^^Belle^^ Skrevet 30. juli 2014 Forfatter #8861 Del Skrevet 30. juli 2014 Whaaat? Det har jeg ikke fått med meg! L ser lite barneTV, men jeg trodde jeg var LITT oppdatert på hva som går ... Sunnmøre, ikke Kristiansand! Det går ikke på barne-tv nå tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 30. juli 2014 #8862 Del Skrevet 30. juli 2014 (endret) Jaaa, det gjør det! Og på nynorsk i tillegg! Vi ser på russisk vi også, for det ligger bare et par episoder på NRK nett-tv. Og så har vi dvd kjøpt fra ebay på engelsk og russisk. Men nå finnes det altså Masha på norsk dvd også. Jeg nekter å ikke like ugler fordi jeg var tidlig ute til den trenden der! Jeg har likt ugler så lenge jeg kan huske, og en stund kjøpte jeg ALT jeg kom over med ugler på, og det var ikke mange ting! Nå finnes det over alt. Gøy fordi jeg elsker jo ugler, men litt kjipt fordi det nå er så ''vanlig''. Det høres veldig fint ut! Jeg tør ikke å begi meg ut på noe sånt. Har omtrent 25 tommeltotter når det kommer til det kreative hjørnet. Masha er jenta, ja, Mishka er bjørnen. Og hun snakker definitivt ikke Krisiansand-dialekt. Hun snakker Sunnmøredialekt forteller google meg. Jeg synes hun snakker veldig likt som Ronny i p3-morgen, og han er fra Førde i Sogn og Fjordane . Det varmer et pro nynorsk-hjerte at det er på nynorsk. Hahaha, ja nå når du sa det så innså jeg at jeg hørte feil dialekt i hodet mitt da jeg tenkte på det! Er litt lenge siden sist vi så det, men husker jo at hun sier "kva, ein" osv. Jeg er forresten ikke kreativ eller flink, men akkurat det var faktisk ganske lett! Men viktig å bruke natursvamp tror jeg, for jeg har sett bilde av tak-himler som trolig er malt med vanlig svamp eller malekost, og det blir ikke like bra. Endret 30. juli 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 30. juli 2014 #8863 Del Skrevet 30. juli 2014 Hmmmm. Joda, men atte... Det er vel en grunn til at jeg IKKE har klart å manne meg opp til å spør om barnevakt enda. Og det er bare hodet, ja, som sier at jeg er blubbete og blæ. Eller, samvittigheten er det som snakker sånt! Lørdag og søndag SKAL jeg trene. Jeg har nemlig fått nytt sånn armbånd til å ha ipod'en i. Da slipper jeg å stappe den nedi puppene og svette den helt ut. Jeg likte så godt det mønsteret på de vimplene! Håper det blir bra. Masha og Bjørnen er helt fantastisk! A elsker det, det gjør jeg også. Så gøy! Måtte du betale moms på pakken? I går ble det ikke trening, nei! Sovna klokken 20! Tror ikke det blir trening i dag heller. Betalte moms med forenklet tollmelding når den kom i posten, men var ikke så dyrt at det var avskrekkende. rundt 200kr for 4 store bilder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 30. juli 2014 Forfatter #8864 Del Skrevet 30. juli 2014 Hahaha, ja nå når du sa det så innså jeg at jeg hørte feil dialekt i hodet mitt da jeg tenkte på det! Er litt lenge siden sist vi så det, men husker jo at hun sier "kva, ein" osv. Jeg er forresten ikke kreativ eller flink, men akkurat det var faktisk ganske lett! Men viktig å bruke natursvamp tror jeg, for jeg har sett bilde av tak-himler som trolig er malt med vanlig svamp eller malekost, og det blir ikke like bra. Nå begynte jeg virkelig å lure på om du faktisk trodde at sørlendingene snakket sånn. Elsker den dialekten der! Nynorsk i mitt hjerte! Betalte moms med forenklet tollmelding når den kom i posten, men var ikke så dyrt at det var avskrekkende. rundt 200kr for 4 store bilder. Det var ikke avskrekkende, nei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 30. juli 2014 #8865 Del Skrevet 30. juli 2014 Nå begynte jeg virkelig å lure på om du faktisk trodde at sørlendingene snakket sånn. Elsker den dialekten der! Nynorsk i mitt hjerte! Det var ikke avskrekkende, nei! Greit nok at jeg ikke er dialekt-kjenner, men SÅ på jordet er jeg ikke Synes også nynorsk er fint...Sånn bortsett fra at det var fryktelig tørt og kjedelig å ha på skolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 30. juli 2014 Forfatter #8866 Del Skrevet 30. juli 2014 Greit nok at jeg ikke er dialekt-kjenner, men SÅ på jordet er jeg ikke Synes også nynorsk er fint...Sånn bortsett fra at det var fryktelig tørt og kjedelig å ha på skolen. Det er godt! Jeg har nynorsk som hovedmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 30. juli 2014 Forfatter #8867 Del Skrevet 30. juli 2014 Hnnnng! Nå har jeg holdt på med legging i halvannen time. M holder på med tenner (mest sannsynligvis) og er verdens mest sutrete mammadalt. Det er rart, for hun er som regel alt annet enn sutrete. Jaja, det går jo over til slutt! Lurer på hva jeg skal ta meg til. Jeg har mye jeg burde ha gjort, men jeg vett rett og slett ikke hva jeg orker å gjøre. Tror jeg skal priorirere klesfjellet med rene klær. Ja, det gjør jeg, så får jeg kost meg med lydboken min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 30. juli 2014 #8868 Del Skrevet 30. juli 2014 Hnnnng! Nå har jeg holdt på med legging i halvannen time. M holder på med tenner (mest sannsynligvis) og er verdens mest sutrete mammadalt. Det er rart, for hun er som regel alt annet enn sutrete. Jaja, det går jo over til slutt! Lurer på hva jeg skal ta meg til. Jeg har mye jeg burde ha gjort, men jeg vett rett og slett ikke hva jeg orker å gjøre. Tror jeg skal priorirere klesfjellet med rene klær. Ja, det gjør jeg, så får jeg kost meg med lydboken min. Nå synes jeg det er på tide at ungene dine begynner å legge seg til å sove på fem minutter, sover natten gjennom og sover til minsts 06:30! Du er jammen flink som takler det, og som attpåtil hiver deg rundt med husarbeid etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 30. juli 2014 #8869 Del Skrevet 30. juli 2014 Enig med Teriyaki! Klapp på skuldra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 30. juli 2014 #8870 Del Skrevet 30. juli 2014 Masha og Mishka er store favoritter her i huset også! Veldig glad for at vi har opptaksmuligheter på decoderen vår OG så skal vi kjøpe de på cdon også slik at hun kan ha de med på overnatting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 31. juli 2014 Forfatter #8871 Del Skrevet 31. juli 2014 Nå synes jeg det er på tide at ungene dine begynner å legge seg til å sove på fem minutter, sover natten gjennom og sover til minsts 06:30! Du er jammen flink som takler det, og som attpåtil hiver deg rundt med husarbeid etterpå. Amen! Meeeen, jeg tror ikke det skjer med det første dessverre. Er ikke så veldig optimistisk til det siste punktet ihvertfall! Enig med Teriyaki! Klapp på skuldra Takk for det! Masha og Mishka er store favoritter her i huset også! Veldig glad for at vi har opptaksmuligheter på decoderen vår OG så skal vi kjøpe de på cdon også slik at hun kan ha de med på overnatting Tror vi må ha med dvd-ene til Frankrike altså. Vi skal jo kjøre ganske langt, og da er vi nødt til å bruke dvd-spiller for at A ikke skal bli kvalm. Lurer på om hun er lei av den russiske versjonen. Det er jo den hun har sett på siden i fjor sommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 31. juli 2014 #8872 Del Skrevet 31. juli 2014 Amen! Meeeen, jeg tror ikke det skjer med det første dessverre. Er ikke så veldig optimistisk til det siste punktet ihvertfall! Takk for det! Tror vi må ha med dvd-ene til Frankrike altså. Vi skal jo kjøre ganske langt, og da er vi nødt til å bruke dvd-spiller for at A ikke skal bli kvalm. Lurer på om hun er lei av den russiske versjonen. Det er jo den hun har sett på siden i fjor sommer. Har hun lært seg noen russiske ord da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 31. juli 2014 Forfatter #8873 Del Skrevet 31. juli 2014 Har hun lært seg noen russiske ord da? Godt mulig! Men hun har ikke sagt noen av dem ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 31. juli 2014 #8874 Del Skrevet 31. juli 2014 Hun kan jo låne de norske av oss? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 31. juli 2014 Forfatter #8875 Del Skrevet 31. juli 2014 Hun kan jo låne de norske av oss? Jeg hadde håpt å låne dem for å brenne dem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 31. juli 2014 #8876 Del Skrevet 31. juli 2014 Er det i morgen dere tar ferie Belle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 31. juli 2014 Forfatter #8877 Del Skrevet 31. juli 2014 Er det i morgen dere tar ferie Belle? Jaaaa! I morgen er dagen da mannen kommer hjem, vi tar ferie i deilige 3 uker og sprudlerosé'en står klar til kjøling i kjøleskapet. ---------------- Føler meg flink. I dag tok jeg frem anleggsleder-Belle da jeg snakket med sjefen på hovedkontoret: Belle: Jeg trenger ny telefon! Sjef: OK. Sier du at du trenger, så trenger du. (Slik ville situasjonen sett ut til vanlig: Belle: Jeg lurte på om jeg kanskje, muligens kunne fått ny telefon. Min gamle funker ikke så veldig bra, og altså...men den VIRKER jo forsåvidt, det er bare det at... osvosv. Sjef: Er du sikker på at du trenger ny? Den funker jo fremdeles vet du... Belle: Ok, jeg klarer meg vel litt til med den gamle... *panneklask* ) Kontordamen skulle bestille til meg, håper det er mulig å få den jeg vil ha, nemlig LG Nexus 5. (Det vanlige er enten Samsung eller iPhone, men hun trodde ikke at det skulle være noe problem) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 31. juli 2014 #8878 Del Skrevet 31. juli 2014 Herlig Lurt å være bestemt ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 31. juli 2014 #8879 Del Skrevet 31. juli 2014 Så deilig med ferien så nært! Jeg synes jo jeg har ferien nært, og jeg har enda tre dager på jobb når du tar ferie! Og så flink du var som sto på krava! Sånn skal det være! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 31. juli 2014 #8880 Del Skrevet 31. juli 2014 Hmmm det skal jeg prøve på min jobb; ."Jeg trenger mer penger!" Og kommunen bare "Hvis du sier du trenger mer penger, så trenger du det!" God deal! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå