Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg stemmer for Italia, helst dit vi skal - sammen med oss :ler: Åh :hjerte: Jeg tror vi må ha oss en sånn søndagsdate igjen sammen med jentene!!! Skravling, is, lek og latter (og bøtter med tårer innimellom :skratte:)

Jeg ser argumentene dine, når du snakker språket og jeg vet du har ca halve hjertet ditt i Frankrike :jepp: ...men Italia er verdt å prøve!! God mat, god vin, god kaffe, kjempegod is, hygelige mennesker, masse fint å se, stabile temperaturer ogogog :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...og :hoppendeglad: for mannen som skjønte det var på tide å ta i et tak :tommelopp: Avogtil må det inn med teskje...litt hardhendt :ler:

Tren litt for meg også da...spinning du er på eller? Jeg får ta en økt med hoppetau, planken og bulgarske utfall på terrassen tror jeg :sjenert: ..for å bøte på samvittigheten! Hadde ikke kjære komt så seint hjem så vet du jeg hadde vært med!!

Skrevet

Frankrike vel!

Skrevet (endret)

Italiensk mat er sååå mye bedre enn fransk

Flinke mannen! jeg er heldigvis utstyrt med en ekstremt ryddig mann. Han MÅ ha system overalt, og vasker alle klærne sine selv. Men det kan bli litt for mye av det gode, for jeg føler meg jo ekstra shabby siden jeg er en liten skippertaksperson

Åh, men skikkelig fransk mat er jo nyyydelig! Løksuppe, brekkbønner, crêpes, grønn salat med sterk vinaigrette, quiche Lorraine, kanin :sikle: Listen er uendelig! Jeg er riktignok litt miljøskadet da. :fnise:

En sånn mann skulle jeg hatt! Neida, da tror jeg jeg hadde fått litt prestasjonsangst. :ler:

Det er ingen skam å ombestemme seg (fritt omskrevet fra fjellvettreglene)

Godt å høre at klare og tydelige beskjeder hjalp på mannen din! God trening!

Det er sant! :ler: Jeg har en mann å ta hensyn til også dessverre. :lol: Må nesten høre på hva han har lyst til også - så lenge det ikke er Tyrkia eller annen kjedelig charter. :dry:

Jeg stemmer for Italia, helst dit vi skal - sammen med oss Åh Jeg tror vi må ha oss en sånn søndagsdate igjen sammen med jentene!!! Skravling, is, lek og latter (og bøtter med tårer innimellom )

Jeg ser argumentene dine, når du snakker språket og jeg vet du har ca halve hjertet ditt i Frankrike ...men Italia er verdt å prøve!! God mat, god vin, god kaffe, kjempegod is, hygelige mennesker, masse fint å se, stabile temperaturer ogogog

OMG, det hadde vært episk gøy! *drømmedrømme*

Søndagsdate er vi med på! A snakket senest her om dagen at hun ville leke med Liten. :rodmer:

Jeg forelsket meg totalt i Italia da vi var der på bryllupsreise, så det at det er et fint land er det ingen tvil om. Nigleder meg til vi reiser til Firenze om bare 2 små uker! :strix: Men vi får se. Om det blir utenlandsreise, blir det rivieraen uansett, om det så er den italienske eller franske. :)

...og for mannen som skjønte det var på tide å ta i et tak Avogtil må det inn med teskje...litt hardhendt

Tren litt for meg også da...spinning du er på eller? Jeg får ta en økt med hoppetau, planken og bulgarske utfall på terrassen tror jeg ..for å bøte på samvittigheten! Hadde ikke kjære komt så seint hjem så vet du jeg hadde vært med!!

Styrketrening. :jepp: Fikk snakket med Kaja om å legge til flere øvelser også. Slyngetrening er herved ut enn så lenge. Det er synderen for at jeg har hatt så vondt i helgen. :dry:

Frankrike vel!

:5::fnise:

Endret av ^^Belle^^
Skrevet

Sinnsykt god styrkeøkt i går! :trene: Hadde en super oppvarming på (den fæle) ellipsemaskinen i 15 minutt, før jeg gikk gjennom programmet mitt. Jeg økte 5 kg både på knebøy og på bulgarske utfall. :nigo: Jeg elsker bulgarske utfall altså. Jeg kjenner ingenting i det vonde kneet mitt og ''utfaller'' det jeg er god for. :hoppe: Slyngene var opptatt, så jeg tok litt plankeøvelser uten dem i stedet for. Og der fant jeg synderen for helgens vondter! Au og au! Så ingen slyngetrening på meg med det første. Jeg skal få flere øvelser på programmet, det blir nok mer bein og rumpe og sånn, særlig nå som jeg ikke kan ta så mange armøvelser. :jepp:

Ellers var dagen i går superfin! Etter middag drog vi ungene med ut. A var så trøtt at vi måtte gjøre NOE for at hun ikke skulle sovne sittende. :ler: Halve nabolaget samlet seg rundt ''stranda'' til naboen (elven som renner rett utenfor har fått et strandlignende område) og det som begynte med håv og støvler ble til vassing for liten og stor. Til og med M fikk prøve å dyppe tærne uti. Det var visst ikke så gøy. :fnise:

Skrevet

Du er så flink! :5:

Og mannen da, så nydelig at han hadde gjort masse når du kom hjem. Godt å slippe mer irritasjon enn nødvendig! :Nikke:

Skrevet

Puh, naprapat i går. Vondt mens det stod på, men følte meg ''løsere'' i leddene (altså bedre) etterpå. Har troen på at dette kan bli bra igjen jeg altså. :jepp:

Ellers hadde vi en fin kveld i går. Dvs, jeg lå som et slakt på sofaen mens mannen var ute med jentene. Jeg MÅTTE bare få en time for meg selv. Jentene er så mammadalt for tiden at jeg får helt klaus. :bond: Etter leggetid fikk jeg ryddet på badet og vaskerommet, satt på en maskin med klær og brettet 2 maskiner. Er stolt fordi jeg bare lot det bli 2 maskiner og ikke 5 før jeg begynte brettingen. :ler:

I dag sov jeg til klokken min ringte 5:45! :hakeslepp: Jeg kan seriøst ikke huske sist det skjedde. I tillegg sov begge jentene i sin egen seng, noe som heller ikke har skjedd på månedsvis. Jeg koser meg veldig med dem i sengen altså, men det er ikke til å stikke under en stol at jeg ikke sover like godt da. Spesielt om begge ligger der. M blir helt gira når hun ser A og klarer ihvertfall ikke å sove igjen om hun bare er litt trøtt. Det betyr opp og hopp klokken 5 som regel. :lol: Men ja, A sov til 5:50 og M til over 6:30! :nigo:

I dag skal jeg til tannlegen. :redd: Jeg vet at jeg har minst 1 hull og gruer meg noe så inni granskauen. Det som er litt kjipt er at jeg ikke vet om det blir boring i dag eller en annen dag. Som regel pleier de å ta bilder ene dagen og booke inn boring og sånt til neste time. Men jeg vil gjøre alt på én gang når jeg først har klart å komme meg dit! :sur: Jeg har utstyrt meg med spilleliste på ipoden. Den heter faktisk ''Tannlege'' og inneholder de sinteste og mest bråkete sangene jeg har.

Eksempel :hjerte:

https://www.youtube.com/watch?v=cZnRYI-aMG4

I ettermiddag skal jeg og A dra til lekebutikken for å plukke ut en gave til 3-åringen vi skal i selskap til i morgen. Den skulle være gul sa A. :fnise:

Gjest Neferet
Skrevet

Lykke til hos tannlegen! :klemmer:

Jeg forbinder egentlig ikke A Perfect Circle med veldig bråkete egentlig, tror jeg glatt ville hatt SOAD på en sånn liste også! :ler: *mimre*

Skrevet

Lykke til hos tannlegen! :klemmer:

Jeg forbinder egentlig ikke A Perfect Circle med veldig bråkete egentlig, tror jeg glatt ville hatt SOAD på en sånn liste også! :ler: *mimre*

Takk, det trenger jeg! :klem:

Nææ, de er ikke så veldig bråkete på generell basis, men akkurat denne sangen er deilig bråkete! :fnise:

SOAD er faktisk ikke inne på den listen.

Skrevet

Hvordan gikk det hos tannlegen? Lurt med egen spilleliste! :jepp:

Jeg har tannlegeskrekk, egentlig, men har en så fin tannlege og tannpleier at det ikke er så mye stress som det en gang var. Går egentlig til tannpleieren hvert halvår (men det er over 1 år siden nå :sjenert:), og til tannlegen ved behov. Det er veldig lurt for da rekker det aldri å bli hull, og om jeg får noen hull så rekker de antakeligvis ikke å bli så store og fæle. :) Trakk min fjerde (siste!) visdomstann i vinter og selv det var en lek hos den flinke, flotte tannlegen. Hadde med musikk, men hadde egentlig ikke trengt det fordi han synger og plystrer mens han holder på :fnise: Er så glad og takknemlig for han! Blir småskjelven og får vondt i magen når jeg skal dit uansett da, men er alltid så glad og lettet når jeg går ut derfra! :)

Håper det gikk fint i dag og vil gjerne høre hva gult A fant til 3-åringen! :jepp:

Skrevet

Hvordan gikk det hos tannlegen? Lurt med egen spilleliste! :jepp:

Jeg har tannlegeskrekk, egentlig, men har en så fin tannlege og tannpleier at det ikke er så mye stress som det en gang var. Går egentlig til tannpleieren hvert halvår (men det er over 1 år siden nå :sjenert:), og til tannlegen ved behov. Det er veldig lurt for da rekker det aldri å bli hull, og om jeg får noen hull så rekker de antakeligvis ikke å bli så store og fæle. :) Trakk min fjerde (siste!) visdomstann i vinter og selv det var en lek hos den flinke, flotte tannlegen. Hadde med musikk, men hadde egentlig ikke trengt det fordi han synger og plystrer mens han holder på :fnise: Er så glad og takknemlig for han! Blir småskjelven og får vondt i magen når jeg skal dit uansett da, men er alltid så glad og lettet når jeg går ut derfra! :)

Håper det gikk fint i dag og vil gjerne høre hva gult A fant til 3-åringen! :jepp:

Det gikk fint. Jeg har et påbegynt hull som jeg har hatt i minst 1,5 år nå som hun vil ta, så det blir boring på fredag. Det verste (pussing av tannstein :haar: ) er uansett over så det går nok fint. Jeg er også veldig fornøyd med både tannlege og tannpleier. Smilende damer som faktisk husker deg igjen og er interessert i det de spør om. :jepp:

Det ble en Hello Kitty-figur med gul genser. :fnise:

Skrevet

Det gikk fint. Jeg har et påbegynt hull som jeg har hatt i minst 1,5 år nå som hun vil ta, så det blir boring på fredag. Det verste (pussing av tannstein :haar: ) er uansett over så det går nok fint. Jeg er også veldig fornøyd med både tannlege og tannpleier. Smilende damer som faktisk husker deg igjen og er interessert i det de spør om. :jepp:

Det ble en Hello Kitty-figur med gul genser. :fnise:

Aww, fin gave :rodmer:

Skrevet

Aww, fin gave :rodmer:

Ikke sant? Hun fikk velge helt selv. :rodmer:

--------------

Åh, favorittspinn! :bolledeig: Og i går fikk jeg skryt! :nigo: Jeg er ikke den som gjør mest ut av meg på trening (Diddles *winkwink* (jeg elsker hoiingen din!)), så det er kjempegøy at det blir lagt merke til at jeg jobber ræva av meg. :fnise: ''Godt jobba! Jeg tror du var den eneste som var méd i dag.'' sa instruktøren etter timen. Og jeg bare :nigo: og :strix: og helt i lykkerus for den timen er så fantastisk og helt perfekt! :ler: Jeg kom opp i 91% sittende i går, og 92% på den god-grusomme siste sangen hvor farten halveres og motstanden dobles halvveis uti sangen. Hallo melkesyre, liksom! :daane: Jeg fikk også nytt styrkeprogram med massemasse beinøvelser (fordi skulderen og armen min er ubrukelig :dry: ) så nå skal det bli fin rumpe her, dere. :sexy:

Over til noe heeelt annet. A har vært episk dårlig med tissingen de siste dagene. Hun sier ikke fra og nekter å gå på do. Så i går måtte vi frem med klistremerkene igjen. Hun fikk velge nye i går og valget falt på ''Baidejmaj'' (Spiderman seff :fnise: ). Vi øker strenghetsgraden, så nå får hun ett eneste klistremerke kun når det kommer noe i do. Når hun har fått 10 stk skal hun få en is. Eller en liten leke o.l. I går prøvde hun i 5 minutter å tisse rett etter at hun hadde tisset fordi hun ville ha et klistermerke til. :hoho: Håper det funker altså. Jeg føler at vi kan være så strenge med henne nå, for vi vet jo at hun kan. Hun kjenner godt når hun må tisse, så det er bare det at hun ikke gidder/er for travel.

I dag skal vi i bursdagsselskap. Invitasjonen sa at vi skulle være ute og at vi skulle kle oss for været, men i dag P-Ø-S-regner det. :regn: Håper virkelig vi slipper å spise pølser og kake ute i regnværet. :sjenert:

Sånn helt til slutt: ungene sov fremdeles da jeg gikk (klokken 6:40)! :hakeslepp: De som pleier å stå opp mellom 5 og halv 6. Forstår ingenting jeg altså. Ikke at jeg klager, for det var helt fæbjulus å få kledd på seg og sminket seg uten unger hengende i skjørtekanten. Jeg lå og slumret helt til 6:10, dere! :nigo:

Gjest Neferet
Skrevet

Kanskje jentene dine har startet en ny trend? :klo: "Sove-lenge-og-la-mamma-få-uforstyrrede-morgener"-trenden! :jepp:

Får håpe :regn: viker for :sol: hos deg som det har gjort her, eventuelt at dere slipper å være ute i bursdag!

Skrevet

Du er så flink med treningen! Skjønner ikke at du (eller noen) orker :fnise: Jeg går bare tur, jeg. Har en løype fra huset og "rundt" som måler 4,1 km. Det får holde :ler:

Var på 15-mnd kontroll med lille i dag, 83 cm (målt stående) og 9450 g. Lille spjælingen min :ler:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Flott at dere hadde en fin 17. mai! :) Ser for meg at den dagen er mye mer stas når man får barn :hjerte: Må være kjekt å se at de koser seg sånn :)

Så bra at mannen tok et tak hjemme! :Nikke: Det er sikkert lett å komme inn i en tralt hvor man ikke gjør så mye når man er alene hjemme hele dagen.. Kanskje tenker han at han har god tid, og så plutselig er dagen gått? Men likevel, jeg forstår deg kjempegodt! :klemmer: Tror jeg hadde blitt brennforbanna om jeg hadde en mann som jobbet offshore og gjorde lite og ingenting hele friperioden.. Greit at han er sliten de første par dagene etter at han kommer hjem, men ellers bør han jo kunne bidra han og.. Spesielt siden du har eneansvaret de ukene han er borte.. Heldigvis slipper jeg å mase så mye på mannen min for at han skal gjøre ting, men jeg også merker jo at vi har forskjellige standarder. Den dagen jeg ser mannen min vaske vinduer tror jeg aldri kommer :ler:

Imponerende med treningen din! :) Skulle ønske jeg var like flink :sjenert: Og :strix: for at du fikk sove "lenge" i dag! :)

Endret av Lilywhite
Skrevet

Og sånn apropos ferie: Jeg har aldri vært så glad i Frankrike (håper jeg ikke fornærmer deg nå, har en kompis som er halvt fransk, og han ble pissesur når jeg sa det, hehe). Jeg har bare vært i Paris og Nice, og såvidt innom et par andre plasser langs Cote d'Azur da.. Paris er jo fin, men den er så gigantisk, det er så mange turistfeller, og mange franskmenn er arrogante.. Har hatt mange dårlige matopplevelser i Frankrike, men det fikk jeg høre var min egen feil fordi jeg bare har vært dum og gått i turiststrøkene! :fnise: Så foreløpig jeg foretrekker helt klart Italia! :hjerte: Jeg elsker alt med Italia: Stedene (favoritten er nok Roma, men også Toscana, Liguria og Amalfikysten har mange flotte steder), språket, maten og vinen! :strix:

Vi skal faktisk på ferie til Frankrike i august med vår "franske" kompis, så kanskje jeg forandrer mening om Frankrike da ;) Vi flyr til Nice, så skal vi innom Marseille, Aigues Mortes, Carcassonne og Chateauneuf de Pape, og sikkert et par andre steder på veien. Tror det blir bra! :Nikke:

Hvis du har vært mye i Frankrike, så kanskje det er på tide og utforske Italia? Var i allefall det jeg tenkte, at nå har vi vært i Italia flere år på rad, og kunne egentlig tenke oss å dra dit igjen, men så ble det Frankrike for litt variasjon :) Og jeg skal innrømme at av bildene ser det foreløpig veldig bra ut! Så jeg gleder meg til å dra! :Nikke: Men bare si fra om dere bestemmer dere for Italia og trenger tips ;)

Skrevet

Du er så flink med treningen! Skjønner ikke at du (eller noen) orker :fnise: Jeg går bare tur, jeg. Har en løype fra huset og "rundt" som måler 4,1 km. Det får holde :ler:

Var på 15-mnd kontroll med lille i dag, 83 cm (målt stående) og 9450 g. Lille spjælingen min :ler:

Jeg går også bare tur. For mye trening kan gi giftstoffer i melka vet du :ler:

Hehe, bolla mi er ca like tung som di, men tolv cm kortere ;)

Skrevet

Kanskje jentene dine har startet en ny trend? "Sove-lenge-og-la-mamma-få-uforstyrrede-morgener"-trenden!

Får håpe viker for hos deg som det har gjort her, eventuelt at dere slipper å være ute i bursdag!

Kanskje? M sov ihvertfall fremdeles da jeg og A syklet til jobb i dag. :jepp:

Du er så flink med treningen! Skjønner ikke at du (eller noen) orker Jeg går bare tur, jeg. Har en løype fra huset og "rundt" som måler 4,1 km. Det får holde

Var på 15-mnd kontroll med lille i dag, 83 cm (målt stående) og 9450 g. Lille spjælingen min

Takk! :nigo: Jeg synes det er gøy å trene, det er nok derfor jeg orker. :ler: Men å gå tur er jo god trim det også. Det var sånn jeg kom i noenlunde form i starten denne gangen. Jeg gikk og gikk og gikk. :jepp:

M er altså 6 cm kortere og 2 kg tyngre. :hoho:

Flott at dere hadde en fin 17. mai! Ser for meg at den dagen er mye mer stas når man får barn Må være kjekt å se at de koser seg sånn

Så bra at mannen tok et tak hjemme! Det er sikkert lett å komme inn i en tralt hvor man ikke gjør så mye når man er alene hjemme hele dagen.. Kanskje tenker han at han har god tid, og så plutselig er dagen gått? Men likevel, jeg forstår deg kjempegodt! Tror jeg hadde blitt brennforbanna om jeg hadde en mann som jobbet offshore og gjorde lite og ingenting hele friperioden.. Greit at han er sliten de første par dagene etter at han kommer hjem, men ellers bør han jo kunne bidra han og.. Spesielt siden du har eneansvaret de ukene han er borte.. Heldigvis slipper jeg å mase så mye på mannen min for at han skal gjøre ting, men jeg også merker jo at vi har forskjellige standarder. Den dagen jeg ser mannen min vaske vinduer tror jeg aldri kommer

Imponerende med treningen din! Skulle ønske jeg var like flink Og for at du fikk sove "lenge" i dag!

17.mai er virkelig barnas dag altså. Den gleden A hadde, og bare det at hun gidda å stå i halvannen time for å se barnetoget sier vel sitt. Hun har et oppmerksomhetsspenn som vanligvis er 2 millimeter langt. :fnise:

Ja, det var deilig å se. Nå må jeg jo si at han er veldig veldig flink til å styre ute, og vanligvis gjør vi like mye totalt sett. Men den dagen var jeg bare så lei og trøtt, og det forstod han nok. Jeg må nok mase litt på ham ja, så den dagen jeg og A kom hjem fra lekebutikken og han hadde badet M på eget initiativ så jeg litt sånn ut :hakeslepp: . Han er på ingen måte en slapp pappa altså, jeg må bare minne ham på slike ting som bad og bleieskift osv. :fnise:

Og sånn apropos ferie: Jeg har aldri vært så glad i Frankrike (håper jeg ikke fornærmer deg nå, har en kompis som er halvt fransk, og han ble pissesur når jeg sa det, hehe). Jeg har bare vært i Paris og Nice, og såvidt innom et par andre plasser langs Cote d'Azur da.. Paris er jo fin, men den er så gigantisk, det er så mange turistfeller, og mange franskmenn er arrogante.. Har hatt mange dårlige matopplevelser i Frankrike, men det fikk jeg høre var min egen feil fordi jeg bare har vært dum og gått i turiststrøkene! Så foreløpig jeg foretrekker helt klart Italia! Jeg elsker alt med Italia: Stedene (favoritten er nok Roma, men også Toscana, Liguria og Amalfikysten har mange flotte steder), språket, maten og vinen!

Vi skal faktisk på ferie til Frankrike i august med vår "franske" kompis, så kanskje jeg forandrer mening om Frankrike da Vi flyr til Nice, så skal vi innom Marseille, Aigues Mortes, Carcassonne og Chateauneuf de Pape, og sikkert et par andre steder på veien. Tror det blir bra!

Hvis du har vært mye i Frankrike, så kanskje det er på tide og utforske Italia? Var i allefall det jeg tenkte, at nå har vi vært i Italia flere år på rad, og kunne egentlig tenke oss å dra dit igjen, men så ble det Frankrike for litt variasjon Og jeg skal innrømme at av bildene ser det foreløpig veldig bra ut! Så jeg gleder meg til å dra! Men bare si fra om dere bestemmer dere for Italia og trenger tips

Kan skjønne jeg ikke blir fornærmet over det. Alle har sine preferanser. :Nikke:

Maten i Frankrike er fantastisk, men turiststrøkmat er ikke godt uansett hvor du er synes jeg. Jeg er jo vant med skikkelig fransk husmannskost jeg da. Bodde hos en supersunn familie hvor pain au chocolat var bannlyst. :fnise: Det gikk mye i grønnsaker (dyrket i egen hage btw) og rent kjøtt. Men åh, den hjemmelagde løksuppen til ''papa''... :hjerter: Latinerkvarteret i Paris er fantastisk for autentisk og billig fransk mat. Husker fremdeles løksuppen jeg hadde der for 6-7-8 år siden. *drømmedrømme*

Carcassonne er mitt neste vil-reise-til-sted i Frankrike. Om vi flyr til Montpellier i sommer (noe jeg egentlig ikke tror, for det er litt dyrere enn å reise til Nice) og finner oss en leilighet i nærheten der skal vi definitivt besøke Carcassonne. :jepp: Jeg har aldri vært på den kanten av landet så jeg misunner dere ferien deres. :fnise: Jeg har ikke reist så veldig mye rundt i hele landet, mer på den ''vante stien'' mellom Paris, Champagne, Alpene og Nice. Har vært en tur på vestkysten (Île d'Oléron) og det var helt fantastisk fint!

Roma er fantastisk, ja! Vi var jo der på bryllupsreisen vår og vi falt pladask begge to. :hjerte:

Jeg går også bare tur. For mye trening kan gi giftstoffer i melka vet du

Hehe, bolla mi er ca like tung som di, men tolv cm kortere

:fnise: God unnskyldning! Men turgåing er god trim det altså! :jepp:

Bollene våre! :rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...