LilleBallerina Skrevet 23. februar 2014 #7822 Skrevet 23. februar 2014 Sovende store barn på fanget er nydelig
^^Belle^^ Skrevet 24. februar 2014 Forfatter #7823 Skrevet 24. februar 2014 Hun sov på fanget til tante i går. Man blir sliten av å stå opp på slaget 5 hver eneste dag nemlig. Men vi hadde en veldig fin dag i går. Mannen dro på fjellet på dagstur, og jeg og jentene fikk besøk av søster. Vi bakte kanelboller, lekte mye og jeg fikk ryddet og vasket litt innimellom (og fant ut at vi definitivt skal ha vaskehjelp nå - jeg klarer rett og slett ikke å holde hele det svære huset vårt nå som jeg jobber. Jeg skal jo tross alt kose meg med ungene og ha litt fritid til overs også!) Nå er vi i gang med nattavvenning igjen, og denne gangen er jeg ikke i tvil om at det er til det beste. Disse to morgenene har hun drukket mer vann enn hun tidligere gjorde på en uke. Jeg har knekt koden hennes, det var nemlig ''bare'' ostesmørbrød som skulle til! Osteskive inn i mikroen, litt piffi på og hun gomler og nammer og spiser i vei. Det blir riktignok ostesmørbrød til hvert eneste måltid, men det er i det minste en start! Jeg tenkte jeg skulle prøve å strø litt gresskarkjernemel under ostesneiene for å lure i henne litt ekstra jern. I barnehagen har de lurt litt smør under med stort hell. Selve nattammingen går tålig greit også egentlig. Nå er hun småsyk (hadde litt feber i går, er feberfri, men pjusk i dag) og våkner mange ganger enten fordi hun er tett i nesen, fordi hun hoster og mister tutten eller tilsvarende, men hun sovner i det minste med én gang igjen. Det er litt av en forandring etter de timeslange våkenperiodene vi har vært gjennom til nå. I dag morges kunne jeg høre at magen hennes rumlet og tenkte ''score''! Jeg har noen travle dager foran meg nå. I dag skal vi til søster rett etter jobb, i bursdagsselskap. I morgen skal vi først til fotografen kl. 14 (mulig vi må avlyse den siden M er syk - vi får se det an...), så skal jeg ut med damene på jobben. Jeg har jo helt glemt ut å kjøpe antrekk til fotograferingen, så i pausen min i morgen må jeg ut på tokt. Mest sannsynligvis må vi vel avlyse tror jeg. Det tar seg ikke så bra ut når modellen har speilblanke øyne og spyfarga snørr som henger ut nesen.
Pasadena Skrevet 24. februar 2014 #7824 Skrevet 24. februar 2014 Ostesmørbrød er tingen her også og smør. Hun vil gjerne spise store dunger med smør
Diddles Skrevet 24. februar 2014 #7825 Skrevet 24. februar 2014 Ha en fin - om enn litt travel dag Hyl ut om du vil bli med på trening en av dagene Jeg avspaserer imorgen, så da trener jeg formiddag Men onsdag kanskje?
Disco Biscuit Skrevet 24. februar 2014 #7826 Skrevet 24. februar 2014 Bare innom og oppdaterer meg. Godt og lese at A er piggere Ha en fortsatt fin (men travel) dag!
LilleBallerina Skrevet 24. februar 2014 #7827 Skrevet 24. februar 2014 Ostesmørbrød, herlig Mammas store tips er chiafrø. Det er visst veldig sunt
^^Belle^^ Skrevet 25. februar 2014 Forfatter #7828 Skrevet 25. februar 2014 Ostesmørbrød er tingen her også og smør. Hun vil gjerne spise store dunger med smør Det er rart altså! Alt annet er bare æsj, men ostesmørbrød liksom... Ha en fin - om enn litt travel dag Hyl ut om du vil bli med på trening en av dagene Jeg avspaserer imorgen, så da trener jeg formiddag Men onsdag kanskje? Jeg er med på trening! Hadde tenkt å skrive melding til deg uansett (og har gjort det nå), for nå er jeg superklar! Bare innom og oppdaterer meg. Godt og lese at A er piggere Ha en fortsatt fin (men travel) dag! Takk, det samme! Ostesmørbrød, herlig Mammas store tips er chiafrø. Det er visst veldig sunt Ja, ikke sant? Men det mååå være litt krydder på. Rare jenta. Chiafrø ja, det har jeg ikke tenkt på! Er litt skeptisk til frø generelt, siden A reagerer så sinnsykt på det som mest sannsynligvis er linfrø. Men det er verdt å prøve!
^^Belle^^ Skrevet 25. februar 2014 Forfatter #7829 Skrevet 25. februar 2014 Dagen i går var superfin! Vi storkoste oss hos søster, og halve slekta møtte opp til slutt. Dessuten kom en venninne av søster med gutten sin som er 14 dager yngre enn A, og de lekte så fint sammen! Men allerede kunne jeg se tendenser til ''slitsom'' gutteleking på ham. Han fikk med seg A til å hoppe fra sofaen og styre og herje. Rart å se hvor ulike det går an å være. ...og jeg som trodde A var i overkant aktiv liksom. Jeg merker det nok ekstra godt siden A er i sin beste leke-med-dukker-fase, og liker best å sitte på gulvet og leke rollelek alene. M har fremdeles feber og er skikkelig pjusk, så det blir ikke noen fotografering på oss i dag. Kanskje like greit siden jeg var max uforberedt på det. Greit å slippe å shoppe antrekk i den halvtimes lange pausen min liksom. Men er det én ting jeg skal shoppe i pausen min i dag så er det en sånn klokke som dette. Jeg blir gal av at A skal våkne klokken 5 hver eneste dag. Eller, i dag var det 5:20 da, men allikevel. Aaaaltfor tidlig. Det blir i tillegg en evig runddans med soving på dagen (som jeg tror er grunnen til at hun våkner så tidlig) fordi hun er så trøtt av å stå opp så tidlig. Håper den funker. Vi har nemlig tatt av ene siden på sprinkelsengen hennes nå, så hun har ''stor jente-seng'' og kommer seg ut av den selv. Tror nok det kan være en grunn også. Altså at hun ser at ''hei, her kommer jeg meg jo ut!'' når hun såvidt våkner klokken 5, i stedet for å snu seg rundt og sove videre. Man er ikke storkrevende når man for én gangs skyld ønsker å sove heeelt til klokken ringer klokken 6 synes jeg. I kveld er det middag med damene på jobb. Gleeeeder meg!
Diddles Skrevet 25. februar 2014 #7830 Skrevet 25. februar 2014 Herregud, alt før klokka 6 er svarteste natta Håper klokka funker for dere!! Har dere sengehest på senga hennes btw?
^^Belle^^ Skrevet 25. februar 2014 Forfatter #7831 Skrevet 25. februar 2014 Herregud, alt før klokka 6 er svarteste natta Håper klokka funker for dere!! Har dere sengehest på senga hennes btw? Enig! Men her har det altså vært klokken 5isj nesten helt siden mannen reiste ut. Vi har ikke sengehest, men vi burde hatt en tenker jeg. Det følger med en planke til sengen, men mannen har bare ikke skrudd den opp enda. Hun har falt ut av sengen to netter på rad nå. Hvordan går det med Liten oppi køyesenga?
Diddles Skrevet 25. februar 2014 #7832 Skrevet 25. februar 2014 Mulig det kan hjelpe med sengehest også! Skru opp planken og se Liten sover godt i store senga si, mye bedre enn i skuvesenga - og på kryss og tvers (eller "eg sove alle veier eg") som seg hør og bør!! Nå har hun våknet og komt inn i vår seng pga mareritt med jevne mellomrom, men i det store og hele sover hun godt
^^Belle^^ Skrevet 25. februar 2014 Forfatter #7833 Skrevet 25. februar 2014 Mulig det kan hjelpe med sengehest også! Skru opp planken og se Liten sover godt i store senga si, mye bedre enn i skuvesenga - og på kryss og tvers (eller "eg sove alle veier eg") som seg hør og bør!! Nå har hun våknet og komt inn i vår seng pga mareritt med jevne mellomrom, men i det store og hele sover hun godt Det gjør nok det skulle jeg tro. A sover i alle retninger hun også, og er skikkelig urolig oppi der - akkurat som mammaen. Dessuten er jo ikke akkurat en sprinkelseng så veldig stor, så det skal ikke så mye til før hun faller ut. Men det har gått så fint! Overraskende fint, jeg som hadde grudd meg så mye ti dette. Hun legger seg fint og sover hele natten.
Teriyaki Skrevet 25. februar 2014 #7834 Skrevet 25. februar 2014 Huff, så slitsomt å våkne kl fem hver morgen! Man blir jo helt zombie..Her våkner ofte O kl halv syv først, men da forteller jeg han bare at det er natta, også får vi en time til på øyet. Eller i dag slo han til med å sove til åtte Så tror jeg trygt kan si at gry-tidlige morgnener er over her, men vi hadde våre perioder vi også, og det var utrolig slitsomt. Får håpe den lampen fungerer.
pusilus Skrevet 26. februar 2014 #7835 Skrevet 26. februar 2014 Skal definitivt legge den klokken til på alternativ ved for tidlig oppvåkning! Genialt. Klokken fem er svarte natta Det er det forsåvidt nå også, men etter en oppvåkning her får ikke jeg sove igjen..
^^Belle^^ Skrevet 26. februar 2014 Forfatter #7836 Skrevet 26. februar 2014 Huff, så slitsomt å våkne kl fem hver morgen! Man blir jo helt zombie..Her våkner ofte O kl halv syv først, men da forteller jeg han bare at det er natta, også får vi en time til på øyet. Eller i dag slo han til med å sove til åtte Så tror jeg trygt kan si at gry-tidlige morgnener er over her, men vi hadde våre perioder vi også, og det var utrolig slitsomt. Får håpe den lampen fungerer. Vi hadde noen gode morgener etter at jeg begynte å jobbe. Da våknet ingen av ungene før tidligst 7:30. Alt som skulle til for å ødelegge den drømmen var 2 morgener hvor jeg måtte vekke dem etter at mannen hadde reist. Men ja, 5 er brutalt tidlig! Når jeg skal på jobb er det ikke så veldig ille, jeg må opp klokken 6 allikevel, men i helgene er det megakjipt. Når andre folk står opp har vi vært våkne i 4 timer liksom. Skal definitivt legge den klokken til på alternativ ved for tidlig oppvåkning! Genialt. Klokken fem er svarte natta Det er det forsåvidt nå også, men etter en oppvåkning her får ikke jeg sove igjen.. Jeg har hørt gode ting om den altså! Den er dyr, 500 kroner, så jeg prøver å få tak i en brukt først.
^^Belle^^ Skrevet 26. februar 2014 Forfatter #7837 Skrevet 26. februar 2014 Og der har jeg allerede fått tak i en, helt ny i esken til bare 350 kroner. Jeg bruktsalg på facebook.
Kokos Skrevet 26. februar 2014 #7838 Skrevet 26. februar 2014 (endret) Og der har jeg allerede fått tak i en, helt ny i esken til bare 350 kroner. Jeg bruktsalg på facebook. Jeg også! Vi rydder og gjør klart til fotografering/visning/flytting om dagen og jeg solgte nettopp unna noe greier på FB. Solgt unna i løpet av noen timer og hentet i dag. Genialt! Mer skal legges ut i ettermiddag og sikkert de neste dagene også. Nå skal jeg google og sjekke hva denne klokka du har fått tak i går ut på *nysgjerrig*. Edit: Nå har jeg sjekka, fancy! Blir spennende å høre om det funker bra! Endret 26. februar 2014 av Kokos
Diddles Skrevet 28. februar 2014 #7839 Skrevet 28. februar 2014 Er du støl idag eller?? Jeg går som ei kalveferdig ku Godt det skal løses litt opp nå
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå