Teriyaki Skrevet 26. mars 2014 #8021 Skrevet 26. mars 2014 (endret) Jentekveld høres kjempekoselig ut! Vel fortjent! Du er bra sprek som klarer å holde motet så godt oppe når det står på som verst med våkennetter! Det må jeg jammen si. Jeg hadde aldri klart det. I alle fall ikke sånn plutselig over natta. Husker jo da O var baby at jeg var superfornøyd hvis jeg hadde fått seks usammenhengende timer søvn, mens nå hadde jeg vært på felgen med seks sammenhengene timer.. Blir vel vant til det neste gang jeg har baby Endret 26. mars 2014 av Teriyaki
^^Belle^^ Skrevet 26. mars 2014 Forfatter #8022 Skrevet 26. mars 2014 Jentekveld høres kjempekoselig ut! Vel fortjent! Du er bra sprek som klarer å holde motet så godt oppe når det står på som verst med våkennetter! Det må jeg jammen si. Jeg hadde aldri klart det. I alle fall ikke sånn plutselig over natta. Husker jo da O var baby at jeg var superfornøyd hvis jeg hadde fått seks usammenhengende timer søvn, mens nå hadde jeg vært på felgen med seks sammenhengene timer.. Blir vel vant til det neste gang jeg har baby Det er lenge siden det! Mulig vi tar oss en tur ned på kaien etterpå også. Et glass vin hadde ikke vært å forakte! Takk for det. Jeg er jo vant med det, så her går det jo greit! Kroppen blir vant med det. 6 sammenhengende timer er drømmen!
Gjest Neferet Skrevet 26. mars 2014 #8023 Skrevet 26. mars 2014 Åh, det høres ut som en fantastisk plan både for fredagen og lørdagen! Vel fortjent!!
^^Belle^^ Skrevet 27. mars 2014 Forfatter #8024 Skrevet 27. mars 2014 Det blir visst ikke venninnekveld allikevel, men jeg gråter ikke av den grunn. Da skal jeg nyte roen og freden, lage meg digg mat (jeg vet ikke om jeg vil ha laks og avokado i lefser eller dadler i bacon. Muligens begge deler? ), for så å synke ned i godstolen og bli der til det blir såpass sent at normale folk til og med har lagt seg. Føler meg som et utskudd som legger meg omtrent før nyhetene begynner for tiden. Sånn ellers så fikk vi en megagod nyhet i dag morges: mannen får igjen nesten 40000 på skatten! Vi var litt mer ''håper ihvertfall du ikke får baksmell'', og ''du har jo hatt to måneder med 80% lønn, da KAN du ikke få baksmell! Eller...?'' Og å gå fra DET til nesten 40000 er jo fantabulistisk! (Grunnen til at vi ikke har fått sjekket før nå er fordi han måtte bestille ny bank id-dings) I dag skal M til helsestasjonen (A er med hun også...gidder ikke å hente to ganger i barnehagen i dag) før vi må ile hjem for å møte svigerfar som kommer for å hente A. Håperhåperhåper at hun er i noenlunde greit humør, ellers kan det bli en...eh...interessant avskjedsscene. Jeg har DVD-spiller med Masha i bakhånd sånn helt i tilfelle.
Krysanti Skrevet 27. mars 2014 #8025 Skrevet 27. mars 2014 Fast smugleser melder seg! Jeg ramlet over dagboken din i et tilfeldig anfall av babysyke, og her har jeg mer eller mindre blitt. Jeg synes det er så koselig å lese om dagene deres - du gir et veldig ærlig, men samtidig utrolig positivt bilde på det å leve et ekstra travelt småbarnsliv! Hurra for penger igjen på skatten! Jeg er der dere var (Jeg håper ikke jeg får baksmell? Jeg KAN da ikke få baksmell? Herregud, tenk om jeg får baksmell!!!), men får ikke sjekket før 1. april. Skjønner ikke helt hva jeg har styrt med i fjor, jeg burde jo virkelig ha registrert meg som E-bruker - jeg er like spent hvert år.
Diddles Skrevet 27. mars 2014 #8026 Skrevet 27. mars 2014 FØRTI tusen?? Hvordan er det mulig? Oppskrift takk Nyt fredagen din, den er så utrolig velfortjent!! Jeg havner alltid tidligere i seng de kveldene jeg er alene, for da vet jeg at jeg får ekstra søvn Igår f.eks la jeg meg 22.30..deilig!!
^^Belle^^ Skrevet 27. mars 2014 Forfatter #8027 Skrevet 27. mars 2014 Fast smugleser melder seg! Jeg ramlet over dagboken din i et tilfeldig anfall av babysyke, og her har jeg mer eller mindre blitt. Jeg synes det er så koselig å lese om dagene deres - du gir et veldig ærlig, men samtidig utrolig positivt bilde på det å leve et ekstra travelt småbarnsliv! Hurra for penger igjen på skatten! Jeg er der dere var (Jeg håper ikke jeg får baksmell? Jeg KAN da ikke få baksmell? Herregud, tenk om jeg får baksmell!!!), men får ikke sjekket før 1. april. Skjønner ikke helt hva jeg har styrt med i fjor, jeg burde jo virkelig ha registrert meg som E-bruker - jeg er like spent hvert år. Fast smugleser melder seg! Jeg ramlet over dagboken din i et tilfeldig anfall av babysyke, og her har jeg mer eller mindre blitt. Jeg synes det er så koselig å lese om dagene deres - du gir et veldig ærlig, men samtidig utrolig positivt bilde på det å leve et ekstra travelt småbarnsliv! Hurra for penger igjen på skatten! Jeg er der dere var (Jeg håper ikke jeg får baksmell? Jeg KAN da ikke få baksmell? Herregud, tenk om jeg får baksmell!!!), men får ikke sjekket før 1. april. Skjønner ikke helt hva jeg har styrt med i fjor, jeg burde jo virkelig ha registrert meg som E-bruker - jeg er like spent hvert år. Så koselig med smugleser! Det er ikke ofte jeg får nytt besøk her inne, så det er ekstra koselig! Det var faktisk veldig godt å høre at jeg kan bidra med litt positivitet også. Ofte føler jeg at pessimismen tar helt overhånd her hos meg. Men travelt, det er det definitivt! Noen ganger tar jeg meg i å tenke tilbake på tiden før ungene kom. Klart, det var fint å ha den friheten til å gjøre som man vil, men jeg er mye lykkeligere nå, uansett hvor trøtt og sliten jeg er. Dette er jo noe vi har ønsket veldig, veldig sterkt, og å tenke på det får meg til å bli i bedre humør når jeg er ekstra trøtt og sliten og bare har lyst til å sette ungene fra meg og kjøre bort. Skatteoppgjøret er spennende altså! Jeg har tabelltrekk, så hos meg har det liksom aldri vært noe action rundt det hele. Men mannen har toppskatt (tror jeg? ) og det varierer fra år til år. Vi har enda aldri *bank i bordet* fått baksmell på skatten! Lykke til, bare noen dager igjen til 1.april! FØRTI tusen?? Hvordan er det mulig? Oppskrift takk Nyt fredagen din, den er så utrolig velfortjent!! Jeg havner alltid tidligere i seng de kveldene jeg er alene, for da vet jeg at jeg får ekstra søvn Igår f.eks la jeg meg 22.30..deilig!! Si det! Jeg tror det er fordi hele huset står på ham, men jeg vet ikke. Han betaler jo også sinnsykt mye i skatt, kan det være 45%?, og det har han gjort også selv om han har hatt permisjon med 80% lønn. Næææh, jeg er så fornuftig til hverdags at når jeg først er alene og har mulighet til å sove så lenge jeg vil neste morgen nyyyyter jeg den lange kvelden.
Pasadena Skrevet 27. mars 2014 #8028 Skrevet 27. mars 2014 Man kan godt ha tabelltrekk og likevel bli trukket toppskatt. Toppskatten blir beregnet på selvangivelsen når man tjener over et visst beløp. Et år ble jeg trukket 400 kr ekstra i toppskatt Om hele huset står på ham så får han jo masse rentefradrag, det er fint når man vil ha penger igjen på skatten.
Gjest Neferet Skrevet 28. mars 2014 #8029 Skrevet 28. mars 2014 Hurra for skattepenger!! Og enda mer hurra for at fredagen nå er her! Nyt den til det fulle!!!
^^Belle^^ Skrevet 28. mars 2014 Forfatter #8030 Skrevet 28. mars 2014 Man kan godt ha tabelltrekk og likevel bli trukket toppskatt. Toppskatten blir beregnet på selvangivelsen når man tjener over et visst beløp. Et år ble jeg trukket 400 kr ekstra i toppskatt Om hele huset står på ham så får han jo masse rentefradrag, det er fint når man vil ha penger igjen på skatten. Takk for oppklaring! Jeg har ikke peiling på de greiene der. Mamma er regnskapsfører og fikser alt sånn for meg fremdeles. Det gjør hun for mannen også forresten. Jeg tror, uten å være sikker, at hele huset står på ham, ja. Jeg nekter å tro at jeg ''bare'' fikk igjen 3000 om halve (det dyre) huset hadde stått på meg. Vi har jo uansett felles økonomi, så sånn sett gjør det ingenting. Hurra for skattepenger!! Og enda mer hurra for at fredagen nå er her! Nyt den til det fulle!!! Det er så gøy! Freeeedag!
^^Belle^^ Skrevet 28. mars 2014 Forfatter #8031 Skrevet 28. mars 2014 Leveringen i går kunne ikke ha gått bedre! A er typisk to år og friker ut for hver minste lille, uplanlagte ting. Eller, ikke uplanlagt, men ting som hun ikke har blitt forberedt på, eller ting som skjer annerledes enn hva hun hadde sett for seg. Så vi har snakket mye om at farfar skulle komme for å hente henne. Jeg hadde mine bange anelser, for hun er jo som sagt 2 år, midt i trassen og vi har i tillegg kuttet ut dagsovingen. Ikke en god kombinasjon på ettermiddagene. Men da svigerfar kom løp hun mot ham og slengte seg i armene hans. Hun skulle gå NÅ, og mens jeg holdt på å installere bilstolen (M sin forresten, den har isofix ) bokstavelig talt krøp hun over meg og oppi stolen. Snakk om utålmodig jente altså. ''Gå mamma!'' sa hun. ''Lukk igjen dørå!'' Det er fint når det er sånn synes jeg. Vi var også på helsestasjonen i går, med M. Oppfølging ift. spisingen hennes. Hun har lagt på seg mye, rundt 1 kg på 2 måneder om jeg ikke husker feil, og har gjort et hopp opp til den øverste kurven. Hun er ikke så lang denne jenta mi skjønner dere, litt over 75 cm tror jeg, men hele 11,2 kg er hun. Så nå har vi fått ny ''oppskrift'' som vi skal følge. Ostesmørbrød kun en gang om dagen, og så skal vi prøve å få i henne noe annet de resterende måltidene. Hun er såpass stor at det ikke er noen fare om hun ikke vil spise til et måltid. Hun må uansett bli sulten nok til å ville ha noe annet enn ostesmørbrød. Hun skal selvsagt IKKE slankes på noe vis, men jeg er enig i at vi ikke kan fortsette på denne måten. Da kommer hun til å spise ostesmørbrød resten av sitt liv. Vi går sakte, men sikkert frem og prøver med noen få matvarer over lengre tid, type babytilvenning. Nå er det Biola med jordbærsmak, druer og mandariner som prøves ut. Enn så lenge blir det bare slikket litt på, knødd mellom fingrene og kastet på golvet. Natten i natt har vært episk dårlig! M sliter med tennene og har - da tror jeg ikke jeg overdriver - vært våken i halve natt. Klokken 20:30 begynte hun sirkuset. Litt soving, lys våken og ''lalalala'', grining, turning i sengen. Sånn har min natt vært. Det skal bli godt å få en skikkelig natts søvn med påfølgende lang morgen. Det er faktisk 4 (!!!) uker siden jeg har sovet lengre enn til klokken 6. Er det rart ''ammetåka'' kommer krypende? Planen for dagen er: levere M hos søster, dra hjem og lage god mat, lese bok i godstolen. Punktum.
Gjest Neferet Skrevet 28. mars 2014 #8032 Skrevet 28. mars 2014 Er det noen som fortjener mangemange timer sammenhengende søvn så er det deg!! Håper dagen går fort fram til du er helt alene hjemme i ettermiddag! Og forresten, så bra leveringen gikk så fint! Det må ha vært en lettelse!
^^Belle^^ Skrevet 29. mars 2014 Forfatter #8033 Skrevet 29. mars 2014 8 deilige, fantastiske, fredfulle sammenhengende timer! 2
Pasadena Skrevet 29. mars 2014 #8036 Skrevet 29. mars 2014 litt over 75 cm tror jeg, men hele 11,2 kg er hun Det hadde vært SÅ gøy å se min og din lille ved siden av hverandre!! På 1-årskontrollen var hun 80 cm og 9,4 fine, flotte jenter er de!
Diddles Skrevet 29. mars 2014 #8037 Skrevet 29. mars 2014 M er verdens søteste lille bolle, akkurat som søstera var Det var like festlig hver gang vi la Liten og A ved siden av hverandre, der Liten var akkurat like tynn og fugleunge-aktig som A var god og rund og myk
Pasjonsblomst Skrevet 29. mars 2014 #8040 Skrevet 29. mars 2014 herligalondon, så stor M er! Både i kg og alder! Skal si tida flyr!! Nesten ikke baby lenger jo... Håper dagen idag har vært bedre enn natta!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå