Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så deilig å lese om lykke lang vei, ultrastilig bokhylle og trening på vei til jobb ...og ja, jentene deres er helt sykt like Det har jeg sagt hele veien, M er en mini-utgave av A - som snytt ut av nesa

Tenk at det lille nøstet skal begynne i bhg neste uke da Jeg husker så godt når hun ble født, og klarer ikke å forstå at det er et år siden Hjelpes som tida går!! Vi har jo snart-isj 3 åringer også ..noe som merkes her i huset ihvertfall

Kanskje vi kan få til trening i neste uke? Denne uka har jeg ikke hatt sjans til annet enn hjemmetrening..og da..vel..det skjer bare ikke :flau: Vi reiser til Oslo imorgen, men fra mandag av er jeg klar :tommelopp:

Det har du jammen meg gjort! Vi har jo visst det vi også, men dette er jo likere enn mange tvillingpar! :fnise: Du skal få se bilde neste gang i treffes. :jepp:

:haar: Snart 3-åringer! :hakeslepp: Tiden går aaaltfor fort synes jeg, samtidig som det er en helt fantastisk alder de er i nå. :hjerte:

Jeg er med på trening! :trene:

Jeg så bildene på FB. Knallinke! :ler:

Ja, også er jeg dødsmisunnelig på bokhylla.

:fnise: Ikke sant?

Gleder meg til å innrede den skikkelig! Nå er det bare mannen og A som har puttet inn bøker på måfå. Må jo ha system!

Så bildene og jeg måtte konsentrere meg for å se hvem som var hvem. Søøøte! :hjerte:

Takk for det. :rodmer:

Jeg klarte ikke se forskjell ;)

:fnise: Nesten ikke jeg heller. Hadde det ikke vært for bakgrunnen så hadde jeg hatt vanskeligheter jeg også.

Skrevet

Huhei for en natt! :daane: Akkurat i det jeg hadde lagt meg godt til rette i senga, med en bok på magen, så våkner A. ''Eg har bæsja!'' Mannen skiftet bleie, og bare noen minutter etterpå ''Eg har sølt! Æssebæssebæss!'' Da hadde hun spydd. Over hele seg og senga. Kosen unngikk heldigvis alt. Inn i dusjen med henne, noe som selvsagt førte til at hun ble lys våken. Men noen gode samtaler hadde vi inne på badet midt på natten da:

A: De e MIN do. (Som alt annet her i huset for tiden :roll: )

Jeg: Ja, det er det. Men det er også mamma sin do, pappa sin do og M sin do.

A: M ikke sitta do. M e liten. Då dette hu neri.

:hoho: Elsker toåringslogikk.

Det tok noen timer før hun sovnet igjen, og da var det mannens tur stakkar. Han rigget seg til på badet med madrass og dyne, så dårlig har han vært i natt. Jeg føler meg litt småuggen i magen selv, men jeg håper å unngå dette svineriet. Nå har jeg klart meg i 10 hele dager med ymse tvilsom mat i Indonesia uten å få magetrøbbel, da må jeg jammen klare å motstå dette også. :bond:

Ellers en gladnyhet: A tisset på do for aller første gang i går! :hoppe: Hun hadde sagt til mannen at hun måtte tisse, i det hun begynte å tisse, men da mannen sa at nei, hun var stor jente, hun måtte tisse på do (M hadde også nettopp tisset på golvet skjønner dere), så kneip hun igjen, satte seg på do og gjorde seg ferdig der! :nigo: Snakk om superstolt jente altså. Og forøvrig også mammaen og pappaen. :fnise:

Skrevet

Nei så artig da! :) Det er så utrolig stas når de begynner å gå på do!

Her øver vi, men det skjer foreløbig lite. :) Eller de sa han hadde både bæsjet og tisset i do i barnehagen tidligere denne uken, og da hadde han visst vært kjempestolt. Litt kjedelig å gå glipp av det øyeblikket, menmen. Siden har det ikke skjedd noe mer. Han er nok langt fra klar. :)

Skrevet

Jaaa, bokhyllesystemer! :hjerte:

Høres ut som en festlig natt, ja. Håper du styrer unna - omgangssyke er noe dritt.

Skrevet (endret)

Pun actually not intended. Den så jeg nå. :fnise:

Endret av Pingting
  • Liker 1
Skrevet

Nei så artig da! :) Det er så utrolig stas når de begynner å gå på do!

Her øver vi, men det skjer foreløbig lite. :) Eller de sa han hadde både bæsjet og tisset i do i barnehagen tidligere denne uken, og da hadde han visst vært kjempestolt. Litt kjedelig å gå glipp av det øyeblikket, menmen. Siden har det ikke skjedd noe mer. Han er nok langt fra klar. :)

Det var nok mer flaks enn noe annet - hun er langt ifra klar enda. Hun kjenner jo ikke at hun må tisse før det faktisk skjer, for ikke å snakke om å bæsje. :P Men det var stor stas, både for henne og for oss. :jepp:

Jaaa, bokhyllesystemer! :hjerte:

Høres ut som en festlig natt, ja. Håper du styrer unna - omgangssyke er noe dritt.

Jeg elsker hvordan det ble. :jepp:

Ingen omgangssyke på meg! :nigo:

Pun actually not intended. Den så jeg nå. :fnise:

:ler:

Skrevet

Er helgen over allerede? :overrasket: Vi har jo ikke fått gjort noe som helst. :fnise: Jeg slapp heldigvis unna dritten (pun intended :ler: ), og det var visst bare med den ene natten for mannen også.

Ellers har vi ikke gjort noe som helst i helgen egentlig. På lørdag var vi hjemme, vi fikk besøk av bror og søster, og i går var vi hjemme før vi tok oss en god, gammeldags biltur. Skikkelig gammelt ektepar på søndagstur. :fnise: Men det er seriøst den eneste måten vi får A til å sove på i helgene, så da ble det sånn.

Hmm. Dette må være den kjedeligste dagbokoppdateringen noensinne. :hoho:

Skrevet

:ler: Det trenger ikke være full fres hele tiden for å nyte helg.

Bra du slapp unna sykdommen, og at de andre ble mildt rammet :jepp:

Skrevet

S var også litt sånn, men så ville hun jo plutselig slutte med bleier uten at hun begynte å gå på do av den grunn... :hoho:

Synes ikke innlegget ditt var så kjedelig jeg. Det trenger ikke alltid å skje så mye :)

Skrevet

:ler: Det trenger ikke være full fres hele tiden for å nyte helg.

Bra du slapp unna sykdommen, og at de andre ble mildt rammet :jepp:

Det er sjelden det er full fres hos oss, men jeg pleier da å ha noe å fortelle i det minste. :fnise:

S var også litt sånn, men så ville hun jo plutselig slutte med bleier uten at hun begynte å gå på do av den grunn... :hoho:

Synes ikke innlegget ditt var så kjedelig jeg. Det trenger ikke alltid å skje så mye :)

:ler: Kanskje det er håp her også. Nå for tiden er hun helt hysterisk redd for å gå uten bleie. :dry: Hun føler visstnok at hun må minne oss på å ta på ny bleie det sekundet vi tar av den gamle. :fnise:

Skrevet

Første dag i barnehagen for lille sviska vår. :rodmer: Det gikk kjempefint! Det var jo tross alt bare en times tid da, og jeg var der hele tiden. Er mer spent på morgendagen, da skal hun være der lengre. :jepp: De er 4 små på avdelingen hennes, to som er født i november og en som er født i juli (altså et halvt år eldre enn henne), og det var tydelig at hun syntes det var gøy å leke med noen som er tilnærmet lik henne i alder. Hjemme er det A som bestemmer :P , mens her var hun en av alle. Primærkontakten hennes er kjempekoselig, så alt i alt er jeg veldig fornøyd. :nigo:

Skrevet

Ingenting er bedre enn at de koser seg i barnehagen, de tilbringer jo så mye tid der! Håper morgendagen går like bra ;)

Skrevet

Så bra at det gikk fint! Det blir spennende å høre om fortsettelsen! :jepp: Skal du være der hele tida i morgen også, eller skal hun være der noe alene også?

Tenk at hun har blitt så stor allerede! :rodmer:

Skrevet

Andre dag i barnehagen gikk veldig, veldig bra visstnok. Det var mannen sin tur til å ta tilvenning i dag - grunnen til at jeg var der i går var fordi A var småpjusk og var hjemme fra barnehagen. Det var forresten én stk lykkelig jente som endelig fikk komme i barnehagen igjen, og som attpåtil skulle få lillesøster inn på den andre avdelingen! :rodmer:

Men ja, M hadde visst storkost seg. Mannen hadde vært der mens de spiste, og da det var sovetid gikk han. Jeg har ikke hørt noe mer, så jeg satser på at alt er fint. :)

Gjest Daenerys
Skrevet

Bra at det går så fint med tilvenning! Får håpe hun stortrives der :)

Skrevet

Bra at det går så fint med tilvenning! Får håpe hun stortrives der :)

Det gjør hun nok. :jepp: I dag har hun en halvfull dag uten noen av oss (6 timer), og jeg tror nesten jeg kan garantere at hun bare koser seg der. :rodmer:

Skrevet

Den ungen er så sosial at det tror jeg ikke byr på noen problemer :hjerte: Deilig når det går SÅ fint!!!

Skrevet

Så godt at det går så fint med tilvenningen! :hjerte: Det er så godt å slippe å gå ut av bhg med dårlig samvittighet! :)

Har forresten A begynt på storbarnsavdeling?

Skrevet

Gratulerer med vel overstått barnehagestart! Må være herlig å se at hun trives.. :) ska sei hu har blitt stor allerede! tida flyyyyyyrrr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...