Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Gjest pysepusen
Skrevet

Her er det også øyekatarr. FHI har visst endret retningslinjer sånn at man ikke må ha dråper for å få gå i bhg. Men herremannen plagdes sånn at jeg ringte lege likevel.

Og jeg må si jeg bøyer meg i støvet for nettene deres... Her har vi hatt en oppvåkning i timen i en uke nå og jeg klikker snart. Fra i morgen av får jeg tatt litt søvn igjen på dagtid heldigvis :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det også øyekatarr. FHI har visst endret retningslinjer sånn at man ikke må ha dråper for å få gå i bhg. Men herremannen plagdes sånn at jeg ringte lege likevel.

Og jeg må si jeg bøyer meg i støvet for nettene deres... Her har vi hatt en oppvåkning i timen i en uke nå og jeg klikker snart. Fra i morgen av får jeg tatt litt søvn igjen på dagtid heldigvis :)

Isj, dere også altså? :kose: Vi fikk tatt det før det ble skikkelig ille tror jeg, så hun har ikke vært så veldig plaget med det. Bare litt på natten i natt hvor hun våknet og det ene øyet var helt sammenklistret. Men nå er gugget så og si helt borte, hun er bare litt rød. :Nikke:

Nettene er bare...bæsj. :dry: Er supersliten hele tiden omtrent, selv om jeg alltid får minst en time på dagen. Som regel får jeg jo sove lenge på morgenen også, det hjelper mye! Tror mannen forstod i natt hvordan jeg har det hver natt; oppvåkninger i hytt og pine og en natt som er lang som et vondt år. :daane:

Skrevet

Vi var og fikk dråper idag, legen bare :overrasket: når han kikka på henne og sa "det var betennelsen sin det!!" Heldigvis går det greit å dryppe, bare vi jubler og high five'r ca 247 ganger etterpå :ler: Hun skal bare dryppes to ganger i døgnet også, så det er overlevbart ;)

De nettene dine --> :daane::murvegg: : natti: Jeg skal ikke klage på våre netter.....ihvertfall ikke i din bok :hoho:

Tøff som juling er du :kose:

Skrevet

Dumpet innom bloggen til fotballfrue, hun har jo født nå. Utrolig søt baby! :) Men måtte le litt av innholdet i fødebaggen. Blondetruser, kokosluktsåpe, hudpleie/sminke/rettetang/hårføner, sko fra Marc Jacobs og diverse annet.

Det er så langt fra det jeg hadde fokus på mens jeg lå på barsel. Jeg tar meg selv i å tenke på om folk som er hakket mer forfengelig enn meg selv får en reality check, eller om de faktisk bruker alle de tingene de pakker med seg :klo:

Skrevet

Kan ikke annet enn å ønske deg lykke til med den lange reisen sammen med en snart ettåring... Håper hun sover endel underveis :jepp:

Skrevet

Vi var og fikk dråper idag, legen bare :overrasket: når han kikka på henne og sa "det var betennelsen sin det!!" Heldigvis går det greit å dryppe, bare vi jubler og high five'r ca 247 ganger etterpå :ler: Hun skal bare dryppes to ganger i døgnet også, så det er overlevbart ;)

De nettene dine --> :daane::murvegg: : natti: Jeg skal ikke klage på våre netter.....ihvertfall ikke i din bok :hoho:

Tøff som juling er du :kose:

Oi, stakkar Liten. Det ser virkelig ikke noe særlig godt ut med denne betennelsen altså. Googlet det da jeg mistenkte at det var det A hadde, og fikk noen ganske grusomme bilder på netthinnen. :haar: Men deilig å bare dryppe morgen og kveld da! Vi skal dryppe hver 4-5. time til vi er ferdig nå. Og det måtte jo bare gå som det alltid går...med hyling og skriking og tvang. :sukk: Jaja, hun må jo bare, så da blir det sånn.

:fnise: Tro det eller ei, så har jeg medlidenhet med andre også, selv om det ikke er så bra her i huset. Fikk skryt av noen på barselgruppen, om at jeg tross alt var ganske positiv i forhold til andre som sliter med det samme vi gjør. Søvn og mat da altså. Det var godt å høre! :)

Dumpet innom bloggen til fotballfrue, hun har jo født nå. Utrolig søt baby! :) Men måtte le litt av innholdet i fødebaggen. Blondetruser, kokosluktsåpe, hudpleie/sminke/rettetang/hårføner, sko fra Marc Jacobs og diverse annet.

Det er så langt fra det jeg hadde fokus på mens jeg lå på barsel. Jeg tar meg selv i å tenke på om folk som er hakket mer forfengelig enn meg selv får en reality check, eller om de faktisk bruker alle de tingene de pakker med seg :klo:

:hoho: Da har vi to vidt forskjellige fokus ja. Sminke kan jeg si meg enig i (selv om jeg regner med at for fotballfrue betyr det full facepaint, mens for meg betyr det mascara og kanskje en dæsj blush i det tilfellet), men blondetruser? Rett etter fødsel? :overrasket: Jeg klarer bare ikke å tro at hun fikk bruk for dem. :ler:

Kan ikke annet enn å ønske deg lykke til med den lange reisen sammen med en snart ettåring... Håper hun sover endel underveis :jepp:

Takk, det trenger jeg nok. :fnise: Neida, jeg er ved godt mot! :jepp: Jeg hadde aldri (!!!!!) begitt meg ut på noe sånt med A på den alderen, men jeg håper det blir greit med M. De er jo veldig ulike, og så satser jeg på at all den nattammingen jeg driver med hjelper på nattflyet sånn at hun sover. :tommelsmil:

Skrevet

Da var én stk litt varm liten kropp lagt for andre gang. Hun sovnet fint til vanlig tid klokken 18, men nå måtte jeg kose henne i søvn. Tok meg et par ekstra minutter for å se på den nydelige skapningen som sov så søtt på fanget mitt. :hjerte:

Ellers er ikke denne dagen noe særlig å snakke om. Jeg har fått gjort absolutt null og niks. Formiddagen gikk bort i en døs av trøtthet, og ettermiddagen gikk bort i noen timer etterlengtet søvn. Mannen tok M med seg ut av huset sånn at jeg fikk sove skikkelig. :) Jeg fikk tatt meg en tur på Obs'en mellom middag og legging. Kjøpte hårfarge. :fnise: De har jo tilbud nå, og siden jeg skal på julebord med jentene fra barselgruppen på fredag, tenkte jeg at det passet fint å få det gjort. Jeg har dessverre arvet mammas gener for mye grått hår, og det vises veldig godt nå som alle hårene jeg har mistet etter fødselen såvidt begynner å titte frem igjen. :haar: Heldigvis finnes det hårfarge her i verden! :tommelsmil:

Skrevet

:fnise: Mange grå som titter fram her også, gitt!

Skjønner ikke hvordan du får ungene til å legge seg kl 18 :ler: Her var det lalletid kl 21. Men så sover hun jo til 9 om morran også, da. Ikke i ett altså, men vi står sjelden opp før 8.30-9.

Skrevet

….vi sliter med å holde Liten våken til kl 18 uten at det er bare hyling og skriking :daane: Men så sover hun ikke på dagtid da…gjør hun det så er det ikke kveld her heller før kl 21 :tunge1:

Skrevet

Det er kanskje noe med dagsovingen, ja. Lille tar to blunder, en i 12-tida og en i 5-tida. Ca 30 min på hver blund. Men jeg er jo i svime om morran, så jeg vil heller at hun sover 21-9 enn 19-7 :fnise:

Skrevet

:fnise: Mange grå som titter fram her også, gitt!

Skjønner ikke hvordan du får ungene til å legge seg kl 18 :ler: Her var det lalletid kl 21. Men så sover hun jo til 9 om morran også, da. Ikke i ett altså, men vi står sjelden opp før 8.30-9.

Jeg er nok ikke den eneste, nei. :ler:

Ungene mine er nok A-mennesker som sin mor. Vi sliter med å holde M våken helt frem til 6. Som regel går vi på badet klokken 17:50. :P A har i det siste begynt å legge seg mellom 19 og 19:30, for hun har endelig funnet ut at det går an å sove litt lengre på morgenene. :5: Før våknet hun som oftest enda tidligere om vi la henne senere, men nå har hun altså skjønt tegningen. :fnise:

….vi sliter med å holde Liten våken til kl 18 uten at det er bare hyling og skriking :daane: Men så sover hun ikke på dagtid da…gjør hun det så er det ikke kveld her heller før kl 21 :tunge1:

Sånn er det her også, med M. A holder akkurat ut lenge nok til rundt 19 før det blir baluba.

Det er kanskje noe med dagsovingen, ja. Lille tar to blunder, en i 12-tida og en i 5-tida. Ca 30 min på hver blund. Men jeg er jo i svime om morran, så jeg vil heller at hun sover 21-9 enn 19-7 :fnise:

M sover ekstremt mye på dagen hun! 3 lurer på mellom 1-2 timer hver! Men vi må kutte ned litt nå altså. Vi mistenker at det er dagsovingen som gjør at hun natterangler så mye. Sånn var det med A også nemlig. I dag har hun bare sovet 2 lurer. En på en halvtimes tid og en på 1,5 time. Hun var trøtt allerede klokken 15. :hoho:

-------------------

Fin dag i dag, med besøk av svigerfar og konen fra Stavanger. A var hjemme fra barnehagen siden de skulle komme tidlig, men hun stod visst opp med feil fot i dag tror jeg. Raserianfall for den minste ting. ''Eg vil ha skikkost (skinkeost)!'' hylte hun mens hun bokstavelig talt så sånn ut: :sur:

Jeg holder på å bli syk. Tett i pappen og småvondt i ørene. Men i morgen kveld er det julebord med barselgruppen og der SKAL jeg møte opp. Er så innmari lenge siden jeg var ute av huset helt mutters alene i mer enn en tur på butikken eller trening. Det trengs for å si det mildt!

Skrevet

Huff, her hadde vi også øyekatar, og det på selveste 2 årsdagen. Så bildene ble så fine at :fnise: gikk heldigvis fort over når vi fikk drapene, men det var en kamp her også. Hver gang vi skulle dryppe øynene sa han "odin ikke drypp øyan, drypp øyan i morra"omed skikkelig stakkarslig stemme. :)

Julebord høres stas ut! Man får jo litt energi av å få være bare seg selv også. :)

Skrevet

Huff, her hadde vi også øyekatar, og det på selveste 2 årsdagen. Så bildene ble så fine at :fnise: gikk heldigvis fort over når vi fikk drapene, men det var en kamp her også. Hver gang vi skulle dryppe øynene sa han "odin ikke drypp øyan, drypp øyan i morra"omed skikkelig stakkarslig stemme. :)

Julebord høres stas ut! Man får jo litt energi av å få være bare seg selv også. :)

Stakkarslig stemme her også ja. "Isje dyppa auen mamma!" *bevrende leppe* :ler:

Ja, det gjør man definitivt! Noe av det jeg gleder meg aller mest til er å gå med vanlig bh. :hoho:

Skrevet

Hihi, det er stas å ha vanlig bh på ja :fnise:

Er så lei av slappe ammebh-er! :daane: Men nå har jeg stæsja meg opp med skikkelig push-up, kort kjole og høøøye hæler. Det merkes dog at det er en stund siden jeg har pyntet meg...bh-en er for stor rundt, favorittstrømpebuksen var det hull i, og jeg kom oppi den åletrange korsettkjolen som passet sånn ca i 1999. Jeg klager ikke! :fnise: Det ble litt too much med den kjolen da, vi skal bare spise middag, så det ble hvit blondekjole i stedet for. Men hei! Jeg har på meg både langt smykke og store ringer i ørene, det er en stund siden det. :ler:

Skrevet

Herre jemini for en dag! :daane: Altså, den har vært fin og alt det der (julepynting :hjerte: ), men jeg har vært våken siden 4:15. Og dødssur på mannen fordi det var hans tur til å sove lenge. :fnise: Fikk meg noen timer i ettermiddag da, men nå gleder jeg meg bare til jeg skal sige ned i sofaen med sjokolade. :sjokolade:

Skrevet

...og der fikk jeg endelig tid/ork til å sette meg ned og skrive her inne. Dagene raser avgårde. Jeg har såvidt begynt med nedtelling til jobbstart nå, og grugleder meg. Gruer meg til å reise fra M, som mest sannsynligvis fremdeles trenger pupp en del ganger om dagen, og gleder meg til å begynne å bruke hjernen igjen. Har hatt en liten plan om å lese meg opp på diverse ting i løpet av desember og det er jeg bare nødt til, for jeg husker jo nesten ingenting jo! :ler:

Julebordet på fredagen var kjempekoselig! Det ble en tidlig kveld på meg dessverre...M bestemte seg for å våkne klokken 20, og hun holdt det gående helt til jeg kom hjem. Mannen var supersnill og ga meg streng beskjed om å bli der, og at han skulle gi beskjed om det ble krise. Han klarte å drøye det til rundt 23 før han ringte - da hadde A våknet også. Men så viste det seg at M sovnet dyyypt akkurat i det jeg svingte inn på gårdsplassen. Hun våknet ikke av at jeg kom og la meg engang! :fnise: Det tar visst på å være våken i over 3 timer på kvelden sånn. :sjenert:

Ellers har vi ikke gjort på så mye utenom det vanlige i helgen. Været er mildt sagt surt for tiden, så det blir mye innetid. Men med både besøk av nabojenter og besøk hos nabojenter er ihvertfall A fornøyd! :jepp:

Nå fikk jeg endelig somlet meg til å ringe til KLM ang. ''seng'' til M på flyvningen fra Amsterdam til Singapore. SUPERLETTA! Reisebyrået mitt har visst - på eget initiativ - søkt om seng til henne OG det er blitt godkjent!!!, evt. ekstra stol (var det det dama hos KLM sa mon tro?) helt der framme hvor vi får stor beinplass om hun er for stor for sengen. Jeg mistenker at hun er det, men det ser i det minste ut som om jeg slipper å ha henne på fanget hele tiden. :strix: I verste fall kan hun vel sove på gulvet foran meg? Nå er det bare malaria-spørsmålet igjen, så kan jeg kanskje glede meg litt til å reise også. :sjenert:

Skrevet

Når begynner du å jobbe igjen? Skal mannen ha permisjon da, eller begynner hun i bhg?

Hva handler malariaspørsmålet ditt om? Sjønner godt at du er litt stressa av tanken på å reise halve jorda rundt med en baby, men godt at ting ser ut til å ordne seg :)

Skrevet

Forstår grugledingen din godt ifht jobbstart... Merker selv at det godt å komme seg ut og få være en annen enn mamma på dagtid - så er jeg heller supermamma etter jobb :jepp:

Skrevet

Når begynner du å jobbe igjen? Skal mannen ha permisjon da, eller begynner hun i bhg?

Hva handler malariaspørsmålet ditt om? Sjønner godt at du er litt stressa av tanken på å reise halve jorda rundt med en baby, men godt at ting ser ut til å ordne seg :)

Jeg begynner 7.januar. :Nikke: Mannen har permisjon ut januar, så hun begynner nok en sakte tilvenning i midten på januar tenker jeg. Fra 3.februar av må hun uansett være tilvendt, for da reiser mannen ut igjen. Håper det går bra!

Det handler vel om hvorvidt vi kan ta tabletter eller ei. Har funnet én type som funker både for barn over 11 kg og for ammende, men den er visstnok (etter hva jeg har klart å lese meg frem til på nettet) på vei ut av markedet fordi den har så ille bivirkninger. Her snakker vi psykose og depresjoner og sånne gøyale ting. :lol: Og det andre jeg har klart å lese meg frem til, er at godt myggvett er vel så viktig som tabletter, så vi satser på å kjøpe både industrial strength sovenett og nett til vognen. I tillegg til industrial strength myggspray til bruk på klær. Vi skal tross alt ikke til Afrika; det er svært liten risiko å få malaria der vi skal. Bror, som har reist hele verden rundt med jobben sin, inkludert Indonesia, har aldri gått på noen tabletter. Ja...det er malariaspørsmålet mitt.

Forstår grugledingen din godt ifht jobbstart... Merker selv at det godt å komme seg ut og få være en annen enn mamma på dagtid - så er jeg heller supermamma etter jobb :jepp:

Jepp, sånn tenker jeg også! Bare det å kle på seg noe annet enn slitte joggebukser om morgenen høres fristende ut for meg nå. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...