Mazilla Skrevet 2. desember 2013 #7461 Skrevet 2. desember 2013 (endret) Psykose og depresjon høres ikke helt bra ut! Hvis det er det eneste alternativet, høres det i grunnen bedre ut å gjøre som din bror! Endret 2. desember 2013 av Mazilla
^^Belle^^ Skrevet 3. desember 2013 Forfatter #7462 Skrevet 3. desember 2013 Psykose og depresjon høres ikke helt bra ut! Hvis det er det eneste alternativet, høres det i grunnen bedre ut å gjøre som din bror! Nei, det er ihvertfall ikke noe jeg har lyst å putte i M. Og når tablettene ikke er garantert å funke heller, helst bare en forholdsregel "i tilfelle", så blir det nok uten. ----- Vi er tilbake til morgen kl 5:30 for A. M skal helst opp enda tidligere. Vi la A til vanlig tid igjen i går, så hun er heldigvis sitt vanlige, blide selv. ...i motsetning til i går hvor hun hadde to kvarterslange raseriutbrudd før barnehagen. I dag fikk jeg flette håret hennes OG ha hårstrikk i det. Til vanlig får jeg såvidt nærme meg med en hårklemme. Nå sitter vi i sofaen og ser nye episoder av Masha og Mishka.
Mazilla Skrevet 3. desember 2013 #7463 Skrevet 3. desember 2013 Oi, der sa du noe... Her var det ei lita ei som spurte etter musefletter i dag, men fikk beskjed om å vente til håret var tørt etter dusjen. En stk trøtt mor glemte visst det før hun kjørte avgårde til barnehagen... Ha en fin dag!
^^Belle^^ Skrevet 5. desember 2013 Forfatter #7464 Skrevet 5. desember 2013 Oi, der sa du noe... Her var det ei lita ei som spurte etter musefletter i dag, men fikk beskjed om å vente til håret var tørt etter dusjen. En stk trøtt mor glemte visst det før hun kjørte avgårde til barnehagen... Ha en fin dag! Så gøy at hun vil ha fletter da! Jeg prøver meg hver morgen, men får som regel alltid til svar ''nei mamma, isje tikk i håe min, vil ha kemma!''. ---------------------- I dag sov ungene (og vi voksne) til...hold dere fast!...ti. på. åtte!!! A la seg før 7 i går, så dette er intet mindre enn en sensasjon. Vi våknet til munter ''lalalalaaaa'' på babycallen. M har styrt noe skikkelig i natt, så det at hun sov så lenge er ikke like sensasjonelt. Tror hun sliter med ene tanna, for hun har grått mye i søvne. Hun har sovet ved siden av meg i natt, og mannen - lur om han var da han hørte spetakkelet - sov på sofaen. Nå har jeg nettopp hatt besøk av én stk kjempekry nybakt storesøster, som ble hentet av én stk motbydelig lykkelig nybakt tobarnspappa. Nabojenta på 5 ville så gjerne bort hit og fortelle den gode nyheten, lillebror kom i natt. Nabo kom og hentet henne og jeg fikk se bilde av vidunderet. Sukk. Det er nesten sånn at jeg har lyst på en til nå med en gang. I dag skal jeg ikke gjøre på noenting. Jeg har mye burde-burde, men akkurat nå vil jeg ikke gjøre noe som helst.
Gjest Gaby Skrevet 5. desember 2013 #7465 Skrevet 5. desember 2013 Har M fått mange tenner nå? Her kom nr 4 i går og nr 5 i dag Åå, nyfødt baby
^^Belle^^ Skrevet 5. desember 2013 Forfatter #7466 Skrevet 5. desember 2013 Har M fått mange tenner nå? Her kom nr 4 i går og nr 5 i dag Åå, nyfødt baby Hun har bare 3. To nede og en oppe ved siden av fortennene. Nå holder den på andre siden av fortennene å tyte ut. Vampyren min, akkurat som A.
^^Belle^^ Skrevet 5. desember 2013 Forfatter #7467 Skrevet 5. desember 2013 Det ble litt burde-burde på meg også i dag. Jeg fikk vasket badet oppe og sortert i klesskapene til ungene. Prøvde også å begynne å sortere (og legge det meste i poser for å gi bort) babyklærne, men jeg måtte gi meg etter bitteliten body nr 3. Jeg får prøve igjen en annen dag. Vi fikk også pakket inn julegaver og kalendergaver. Nå gjenstår bare det jeg sverget jeg aldri skulle gjøre igjen, for 2 år siden; å klippe 15 forstørrelser til å passe inn i 15 teite Ikea-rammer, samt pakke inn alle disse 15 bildene.
Gjest Gaby Skrevet 5. desember 2013 #7468 Skrevet 5. desember 2013 Hun har bare 3. To nede og en oppe ved siden av fortennene. Nå holder den på andre siden av fortennene å tyte ut. Vampyren min, akkurat som A. Hihi, så pussig at de på sidene kom først!
Mazilla Skrevet 6. desember 2013 #7469 Skrevet 6. desember 2013 Huttemegtu, Ikearammer er fæle! Jeg kjøpte med standardmål fra Clas Ohlson i år.. Sikkert litt dyrere, men ikke allverdens, og du verden så greit!
^^Belle^^ Skrevet 6. desember 2013 Forfatter #7470 Skrevet 6. desember 2013 Hihi, så pussig at de på sidene kom først! Ja! A var så søt som vampyr! Men i dag så jeg den ene tanna nede ved siden av fortennene presse på også, så det kommer nok flere når det først kommer noen her. Huttemegtu, Ikearammer er fæle! Jeg kjøpte med standardmål fra Clas Ohlson i år.. Sikkert litt dyrere, men ikke allverdens, og du verden så greit! Ja, hvorfor i all verden kan de ikke ha standardmål på dem? Vi hadde tenkt å kjøpe på Clas Ohlson vi også i år, men når de koster 50 kroner der og 15 kroner på Ikea - og vi skal ha 15 stk av dem!- blir det mye å spare. Så da får jeg bare ta meg en kveld med den hersens klippingen. ----------------------- Oh. My. Gawd! Verdens BESTE trening. Årh, nesten litt orgasmisk. Det var en ny instruktør i dag og huttemegtu for en økt! Skikkelig tunge, deilige technosanger og opp og stå til og med i oppvarmingen! Hun hadde til og med to topper hvor målet var 92%!! Det var mer en kondisøkt enn en styrkeøkt, akkurat sånn jeg liker det. Maxpuls på 93%, gjennomsnitt på 82% og forbrente kalorier på ca 550. De har jeg forøvrig puttet i meg i verdens største lunsj akkurat nå...3 poteter, 2 egg og masse ost. Senere i dag blir det enda flere kalorier...da er det pinnekjøtt hos mamma.
Diddles Skrevet 6. desember 2013 #7471 Skrevet 6. desember 2013 Søren og, jeg som håpte litt på at det var en elendig time Nei, den fantastiske timen skal jeg unne deg - så skal jeg bare fortrenge den dårlige samvittigheten!! Kos deg på pinnekjøttmiddag
pusilus Skrevet 6. desember 2013 #7472 Skrevet 6. desember 2013 Lita er også en liten vampyr Så søte atte. Nei, det er langt over sengetid her nå, morgen tidlig og min tur til å stå opp først... Håper dere får en god natt!
Gjest Gaby Skrevet 6. desember 2013 #7473 Skrevet 6. desember 2013 Har ei febervarm lita snuppe her i kveld. Målte først 38,6 og så 39,5 et par timer senere. Hun har fått en paracet, masse pupp, og ligger ved siden av meg i bare bleien nå. Kan kanskje være tennene som lager krøll, eller at hun plukket opp noen baselusker da vi var på åpen barnehage her om dagen.
^^Belle^^ Skrevet 7. desember 2013 Forfatter #7474 Skrevet 7. desember 2013 Søren og, jeg som håpte litt på at det var en elendig time Nei, den fantastiske timen skal jeg unne deg - så skal jeg bare fortrenge den dårlige samvittigheten!! Kos deg på pinnekjøttmiddag Den der hersens dårlige samvittigheten altså! Sliter med den jeg også. Men det er faktisk nesten sånn at jeg håper at hun kan ha flere timer...i stedet for hun faste. Så bra var det! Lita er også en liten vampyr Så søte atte. Nei, det er langt over sengetid her nå, morgen tidlig og min tur til å stå opp først... Håper dere får en god natt! Så herlig! Mjeh, ikke noen natt å skryte av akkurat. Har ei febervarm lita snuppe her i kveld. Målte først 38,6 og så 39,5 et par timer senere. Hun har fått en paracet, masse pupp, og ligger ved siden av meg i bare bleien nå. Kan kanskje være tennene som lager krøll, eller at hun plukket opp noen baselusker da vi var på åpen barnehage her om dagen. Stakkar lita. Håper det går fort over! --------------------- Da vi skulle gjøre oss klar for å dra hjem fra mamma i går, erklærte A at ''eg vil isje hjem, mamma!'' Min mamma sa at hun selvsagt kunne få sove der, så da ble det sånn. Tenk at lille jenta vår er blitt så stor at hun kan ''avgjøre'' sånne ting helt selv. *sukk* Men koselig er det allikevel. M sliter fremdeles med tenner/whatever (lurer på om hun kanskje er sulten? Puppene mine er ihvertfall skåltomme når hun våkner i 12-tiden. Da har jeg ammet henne fra begge to- som regel er det bare én - halvannen time før...) og havna ganske raskt oppi senga med meg. Der lå hun og ynket seg i søvne i en time før hun endelig falt til ro. Men så sov hun faktisk helt til...5:30 tror jeg det var? Vi hadde vel en oppvåkning i 3:30-tiden også om jeg ikke husker feil. Da fikk hun mat, sov til 6:30 og så lå vi og koste i sengen nesten helt til 7:30. Nå har jeg knekkebrød i ovnen (er spent på hvordan de smaker!), M sover og jeg forbanner avgjørelsen min og å lage knekkebrød. Skulle gjerne ha sovet litt jeg også kjenner jeg.
^^Belle^^ Skrevet 9. desember 2013 Forfatter #7475 Skrevet 9. desember 2013 Vi har hatt en kjempefin helg! På lørdag snødde det, og vi passet på å utnytte dagen. A gikk på ski og lagde snømann, begge ungene kjørte akebrett og rare mannen min fikk måke snø i gården vår for første gang - med et svært glis om munnen. I går var det tid for juletrehogst. Og som alltid dro vi til onkelen min og fant et tre i skogen, før vi avsluttet med grøt og gløgg på låven. Superkoselig. Naboen var med, og erklærte at dette var en ny tradisjon. Etter at ungene hadde lagt seg dro vi bort til nevnte nabo for å hilse på den 4 dager gamle gutten deres. Det er vanskelig å forestille seg at A og M har vært så små noen gang.
Disco Biscuit Skrevet 9. desember 2013 #7476 Skrevet 9. desember 2013 Av det jeg kunne se på bildene så det veldig koselig ut med juletrehogsten Utrolig koselig tradisjon dere har!
Mazilla Skrevet 9. desember 2013 #7477 Skrevet 9. desember 2013 Oi, såpass prisforskjell ja... Vi skulle bare ha to rammer i år, så for vår del hadde nok vinninga gått opp i spinninga hvis vi skulle kjørt 45 min hver vei for å kjøpe de på Ikea... Er det ikke litt tidlig å hugge juletre allerede?
^^Belle^^ Skrevet 11. desember 2013 Forfatter #7478 Skrevet 11. desember 2013 (endret) Av det jeg kunne se på bildene så det veldig koselig ut med juletrehogsten Utrolig koselig tradisjon dere har! Ja, det er kjempekoselig! Og ungene elsker det. Oi, såpass prisforskjell ja... Vi skulle bare ha to rammer i år, så for vår del hadde nok vinninga gått opp i spinninga hvis vi skulle kjørt 45 min hver vei for å kjøpe de på Ikea... Er det ikke litt tidlig å hugge juletre allerede? Da hadde jeg definitivt gått for Clas Ohlson. Mjeh, vet ikke? Vi pleier enten å ta denne helgen eller neste helg, alt etter hva som passer best. Vi tar det ikke inn med én gang da, men snart... ----------- Syk i dag. Like greit å få det overstått før jul og før vi reiser og sånn. I går var vi på julefest i barnehagen. Vi fikk grøt, og så var vi på juleverksted. A fikk male seg i ansiktet, og var SÅ stolt over at hun turte. Hun ble levert (litt for) tidlig i barnehagen i dag, så i dag skal vi hente henne tidlig også. Frem til det skal jeg sy sammen luen jeg har strikket, og lese litt. Endret 11. desember 2013 av ^^Belle^^
^^Belle^^ Skrevet 13. desember 2013 Forfatter #7479 Skrevet 13. desember 2013 I dag sover vi hos svigerfar i Stavanger. Innom på den obligatoriske før-jul-runden...bare så typisk at vi ikke har fått forstørrelsene av M enda så de må bli sendt allikevel. Jaja, uansett veldig koselig. Vi fikk også barnefri til å gå på Ikea. Dødsdigg. Vi kjøpte oss noen hyller som skal brukes til bøker, og gulvteppe og puter til å ha i loftsstuen. Sofa mangler vi da, men... Vi ramlet også over en superfin gulvlampe vi skal ha nede i stuen. Vi er av typen som diskuterer i 20 minutter om hver minste lille ting vi skal ha til huset (foruten kanskje spisestuen - noe som er greit siden den kostet nærmere 10000 ), så det er rart å kjøpe ting på impuls. Jeg tror vi blir fornøyd, den var fiiin. I dag gikk A i Lucia-tog, noe hun fremdeles snakker om. Hun sang Lucia-sangen på vei til sengen.
^^Belle^^ Skrevet 15. desember 2013 Forfatter #7480 Skrevet 15. desember 2013 Tradisjonen tro var ungene helt umulius den natten vi sov hos svigerfar. Det er nok bare tilfeldigheter, men de merkes ekstra godt når det skjer akkurat den ene natta liksom. Forrige gang: A med vannbæsj og mamma med 3 timer søvn. Denne gangen: A med (heldigvis) en helt ordinær bæsjebleie, men som ble etterfulgt av en lys våken A som nektet å sove i et par timer. Dette skjedde akkurat i det M klarte å sovne etter sine timer med urolighet etter at hun spydde i senga vår. Legg til at både jeg og mannen var (og er) syke ---> festlig natt, ikke sant? Men vi klarte oss da gjennom dagen på et vis, og vi kom oss hjem igjen også. Svigermor var så snill og overtok A for natten slik av jeg og mannen kunne sovne henholdsvis klokken 19 på sofaen og klokken 20 i sengen. M er heller ikke i form stakkar. Det er nok MMR-vaksinen hun reagerer på. Det er jo snart to uker siden hun fikk den, så. I natt har hun sovet i bare bleia, uten dyne, og allikevel var hun varm. Nå sover hun dagens andre dupp. Det gjør forresten mannen også. Vi sover litt på skift, siden begge er halvslakke. Jeg ble litt bedre etter litt mat i skrotten, og jeg mistenker at jeg kommer til å bli enda litt bedre etter å ha fått litt sjokolade og brus i skrotten. Drit i at klokken ikke er 12 enda...det er jo helg. Og så er jeg syk. Og så...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå