^^Belle^^ Skrevet 16. januar 2014 Forfatter #7581 Skrevet 16. januar 2014 Den ungen er så sosial at det tror jeg ikke byr på noen problemer Deilig når det går SÅ fint!!! De i barnehagen måtte spør mannen og hun virkelig var så blid hele dagen, det hadde de nemlig vanskeligheter med å tro. Hun virker enda blidere enn vanlig også nå, for hun har begynt å ikke bare smile, men fnise/le. Hele tiden. Så godt at det går så fint med tilvenningen! Det er så godt å slippe å gå ut av bhg med dårlig samvittighet! Har forresten A begynt på storbarnsavdeling? Det er helt fantastisk! Vi har hatt våre runder med en plutselig sjenert A som nekter å slippe taket, og som ender opp i hyl og skrik og snørr og tårer på alle mann. Men alt i alt har vi tross alt vært heldige på det punktet, med to unger som tilsynelatende elsker barnehagen. Neida, hun går på småbarn fremdeles. Men i vår barnehage har de konsekvent gjort det sånn at søsken ikke går sammen. Jeg vet at i andre barnehager så gjør de helt omvendt. For vår del er det bare bra at de ikke er sammen. Jeg ser at M irriterer vettet av A til tider der hun fotfølger henne til enhver tid. Gratulerer med vel overstått barnehagestart! Må være herlig å se at hun trives.. ska sei hu har blitt stor allerede! tida flyyyyyyrrr Uæææh, det går altfor fort!
Teriyaki Skrevet 16. januar 2014 #7582 Skrevet 16. januar 2014 Hehe, det skjønner jeg! O går i en liten bhg, så hvis han hadde fått søsken før han dro over til storebarn, så hadde de måttet gå i samme avdeling, men jeg tror de har godt av å ha forskjellige arenaer i hverdagen. Nå skal jo O på storebarn til høsten da, så det blir ikke en problemstilling for oss uansett.
^^Belle^^ Skrevet 17. januar 2014 Forfatter #7583 Skrevet 17. januar 2014 Hehe, det skjønner jeg! O går i en liten bhg, så hvis han hadde fått søsken før han dro over til storebarn, så hadde de måttet gå i samme avdeling, men jeg tror de har godt av å ha forskjellige arenaer i hverdagen. Nå skal jo O på storebarn til høsten da, så det blir ikke en problemstilling for oss uansett. Her er det heldigvis to småbarn og to storbarnsavdelinger. Og en ''skoleavdeling''.
^^Belle^^ Skrevet 17. januar 2014 Forfatter #7584 Skrevet 17. januar 2014 Puh! Å være jobbemamma er sliiitsomt! Jeg har såvidt tatt i et hekletøy siden forrige uke, for ikke å snakke om at jeg har fått sett noe særlig på tv eller lest så veldig mye. Dagene har bare gått i ett. Jobb, hjem, middag, leke, rydde, sengetid, rydde, slappe av i en halvtime, sovetid. Men det er vel sånn det er. Gleder meg til vi får vaskedame igjen altså. Vi har blitt enige om at vi skal hyre henne inn igjen når mannen er ferdig med sin permisjon (80% lønn merkes godt! ), og det er ikke lenge til den er ferdig nå! Det jeg egentlig burde ha startet dagens dagbokinnlegg med: M sov fra 23 til 5:30 i natt. Jeg sov fra 23:30 til 5:30 i natt. Uten å våkne en eneste gang! O' hell og lykke, 6 deilige, sammenhengende timer! Det har jeg ikke fått siden jeg ble gravid omtrent. Ingenting er så deilig som å våkne, se på klokka og glise. Sånn ellers er jeg ganske stressa nå. Det er utdrikningslag for søster i helgen, og vi har planlagt hyttetur. Meeeen...fjellovergangen er stengt og kommer mest sannsynligvis til å være stengt resten av dagen. Sukk. Heldigvis (!!) har vi en reservehytte som ligger før fjellovergangen, men hun andre forloveren som har fikset denne hytten er på jobb og tar ikke telefonen. Men ja...hyttetur i helgen. Uten M. Her tar vi det kort og brutalt. Mannen har plassert vekk A begge nettene, brettet opp ermene og er klar. Det er forsåvidt ikke jeg, men jeg skjønner jo at det ikke kan fortsette sånn som det har gjort frem til nå ( = amming hver 3. time på natten) nå som jeg jobber igjen. Jeg klarer bare så lite søvn over en viss tid før jeg kollapser altså. Det hjelper jo heller ikke at mannen reiser ut 3.februar - da blir det travelt da! Jeg gruer meg regelrett til denne helgen, holdt nesten på å begynne å grine da jeg fikk en ekstra kos av M etter morgenammingen i dag. Men den logiske delen av meg vet jo at kosen ikke er over selv om ammingen er det. Men... Håper jeg klarer å kose meg i helgen.
^^Belle^^ Skrevet 17. januar 2014 Forfatter #7585 Skrevet 17. januar 2014 Og til et litt mer oppløftende innlegg: jeg syklet til jobb igjen i dag! Det har jo vært snødekte veier hele uken nå, men i dag våget jeg meg ut på veiene igjen. Der de har brøytet er det nå helt bart, så det ble en halvtimes sykling: Gjennomsnittspuls: 74% Maxpuls: 87 % Forbrente kalorier: 239 På klokken min kommer det også opp noe som heter cal.fat i prosent. Kan det være forbrente kalorier som utgjør fett? 28% i dag ihvertfall.
^^Belle^^ Skrevet 20. januar 2014 Forfatter #7586 Skrevet 20. januar 2014 Hjemme igjen! Helgen har vært superfin, med en storfornøyd søster som fikk seg en helg akkurat slik hun ville. Vi drakk øl, spilte spill, spiste god mat, kjørte akebrett, skravlet lenge og lo mye. Heldigvis så mye at jeg klarte å ''glemme'' savnet etter M hele helgen. (Og stakkar A ble nesten ikke savnet... Misforstå meg rett, det er supergodt å komme hjem til henne etter å ikke ha sett henne på to dager, men jeg er så vant med det. Denne gangen var det M sin tur til å bli savnet ) Jeg hadde noen fæle timer på fredagskvelden hvor savnet holdt på å slå meg i bakken, men ellers gikk det heldigvis fint. Fint gikk det derimot ikke på fredag etter jobb. Jeg gråt og gråt og var på nippet til å drite i hele helgen. Stakkar A var helt forvirra og sa flere ganger ''det går fint, mamma!'' - noe som bare fikk meg til å gråte mer. Mannen måtte bare kjøre henne til svigermor før middag, sånn at hun skulle slippe å se mamma gråte så mye. Men jeg klarte på et vis å summe meg, og takket være at jeg har en helt fantastisk mann har det gått fint i helgen. Jeg har plaget ham med sikkert 20 sms'er som er helt like: går det fint? Han har nok tatt noen hvite løgner og sagt ''jada, her går det helt strålende. Ikke bekymre deg, kos deg kjempemye!'', mens han har hatt ørepropper i ørene og frenetisk bysset på M. Men alt i alt hadde det visst gått sånn tålelig greit. Litt gråting på natten til lørdag, nesten ingenting til søndag (sånn bortsett fra at hun hadde krøpet ut av sengen vår Jeg kom hjem til halve klesskapet hans nedenfor sengekanten min - i tilfelle M skulle krype utav igjen ). Oooog... *trommevirvel* i natt har hun sovet sin aller første natt uten å våkne! Jeg tviler på at det er noe som varer, så jeg passer på å virkelig nyte dette øyeblikket. Hun er ikke helt ferdig med ammingen da, så det blir nok enda litt amming på morgen og kveld før vi er ferdige. Det synes jeg er helt greit, så lenge hun klarer seg uten noe på natten. Jeg har nemlig pumpet og pumpet i helgen, herregud for en produksjon jeg har! Men det er vel ikke til å unngå når man har en unge på 11 kg som i teorien har blitt fullammet. Jeg hadde noen syke klumper i ene puppen i går, og forberedte meg på å ringe til legen for å få nesespray (den var helt tett i går kveld, og hverken M eller håndmelking i dusjen hjalp), men i dag morges løste det seg opp av seg selv.
Diddles Skrevet 20. januar 2014 #7587 Skrevet 20. januar 2014 (endret) Så gøy å høre at helga gikk over all forventning En stk bøyg overvunnet Da gjenstår det bare å nattavvenne, men da er dere jo godt igang nå Trening ikveld min kjære? Quickspin 18.30 med funksjonell styrke etterpå Og imorgen er det yoga til samme tid - ikke 19.30 som jeg påsto sist Endret 20. januar 2014 av Diddles
^^Belle^^ Skrevet 20. januar 2014 Forfatter #7588 Skrevet 20. januar 2014 Så gøy å høre at helga gikk over all forventning En stk bøyg overvunnet Da gjenstår det bare å nattavvenne, men da er dere jo godt igang nå Trening ikveld min kjære? Quickspin 18.30 med funksjonell styrke etterpå Og imorgen er det yoga til samme tid - ikke 19.30 som jeg påsto sist Ja, den bøygen satt langt inne altså! Men godt å i det minste ha startet på den. Jaaaa, jeg er med! Må bare dobbelsjekke med mannen først, men tror ikke han har noen planer i kveld. Hvilken funksjonell styrke er det?
Diddles Skrevet 20. januar 2014 #7589 Skrevet 20. januar 2014 Øh Jeg vet ikke Det er med Margrethe, hun fysioterapeuten...så sikkert type sirkeltrening
^^Belle^^ Skrevet 20. januar 2014 Forfatter #7590 Skrevet 20. januar 2014 Øh Jeg vet ikke Det er med Margrethe, hun fysioterapeuten...så sikkert type sirkeltrening Så lenge det ikke er kettlebells er jeg fornøyd! Men jeg er med!!!
Teriyaki Skrevet 20. januar 2014 #7592 Skrevet 20. januar 2014 Elsker kettelbells! Hat ikke gjort det etter knærne streiket da. Håper treningen var bra!
Diddles Skrevet 20. januar 2014 #7593 Skrevet 20. januar 2014 Treningen var helt syk Sykt bra altså!!
Teriyaki Skrevet 20. januar 2014 #7594 Skrevet 20. januar 2014 Treningen var helt syk Sykt bra altså!! Herlig følelse å gå ut av senteret etter en skikkelig økt!
kisskissbangbang Skrevet 20. januar 2014 #7595 Skrevet 20. januar 2014 Åh, som jeg savner ei god treningsøkt! Hørtes deilig ut.
^^Belle^^ Skrevet 21. januar 2014 Forfatter #7596 Skrevet 21. januar 2014 Elsker kettelbells! Hat ikke gjort det etter knærne streiket da. Håper treningen var bra! Jeg skulle gjerne ha likt det, men det gjorde jeg dessverre ikke. Følte ikke jeg fikk noe særlig utbytte av det? Treningen var helt syk Sykt bra altså!! Herlig følelse å gå ut av senteret etter en skikkelig økt! Åh, det er verdens beste følelse. Man svever! Åh, som jeg savner ei god treningsøkt! Hørtes deilig ut. Det skjønner jeg at du savner!
^^Belle^^ Skrevet 21. januar 2014 Forfatter #7597 Skrevet 21. januar 2014 Sinnsykt bra trening, ja. Quick spin, som jeg egentlig ikke liker - trodde jeg. Jeg forbrente nesten like mye kalorier på denne halvtimen enn jeg gjør på en beinhard intervallspin på 45 minutt! Som Diddles sa: instruktøren fra helvete. Gjennomsnittspuls: 84% Maxpuls: 93% Forbrente kalorier: 452 Og dette var bare første halvdelen av timen! Etterpå var det trening med egen kroppsvekt som ''vekter'', og holy moly, det føltes som om vi var på boot camp. Den ene syke øvelsen etter den andre. Nei, dette må bli en fast time! Sånn ellers: nok en grei natt for M. Hun våknet 2 ganger for å få tutten. 3. gangen hun våknet tok mannen henne inn i sengen vår og der sovnet hun på to nanosekund. Jeg var litt bekymret for at hun skulle begynne å gråte da hun kjente lukten av meg, men det gikk helt smertefritt! Hun fikk pupp klokken 5:30 (vi la henne klokken 17 i går - det er slitsomt å gå i barnehagen ) og jammen sovnet hun ikke igjen! Jeg måtte faktisk vekke henne klokken 7 for å rekke å levere i barnehagen før jobb. Mannen ba nemlig veldig tynt i går om ikke han kunne få en morgen å sove ut på. Til gjengjeld skulle han rydde og vaske hele huset.
Disco Biscuit Skrevet 21. januar 2014 #7598 Skrevet 21. januar 2014 Bare innom og oppdaterer meg. kjekt at du hadde en koselig helg, og at barnehagestarten har gått så fint Kanskje du etterhvert slipper nattammingen også om det fortsetter slik fremover med M
^^Belle^^ Skrevet 22. januar 2014 Forfatter #7599 Skrevet 22. januar 2014 Bare innom og oppdaterer meg. kjekt at du hadde en koselig helg, og at barnehagestarten har gått så fint Kanskje du etterhvert slipper nattammingen også om det fortsetter slik fremover med M Nattammingen er slutt, selv om M sikkkert kunne holdt på i et år til. Det hadde ikke jeg orket for å si det mildt.
^^Belle^^ Skrevet 22. januar 2014 Forfatter #7600 Skrevet 22. januar 2014 (endret) Min nye og sunnere hverdag fikk seg en real knekk i går. Nå som jeg har sluttet å amme på natten er jeg nødt til å ta meg selv i nakken og spise mindre. Jeg har jo spist som en hest og allikevel gått ned frem til nå, men nå innbiller jeg meg at det er slutt. Men ja, den knakk tvert av. Mannen kom nemlig hjem med mokkabønner og jordbær og fløte. Da var jeg bare nødt! Men ellers har jeg vært flink. 2 skiver til frokost og 2 knekkebrød til lunsj, pluss litt mer vann enn jeg pleier og et par frukt. Ikke verst synes jeg, særlig tatt i betraktning at vi har ''smøre-selv-lunsj'' og da er det sååå enkelt å bare ta seg en ekstra skive eller knekkebrød. Og så middag selvsagt. Kveldsen utgår fordi jeg legger meg så tidlig for tiden. Sånn ellers er det lite som skjer for tiden altså. Synes dagene går altfor fort nå som jeg jobber, og jeg føler jeg ikke får tid til å være med jentene før de plutselig skal sove. Særlig M som gjerne legger seg klokken 17! Men, men...i går løste vi det ved å dra dem med på kjøpesenteret en liten tur for å holde M våken litt til. A fikk nye støvler (og hun fikk velge helt selv - snakk om stolt jente! ) og M fikk sine aller første sko i bursdagsgave av mamma. Hun ble plutselig så voksen da hun fikk dem på! Men åh, så fine de er. Se her da! I dag skal jeg ingenting annet enn å ha vondt. Jeg var sååå kjepphøy på telefonen i går med Diddles om at ''neida, jeg er nesten ikke gangsperr jeg altså'' osv osv. I dag derimot... Det er ikke det verste jeg har kjent, men det er ikke så fryktelig langt vekke heller. Det er godt vi ikke skal trene før i morgen igjen. Endret 22. januar 2014 av ^^Belle^^
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå