jeg har strikket.. og i all beskjedenhet er det ganske mye siden jeg bare har henne å strikke til. Har latt henne velge farger, men det hjelper ikke. Merkelig nok er Nøstebarndressen den eneste hun aksepterer. Men i bhg får de på henne det meste, så jeg lar mye ligge der. Tights var helt uaktuelt her i nesten et år, men nå er det plutselig ok.. Helt umulig å følge logikken :murvegg:

Endret av *lilly*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...