Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Den kan strikkes i alle farger tror jeg! Jeg lager den i gult, og for en gangs skyld blir den ganske riktig i størrelsen også :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, da tror jeg at jeg også vet hvem du er :lur:

Skrevet

Jepp, jepp, jeg kan se på huset ditt :) Om det er det jeg tror :tunge1: Og Osloanorakken har jeg laget flere ganger, men ikke uglegenseren. Tror snuppa må få seg en. Kan man lage den i blått til storebror også tro?

Aha, men da så! Hei, og velkommen igjen! :nigo:

Jeg hadde glatt laget en uglegenser i blått også! :jepp:

Skrevet

Det er helg, dere! :hoppendeglad: Helg er bare sååå mye gøyere når man faktisk har forskjell på ukedager og helg. :fnise:

Uken ble avsluttet med en litt avstumpet trening. Hverken jeg eller Diddles hadde dagen i går og sa oss fornøyde med bare quickspin - jeg hadde melkesyre i beina fra oppvarmingen av liksom. Men jeg sier meg fornøyd med rundt 450 forbrente kalorier. :trene:

Etter trening og dusj var det filmkveld med bror og søster. Jeg fikk ikke sett hele filmen før jeg måtte ta kvelden, og jeg gleder meg til å se resten i kveld. The Wolf of Wallstreet. :nigo:

I dag har vi ingen store planer. Brødbakemaskinen er slått på for første gang, gleder meg til å smake. :jepp: Ellers så kommer mamma og søster for å hente A og dra på shopping. A har ikke snakket om annet siden i går kveld. :fnise: Mulig resten av familien møter dem utpå dagen for å spise middag.

Skrevet

Hm. Som et motstykke til alle de forbrente kaloriene dine, har jeg nettopp inntatt 1500 kalorier i dagens weight gainer shake :ler:

Skrevet

Hm. Som et motstykke til alle de forbrente kaloriene dine, har jeg nettopp inntatt 1500 kalorier i dagens weight gainer shake :ler:

:haar: Da hadde jeg ikke kunnet spise noe annet hele dagen tror jeg. :fnise: Men jeg forstår jo hvorfor du gjør det da. Er ikke gøy å være på "den siden" av vekten heller liksom.

Skrevet

Et godt tips angående børdbaking ;)

Jeg har blitt helt hekta på no-knead-bread som skal stekes i jerngryte i ovnen etter å ha hevet på kjøkkenbenken i 12-18 timer (lengre tid går også fint)

Deler noen favoritter med deg og det er bare fantasien som setter grenser for hva du kan pakke i brødet. Teknikken er veldig enkel og du finner instruksjonsvideo på bloggen jeg har linket til. Brødet blir saftig og kan minne om surdeigsbrød. Vi lager bare slikt brød for tiden, også pizzabunn og hamburgerbrød! ;)

http://www.matpaabordet.com/2011/01/no-knead-bread-cinnamon-raisin-variant.html

http://www.matpaabordet.com/2011/04/no-knead-gulrotbrd-med-solsikkekjerner.html

http://www.matpaabordet.com/2011/02/no-knead-sjokolade-brd-pain-au-chocolat.html

Sistnevnte er favoritt her på søndagsmorgenene :nigo:

Skrevet

:haar: Da hadde jeg ikke kunnet spise noe annet hele dagen tror jeg. :fnise: Men jeg forstår jo hvorfor du gjør det da. Er ikke gøy å være på "den siden" av vekten heller liksom.

Hehe, nei det er virkelig ikke gøy! Bein og armer ser ut som piperensere, og energinivået har null og gå på. Og alle klærne bare henger og slenger på meg :(

Satser på å komme meg opp en 7-10 kg, da blir det bra :) burde nok trene styrke også, men her ute på landsbygda er det jo ingen fasiliteter for sånt. Hjemmetrening ligger liksom ikke i min selvdisiplinsnatur :fnise:

Skrevet (endret)

Hehe, nei det er virkelig ikke gøy! Bein og armer ser ut som piperensere, og energinivået har null og gå på. Og alle klærne bare henger og slenger på meg :(

Satser på å komme meg opp en 7-10 kg, da blir det bra :) burde nok trene styrke også, men her ute på landsbygda er det jo ingen fasiliteter for sånt. Hjemmetrening ligger liksom ikke i min selvdisiplinsnatur :fnise:

Anbefaler to av Puls-episodene som hjemmetrenings-inspirasjon! Der får du Puls-Yngvar som instruktør og kan gjøre øvelsene mens du ser på Puls.

Jeg prøvde den første av de i dag og det var overraskende god trening! :jepp: Du får masse gode tips til øvelser som kan gjøres hjemme og det tar ikke en halvtime engang.

Skikkelig lavterskelstilbud hvis man har litt lav motivasjon og/eller lite tid til overs, og effektivt! ;)

1. episode

2. episode

Endret av Kokos
Skrevet

Herlig, tusen takk! :hoppe:

(Er fortsatt litt i tvil, jeg har en ganske høy "ingen-må-se-meg-trene-faktor" kombinert med "aldri-hjemme-alene" :fnise: )

Skrevet

Lås døren på et ledig rom å tren i vei, det gjør jeg ;)

Skrevet

Et godt tips angående børdbaking ;)

Jeg har blitt helt hekta på no-knead-bread som skal stekes i jerngryte i ovnen etter å ha hevet på kjøkkenbenken i 12-18 timer (lengre tid går også fint)

Deler noen favoritter med deg og det er bare fantasien som setter grenser for hva du kan pakke i brødet. Teknikken er veldig enkel og du finner instruksjonsvideo på bloggen jeg har linket til. Brødet blir saftig og kan minne om surdeigsbrød. Vi lager bare slikt brød for tiden, også pizzabunn og hamburgerbrød! ;)

http://www.matpaabordet.com/2011/01/no-knead-bread-cinnamon-raisin-variant.html

http://www.matpaabordet.com/2011/04/no-knead-gulrotbrd-med-solsikkekjerner.html

http://www.matpaabordet.com/2011/02/no-knead-sjokolade-brd-pain-au-chocolat.html

Sistnevnte er favoritt her på søndagsmorgenene :nigo:

Tusen takk for fine tips! Har tenkt litt på dette no-knead-greiene, men aldri satt meg inn i det. Jeg har aldri vært den ivrigste gjærbakeren, så nå får jeg virkelig svinge meg merker jeg.

Huff, -7-10 kg er en del altså! Selv om jeg aldri har hatt det problemet selv, så er jeg gift med en som omtrent hele sitt liv har prøvd å gå opp i vekt. I en alder av 32 år prøver han fremdeles, for å si det sånn. Så ja, jeg vet litt hva det går ut på. :kose:

Anbefaler to av Puls-episodene som hjemmetrenings-inspirasjon! Der får du Puls-Yngvar som instruktør og kan gjøre øvelsene mens du ser på Puls.

Jeg prøvde den første av de i dag og det var overraskende god trening! :jepp: Du får masse gode tips til øvelser som kan gjøres hjemme og det tar ikke en halvtime engang.

Skikkelig lavterskelstilbud hvis man har litt lav motivasjon og/eller lite tid til overs, og effektivt! ;)

1. episode

2. episode

Kokos! :vinke:

Takk for tips, selv om det ikke var til meg. :fnise: Mannen reiser i morgen, så det må bli litt hjemmetrening på meg de neste to ukene tror jeg.

Herlig, tusen takk! :hoppe:

(Er fortsatt litt i tvil, jeg har en ganske høy "ingen-må-se-meg-trene-faktor" kombinert med "aldri-hjemme-alene" :fnise: )

:ler: Jeg pleide å sende mannen ut på trilletur med M da jeg skulle trene hjemme. :hoho:

Lås døren på et ledig rom å tren i vei, det gjør jeg ;)

:5:

Skrevet

Da var det mandag igjen, dere. Er innom her og leser i helgene, men det er ikke ofte jeg tar meg tid til å skrive så mye. Dagene går bare så innmari fort! :daane:

Uke 1 av Bli Sunn har vært veldig bra! Jeg har skrevet opp alt jeg spiser og trener på myfitnesspal og jeg har klart å holde meg under kalorimålet mitt alle dagene. :nigo: Sykkelturen til jobb hjelper mye den også altså, så nå når jeg må kjøre i to uker må jeg bare bli enda flinkere. På fredag var bror og søster på besøk for å se film. Jeg klarte å ikke spise noe snop eller sjokolade, og koste meg heller med en haug med vannmelon. :hoppe: Sååå stolt over meg selv, jeg er jo sjokoman nummer 1. Jeg har en regel om at lørdag og søndag skal være fridager på matfronten, med litt sjokolade på lørdagen, og det gikk overraskende fint! Det er lenge siden jeg bare har spist sjokolade på lørdagen. :ler: Kostholdet var ikke akkurat noe å skryte av, men så lenge det ikke går over alle støvelskaft må jeg si meg fornøyd altså. Det ble dessverre ingen trening i går som jeg sånn noenlunde hadde planlagt. Det ble heller pizza hos svigermor, noe som i og for seg var ganske koselig, men jeg skulle så gjerne vært med på psyko-spinningen som Diddles var på! :fnise: I dag er det ny uke, og ny trening i kveld. Quick spin med psyko-instruktøren, etterfulgt av funksjonell styrke med den samme psyko-instruktøren. :hjerte::trene: Jeg vet ikke helt hvor mye jeg får kommet meg på trening denne uken, men torsdagsspinning skal jeg ihvertfall få til! :nigo: Jeg har veldig lyst til å komme meg på intervallspinning i morgen også, men jeg må bare se det litt an. Det er vel stor sannsynlighet for at jeg har mer enn nok med første dag alene med ungene etter at jeg har begynt å jobbe igjen. :bond:

Nå skal vi snart avgårde til legen med M. Ta noen blodprøver og sånt. På én måte håper jeg vi kan finne noe som kan fikses, men så vil jeg jo selvsagt ikke at noe skal feile henne. :sukk: Jeg blir gal av dette altså. Nå har jeg bakt to brød og begge var æsj. Men, men...jeg gir ikke opp!

Skrevet

Lykke til hos legen! Godt hun får oppfølging ihvertfall! :kose:

Skrevet

Lykke til hos legen! Godt hun får oppfølging ihvertfall! :kose:

Ja, det er kjempefint at de tar dette på alvor. :Nikke:

Nå er vi tilbake fra legen og jeg bare :grine: ! Alt er fint altså, men vi måtte til slutt til sykehuset for å ta blodprøvene. De på legekontoret fikk det ikke til. Herregud, det er helt grusomt å sitte og pinnholde på ungen mens hun vræler alt det hun er god for. Ihvertfall når det er for ingenting at vi gjør det. Heldigvis fikk hun på sykehuset det til på andre forsøk. Det er ihvertfall betryggende å vite at det mest sannsynligvis ikke var smerten hun hylte for, men fordi vi holdt henne fast. Stakkar jenta mi. :kose:

Men ja, nå tar de mange prøver av henne. Jern, blodsukker og litt annet som jeg ikke har greie på. Liker at legen min sa ''vi tar litt flere prøver enn helsestasjonen anbefalte vi, bare for å være sikre''. :jepp:

Skrevet

Huff det er ikke noe årtig å måtte hold dem fast, nei! O har legeskrekk, så bare det at legen skal se i ørene på han utløser hysterisk gråt.

Bra legen tar alle prøvene, da vil dere jo få vite om det er noe med stoffskive for eksempel også! Selv om det sannsynligvis ikke er det. :)

Skrevet

Huff det er ikke noe årtig å måtte hold dem fast, nei! O har legeskrekk, så bare det at legen skal se i ørene på han utløser hysterisk gråt.

Bra legen tar alle prøvene, da vil dere jo få vite om det er noe med stoffskive for eksempel også! Selv om det sannsynligvis ikke er det. :)

Nei, det var ikke gøy i det hele tatt. :( De holdt jo på ganske lenge også, på legekontoret altså, og hun rakk å bli skikkelig svett av grining før de ga seg. *snufs* Men nå er det over og hun bærer heldigvis ikke nag til mammaen som holdt henne fast. :ler:

Ja, stoffskifte ja! Det var en del kryss på det skjemaet ihvertfall. Synes det er fint at de sjekker det som kan sjekkes, og evt utelukke det.

-----------

Ugh, jeg glemte jo å nevne at vi skal ta urinprøve fra henne også. :haar: Noen som har noen brennhete tips om hvordan det kan gjøres best mulig i praksis? Vi fikk med en sånn pose, men jeg kan liksom ikke klare å se for meg at det kan funke så godt? :vetikke: Fikk tips her på jobb om å sette henne på potten, så det skal jeg prøve. :jepp:

Skrevet

Har du mulighet til å koke potten på noe vis da? En urinprøve skal helst være i steril beholder. Går det ikke så går det ikke, men det er absolutt å foretrekke. :) Rett og slett for å unnga forurensing av urinprøven, men det kommer jo også an på hva som skal sjekkes i forhold til hvor viktig det er.

Skrevet

Har du mulighet til å koke potten på noe vis da? En urinprøve skal helst være i steril beholder. Går det ikke så går det ikke, men det er absolutt å foretrekke. :) Rett og slett for å unnga forurensing av urinprøven, men det kommer jo også an på hva som skal sjekkes i forhold til hvor viktig det er.

Oi, eh, der sa du noe! Det var sikkert derfor legen ikke anbefalte den metoden da. :hoho: Men da får jeg bare prøvde den posen. Man må vel kunne bruke bleie oppå og så bare sjekke ofte om det er kommet noe i posen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...