Gå til innhold

Belle

^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Jeg får jo lyst å strikke/hekle av å lese her i bloggen... fint sett du har begynt på, Belle! Og melkegarn høres kult ut! (jeg jobber med melk).

Får vel greit med tid til å pysle litt med hobbier etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gårsdagen i går var...kort? Bæsj, den timen-halvannen jeg får mindre med jentene etter jobb merkes ekstremt godt. Vi kommer hjem, vi spiser middag og vips! er dagen over. Sukk. Så i går kom vi hjem, spiste middag, lekte litt ute og så var det kveld. M sovnet som en stein klokken 18 (noe som førte til morgen klokken 5 :natti: ), A sovnet med en del protester (som vanlig nå til dags - hun skal protestere på ALT :roll: ), vekket M, men sovnet mens jeg satt inne hos M for å få henne til å sovne igjen. Alt i alt tok det ikke så lang tid, og kvelden var min og bare min klokken halv 8. :nigo:

Jeg klarte jo å glemme å ta med meg pc'en hjem fra jobb, så jeg som tenkte jeg skulle se True Blood i stedet for å gjøre alt annet, fikk heller ryddet både oppe og nede, samt sortert hele garderoben og kastet mye. :hoppe: Deilig å få litt orden i sakene igjen. Pakket frem alle høstgenserene mine gjorde jeg også. :grine:

Natten har vært helt grei. A kom inn klokken 23, M ble hentet inn klokken 2 og lå og makket seg oppå både meg og (en sovende) A fra 5 til 5:30. En natt ikke utenom det vanlige med andre ord. :lol:

I dag er den O' Store Dagen for øyelegevisitt. :haar: Gruer meg som en hund, for jeg ser for meg en hylende, skrikende og protesterende A som nekter å gjøre noe som helst. :sukk: Jeg har lovet henne gull og grønne skoger dersom hun er flink. :ler: Rett etterpå skal vi i selskap og er ikke hjemme før rundt 7. Bestefar skal passe M i ettermiddag, og svoger kommer i 5-tiden for å hjelpe til med å legge henne. Satser på at det går greit. :tommelsmil: Hun er ihvertfall en ihuga ''svoger-jente'', og foretrekker ham fremfor nesten alle andre. :rodmer:

Om jeg orker, skal jeg trene i kveld. :trene: Gangsperren har endelig sluppet litt taket (nå kan jeg gå tilnærmet normalt! :hoho: ), og det skal bli godt å bevege litt på skrotten igjen. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får jo lyst å strikke/hekle av å lese her i bloggen... fint sett du har begynt på, Belle! Og melkegarn høres kult ut! (jeg jobber med melk).

Får vel greit med tid til å pysle litt med hobbier etterhvert..

Det er virkelig et bevis på at høsten er kommet, når strikketøyet tas ut av kurven. :Nikke: Jeg strikker forresten bare skjerfet/halsen. Er ikke helt den største luepersonen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hekling MÅ jo være vanskelig, mangler jo den ene pinnen!! :daane:

Hehe :fnise: skal vel lære meg det også, har bare så aaalt for mange strikkeplaner som må gjennomføres først.

Håper det går greit hos øyelegen! Har hun hatt noen problemer med øynene, siden dere skal dit? :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hekling MÅ jo være vanskelig, mangler jo den ene pinnen!! :daane:

Hehe :fnise: skal vel lære meg det også, har bare så aaalt for mange strikkeplaner som må gjennomføres først.

Håper det går greit hos øyelegen! Har hun hatt noen problemer med øynene, siden dere skal dit? :kose:

:ler: Men det er jo det som gjør det enkelt! Bare én pinne, og man kan aldri miste masker = himmelen for min del! ;)

Det håper jeg også! Ingen problemer, men vi har blitt rådet til å sjekke henne mange ganger, både av svigermormor og av naboen som begge har hatt barn som har sett dårlig. Hun myser veldig mye, ofte på det ene øyet bare. Håper virkelig alt er bra, for jeg ser med gru på å skulle tvinge henne til å gå med briller! :haar::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det ikke sånn at ganske mange flere barn begynte å gå med briller etter at Harry Potter ble så populært? :klo: Hun har ikke en eller annen favorittfigur som bruker briller som du kan bruke som lokkedue, da? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins mange kule briller for barn nå, sammnelignet med tidligere.. Men å få dem til å gå med dem, det er jo et annet kapittel :ler:

Hvordan gikk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mjeh, ingen brilleforbilder nei. Har prøvd å lokke med at de to nabojentene bruker briller, men :snurt: . Det gikk forresten som fryktet: full nekt. Såem...vi har fått ny time om 3 uker. Men jeg ser virkelig ikke hva som kommer til å være annerledes da. Tvang må nok til. :dry:

Selskap var koselig da! Ig M hadde hatt det kjempefint sammen med oldefar og onkel. Hun sovnet som en stein for en time siden, mens A sovnet i bilen på vei hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så kjedelig at det ikke gikk hos øyelegen. Jeg har full forståelse da - det er jo sååå ekkelt at noen skal være i nærheten av øynene dine! Litt som Rachel i Friends, hvis du har sett den episoden! Håper det går bedre neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så kjedelig at det ikke gikk hos øyelegen. Jeg har full forståelse da - det er jo sååå ekkelt at noen skal være i nærheten av øynene dine! Litt som Rachel i Friends, hvis du har sett den episoden! Håper det går bedre neste gang.

Det var nok ikke derfor hun nektet (selv om jeg forstår - jeg har selv blitt plukket, stukket og blåst - bokstavelig talt - i øyet pga kraftig betennelse :haar: ), for han skulle ikke være nær øynene i det hele tatt. Hun skulle si hvilke figurer hun så på veggen (slik vi ser bokstaver), og så skulle hun se inn i den maskinen, ''kikkerten'' som vi kalte den for. Hun var bare totalt vrang og veldig typisk 3 år tror jeg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, M fikk skryt i barnehagen i dag! :rodmer: Det eneste hun har fått skryt for noensinne er hvor smilende hun er, og det er jo - misforstå meg rett - fantastisk, men som forelder blir man jo litt bekymret når ting går litt seint eller når hun ligger litt etter andre. Men i dag fikk hun altså skryt for den fantastiske motorikken hun har. Og jeg er så enig, og er veldig glad for at andre ser det også. Hun er bitteliten (faktisk så liten at hun skal sjekkes ekstra på helsestasjonen i midten av måneden) og tykk, men allikevel klarer hun de mest fantastiske ting. Hun klatrer, løper, går opp og ned trapper som en proff (selv om et trappetrinn er som å bestige et fjell omtrent :hoho: Nei, nå overdriver jeg!), nesten-hopper, danser og sparkesykler som en 3-åring! Hadde hun nådd ned til pedalene på tohjulssykkelen til A hadde hun syklet også. :ler: Og det er så GODT å se at hun klarer seg. Men hallo, hun har jo en superaktiv og ''flink'' motorisk storesøster å lære av også, så jeg er ikke overrasket. Men jeg blir bare glad i mammahjertet, og veldig, veldig stolt over den fine, lille jenta mi. :rodmer:

Jeg hadde jo planlagt å trene i går, men søster var ikke ferdig på jobb før 21, og siden svoger var den som passet M og ikke har bil, var han hos oss til dess. Jeg følte liksom ikke helt for å begynne å hoppe og sprette i stua med han som tilskuer. :ler: Så jeg bakte i stedet. :sjenert: Det er til svigermors bursdag i morgen da, greit å få det gjort. Jeg lagde sunnere cowboykjeks, og eksperimenterte med kunstig søtningsmiddel. Det ble sånn halvveis mislykka, og nå vurderer jeg om jeg skal dyppe kakene i vanlig sjokolade for å få litt sødme. :ler: Jeg likte dem og synes de er søte nok, men så spiser jeg jo aldri noe søtt til vanlig heller. Søster syntes de var grusomme. :ler: Det ble litt feil forhold på smør vs. mel også, så det ble mer kaketopper enn cookies. Kanskje jeg skal ringle over litt sjokolade? Jeg brukte tagatose i stedet for sukker, men halvverte mengden fordi den forrige tagatosen jeg hadde (som heter tagatesse og ble kjøpt på helsekost) var dobbelt så søt som sukker. I dag oppdaget jeg at nåværende tagatose (fra iherb) bare er 92% så søt som sukker. Ikke rart de mangler sødme! :ler:

I kveld skal jeg trene. :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy med skryt! :hoppe: alt er nok i skjønneste orden, sånn som hun farter rundt ;) vet du ca hvor lang (eller kort, hihi) hun er nå?

Må prøve å måle mini her i huset. Hun er kjempelang! Og tynn som en sild :unsure: veier rett over 10 kg bare.

Æsj, nå fikk jeg sååå lyst på cookies!! :jolie:

Endret av Pasadena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige, blide og FLINKE M! :nigo: Deilig og få en bekreftelse og litt skryt :jepp:

Du er også flink som baker og trener og står på. :Nikke: Håper du får en fin dag! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tagatesse er tagatose med et eller annet tilsatt, det er derfor det er søtere. :Nikke: Fikk uansett lyst å bake av å lese her! :)

Gøy med skryt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy med skryt! :hoppe: alt er nok i skjønneste orden, sånn som hun farter rundt ;) vet du ca hvor lang (eller kort, hihi) hun er nå?

Må prøve å måle mini her i huset. Hun er kjempelang! Og tynn som en sild :unsure: veier rett over 10 kg bare.

Æsj, nå fikk jeg sååå lyst på cookies!! :jolie:

Vi er ikke så veldig bekymret altså, men siden hun har hatt liten vekst på lengden de siste par gangene, og at vi selv har sagt ifra at vi synes hun er ganske kort (klærne hennes blir jo aldri for små! :fnise: ), så skulle helsesøster sjekke ekstra nøye denne gangen. Jeg vet ikke helt hvor lang hun er, er veldig spent på å få målet altså! Men hun bruker fremdeles 80 i klær, 74 i noe også. Rart å bruke klær så lenge! A var såvidt innom klærne før de var for små. :ler:

Herlige, blide og FLINKE M! :nigo: Deilig og få en bekreftelse og litt skryt :jepp:

Du er også flink som baker og trener og står på. :Nikke: Håper du får en fin dag! :sol:

:rodmer:

Håper jeg er like flink i dag, og trener. Akkurat nå er jeg trøtt som en dupp. Håper energien kommer sigende etter middag.

Tagatesse er tagatose med et eller annet tilsatt, det er derfor det er søtere. :Nikke: Fikk uansett lyst å bake av å lese her! :)

Gøy med skryt!

Ja, det stemmer jo! :klaske: Husker det nå når du sier det. Tagatose + stevia kanskje? Det er derfor kaffen plutselig ikke ble så søt og god etter at tagatesse-pakken var oppbrukt. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så deilig med skryt!!! Hun fortjener det jo også - det er så absolutt en jente med futt og tak i :hjerte: Jeg har vel aldri tenkt at hun er "etter" på noen måte, hun er bare kort :ler: Men altså, det funker fint å være liten også - vi rekker jo ned til alt, og alt det andre som er høyt oppe kan andre hente for oss :ler:

Hva skal du trene?!

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så deilig med skryt!!! Hun fortjener det jo også - det er så absolutt en jente med futt og tak i :hjerte: Jeg har vel aldri tenkt at hun er "etter" på noen måte, hun er bare kort :ler: Men altså, det funker fint å være liten også - vi rekker jo ned til alt, og alt det andre som er høyt oppe kan andre hente for oss :ler:

Hva skal du trene?!

:ler: Det er jo sant! Og neida, hun ligger ikke etter sånn sett, men hun ser unektelig litt rar ut der hun omtrent kommer stabbende med hjulbeina sine. :rodmer:

Jeg har trent! :nigo: Denne: http://m.youtube.com/watch?v=SmcLB9ObdOM

Denne: http://m.youtube.com/watch?v=kUZuKIUXcYg

Og den verste: http://m.youtube.com/watch?v=VJ4OZIzVe-Y

Den siste der har en øvelse jeg aldri har sett før, men som er perfekt for meg som ikke kan ta sideplanke. Fytti så det brantbrant, og jeg bare "jaaaa! Faen ta deg sideflesk, du skal BORT!" Mohahahahahaha!

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...