Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kanskje du må gjøre wallslides! :jepp:

Jeg måtte google for jeg visste ikke hva det var. :fnise: Men nei, jeg skal knipe igjen skulderbladene mine ved å holde armene wallslides-style og så føre den bak og nedover. Minst 50 stk hver dag. :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ouch, naprapater er så brutale. Men hører mange er veldig fornøyd med raske resultater og det er jo det som er det aller viktigste :jepp:

Er også kjempeimponert over alt du får gjort til tross for minimalt med søvn, du er en champ! Og snart, snaaart, er det vel kjærestetur? Da må det jo være mulig å få litt etterlengtet søvn :nigo:

Skrevet

Så bra du var fornøyd m naprapaten! Er kongebehandling, men koster jo. Skal neste uke igjen jeg også. Jeg anbefaler rollermouse, har på jobb. Ikke press på skuldera og passer også for venstrehendte tror jeg

Skrevet

Ouch, naprapater er så brutale. Men hører mange er veldig fornøyd med raske resultater og det er jo det som er det aller viktigste :jepp:

Er også kjempeimponert over alt du får gjort til tross for minimalt med søvn, du er en champ! Og snart, snaaart, er det vel kjærestetur? Da må det jo være mulig å få litt etterlengtet søvn :nigo:

Ja, det var ikke akkurat behagelig da han dreiv og løsna på ting baki der. :fnise:

Jaaaa! :bolledeig: Bare 2 uker til vi reiser! :hoppe:

Så bra du var fornøyd m naprapaten! Er kongebehandling, men koster jo. Skal neste uke igjen jeg også. Jeg anbefaler rollermouse, har på jobb. Ikke press på skuldera og passer også for venstrehendte tror jeg

650 betalte jeg for første timen, ''bare'' 560 for vanlige timer. :lol: Men om det hjelper så betaler jeg gladelig. Jeg brukte en formue på kiropraktor og fysio under og etter svangerskapet med A og jeg ser ikke på det som bortkastede penger i det hele tatt. :jepp:

Jeg har fått meg en sånn spesialmuseting. Prøver den ut nå, men vet ikke helt om jeg liker den eller om jeg faktisk får vondere av den. :klo:

Skrevet

Okei, i dag morges var jeg så nært supermamma som det går an å bli, om jeg får si det selv. Jentene sov til 6:15 i dag, noe som er leeeenge hjemme hos oss. Når de først sover så lenge har jeg rett og slett ikke hjerte til å vekke dem. Men, ja. Supermamma. :tommelsmil: På bare et kvarter klarte jeg å gjøre begge jentene klare og vi kom oss ut døren. Vanligvis tar det ihvertfall en halvtime. Jeg skal ikke ta all cred'en da. A var skikkelig engelunge i dag og alt som vanligvis er en kamp var enkelt.

''Denne kjolen?'' ''Ja.''

''Bare én fluortablett.'' ''Åkei, takk mamma. M og ha.''

''Ta på deg skoene.'' *A tar på seg skoene med én gang*

''Regnjakke må på, det regner i dag.'' *ingen protester*

''Jeg legger flagget ditt her fremme jeg, så du ikke stikker noen.'' ''Åkei.''

''Hadet A. Vil du vinke i vinduet?'' ''Jaaaa! :nigo: ''

Og jeg bare :overrasket: . Hvem er dette, liksom? :fnise:

Skrevet

Så søt og flink A! Det er så deilignår ting går mer smooth enn man hadde forventa :fnise:

Mens jeg lå i senga og hørte på sko som ble kasta, klær som ikke var ønskelig å ha på kroppen, og "æ viil ikke si hadet til mamma lillebror!". Her kom "trassen" sent, men når den først kom kom den med fyrverkeri :ler:

Skrevet

Så søt og flink A! Det er så deilignår ting går mer smooth enn man hadde forventa :fnise:

Mens jeg lå i senga og hørte på sko som ble kasta, klær som ikke var ønskelig å ha på kroppen, og "æ viil ikke si hadet til mamma lillebror!". Her kom "trassen" sent, men når den først kom kom den med fyrverkeri :ler:

Ikke sant? Jeg pleier jo å måtte si ting minst hundre ganger, skifte klær ihvertfall én gang (på A altså) og takle minst 3 raseriutbrudd før vi i det hele tatt er ut døra. Inn- og ut av bilen fører med seg uventet mange krangler, det samme gjør barnehageleveringen. :lol: Gøy, ikke sant? :fnise:

Vi har hatt ''trass'' siden hun var et år. Sånn omtrent. Hvem sa bestemt? :roll:

Gjest Neferet
Skrevet

Så deilig med en morgen som gikk bedre enn forventet! :jepp: Er begge jentene dine like bestemte?

Skrevet

Søøte A :rodmer: Synes du kan ta masse cred for det jeg, hun merket sikkert på deg at det ikke var rom for tull og tøys, og at det var best å gjøre som mamma sa i dag. :Nikke:

"Når trass viser seg å være personlighet", er det noen som har skrevet den boka enda? Tror jeg var et sånt tilfelle, men det gikk bra det altså. :fnise: Å være bestemt kommer godt med videre i livet! :jepp:

Skrevet

Så deilig med en morgen som gikk bedre enn forventet! :jepp: Er begge jentene dine like bestemte?

Ja, det trengtes! Jeg hadde sett for meg roping og kjefting og grining, så det var en fin start på dagen vår. :)

Njaaaa. M begynner å bli innmari bestemt hun også (type kaster seg ned på gulvet og uuuler om hun ikke får viljen sin :fnise: ), men hun har aldri vært like ''vanskelig'' som A. A begynte for eksempel ekstremt tidlig med å ikke ville ha på seg visse klær, og ''trassen'' begynte helt seriøst da hun var rundt året. Så jeg holder en knapp på ''nei'', men at tiden får vise. :Nikke:

Søøte A :rodmer: Synes du kan ta masse cred for det jeg, hun merket sikkert på deg at det ikke var rom for tull og tøys, og at det var best å gjøre som mamma sa i dag. :Nikke:

"Når trass viser seg å være personlighet", er det noen som har skrevet den boka enda? Tror jeg var et sånt tilfelle, men det gikk bra det altså. :fnise: Å være bestemt kommer godt med videre i livet! :jepp:

Jeg forklarte henne rolig at i dag hadde vi dårlig tid og at vi måtte skynde oss i barnehagen. Jeg liker å tro at hun forstod det og faktisk hørte på meg, men sannsynligheten for at hun bare hadde en bra dag er nok større. :fnise: Hun er nok som deg. Liker ikke å kalle det trass, men, ja. Det er nok bare sånn hun er. :jepp:

Skrevet

Inne og oppdaterer meg! :) (aaaltfor lenge siden :sjenert: ). Kjenner meg igjen i det å være bestemt! :fnise: Mamma og pappa minner meg til stadighet om at jordmoren sa allerede da jeg ble født at "dette var en bestemt ung dame". Man skal jo skrike når man blir født, men jeg knyttet nevene og illskrek :gjeiper: Skjønner at det er slitsomt med en som vil bestemme selv til stadighet, men for å se det positive så blir hun nok en selvstendig jente som det ikke er så lett å vippe av pinnen ;) Men det er godt for mammaen at hun kan vise seg fra det medgjørlige hjørnet i blant også :)

Håper dere hadde en fin dag i går! :klemmer:

Skrevet

Inne og oppdaterer meg! :) (aaaltfor lenge siden :sjenert: ). Kjenner meg igjen i det å være bestemt! :fnise: Mamma og pappa minner meg til stadighet om at jordmoren sa allerede da jeg ble født at "dette var en bestemt ung dame". Man skal jo skrike når man blir født, men jeg knyttet nevene og illskrek :gjeiper: Skjønner at det er slitsomt med en som vil bestemme selv til stadighet, men for å se det positive så blir hun nok en selvstendig jente som det ikke er så lett å vippe av pinnen ;) Men det er godt for mammaen at hun kan vise seg fra det medgjørlige hjørnet i blant også :)

Håper dere hadde en fin dag i går! :klemmer:

:vinke: Så fint å ''se'' deg igjen! :klem:

Bestemt, ja. Huhei hvor det går! :daane::fnise: Nei, vi får fokusere på fremtiden. At denne jenta har bein i nesa er ihvertfall helt sikkert. :ler:

Skrevet

For en fin helg vi har hatt! :strix:

På fredag var det 17.mai-feiring i barnehagen. A var vel den som viftet mest med flagget av alle, og hadde hun ikke hatt ører hadde hun glist helt rundt. :fnise: Hun begynte å gråte da toget var ferdig, for hun ville gå mer i tog. :ler:

Selve 17.mai var helt superduper. Det ble litt (mye!) stress på morgenkvisten før vi skulle gå (som vanlig - jeg gjør meg selv + 2 unger klar på den tiden mannen gjør seg selv klar :roll: ), men da vi kom oss avgårde var det bare velstand. Vi tok bussen til byen for å se barnetoget, og A stod altså og så på heeele toget! Det tok minst 1,5 time! Etter at toget var ferdig tråklet vi oss gjennom gågaten og tok bussen hjem igjen. Der var det tid for lunsj, og hele sulamitten kom. Mamma, bestefar, bror, søster, svoger, bestekompis og nyedama hans. Alle hadde med seg litt mat slik at vi skulle slippe å stresse med å stelle i stand til hele gjengen. Det tror jeg kommer til å bli en ny tradisjon! :tommelsmil: Det beste av alt: :sol: ! :hoppe: For første gang siden A ble til ihvertfall, hadde vi fint vær på 17.mai. Vi satt ute på terrassen hele ettermiddagen, skravlet, drakk sjampis og ungene lekte med naboungene. Dagen ble avsluttet på kinarestaurant før jeg og jentene dro hjem. De var så overtrøtte begge to at de ikke sovnet før 20:30. :lol:

Derfor var det ekstra gøy å stå opp klokken 5 med M i går. :dry: A sov en time lengre. :P Det sier vel sitt at M hadde sin første hvil klokken 7:30 i går. :hoho: Da sov hun i 3 timer, før hun hadde neste hvil fra 13-14:30! :natti: Jeg hadde store planer om å trene i går, men jeg orket bare ikke. Jeg var rett og slett utslitt. Så da dro jeg og A på kino i stedet for. :nigo: For sliten for trening = trykke trynet i snop, popcorn og brus. :ler: Vi så Bamse og A likte den veldig godt. :jepp:

I dag er jeg litt småsur. Jeg liker ikke å klage så mye på mannen her inne, føler jeg utleverer ham på et vis. Men jeg må bare få det ut. Akkurat nå føler jeg at hans trøtthet er viktigere enn min. Mulig det er min egen trøtthet som snakker her, men æsj, føler meg så alene om å gidde å gjøre ting. Snakket nettopp med ham i telefonen og da ba han meg ringe ham når jentene skulle bli hentet i barnehagen i tilfelle han fremdeles sov. Det er en million ting som trengs å bli gjort hjemme (i dag morges var jeg skikkelig bitchy konemor og skreiv liste til ham om hva han skulle gjøre i dag - gå ut med bosset - ta ut av oppvaskmaskinen - betale regninger - handle --- jeg kan vedde en hundrelapp på at ingenting av det er gjort når jeg kommer hjem) og jeg føler at jeg gjør alt til tider. :sukk: Jeg står alltid opp med ungene og får aldri (!!) sove til klokken ringer. Den ringer klokken 5:45 liksom. :P Jeg gjør dem klar, gir dem mat og leker med dem til jeg må gå. Så går jeg på jobb. Når jeg kommer hjem ser det som regel bomba ut. Ofte må jeg lage middag også, jeg må i det minste rydde på kjøkkenet. Hva gjør han hjemme hele dagene egentlig? :klo: Altså, som oftest er han ute og farter og ordner ting til hjemmet, rydder i garasjen og fikser ting og det er jo kjempeflott. Men er det bare en typisk dameting å synes at det er viktigere at det ser fint ut inne før det ser fint ut i garasjen? :fnise:

Blæ. Det er godt jeg skal på trening i kveld. Må få utløp for litt frustrasjon. :trene:

Gjest Neferet
Skrevet

Huff... Har ikke så mye fornuftig å si, annet enn at jeg forstår frustrasjonen din!! Legger igjen noen :klemmer: , håper mannen overrasker positivt eller at du i det minste får utløp for frustrasjonen på trening i kveld! :hug:

Skrevet

Uff, hva er det med disse mannfolka egentlig? :klo:

:klem:

Skrevet

Huff... Har ikke så mye fornuftig å si, annet enn at jeg forstår frustrasjonen din!! Legger igjen noen :klemmer: , håper mannen overrasker positivt eller at du i det minste får utløp for frustrasjonen på trening i kveld! :hug:

Uff, hva er det med disse mannfolka egentlig? :klo:

:klem:

Mannfolk ass! :riste: Han ringte til meg i 1-tiden så jeg håper han i det minste får gjort NOE på bitchy kone-listen. :lol: Han hadde ihvertfall planer om å handle. Aller mest håper jeg at han rydder hjemme. Time will show! :popcorn:

:fnise:

Åååå! Italia eller Frankrike? :bond:

Gjest Neferet
Skrevet

Italia! Der har de italiensk is, og ikke snegler :skratte:

Skrevet

Italia! Der har de italiensk is, og ikke snegler :skratte:

:fnise: Men atte...jeg snakker jo fransk. Og så...jeg tror egebtlig jeg jar bestemt meg for France altså. Vi får se! :Nikke:

Det hjalp visst å klage, for huset var helt shinet da jeg kom hjem, bosset var tømt, han hadde tatt storhandelen (!! det skjer omtrent aldri, men mest fordi jeg er litt rar og koser meg på matbutikken :ler: ). :strix:

Skrevet

Italiensk mat er sååå mye bedre enn fransk :ler:

Flinke mannen! :5: jeg er heldigvis utstyrt med en ekstremt ryddig mann. Han MÅ ha system overalt, og vasker alle klærne sine selv. Men det kan bli litt for mye av det gode, for jeg føler meg jo ekstra shabby siden jeg er en liten skippertaksperson :fnise:

Gjest Neferet
Skrevet

Det er ingen skam å ombestemme seg (fritt omskrevet fra fjellvettreglene) :fnise:

Godt å høre at klare og tydelige beskjeder hjalp på mannen din! :hoppe: God trening!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...