Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, her raser dagene avgårde! I går var jeg på foreldrekaffe i barnehagen, noe som hadde potensiale til å bli skikkelig koselig. Været var mildt sagt nyyydelig, og kaffe'n skulle skje ute. Veeel...vi måtte bare gå. :P A var så sutrete som jeg sjelden ser henne (vil ha pære, vil ikke ha pære, vil ha DEN pæra som ligger på bakken, sol i ansiktet, ikke sitte med noen andre enn mamma, vil ikke ha knekt kjeks, vil ha den minuskule kjekte kjeksbiten som ligger på bakken osv.), og M nektet å sitte noe annet sted enn på fanget mitt. Da skulle jeg gjerne hatt blekksprutarmer. :lol: Men da vi kom hjem var det fin stemning egentlig, med McD (som begge jentene elsker :sjenert: ) og ut og leke med nabojentene etterpå. Jeg og M powerwalket til butikken imens (alt for å unngå å ta med begge jentene på butikken etter jobb! :daane: ), og jeg innså hvor mye jeg savnet å gå tur med vognen. :hjerte:

Natten i natt har det vært så som så med. Begge jentene våknet samtidig og det ble mye att og fram en stund der, men etterpå fikk jeg faktisk sove helt til klokken min ringte! Det er sjelden det! (og den ringer klokken 5:45)

Vi hadde egentlig en helt perfekt morgen i dag. Jeg fikk gjort meg helt klar, smurt niste og lagt fram klær før A våknet. Deilig å slippe å ha to jenter som drar i skjørtekanten bokstavelig talt fra jeg sitter på do om morgenen til vi er ute av huset. :P

I dag er det søster som skal hente ungene i barnehagen. Mamma kommer også på middag, og etterpå skal jeg treeeeeneeee! :nigo: Det var faktisk det første jeg tenkte på i dag morges: jippi, trening! :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, når jeg sitter på do vil mini stå ved siden av og pirke meg i navlen :daane:

Privatlivets fred har blitt et tøyelig begrep.

Skrevet

Hehe, når jeg sitter på do vil mini stå ved siden av og pirke meg i navlen :daane:

Privatlivets fred har blitt et tøyelig begrep.

:hoho: Sånn er det her også. Heldigvis er A blitt så stor at hun forstår at jeg vil være i fred (''fred'' er et løst begrep altså...de er jo fremdeles inne på badet med meg :fnise: ), men M skal aller helst se nedi doen hun.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Humrer gjenkjennende.... :fnise:

Endret av Mazilla
Skrevet

Humrer gjenkjennende.... :fnise:

Godt jeg ikke er alene om å ha do-elskende unger! :ler:

Skrevet

For S henger det litt sammen med oppdagelsen av forskjellen på gutter og jenter, tror jeg. Hun forteller ihvertfall både kjente og ukjente for tida at "pappa har sånn laaaaang tiss". :daane: For et par uker siden satt hun midt på stuegulvet hos noen vi var på besøk hos og studerte seg selv nøye. "Mamma, se! Jeg har hull der! Hvorfor det?" Jada jada. I tillegg er bæsj og tiss noen av de morsomste ordene hun vet for tida. Ingen tvil om at vi er på god vei inn i en festlig tid! :sjenert:

Skrevet

For S henger det litt sammen med oppdagelsen av forskjellen på gutter og jenter, tror jeg. Hun forteller ihvertfall både kjente og ukjente for tida at "pappa har sånn laaaaang tiss". :daane: For et par uker siden satt hun midt på stuegulvet hos noen vi var på besøk hos og studerte seg selv nøye. "Mamma, se! Jeg har hull der! Hvorfor det?" Jada jada. I tillegg er bæsj og tiss noen av de morsomste ordene hun vet for tida. Ingen tvil om at vi er på god vei inn i en festlig tid! :sjenert:

:hoho: Der er ikke A enda heldigvis. Dvs, hun har jo lagt merke til at hun og M har lik, og at pappa har noe rart som henger foran der og som hun, siden hun var minst 1 år, alltid vil dra i. :P Det var faktisk så ille at mannen ikke kunne dusje med henne en stund! :hoho: Men hun snakker ihvertfall ikke om det enda. :fnise:

Skrevet

Trening i går, men jeg følte ikke jeg fikk så stort utbytte av den egentlig. Det var fokus på hofter, og selv om jeg følte at det gikk fint underveis, føltes det som om jeg hadde fått bekkenløsning på nytt etterpå. I dag er det helt bra - takk og pris for det! - men noe hofteyoga skal jeg ikke gå på igjen ihvertfall. Jeg trenger litt mer styrkeinnslag når jeg først er på trening merker jeg, selv om det er deilig og alt det. Deiligyoga får jeg ta når mannen er hjemme og det er enklere å komme seg ut av huset. Litt kjedelig å få barnevakt for noe som man nesten ikke føler for å dusje etter. :sjenert: Alle yogatimer skulle vært som den som hadde fokus på mage, den var fantastisk! I morgen er det spinning. Gleder meg til å svette litt! :fnise:

Ellers har jeg ikke så mye å meddele egentlig. I stikkordform: grei natt, grei om enn for tidlig morgen, teite vekkerklokka til A funker ikke, misfornøyd med pedleder til M (dette kan jeg forresten forklare nærmere), fredag!, Veronica Mars-date med søster i kveld (dette har vi ventet på siden den superteite ''slutten'' på serien for mange år siden), HELG! :nigo:

Men ja, pedleder til M. Rart jeg ikke har nevnt det her før! :klo: Uansett...i forrige uke fikk mannen beskjed fra pedleder (som forøvrig er en spesiell dame, men som absolutt alle ungene forguder) at hun syntes det var aaaaltfor lenge for M å være i barnehagen fra 7 om morgenen til halv 4 på ettermiddagen. :hakeslepp: Altså, jeg er forsåvidt enig, og i en perfekt verden hadde det ikke vært sånn. Men hallo! Det er faktisk vanlig å jobbe 8 timer hver dag, og ungene våre går aldri så lenge i barnehagen når mannen er hjemme. De er stort sett de siste som kommer og de første som går, i snitt 6 timer. Dessuten har de mange fridager innimellom også. Mener hun seriøst at jeg skal gå ned i stillingsprosent på jobb?!? Akkurat som jeg ikke har dårlig nok samvittighet for å levere ungene fra meg i første omgang! Jeg ble illsint da mannen fortalte meg dette, og sjokka! At en pedleder kan si noe sånt! Nå føler jeg meg som verdens verste mor hver gang jeg leverer i barnehagen, og jeg handler i matpausen min for å slippe å komme enda senere og hente dem. Og jeg HATER at hun klarer å diktere meg på den måten! Har en klump i halsen mens jeg skriver dette, for jeg føler det er så urettferdig! Torsdag neste uke er det foreldresamtale, og da skal jeg ta det opp med henne. Håper bare jeg ikke begynner å grine rett foran henne. :sjenert: Jeg begynner nemlig alltid å gråte når jeg er sinna og skal konfrontere noen. Æsj altså, skulle ønske mannen kunne vært med på det møtet!

Sånn, utblåsning ferdig. :lol:

Skrevet

Bæsj. Første dag i syklus og jeg føler meg såååååååååååååå oppblåst og fæl. Jeg som har følt meg så fin i det siste. :sjenert: Det måtte vel bare komme. :klaske:

Skrevet

Går det an? For en guffen ting å høre fra pedleder! Sånt gjør at jeg kvier meg mer for å få barn, hvordan skal man kunne leve opp til alle forventningene?

Jeg har jo også en mann som reiser mye og ville sikkert hatt det på samme måte de gangene han er borte. Tror nok det hadde føltes kjipt nok i seg selv og en sånn tilbakemelding ville vært skikkelig vond. Ikke kommer mine barn til å ha besteforeldre/familie i nærheten som kan avlaste heller. Ikke kan man pålegge familie å hjelpe til hele tiden selv om de bor i nærheten heller.

Også tenker jeg, hva med alenemødre? For sånne som deg og meg så er det ikke sånn ALLTID, bare når mennene er borte. Og det ville sikkert gått rundt økonomisk om man hadde valgt å jobbe mindre, men om man bare er én hele tiden så må jo det være vanskelig. :klo:

Æsj, nei, ta det opp og hør hva hun sier. Det blir spennende å høre hennes forslag til hvordan man bør løse det.

Skrevet

Herregud.. jeg tenker at det er ped.leder og bhg sitt ansvar å se til at selv de minste barna trives der. Hvis hun virkelig mener at det er et problem er det jo hun som må gjøre noe med det! Når det er sagt, så skal du ikke ha dårlig samvittighet. Det er vel en helt normalt å være tilsvarende lenge i bhg vel? Sånn er det ihverfall her, selv for de barna som ikke er ett år ennå. De ser ut til å trives helt fint.

Må le av A, jeg er så fasinert av hvor like disse to-og-et halvtåringene våre er! Jeg går litt på nåler til tider, skjæres brødskiva feil er det helt krise! Tilsvarende for feil klær, hårfrisyre + + you name it :fnise: Ikke er de konsekvente heller :rolleyes:

God helg :klemmer:

Skrevet

Åh, dere er gode altså! På en måte godt å vite at det ikke er jeg som er teit som reagerer på dette. Fornuften sier meg jo at jeg ikke burde brydd meg om hva hun sier, men hun har altså klart å snike seg inn i hodet mitt - sammen med den dårlige samvittigheten - og får meg til å føle meg helt bæsj. Sukk.

Jaja, nok om det og over til noe som er langt mer positivt: trening! :strix: Superstolt av meg selv som ikke tok en eneste pause i den pausefrie løypa på spinn 2 i dag. :nigo: Høyere snittpuls enn jeg har hatt på evigheter, noe som var målet mitt fra starten. Fornøyd! :trene:

Sånn ellers så sov jeg og M nesten helt til 7 i dag! Så lenge har jeg ikke sovet med ungene på eeeevigheter. Dødsdigg! Det har jo selvsagt ført til litt kluss med dagsovingen hennes at hun sov så lenge, så i skrivende stund har jeg to sovende unger baki bilen. Vi venter på mamma og søster utenfor kjøpesenteret. :fnise: A sov hos svigermor i natt og har vært våken siden 5. Jeg må innrømme at det vanket lite sympati på svigermor som klaget over å ha vært våken siden 5. Veeeel...velkommen til min verden liksom. :hoho:

I dag skal vi ikke gjøre noenting, ei heller i morgen. Vi har hatt en del fulle helger i det siste nå, så det skal bli deilig med en hel dag med bare meg og jentene. :hjerte:

Skrevet

Åååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå! :strix:

firenze-panorma.jpg

palazzi_firenze_wine_town_2012_calici.jp

Har jeg en bra mann, eller hva? :hjerte: Firenze here we come, 30.mai-2.juni! :bolledeig:

Skrevet
:hakeslepp::strix: Bare dere to eller? Vært der før? Firenze er en fantastisk by! :hjerte: Jeg vil myyyye heller tilbake dit enn til oppskrytte Venezia igjen ;)
Skrevet

Heldige du!

Jeg tar med mannen min på bursdagstur til Krakow 29 mai til 2 juni! Men Firenze må jo være drømmestedet!

Skrevet

Så utrolig dårlig gjort av pedlederen!! Er ho gammel?? Har ho barn selv?

Ser for meg ei gammel enslig dame i 50 åra som igrunnen er ganske bitter :fnise:

Jeg har latt mini være i bhg fra 7-15.30 et par ganger.. Og har superdårlig samvittighet når jeg henter han. Men alltid når jeg kommer så har han vært fullt opptatt av å leke, og ikke brydd seg mindre om at han har blitt henta 1 time senere enn vanlig :P

Dårlig samvittighet for ingenting i grunnen. Jeg jobber 80%, men skal ikke gjøre det for alltid. Som du sier så jobber jo normale mennesker 8 timer hver dag. ;)

Skrevet

:hakeslepp::strix: Bare dere to eller? Vært der før? Firenze er en fantastisk by! :hjerte: Jeg vil myyyye heller tilbake dit enn til oppskrytte Venezia igjen ;)

Oh yes, bare oss to. :lur: Men altså...det er noe vi trenger. Sårt. Vi har ikke vært bare oss to på altfor lenge. Gleder meg til god mat, god drikke, mye sightseeing og litt hanky panky. :fnise:

Vi har ikke vært der før, men vi har vært en uke i Roma og en uke på Sicilia. Forelsket oss totalt i Italia og har alltid sagt at vi skal tilbake. Til Roma også! :hjerte:

Heldige du!

Jeg tar med mannen min på bursdagstur til Krakow 29 mai til 2 juni! Men Firenze må jo være drømmestedet!

Jeg har drømt om Firenze siden A var liten. Vi hadde planer om å reise høsten for halvannet år siden, men da var jeg ''plutselig'' veldig gravid. Årh, gleder meg sånn!

Krakow er en kjempefin by forresten! :jepp:

Så utrolig dårlig gjort av pedlederen!! Er ho gammel?? Har ho barn selv?

Ser for meg ei gammel enslig dame i 50 åra som igrunnen er ganske bitter :fnise:

Jeg har latt mini være i bhg fra 7-15.30 et par ganger.. Og har superdårlig samvittighet når jeg henter han. Men alltid når jeg kommer så har han vært fullt opptatt av å leke, og ikke brydd seg mindre om at han har blitt henta 1 time senere enn vanlig :P

Dårlig samvittighet for ingenting i grunnen. Jeg jobber 80%, men skal ikke gjøre det for alltid. Som du sier så jobber jo normale mennesker 8 timer hver dag. ;)

Njaaaa, vet ikke helt hvor gammel hun er. Men mamma-alder ihvertfall, +- 50 år ville jeg sagt. Vet ikke om hun har barn, tror ikke det, men hun har samboer.

Ungene har det som oftest mye bedre enn vi ser for oss, ja. Det er derfor jeg synes det er så urettferdig av henne å si sånt også, for det er ingen tvil om at M elsker å være i barnehagen. Hun stråler når jeg kler av henne i garderoben og er utålmodig etter å komme inn til de andre. De spiser nemlig frokost både med 3-5 årsavdelingen og 6-årsavdelingen, og de store ungene er veldig opptatt av henne. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...