Gjest Neferet Skrevet 29. juli 2014 #8841 Del Skrevet 29. juli 2014 Bake kråkeboller?? Hva er det?? For meg er det sånne ting med pigger på som ligger i fjæra... Hørtes ut som en deilig helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 29. juli 2014 #8842 Del Skrevet 29. juli 2014 mmm kråkeboller....! Husker jeg ofte kjøpte det på Kråkereiret.. *mimre* Har du vært der? Og så kom jeg på noen supergode boller jeg kjøpte på "teaterbakeriet?" (husker ikke helt hva det het)- hveteboller med vaniljekrem inni og et tykt stivt lagt sjokolade på toppen. DE var gode de.... nam! Høres ikke ut som du lå på latsiden i helga heller... Gratla med ny klipp, modig å klippe av 20 cm! Jeg har omtrent klippeforbud fra mannen, men klipper alltid litt mer enn han vil allikevel. Jeg foretrekker mykt og sunt hår, fremfor langt og pistrete og slitt. Moro med fancy bilder på mobilen da, han ble nok fornøyd hehehe. Ha en fin tirsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 29. juli 2014 Forfatter #8843 Del Skrevet 29. juli 2014 Arrietta - en Ghibli-film som hun kaller for Anne Grethe ). Jeg prøver å få henne til å si: Ar-i-etta, men det blir bare til ''Ar-gi-eta'' uansett hvordan hun sier det. Bake kråkeboller?? Hva er det?? For meg er det sånne ting med pigger på som ligger i fjæra... Hørtes ut som en deilig helg! Det samme sa jeg da søster sa vi skulle bake kråkeboller! Det er hveteboller med en svær klatt med smør+sukker+kanelblanding midt oppi bollen. Man smelter ikke smøret før man har det på, så det siver inn i bollen under steking. Mmmm! mmm kråkeboller....! Husker jeg ofte kjøpte det på Kråkereiret.. *mimre* Har du vært der? Og så kom jeg på noen supergode boller jeg kjøpte på "teaterbakeriet?" (husker ikke helt hva det het)- hveteboller med vaniljekrem inni og et tykt stivt lagt sjokolade på toppen. DE var gode de.... nam! Høres ikke ut som du lå på latsiden i helga heller... Gratla med ny klipp, modig å klippe av 20 cm! Jeg har omtrent klippeforbud fra mannen, men klipper alltid litt mer enn han vil allikevel. Jeg foretrekker mykt og sunt hår, fremfor langt og pistrete og slitt. Moro med fancy bilder på mobilen da, han ble nok fornøyd hehehe. Ha en fin tirsdag! Kråkereiret husker jeg, ja! Men jeg husker bare det toget som stod i midten et eller annet sted. Som vi kunne klatre på og sånn. Kjempegøy! Det er veldig, veldig uvant! Tar meg i håret hele tiden. Men det er deilig altså, og ikke minst godt for håret. Håret mitt var så sinnsykt slitt at det så ut som stålull i tuppene. Jeg hadde skikkelig kråkereir på hodet, mens nå er det mykt og godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 29. juli 2014 #8844 Del Skrevet 29. juli 2014 Åh, det hørtes helt himmelsk ut...!! Ja takk til en sånn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 29. juli 2014 #8845 Del Skrevet 29. juli 2014 Mmmm, kråkeboller Det er syndig godt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 29. juli 2014 Forfatter #8846 Del Skrevet 29. juli 2014 Åh, det hørtes helt himmelsk ut...!! Ja takk til en sånn! Mmmm, kråkeboller Det er syndig godt det Det var sinnsykt godt! Men deigen ble litt rar. Vet ikke om den sto til heving altfor lenge eller om jeg har putta oppi for mye av noe, men den var seriøst helt rennende. Vet ikke hva jeg gjorde galt. Elting og heving i brødbakemaskinen er jo ganske hjernedødt å gjennomføre liksom. Ellers: jeg er rett og slett dødssliten i dag! Jeg har vært oppe med M to ganger i natt, pluss den gangen jeg tok henne inn i sengen og hun brukte 1 time på å sovne. I tillegg hadde A uhell i sengen i natt, så én gang til der. *zombiesmiley* Har hatt (og har forsåvidt - jeg burde ikke være her! ) det sinnsykt travelt på jobb i dag, så det har gått greit, men nå kjenner jeg at trøttheten kommer sigende. Håper ungene legger seg fint i dag, slik at jeg også får lagt meg tidlig. Men årh, jeg er på ''nye-jobben'' nå, dit jeg skal etter ferien, og det er SÅ gøy! Elsker å endelig ha noe håndfast å gjøre, som er MITT liksom. Gårsdagen var veldig...kort. Jeg fikk ikke hentet ungene før klokken var nærmere 15:50, og det merkes ekstremt godt at vi får én time mindre sammen altså! Det er jo leggetid så snart vi kommer inn dørene omtrent! I går var det virkelig det, for vi dro på McD rett etter barnehagen, så på Obs, og vi var hjemme 17:30. M lekte i sånn ca 2 minutter før hun ville legge seg, trøtt som en dupp. A sovnet MENS jeg leste til henne, så trøtt var hun! Jeg brukte kvelden på å hekle og se The Other Woman. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 30. juli 2014 #8847 Del Skrevet 30. juli 2014 Håper du har fått sovet mer i natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 30. juli 2014 Forfatter #8848 Del Skrevet 30. juli 2014 Håper du har fått sovet mer i natt! Mjeeeeeh. Vel, forsåvidt har jeg det, men den eneste grunnen til at jeg gjorde det var at jeg slokna klokken 20. Men, jeg har hatt verdens lengste natt, med minst 6 oppvåkninger fra alle kanter. Prøver å manne meg opp til å spør om barnevakt til trening i dag, men jeg vet rett og slett ikke om jeg orker! Æsj altså, forrige uke var jo så bra på søvnfronten! Har følt at denne jobbeperioden har gått så fint og greit, men nå kjenner jeg at jeg begynner å bli frynsete i kantene. Gleder meg sønder og sammen til mannen kommer hjem nå! I går fikk jeg ENDELIG hengt opp wallstickersene på jentenes rom. Det er bare...7 måneder siden jeg kjøpte dem liksom. Men det ble fint. Nå mangler bare noen bilder som jeg skal kjøpe på Society6, og tapeten selvsagt, så er rommene deres ''ferdige''. Jeg fikk også koblet til Wii'en i loftsstua i går. Fikk satt opp tv der det skal være, så nå begynner det å ligne noe. Sofa mangler vi, men jeg tror vi skal ha en sånn mellomlagring av den gamle sofaen til søster, før vi prioriterer å kjøpe ny til oss selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 30. juli 2014 #8849 Del Skrevet 30. juli 2014 gøy med barnerominnredning! deler de rom? (og hvordan går eventuelt det?) hadde vært kjempekjekt med interiørbilder etterhvert. hvilken wallstickers er det? Og hvilket tapet? (på en side) Jeg trenger inspirasjon til å friske opp Fløtepusen sitt rom ytterligere.. hun har hvite vegger og møbler, og kun en liten wallstickers på innsiden av døra. Hadde gjort seg med litt farge/dekor. Høres ut som ei slitsom natt... kanskje du burde skippa treningen i kveld og heller slappa godt av/lagt deg veldig tidlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 30. juli 2014 #8850 Del Skrevet 30. juli 2014 Jeg er enig i at det kanskje ikke høres ut som den beste ideen å dra på trening i kveld Belle, selv om jeg vet at du gjerne vil det... To netter med såpass mangelfull søvn kan jo umulig gjøre at kroppen profitterer på treningsøkta... Jeg anbefaler hvile! Når kommer mannen din hjem igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 30. juli 2014 Forfatter #8851 Del Skrevet 30. juli 2014 gøy med barnerominnredning! deler de rom? (og hvordan går eventuelt det?) hadde vært kjempekjekt med interiørbilder etterhvert. hvilken wallstickers er det? Og hvilket tapet? (på en side) Jeg trenger inspirasjon til å friske opp Fløtepusen sitt rom ytterligere.. hun har hvite vegger og møbler, og kun en liten wallstickers på innsiden av døra. Hadde gjort seg med litt farge/dekor. Høres ut som ei slitsom natt... kanskje du burde skippa treningen i kveld og heller slappa godt av/lagt deg veldig tidlig? Ja, det er kjempegøy! Neida, de deler ikke rom, men de har rom side-ved-side så de kunne like gjerne ligget på samme rom mtp. lyd. M må sove når jeg legger A for å si det sånn. Jeg har ikke interiørbilder enda, men det skal jeg få fikse når rommene er klare! Jeg har bilde av wallstickersene da. A sin: M sin: Jeg skal henge opp bilder inni hjertene. Tapeten som skal vekk: (bilde fra salgsannonsen - dette er A sitt rom nå forresten. M har helt likt, bare speilvendt) M skal få ugler. Tror vi skal gå for den fra Obs Bygg: Meeeen, samtidig har jeg lyst på noe litt mer eksklusivt siden det bare er én vegg. Vi får se. Til A har vi aller mest lyst på Masha og Bjørnen-tapet, type fototapet. Men det er så hinsides dyrt at vi har lagt det litt på is. Photowall har så mye fint: (Rapunzel er den store helten for tiden) Men så gjelder det å finne noe som hun ikke blir ''for gammel'' for, altfor fort. Vanskelig! Kanskje vi bare skal slå på stortromma og bestille fototapet til begge to? For fine print kan jeg anbefale society6.com. Der har de mye fint, der! Jeg holder også på med ''vimpler'' til rommene deres. Dette mønsteret: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 30. juli 2014 Forfatter #8852 Del Skrevet 30. juli 2014 Jeg er enig i at det kanskje ikke høres ut som den beste ideen å dra på trening i kveld Belle, selv om jeg vet at du gjerne vil det... To netter med såpass mangelfull søvn kan jo umulig gjøre at kroppen profitterer på treningsøkta... Jeg anbefaler hvile! Når kommer mannen din hjem igjen? Sukk, ja, dere har vel rett. Men nå har jeg ikke trent siden fredag og føler meg blubbete og blæ. Det er et klart tegn på at hjernen min trenger litt trim. Han kommer hjem på fredag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 30. juli 2014 #8853 Del Skrevet 30. juli 2014 Lytt til kroppen og ikke viljen, Belle! Du trenger hvile og ikke spinne vilt på en sykkel eller hva du trenger. Du er vel IKKE blubbete.. du innbiller deg nok bare det siden det er 5 dager siden sist runde. trene kan du gjøre til helga når du ikke jobber og mannen kommer hjem. lørdag og søndag?? tuuusen takk for fine bilder og inspirasjon. Fototapet høres kjekt ut. Jeg vil også ha vimpler i taket! (har fargerike fugler hengende nå da- type rimelig papirgirlander-- ganske gøy det også). Åh jeg elsker bjørnen og misha (FP og jeg ser det på youtube, det er jeg som vil se det...hehehe). rapunzel osv er også gøy. men sikkert greit å gjøre det billig og bra også, var jo fine ugler det også. tenk om de tegner på veggen osv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 30. juli 2014 #8854 Del Skrevet 30. juli 2014 Så fine wallstickers :jep: F har helt lik den M har, med navnet sitt hengende nedover i sløyfene. Society6 kan jeg virkelig anbefale. Jeg gikk lei bildene vi hadde på stua, og stakk innom der.. vips så hadde jeg ny "kunst" i hele stua Ble det trening, eller tok du det med ro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 30. juli 2014 Forfatter #8855 Del Skrevet 30. juli 2014 Lytt til kroppen og ikke viljen, Belle! Du trenger hvile og ikke spinne vilt på en sykkel eller hva du trenger. Du er vel IKKE blubbete.. du innbiller deg nok bare det siden det er 5 dager siden sist runde. trene kan du gjøre til helga når du ikke jobber og mannen kommer hjem. lørdag og søndag?? tuuusen takk for fine bilder og inspirasjon. Fototapet høres kjekt ut. Jeg vil også ha vimpler i taket! (har fargerike fugler hengende nå da- type rimelig papirgirlander-- ganske gøy det også). Åh jeg elsker bjørnen og misha (FP og jeg ser det på youtube, det er jeg som vil se det...hehehe). rapunzel osv er også gøy. men sikkert greit å gjøre det billig og bra også, var jo fine ugler det også. tenk om de tegner på veggen osv? Hmmmm. Joda, men atte... Det er vel en grunn til at jeg IKKE har klart å manne meg opp til å spør om barnevakt enda. Og det er bare hodet, ja, som sier at jeg er blubbete og blæ. Eller, samvittigheten er det som snakker sånt! Lørdag og søndag SKAL jeg trene. Jeg har nemlig fått nytt sånn armbånd til å ha ipod'en i. Da slipper jeg å stappe den nedi puppene og svette den helt ut. Jeg likte så godt det mønsteret på de vimplene! Håper det blir bra. Masha og Bjørnen er helt fantastisk! A elsker det, det gjør jeg også. Så fine wallstickers :jep: F har helt lik den M har, med navnet sitt hengende nedover i sløyfene. Society6 kan jeg virkelig anbefale. Jeg gikk lei bildene vi hadde på stua, og stakk innom der.. vips så hadde jeg ny "kunst" i hele stua Ble det trening, eller tok du det med ro? Så gøy! Måtte du betale moms på pakken? I går ble det ikke trening, nei! Sovna klokken 20! Tror ikke det blir trening i dag heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 30. juli 2014 #8856 Del Skrevet 30. juli 2014 Hææ, finnes Masha og bjørnen på norsk? Vi ser på det på russisk på youtube, vi ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 30. juli 2014 #8857 Del Skrevet 30. juli 2014 (endret) Så fine bilder! Jeg synes sånn ugletapet er veldig fint, det er bare at det det er så mange som har det for tiden. Det vil uansett ikke være aktuelt på O sitt rom, men dersom mini er ei jente så kanskje jeg lager noe fint til henne på hennes rom, og heller noe annet til O. Uansett, en enkelt og fin måte å pynte litt på rommene er jo å lage en himmel i taket. Jeg har malt rommet til O med himmelblå farge (dagtid), også har jeg malt fine, naturlignende skyer med en natursvamp. Det ble kjempefint. Så har planen hele tiden vært å kjøpe ei sol-lampe fra Ikea, men har ikke kommet så langt enda. Edit: Hvis O får velge, så tror jeg nok han ville valgt dinosaurus-tapet Endret 30. juli 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 30. juli 2014 #8858 Del Skrevet 30. juli 2014 Hææ, finnes Masha og bjørnen på norsk? Vi ser på det på russisk på youtube, vi ... Det går jo regelmessig på barne-tv. Masha (er det det som er jenta?) snakker kristiansand-aktig dialekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 30. juli 2014 #8859 Del Skrevet 30. juli 2014 Det går jo regelmessig på barne-tv. Masha (er det det som er jenta?) snakker kristiansand-aktig dialekt Whaaat? Det har jeg ikke fått med meg! L ser lite barneTV, men jeg trodde jeg var LITT oppdatert på hva som går ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 30. juli 2014 Forfatter #8860 Del Skrevet 30. juli 2014 Hææ, finnes Masha og bjørnen på norsk? Vi ser på det på russisk på youtube, vi ... Jaaa, det gjør det! Og på nynorsk i tillegg! Vi ser på russisk vi også, for det ligger bare et par episoder på NRK nett-tv. Og så har vi dvd kjøpt fra ebay på engelsk og russisk. Men nå finnes det altså Masha på norsk dvd også. Så fine bilder! Jeg synes sånn ugletapet er veldig fint, det er bare at det det er så mange som har det for tiden. Det vil uansett ikke være aktuelt på O sitt rom, men dersom mini er ei jente så kanskje jeg lager noe fint til henne på hennes rom, og heller noe annet til O. Uansett, en enkelt og fin måte å pynte litt på rommene er jo å lage en himmel i taket. Jeg har malt rommet til O med himmelblå farge (dagtid), også har jeg malt fine, naturlignende skyer med en natursvamp. Det ble kjempefint. Så har planen hele tiden vært å kjøpe ei sol-lampe fra Ikea, men har ikke kommet så langt enda. Edit: Hvis O får velge, så tror jeg nok han ville valgt dinosaurus-tapet Jeg nekter å ikke like ugler fordi jeg var tidlig ute til den trenden der! Jeg har likt ugler så lenge jeg kan huske, og en stund kjøpte jeg ALT jeg kom over med ugler på, og det var ikke mange ting! Nå finnes det over alt. Gøy fordi jeg elsker jo ugler, men litt kjipt fordi det nå er så ''vanlig''. Det høres veldig fint ut! Jeg tør ikke å begi meg ut på noe sånt. Har omtrent 25 tommeltotter når det kommer til det kreative hjørnet. Det går jo regelmessig på barne-tv. Masha (er det det som er jenta?) snakker kristiansand-aktig dialekt Masha er jenta, ja, Mishka er bjørnen. Og hun snakker definitivt ikke Krisiansand-dialekt. Hun snakker Sunnmøredialekt forteller google meg. Jeg synes hun snakker veldig likt som Ronny i p3-morgen, og han er fra Førde i Sogn og Fjordane . Det varmer et pro nynorsk-hjerte at det er på nynorsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå