Diddles Skrevet 15. februar 2014 #7781 Skrevet 15. februar 2014 Du, jeg må bare spør..dette vulkanutbruddet i Indonesia, jeg håper ikke det er der mannen til søstera di er fra? Jeg fikk helt frysninger når jeg så nyhetsoppslagene, du har jo nettopp vært der nede Skumle greier de vulkanene altså
^^Belle^^ Skrevet 15. februar 2014 Forfatter #7782 Skrevet 15. februar 2014 Takk dere! M sov heldigvis i 2,5 time så jeg fikk meg en god hvil jeg også! Men ja, jeg burde gjerne ha vært hjemme i går. Er så dårlig på sånt! Håper dette blir bedre for på mandag KAN jeg ikke være hjemme. Vi starter opp et nytt prosjekt! Nei, det er heldigvis ikke der! Jeg var på en helt annen øy. Men det er en aktiv vulkan der vi var også, og ifølge "historien" er den på overtid til å skulle eksplodere.
Diddles Skrevet 15. februar 2014 #7783 Skrevet 15. februar 2014 Hvis du er syk, full i feber og i elendig form kan du ikke jobbe - så enkelt er det
^^Belle^^ Skrevet 15. februar 2014 Forfatter #7784 Skrevet 15. februar 2014 Det er sant. Men atte.... Jeg har en jobb hvor kollegene mine ikke lider av om jeg er syk, men akkurat på mandag gjør de det. Da er jeg dårlig på å ringe inn altså! Men jeg håper virkelig ikke jeg er syk fremdeles, sannsynligheten er liten for det heldigvis! Jeg måtte krype til korset og ringe mamma da. Er superslakk, svimler og er generelt i dårlig form. Prøvde så godt jeg kunne - vasket badet og allting...men så sluttet vel paracetene å funke da, og jeg falt helt sammen. Nå ligger jeg i en god og varm seng hjemme hos mamma.
Diddles Skrevet 15. februar 2014 #7785 Skrevet 15. februar 2014 Godt fornuften slo inn (eller mulig det var kroppen som tvang deg?! ) Nyt pleien hjemme hos mamma, og bli frisk fort!! Jeg savner deg
Kokos Skrevet 15. februar 2014 #7786 Skrevet 15. februar 2014 God bedring! Synes det var veldig lurt å ringe mamma, slapp av og nyt det. Håper du føler deg mye bedre i morgen!
^^Belle^^ Skrevet 16. februar 2014 Forfatter #7787 Skrevet 16. februar 2014 Det var nok kroppen som sa fra ja! Herregud, så slakk som jeg var i går er det mange år siden jeg har vært! (Sett bortifra da jeg ble lagt inn på sykehuset selvsagt) Jeg klarte ikke å gjøre annet enn å ligge på sofaen og stirre ut i luften. Mamma og søster hjalp meg med å legge ungene, og jeg selv var i seng før kl 19. Søvnen har det vært så som så med i natt, men feberen er i det minste borte! Jeg er fremdeles ganske svimmel og usjen ( det kan lige godt komme av at jeg ikke har spist noe særlig på et døgn og halvannet - det er i det minste gøy å veie seg når man er syk ), men er ihvertfall oppegående og klarer meg fint alene med jentene! Det blir nok en dag fylt med tv og enkle løsninger, og all vaskingen jeg hadde planlagt utgår (dessverre? ). Nå vingler jeg litt mtp besøket jeg skulle få kompis og den nye dama hans. Hun er ikke sååå ny da, men det er evigheter siden jeg har sett ham og har nødig lyst å avlyse.
^^Belle^^ Skrevet 16. februar 2014 Forfatter #7788 Skrevet 16. februar 2014 Snille, gode mamma ringte klokken 8:30 og lurte på om hun skulle komme utover. Jeg svarte spakt ja (selv om jeg egentlig helst ville si "neeeei, jeg klarer meg fint jeg altså..." ), og fikk sovet en times tid. Formen stiger for hver time som går, og nå begynner matlysten å melde sin ankomst også. Nå dro nettopp mamma og tok A med seg. De skulle hjem og spise middag og så ta med middag til meg. Jeg er så heldig som har så gode mennesker rundt meg!
Diddles Skrevet 16. februar 2014 #7789 Skrevet 16. februar 2014 Gode mennesker får mye godt tilbake vettu Du fortjener det!!!
Mazilla Skrevet 16. februar 2014 #7790 Skrevet 16. februar 2014 Lurer på om det er noe som går for tida, det virker nesten sånn. Helt tom, slått ut og svimmel her også, i tillegg til feber og manglende matlyst... Fortsatt god bedring! for mammahjelp
^^Belle^^ Skrevet 17. februar 2014 Forfatter #7791 Skrevet 17. februar 2014 Hjemme fra jobb i dag. Dere trir vel ikke at så snart feberen ga seg helt, så vokste den ene mandelen seg tidobbel i størrelse. Man kan bokstavelig talt SE den utenpå halsen! Jeg er ikke så superslakk og kunne sikkert ha tvunget meg selv på jobb, men nei. Det at jeg har sovet sånn ca ingenting i natt gjorde saken enda lettere. Nå er ungene levert i barnehagen og jeg ligger under dyna. Her skal jeg bli resten av dagen!
Diddles Skrevet 17. februar 2014 #7794 Skrevet 17. februar 2014 Himmel, du har nå virkelig fått det denne gangen En lur avgjørelse å bli hjemme idag God bedring!!
^^Belle^^ Skrevet 17. februar 2014 Forfatter #7795 Skrevet 17. februar 2014 Endelig begynner det å slippe taket! Mandelen er enda svææær, men det gjør ikke så veldig vondt lenger. Og med et par paraceter innabords har jeg vært mer eller mindre meg selv i ettermiddag. Det var nok akkurat "what the doctor ordered" tror jeg, en dag under dyna. Jeg har sovet og lest bok i mange mange timer, og bare det. Dødsdigg! For første gang siden før helgen klarer jeg å tenke på noe annet enn å legge meg så snart ungene er i seng. Det feires med eple, vaniljeyoghurt og pepsi max. Men dere tror vel ikke A har fått det nå da! :daane: Da vi kom hjem fra barnehagen trodde jeg bare hun hadde røde utekinn, men plutselig var hun dødsvarm! Målte feberen til 39,6! Den rakk å komme opp i 39,7 før paraceten funket. Huff, jeg synes det er så ekkelt når hun begynner å puste så fort når hun får høy feber! Det blir med andre ord hjemmedag på oss i morgen. Jeg har fikset både levering og henting av M i morgen og jeg må si jeg gleder meg litt til å være bare med A. M er så mammadalt for tiden at jeg blir sprø! Hun sutrer så snart hun får øye på meg for tiden, men dersom jeg er borte er hun solstrålen selv. Slitsomt! Så jeg føler ikke jeg klarer å ta meg av en syk A dersom hun også skulle vært hjemme, ikke så bra som A fortjener ihvertfall...hun blir i det minste tidlig hentet av søster som er ferdig på jobb klokken 14.
^^Belle^^ Skrevet 18. februar 2014 Forfatter #7796 Skrevet 18. februar 2014 Huff, for en natt! A har hatt høy feber i hele natt (39,9 på det meste!) og har allerede fått sin maksdose med paracet. Jeg har sjekket feberen hennes omtrent tusen ganger i natt og har sovet veldig lite fordi jeg har vært så bekymret. Det var en stund i natt hvor jeg vurderte å ringe legevakten, men så ble hun litt mindre varm og jeg slo det fra meg. Nå i dagmorges var hun nede på 38,6, men siden hun fremdeles puster veldig raskt (over 60 pust i minuttet!) ringte jeg til legevakten. Dama i telefonen sa egentlig alt jeg visste, men jeg følte ikke jeg fikk svar på den pustingen. Hun har jo hatt så lav feber mange ganger før, men hun har aldri pustet på den måten! Det er mulig jeg er småhysterisk og at dette bare får meg til å tenke på hvordan det var da hun hadde lungebetennelse, men jeg klarer ikke å slå meg til ro med denne pusten her. Så vi drar på legekontoret så snart det åpner. Legevaktdama anbefalte ibux i stedet for paracet, så da drar vi på laben og måler crp siden vi allikevel må ut av huset.
Diddles Skrevet 18. februar 2014 #7797 Skrevet 18. februar 2014 Off, det er så ekkelt når de puster så fort!! Liten har skyhøy puls når feberen stiger, det er kjempeekkelt Kle av henne mest mulig og legg et helseteppe el.l. over henne, og gi annenhver gang paracet og ibux Det pleier å hjelpe... Lykke til hos legen
kisskissbangbang Skrevet 18. februar 2014 #7798 Skrevet 18. februar 2014 Huff, stakkar lita! Og stakkars mammaen og, det er så fælt når dem er syke sånn!
^^Belle^^ Skrevet 18. februar 2014 Forfatter #7799 Skrevet 18. februar 2014 Ringte til legevakten enda en gang, for nå mener jeg ganske bestemt at hun jobber for å få puste! Og feberen er på vei ned! 38,3 nå bare, men har allikevel over 70 i pust! Venter på at legekontoret mitt skal åpne, så skal vi komme oss avgårde fort som en fei.
^^Belle^^ Skrevet 18. februar 2014 Forfatter #7800 Skrevet 18. februar 2014 Da var det runde nr 2 med lungebetennelse. Vi fikk heldigvis en greiere medisin de nne gangen da, der det er snakk om dråper om gangen, ikke litervis (omtrent).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå