Gjest Neferet Skrevet 22. september 2014 #9141 Del Skrevet 22. september 2014 Jepp, der har du problemet! Etter at jeg fikk barn leser jeg ufrivillig mye mindre. Det er vel naturlig, siden man plutselig får mye mindre tid for seg selv. Men jeg er også generelt mye mer sliten nå enn før, og jeg merker at hjernen har blitt dårligere. Helt seriøst leser jeg mye senere nå enn jeg gjorde før. Nei nei, Belle, dette var dårlig reklame! Hvis jeg skal lese enda mindre enn jeg gjør nå vil totalen bli null... Jeg har liksom sett for meg at kveldene blir lengre (og ikke så fulle) hvis jeg må holde meg hjemme med en liten en.. Men så sier du at det blir omvendt..?? Hmm, må nok revidere den for- og imot-lista igjen altså!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 22. september 2014 Forfatter #9142 Del Skrevet 22. september 2014 Nei nei, Belle, dette var dårlig reklame! Hvis jeg skal lese enda mindre enn jeg gjør nå vil totalen bli null... Jeg har liksom sett for meg at kveldene blir lengre (og ikke så fulle) hvis jeg må holde meg hjemme med en liten en.. Men så sier du at det blir omvendt..?? Hmm, må nok revidere den for- og imot-lista igjen altså!! Ynnsjyll! Det er litt opp og ned altså, for tid får man om man prioriterer. Akkurat nå prioriterer jeg strikking og tv, men ellers hadde jeg jo hatt flere timer med lesing hver kveld i tillegg til den obligatoriske halvtimen på senga. Men jeg merker at jeg dagdrømmer mye mer når jeg leser, særlig om det er noe som ikke fenger meg. At jeg ikke klarer å holde på konsentrasjonen like godt som før, noe som igjen fører til at jeg leser saktere. Men ja, man får jo generelt mye mindre tid til seg selv når man får barn. Meg-tid er jo uaktuelt før etter at ungene er i seng + husarbeidet er tatt, og det regnestykket er ikke så vakkert. Når jeg er alene blir det som regel max 1 time. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 22. september 2014 Forfatter #9143 Del Skrevet 22. september 2014 Det gikk kjempefint hos øyenlegen! A var SÅ flink, og tittet til og med inn i ''den store, skumle'' kikkertdingsen. Dråpene på øynene var ikke noe gøy - jeg forstår henne - men etterpå var hun i storform. Mye takket være en snill, gammel dame som satt på venterommet sammen med oss. På slutten der hadde jeg lyst til å kysse henne! Hun så at A var uttafor etter dråpene og snakket med henne om alt og ingenting, og fikk henne i det strålende humøret som gjorde at hun turte å prøve kikkerten. Snille, ukjente dame! Dommen: alt ok! Hun ligger på +1, men det gjør visst alle barna som er like gamle som henne, så da er vi én bekymring mindre ihvertfall. Mysingen er nok mer en vane enn noe annet heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 22. september 2014 #9144 Del Skrevet 22. september 2014 Flinke A! Må være en lettelse å være ferdig med det og vite at alt ser greit ut. Det er så herlig å møte sånne snille, fine mennesker innimellom. Håper du ga henne et stort smil. Og du, jeg synes ikke knepet deres i går hørtes ut som trusler eller bad parenting. Det hørtes ut som konsekvens av å ikke høre, og det er vel helt ok? Og det funket jo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 23. september 2014 Forfatter #9145 Del Skrevet 23. september 2014 Flinke A! Må være en lettelse å være ferdig med det og vite at alt ser greit ut. Det er så herlig å møte sånne snille, fine mennesker innimellom. Håper du ga henne et stort smil. Og du, jeg synes ikke knepet deres i går hørtes ut som trusler eller bad parenting. Det hørtes ut som konsekvens av å ikke høre, og det er vel helt ok? Og det funket jo! Ja, det er en stor lettelse! Jeg har grua meg til den dagen og hadde jo bare forventa at det skulle gå rett i dass. Men ååå, jeg var en kvalmt stolt mamma etterpå, ja. Og ukjente damen fikk et gigantisk smil både av meg og av A. A ropte på henne mens hun var inne og vi ventet. ''Maaaariiiiiiit!'' Etterpå dro vi for å kjøpe Barbie til henne. Det var premien, og jenta smilte fra øre til øre da hun fikk seg en havfruebarbie. Den Lille Havfruen er veldig poppis i gården, nemlig. Jeg hadde egentlig tenkt å ''skulke'' jobb og ta henne med hjem, siden øyedråper kan føre til trøtthet og blurry syn. Men hun hadde så lyst til å dra i barnehagen for å vise ''A-iel'', og siden hun var i mer enn fin form, gjorde vi det. Ååå, det var så koselig å se de to venninnene hennes komme løpende når hun kom inn porten. Mjaaaa, joda, men det står nemlig i God Forelder-boken at man aldri skal true med sengen. Fordi det da kan skape dårlige assosiasjoner til den, om du skjønner? Nå er jo A så gammel at jeg ikke tror det har noe å si, men det var altså første gang vi gjorde noe sånt. Og hun skjønte tegninga til slutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 23. september 2014 Forfatter #9146 Del Skrevet 23. september 2014 Hnnnng, verdens BESTE spinningtime i går! Jeg gikk fra å være konstant sur og meggete, til å komme i denne berømte spinningeuforiaen. Jeg sa det til mannen også, da jeg lurte på om jeg kunne gå på trening. ''Jeg blir så mye kjekkere å ha med å gjøre, da!'' og han bare ''Gå du!'' Jeg vet selv at jeg har vært i dårlig humør og vært skikkelig...uttafor og trøtt for tiden. Så det gjorde sinnsykt godt! Funksjonell styrke etterpå, noe som alltid gjør godt/vondt. Resten av kvelden ble tilbragt i sofaen, med boss på tv og god skravling med mannen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 23. september 2014 #9147 Del Skrevet 23. september 2014 åh, så godt at timen hos øyelegen var sukess. både der og da- og resultatet *lettelse* spinningeuforia... får lyst selv jo!!!! det er så kjekt når det er slikt, og kroppen føles skikkelig FIT for fight. Og humøret også ))) så koselig med godtid med mannen...får inntrykk av dere er gode på å være sammen. Her i huset sitter vi litt for ofte (altfor ofte) foran hver vår skjerm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 23. september 2014 Forfatter #9148 Del Skrevet 23. september 2014 åh, så godt at timen hos øyelegen var sukess. både der og da- og resultatet *lettelse* spinningeuforia... får lyst selv jo!!!! det er så kjekt når det er slikt, og kroppen føles skikkelig FIT for fight. Og humøret også ))) så koselig med godtid med mannen...får inntrykk av dere er gode på å være sammen. Her i huset sitter vi litt for ofte (altfor ofte) foran hver vår skjerm... Ja, kjempegodt! Humøret får en skikkelig oppsving altså, det samme med trøttheten. Deilig! Men fit og fit...lå på +1 kg i dag morges. Sikkert fordi og fordi jeg spiste et halvt tonn med lapper på søndag. Jeg må virkelig lære meg å bare veie meg en gang i uken. Vi gjør det vi også altså. Han foran tv, jeg foran laptop med strikketøy i fanget. Men noen ganger må man bare ta seg i det og drite i at man lengter etter å se Vampire Diaries. Skravling med mannen er så fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 23. september 2014 #9149 Del Skrevet 23. september 2014 1 kg luft = ca 1,2 kubikkmeter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 23. september 2014 Forfatter #9150 Del Skrevet 23. september 2014 1 kg luft = ca 1,2 kubikkmeter Er det derfor jeg ser ut som en firkant? Nei, jeg varierer faktisk så mye som en kg opp og ned etter når jeg veier meg i løpet av en uke. Jeg må finne en fast dag (selvsagt den laveste ) og gå utifra altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasadena Skrevet 23. september 2014 #9151 Del Skrevet 23. september 2014 Vekta kan variere mye på kort tid, ja! Syklusen har vel også noe og si.. Veier meg når vi er på besøk hos bestemor, lille skal alltid inn på badet der og veie seg mens hun stirrer på en svær kattefigur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 23. september 2014 Forfatter #9152 Del Skrevet 23. september 2014 Vekta kan variere mye på kort tid, ja! Syklusen har vel også noe og si.. Veier meg når vi er på besøk hos bestemor, lille skal alltid inn på badet der og veie seg mens hun stirrer på en svær kattefigur Syklusen min har enormt mye å si! Når jeg har mensen blir jeg veeeeldig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 23. september 2014 #9153 Del Skrevet 23. september 2014 Tipper damen følte seg heldig og glad som fikk store smil fra deg og A også, sånne hendelser er så koselige innslag i hverdagen! Jeg har inntrykk av at jeg lett kan variere med 1-2 kg. på kort tid. Men nå veier jeg meg veldig sjelden (anbefales!). Kjenner uansett grad av tightness godt på kroppen. Og hvis man trener styrke kan man fort vekk gå opp i vekt fordi muskelmassen har økt, noe som egentlig er bra, men som på vekta blir smådeprimerende. Skjønner det med senga som "straff" nå ja, logisk når du sier det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 23. september 2014 #9154 Del Skrevet 23. september 2014 Vel, de MÅ jo faktisk bade disse ungene, selv om de ikke skjønner at det ikke bare er for gøy. Vi pleier heller ikke å true med at han må legge seg og slikt, men her er det sånn at hvis han setter seg på bakbeina når det kommer til tannpuss, og det ikke funker å fortelle han om Karius og Baktus (noe det som oftest gjør), så sier jeg at det blir ikke fluor og nattasang før han har pusset tennene, så da får han sitte på badegulvet helt til han har bestemt seg for å gape opp så vi får pusset. Det funker alltid enn så lenge, og da får han masse ros, og flor og nattasang. Har hittil ikke trengt å gjøre alvor av truslen heldigvis, for jeg ønsker jo å avslutte kvelden positiv, men om det blir nødvendig, så gjør jeg det. Og jeg tenker, visse ting må vi som foreldre bare være konsekvente på. Som hygiene og tannpuss. Angående ukens veiedag, så pleier jeg å veie meg på fredager. Da har alt vann og eventuelle ekstra kalorier fra helgen forsvunnet, som oftest. F.eks hvis vi har spist taco på søndagen, så veier jeg to kg mer enn til vanlig på mandag, for det er jo så mye salt i taco, og salt = vann i kroppen. Nettopp derfor jeg på søndag skal prøve hjemmelagd tacokrydder hvor saltet da kan begrenses. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 23. september 2014 Forfatter #9155 Del Skrevet 23. september 2014 Tipper damen følte seg heldig og glad som fikk store smil fra deg og A også, sånne hendelser er så koselige innslag i hverdagen! Jeg har inntrykk av at jeg lett kan variere med 1-2 kg. på kort tid. Men nå veier jeg meg veldig sjelden (anbefales!). Kjenner uansett grad av tightness godt på kroppen. Og hvis man trener styrke kan man fort vekk gå opp i vekt fordi muskelmassen har økt, noe som egentlig er bra, men som på vekta blir smådeprimerende. Skjønner det med senga som "straff" nå ja, logisk når du sier det. Å snakke med fremmede folk er noe jeg gjør veldig sjelden. Men det var så godt å se, for hun så tydelig at A trengte litt oppmuntring. Koselige damen! Jepp, sånn er det med meg også. Jeg burde jo bare drite i vekten når jeg kan se med det blotte øyet at det har skjedd saker og ting. Vel, de MÅ jo faktisk bade disse ungene, selv om de ikke skjønner at det ikke bare er for gøy. Vi pleier heller ikke å true med at han må legge seg og slikt, men her er det sånn at hvis han setter seg på bakbeina når det kommer til tannpuss, og det ikke funker å fortelle han om Karius og Baktus (noe det som oftest gjør), så sier jeg at det blir ikke fluor og nattasang før han har pusset tennene, så da får han sitte på badegulvet helt til han har bestemt seg for å gape opp så vi får pusset. Det funker alltid enn så lenge, og da får han masse ros, og flor og nattasang. Har hittil ikke trengt å gjøre alvor av truslen heldigvis, for jeg ønsker jo å avslutte kvelden positiv, men om det blir nødvendig, så gjør jeg det. Og jeg tenker, visse ting må vi som foreldre bare være konsekvente på. Som hygiene og tannpuss. Angående ukens veiedag, så pleier jeg å veie meg på fredager. Da har alt vann og eventuelle ekstra kalorier fra helgen forsvunnet, som oftest. F.eks hvis vi har spist taco på søndagen, så veier jeg to kg mer enn til vanlig på mandag, for det er jo så mye salt i taco, og salt = vann i kroppen. Nettopp derfor jeg på søndag skal prøve hjemmelagd tacokrydder hvor saltet da kan begrenses. Det verste er jo at hun slettes ikke skal ut av stampen når hun først har kommet seg oppi. Hun ELSKER å bade. Men, ja...hun er typisk 3 år. Og jeg er helt enig med deg! Sånne ting er ufravikelige. Vi har jo måttet sitte oppå både A og M vi altså, for å få tannpussen gjort. Grusomt mens det står på, men akkurat der er jeg pansermamma altså. Jeg har kjøpt tacokrydder uten salt nå, på iherb. Har ikke fått prøvd det ut i matlaging enda, men det smakte likt som vanlig tacokrydder ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 23. september 2014 Forfatter #9156 Del Skrevet 23. september 2014 Jeg har bakt i helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 23. september 2014 #9157 Del Skrevet 23. september 2014 Åh, har du link til Iherb sitt tacokrydder? Skal prøve det ut dersom det hjemmelagde ikke faller i smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 23. september 2014 Forfatter #9158 Del Skrevet 23. september 2014 Åh, har du link til Iherb sitt tacokrydder? Skal prøve det ut dersom det hjemmelagde ikke faller i smak. Her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 23. september 2014 #9159 Del Skrevet 23. september 2014 Så fint blogginnlegg!! De kjeksene må prøves! Har uåpnet peanøttsmørpulPulver og alt. Og ei jente som elsker kjeks!ehhh... En familie som elsker kjeks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 23. september 2014 Forfatter #9160 Del Skrevet 23. september 2014 Så fint blogginnlegg!! De kjeksene må prøves! Har uåpnet peanøttsmørpulPulver og alt. Og ei jente som elsker kjeks!ehhh... En familie som elsker kjeks De var dødsgode! Tok dem med på jobb i går, for ellers hadde jeg spist alle selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå