^^Belle^^ Skrevet 29. mars 2014 Forfatter #8041 Skrevet 29. mars 2014 Høres helt herlig ut Det var det! Håper du ligger i senga enda Enjoy!! Eh...nei, det gjorde jeg faktisk ikke! Jeg var så rusa og høy på mye søvn at jeg og søster (og M selvsagt) dro til byen klokken 10:30. Det hadde vært SÅ gøy å se min og din lille ved siden av hverandre!! På 1-årskontrollen var hun 80 cm og 9,4 fine, flotte jenter er de! Hun er svær, ja. Og så har hun DE bollekinna. Men de har hun hatt alltid da, og jeg mistenker at hun ikke kommer til å vokse dem av seg med det første (stakkars... ). M er verdens søteste lille bolle, akkurat som søstera var Det var like festlig hver gang vi la Liten og A ved siden av hverandre, der Liten var akkurat like tynn og fugleunge-aktig som A var god og rund og myk Det var kjempemorsomt! Det er rart hvor stor forskjell det kan være på ungene altså. Nå er de ikke så ulike på størrelsen synes jeg. Ikke så ekstremt som det var ihvertfall. Jeg har en video på telefonen min fra mai-isj 2012. A sitter der og er sitt sedvanlige storklumpede seg, og Liten, den lille flisa, ormer seg bortover på Liten-vis. Hihihi Ååå så deilig å få sove ut! Kos deg videre Det var helt fantastisk! herligalondon, så stor M er! Både i kg og alder! Skal si tida flyr!! Nesten ikke baby lenger jo... Håper dagen idag har vært bedre enn natta! Ja, hun er veldig stor! Jeg kan visst bare lage store unger jeg. Og ja, hun er blitt stor i alder også! Hvor blir tiden av?
^^Belle^^ Skrevet 29. mars 2014 Forfatter #8042 Skrevet 29. mars 2014 Åh, denne dagen har vært episk fin! For det første: været! Jeg fikk helt sjokk da jeg trødde utenfor døren i dag morges. Varmt faktisk, ikke bare ''ikke-iskaldt''. Type genservær! Jeg fikk sminket meg skikkelig i dag morges. I min verden betyr det uten noen som drar i føttene mine. Jeg fikk prøve ut de nye sminkekostene mine og allting. Veldig fornøyd forresten! Så kom søster og M, og vi dro til byen. Vi hadde ikke noen andre planer enn å bare vimse rundt i finværet. Det eneste jeg kom hjem med var en BH fra Change jeg fikk til halv pris. Jeg tror at puppene har stabilisert seg ganske greit nå, og nå dere...A/B-cup, hallo jeg har ikke savnet deg! Puppene mine har totalt forsvunnet. :leter: Jaja...da slipper jeg ihvertfall å tenke på puppestørrelsen når jeg skal prøve klær slik jeg måtte før. Forresten! Jeg sneiet innom Europris på veien hjem og kjøpte med meg 4 utekrukker i ulik størrelse. I morgen skal jeg og M plante blomster. I ettermiddag har jeg og M vært på sykkeltur. Hun elsket å sitte bakpå! Hun skrattlo og kom bare med godlyder, så det var en suksess! Nå må vi bare få tak i ett sykkelsete til (evt. en sykkelvogn), så er hele familien klar til å dra på sykkeltur. Jeg merket faktisk at treningen jeg har gjort disse 3 ukene har satt sine spor. Det at klokken ikke var 6:30 hadde nok noe å si også altså, men de bakkene jeg pleier å sykle til jobb var ikke på langt nær så tunge som de pleier å være. Sånt liker vi! Jeg tror at M har fått atopisk eksem. Hun har hatt noen små flekker på leggene en stund, men nå har det spredd seg og hun har flekker i halsen, på armene og på magen i tillegg. Dessuten er huden på kinnene veldig ru, rød og ''hard''. Dere med eksembarn, hvor ofte bør man smøre dette? Så lenge jeg har hatt barn har innstillingen min vært ''minst mulig produkter på babyhuden'', så jeg er helt blank på dette merker jeg. Jeg vet jo at du Diddles er fornøyd med propoliskremen til Forever Living? A har uansett den med seg på fjellet (for å bruke som kuldekrem) så nå i kveld ble det bare smurt inn med jojobaolje. Og er det noe som kan trigge eksemen? Bør jeg holde henne borte fra ull? Nå sover M (hun var stuptrøtt og jeg måtte faktisk lokke henne nedi badekaret! ) og jeg sitter godt plantet i godstolen. Her skal jeg bli til jeg skal legge meg.
Diddles Skrevet 29. mars 2014 #8043 Skrevet 29. mars 2014 Ja sant det har vært digg vær?? Himmel Det må bare fortsette Vi har også vært ute h-e-l-e dagen; plantet blomster, hoppa på trampolinen, gått tur, lekt i sandkassen og steikt lapper ute Frydefullt fine lørdagen!!! Så herlig at M liker å sitte bakpå sykkelen Når jeg tenker meg om så tror jeg det er noe alle unger liker, ihvertfall alle jeg kjenner som har barn sier sykketur (og busstur ) er bare fryd og glede! Da blir det snart sykkeltur på oss da?? Rasting med pølser i termos og glade barn som leker Så dumt med eksem-utbrudd Det er noe dritt, men det er så mye gode produkter på markedet nå at det er absolutt til å leve med! Jeg har fått beskjed av legen om å smøre eksemflekkene til Liten med kortisonsalve (reseptfri) og så med en god feit krem etter ca 10 minutter! Det hjelper godt her Jeg pleier å smøre et godt lag Propolis oppå etter kortisonen!! I tillegg forebygger jeg utbrudd med A-Derma sine produkter, og nå også Forever Living sine aloe vera produkter; såpe, sjampo og bodylotion. Vinterstid smører jeg Liten fra topp til tå hver kveld, og lar henne være naken til kremen har trekt godt inn i huden..sommerstid har hun lite plager heldigvis! Du bør nok kutte ut ull rett på huden, hun kan ha ull/ bomull eller en tynn bomullstrøye og strømpebukse under ullklærne så de ikke er i kontakt med huden..ullklær tørker ut huden og føles som "piggtråd" mot tørr hud Jojobaolje har jeg zero erfaring med, men det skal være greit å bruke det på eksemhud har jeg lest..jeg har mandelolje som jeg har i badevannet til Liten når det er helt ille, mandel- og aprikoskjerneolje er visst kjempebra iflg mamma Lykke til, ta henne en tur til legen hvis det ikke gir seg innen rimelig tid og bare sprer seg..
Teriyaki Skrevet 29. mars 2014 #8044 Skrevet 29. mars 2014 (endret) O har bare eksem i ansiktet, og han smører vi flere ganger for dag når det er mye, men ellers kun morgen og kveld. Selv hadde jeg over hele kroppen og hadde til og med kjøttsår. Da var det vanlig å smøre med blant annet tjærekrem, som for øvrig stinket i hele huset Jeg hadde altså en dagkrem og en nattkrem. Dagkremen ble smurt på om morgenen og nattkremen om kvelden. Tidvis måtte det smøres mye oftere da det som sagt var ganske ille på den kaldeste vinteren. Finnes heldigvis mye bedre kremer nå enn da jeg var barn. Det burde holde å smøre morgen og kveld. Ull kan absolutt gjøre det værre. Nå er jo type merinoull ganske mykt, men det er likevel mange barn som ikke kan bruke det. Jeg kunne ikke bruke ull, men på den tiden var jo ulla grovere. Sitrusfrukt trigget min eksem veldig. Tomat tigger O sin. Edit: Nå når jeg leste Diddles sitt så kom jeg på at da O hadde skikkelig ille eksem så smurte vi også med hydrokortison og deretter fuktighetskrem 10 min etterpå. Det hjalp veldig! Endret 29. mars 2014 av Teriyaki
^^Belle^^ Skrevet 29. mars 2014 Forfatter #8045 Skrevet 29. mars 2014 Ja sant det har vært digg vær?? Himmel Det må bare fortsette Vi har også vært ute h-e-l-e dagen; plantet blomster, hoppa på trampolinen, gått tur, lekt i sandkassen og steikt lapper ute Frydefullt fine lørdagen!!! Så herlig at M liker å sitte bakpå sykkelen Når jeg tenker meg om så tror jeg det er noe alle unger liker, ihvertfall alle jeg kjenner som har barn sier sykketur (og busstur ) er bare fryd og glede! Da blir det snart sykkeltur på oss da?? Rasting med pølser i termos og glade barn som leker Så dumt med eksem-utbrudd Det er noe dritt, men det er så mye gode produkter på markedet nå at det er absolutt til å leve med! Jeg har fått beskjed av legen om å smøre eksemflekkene til Liten med kortisonsalve (reseptfri) og så med en god feit krem etter ca 10 minutter! Det hjelper godt her Jeg pleier å smøre et godt lag Propolis oppå etter kortisonen!! I tillegg forebygger jeg utbrudd med A-Derma sine produkter, og nå også Forever Living sine aloe vera produkter; såpe, sjampo og bodylotion. Vinterstid smører jeg Liten fra topp til tå hver kveld, og lar henne være naken til kremen har trekt godt inn i huden..sommerstid har hun lite plager heldigvis! Du bør nok kutte ut ull rett på huden, hun kan ha ull/ bomull eller en tynn bomullstrøye og strømpebukse under ullklærne så de ikke er i kontakt med huden..ullklær tørker ut huden og føles som "piggtråd" mot tørr hud Jojobaolje har jeg zero erfaring med, men det skal være greit å bruke det på eksemhud har jeg lest..jeg har mandelolje som jeg har i badevannet til Liten når det er helt ille, mandel- og aprikoskjerneolje er visst kjempebra iflg mamma Lykke til, ta henne en tur til legen hvis det ikke gir seg innen rimelig tid og bare sprer seg.. Åh, trampolinen skal jeg sette opp i morgen! Må bare finne ut hvor mannen har lagt den der duken. Men sånt vær burde vi hatt hver dag, hele året! Vi er definitivt med på sykkeltur! Har jeg bare tenkt at jeg har svart deg angående det? Skulle ikke forundre meg. A og Liten i sykkelvognen. Takk for tips! Da skal jeg gå til innkjøp av kortisonkrem, og så smøre med propoliskremen etterpå. Og slutte med ull sporenstreks. Jeg er allikevel så drittlei av ullklærne nå, at jeg snart spyr. Sånn er drt hver vår. Steinklar til å begynne å bruke fine bomullsklær!
Pasadena Skrevet 29. mars 2014 #8046 Skrevet 29. mars 2014 Måtte le av bildet av bollekinnene under sykkelhjelmen! Lille har også noen sånne tørre flekker, litt sånn smånuppete hud liksom. Mest på knærne og litt på hendene, og en flekk på kinnet. Har smurt med Aderma Exomega og det har funket bra merker null forskjell på ull/ikke ull, men vi bruker jo for det meste ull-silke og ikke ren ull. Det er sååå mange fine klær til de små, altså!! Skal til byen i neste uke, da blir det sko og vårklær til lille!
^^Belle^^ Skrevet 30. mars 2014 Forfatter #8047 Skrevet 30. mars 2014 Måtte le av bildet av bollekinnene under sykkelhjelmen! Lille har også noen sånne tørre flekker, litt sånn smånuppete hud liksom. Mest på knærne og litt på hendene, og en flekk på kinnet. Har smurt med Aderma Exomega og det har funket bra merker null forskjell på ull/ikke ull, men vi bruker jo for det meste ull-silke og ikke ren ull. Det er sååå mange fine klær til de små, altså!! Skal til byen i neste uke, da blir det sko og vårklær til lille! Bolla mi! Her er det ikke så nuppete egentlig. Mer flassete/skorpete. Den kremen har jeg også hørt mye skryt av! Jeg lurer på om det kan være ullen sin skyld jeg altså. Tidligere i vinter har jeg ikke vært så flink til å kle henne i ull fordi hun har vært så lite ute i barnehagen. Men nå i det siste har de vært ute hver dag og da er hun kledd i ull fra topp til tå. Vi får se om det blir bedre når jeg slutter igjen nå da. Det er supermye fint! M fikk seg nettopp ny hel(inne)dress fra Småfolk. Her i huset er det faktisk A som trenger klær nå. Jeg har flyttet det meste over i M sitt skap, så hun trenger ihvertfall ingenting! Sko trenger hun også, A altså. Det blir en dyr affære! Det ser heldigvis ut som om føttene har stabilisert seg litt nå. Det siste året har hun måttet få nye sko hver 3.-4.måned eller noe. Men vinterskoene har faktisk holdt siden november, og de passer enda!
^^Belle^^ Skrevet 30. mars 2014 Forfatter #8048 Skrevet 30. mars 2014 Klokken er ikke 11 engang og jeg har allerede rukket å få meg en hel times lur! Aaaah, de rolige dagene som ettbarnsmor! Neida, travelt nok er det! M er usedvanlig sutrete i dag, sikkert en kombinasjon av tenner på vei og det at A ikke er her som hun kan leke med. I skrivende øyeblikk sitter hun og tegner/spiser papir. Og hun tegner faktisk konsekvent med venstrehånda! Blir spennende å se hvordan det utvikler seg. Vi har nettopp spist amerikanske pannekaker (M også! ) og skal straks ut på trilletur tror jeg. Venter på at Plantasjen skal åpne klokken 12.
^^Belle^^ Skrevet 31. mars 2014 Forfatter #8049 Skrevet 31. mars 2014 Herregud, denne helgen har vært helt fantastisk fin! Etter luren vår tok vi oss en trilletur opp på lekeplassen. M var ikke i humør, så hun satt i sandkassen i nøyaktig 2 minutter før hun ikke ville mer. Like greit, for da ringte bror og ville skype. Vi ilte hjem og M fikk se onkel igjen. Han har vært borte i 7 uker nå, gleder meg til han kommer hjem - forhåpentligvis om 3 uker. Jeg tror nok M har savnet ham også. Han fikk så mange slengkyss av henne at det ikke var måte på. Etterpå dro vi til Plantasjen og handlet for over 700 kroner. Det var ikke inkludert mold. Jeg kjøpte litt av hvert, blant annet krokuser, stemorsblomster og jordbær, så nå får vi bare krysse fingrene for at de tåler frosten. Jeg har uansett tenkt å sette dem inn i natt om de gjør det. Stemorsblomster vet jeg jo tåler frost, så får vi bare håpe at de andre har klart seg også. Etter middag dro jeg og M på sykkeltur. Vi syklet både hit og dit, opp bakker og ned bakker. Hun synes ikke det er så gøy når det er mye vind, men opp bakker elsker hun! Da vi kom hjem igjen hadde svigerfar akkurat parkert i gården og A kom løpende mot oss. Det var veldig tydelig at hun hadde savnet M, for M ble overfalt og kysset og klemt på som aldri før. Da A akkurat skulle til å ta på seg truse ringte nabojenta på døren og lurte på om A ville være med ut. Hun skulle absolutt ha trusen på seg da også, og det gikk kjempefint! Da jeg og M gikk inn for å spise kvelds ble A værende ute med nabojenta, og litt etterpå kom hun springende inn fordi hun måtte tisse! Jeg hadde aldri trodd at hun kom til å gjøre det. Så litt fremgang på dette bleiegreiene er det ihvertfall! Leggingen var et kapittel for seg. Det var en del ganger jeg hadde problemer med å holde maska. A kom nemlig ut av rommet sitt flere ganger med trillekofferten sin på ryggen og sånn: . Enden på visa ble at hun sovnet helt utmattet oppå dynen, med puten som dyne, klokken 20:30. Og i dag morges måtte jeg vekke henne klokken 6:30! Det er lenge siden det! Jeg fikk faktisk sove helt til klokken min ringte 5:45!
Pasadena Skrevet 31. mars 2014 #8050 Skrevet 31. mars 2014 Det lønner seg å legge dem litt senere Så koselig med blomsterplanting! Ønsker meg et sånt balkongdrivhus til krydderplanter og småting
^^Belle^^ Skrevet 31. mars 2014 Forfatter #8051 Skrevet 31. mars 2014 Det lønner seg å legge dem litt senere Så koselig med blomsterplanting! Ønsker meg et sånt balkongdrivhus til krydderplanter og småting Som regel står A ENDA tidligere opp om hun legger seg for seint. Kanskje hun har forstått tegningen nå? Ja, det var skikkelig kos! Jeg tenkte på å kjøpe krydderplanter, men jeg turte ikke. Får vente til det er helt sommer tror jeg.
Teriyaki Skrevet 31. mars 2014 #8052 Skrevet 31. mars 2014 Stemorsblomster er mer hardføre og tåler litt frost ja, men de tåler ikke mye frost. Da blir det fort masse frostflekker på dem + at noen dør gjerne også. Nå lever jo jeg i nord, så for meg er det jo helt absurd å plante noe som helst før om tidligst en måned Men skulle tro det er for tidlig allerede hos deg fordeom?
^^Belle^^ Skrevet 31. mars 2014 Forfatter #8053 Skrevet 31. mars 2014 Stemorsblomster er mer hardføre og tåler litt frost ja, men de tåler ikke mye frost. Da blir det fort masse frostflekker på dem + at noen dør gjerne også. Nå lever jo jeg i nord, så for meg er det jo helt absurd å plante noe som helst før om tidligst en måned Men skulle tro det er for tidlig allerede hos deg fordeom? Det er nok litt tidlig, ja. Var frost i natt. Men jeg skal ta dem inn om de har overlevd natten. Stakkar blomstene mine.
Teriyaki Skrevet 31. mars 2014 #8054 Skrevet 31. mars 2014 Det er nok litt tidlig, ja. Var frost i natt. Men jeg skal ta dem inn om de har overlevd natten. Stakkar blomstene mine. Sikkert lurt å ta dem inn ja
^^Belle^^ Skrevet 1. april 2014 Forfatter #8055 Skrevet 1. april 2014 Sikkert lurt å ta dem inn ja De overlevde frosten og har stått varmt og godt inne i gangen i natt.
Gjest Neferet Skrevet 1. april 2014 #8056 Skrevet 1. april 2014 Så bra med blomster som overlever, nå er det snart vår på ordentlig! Jeg er litt usikker på vår stemor, for i dag var det nesten -6 da jeg sto opp! Skulle nesten tro det var aprilsnarr hadde det ikke vært for at det var skikkelig kaldt å gå til bussen på vei til jobb
^^Belle^^ Skrevet 1. april 2014 Forfatter #8057 Skrevet 1. april 2014 Så bra med blomster som overlever, nå er det snart vår på ordentlig! Jeg er litt usikker på vår stemor, for i dag var det nesten -6 da jeg sto opp! Skulle nesten tro det var aprilsnarr hadde det ikke vært for at det var skikkelig kaldt å gå til bussen på vei til jobb Aprilsnarr ja. Æsj, liker ikke denne dagen. I dag var det rundt 0 da vi kjørte til barnehagen, bilen måtte skrapes. Men åh, det er så deilig når det er så fint vææær!
^^Belle^^ Skrevet 1. april 2014 Forfatter #8058 Skrevet 1. april 2014 Puh. Det var det første som slo meg i dag da jeg våknet. Puh, puh og atter puh. Jeg er sliten! Føler at nervene henger i en tynn tråd for tiden. Det skal bli sååå godt å få mannen hjem igjen! I går var jeg på trening. Egentlig burde jeg ikke - jeg har det supertravelt! - men da var det en uke siden sist gang og kroppen trengte det bare. Jeg må si jeg angrer litt i dag. På den gode måten altså. Fytti så sliten jeg er! Kjernemuskulaturen min er omtrent ikke-fungerende. Quickspin først, så funksjonell styrke. Sistnevnte var omtrent tortur! 20 slitsomme gå-burpees med sakte motsatt-pushup (haha, treningsuttrykk er ikke min ting!) før vi etterpå tok 20 sinnsyke burpees med pushups. Jeg dauer! Men travelt, ja...det har jeg i dag! Det er klubb hjemme hos meg i dag og jeg har absolutt ingenting klart. Jeg gjør det enkelt, med pastasalat (det blir middagen i dag også - pasta, pesto, kjøttdeig og ruccola) og foccaccia, men siden A ikke legger seg før i 8-tiden kjenner jeg at jeg er stressa. Folkene kommer jo klokken 8 - de blir nok vitner til kaosleggingen vi har hatt de to siste kveldene. Og så må jeg rydde, dekke på bordet og ikke minst lage foccaccia'en. Brødmaskinen får ta den altså, men jeg lurer på når jeg skal få tid til det innimellom sutre-M som klenger på meg 23 timer i døgnet og A som alltid vil ut og leke etter middag. Dobbel- .
Gjest Neferet Skrevet 1. april 2014 #8059 Skrevet 1. april 2014 Burpees er fandens oldemor!! Sammen med bulgarske utfall som jeg kjenner effekten av i dag, det kommer til å bli deilig utover dagen.... Lykke til med alt som skal skje, jeg :duskedamer: på deg! Når får du mannen hjem igjen forresten?
^^Belle^^ Skrevet 1. april 2014 Forfatter #8060 Skrevet 1. april 2014 (endret) Burpees er fandens oldemor!! Sammen med bulgarske utfall som jeg kjenner effekten av i dag, det kommer til å bli deilig utover dagen.... Lykke til med alt som skal skje, jeg :duskedamer: på deg! Når får du mannen hjem igjen forresten? Fandens oldemor, ja det kan du godt si! Hele meg er øm og sår! Måtte google bulgarske utfall. Vi hadde ''bare'' vanlige utfall i går, både fram og tilbake, i tillegg til knebøy på både étt og to bein og sideutfall. Kjenner det godt, ja! Spesielt etter en halvtimes spinning med mye spurting = slitne bein. Han kommer hjem rundt midnatt i natt! Endret 1. april 2014 av ^^Belle^^
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå