Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Innom med en kjempeklem!!! Det er nok noe i det at man (nen) ikke virkelig forstår hvor slitsomt det er, før han har vært i situasjonen selv! :/ Her er vi heldige med det at F stort sett sover natta igjennom, så er ikke i underskudd på søvn. Priser meg lykkelig for der, for er ganske sliten av hverdagen uansett. Så all respekt til deg som klarer å stå i det du gjør!! :jepp:

Jeg er foresten glad for at mannen denne gangen skal ha sin pappapermisjon sammenhengende, mens jeg skal jobbe -- tror at han har godt av å kjenne på hvordan det er å være hjemme alene og skal gjøre alt. Hvordan skal dere gjøre med fordeling av permisjonen?

Håper du får hvilt deg mens M hviler i dag, og at mannen din kommer i dag! Du er superflink!!! :klemmer:

Takk for det. :klem: Nå er jo mannen min mye hjemme, og jeg har det nok enklere når han er hjemme enn vanlige permisjonsmammaer har, men når han er borte topper det seg bare så sinnsykt. A pleier jo å sove hele natta hun også, men etterhvert som dagene går og pappa ikke er hjemme, blir hun vanskeligere å ha med å gjøre og hun sover dårligere. Snakket med en annen mamma som har mannen bortreist på den måten, og jenta hennes er visst også sånn. Litt betryggende å vite at det er litt vanlig også må jeg innrømme. :sjenert:

Han skal være hjemme i 3 måneder. :Nikke: Han var jo det med A også, og da innrømmet han at det var veldig slitsomt, men jeg tror han har glemt det igjen. :lol:

Første hvilen var bare på en halvtime. *gjesp* Håper neste hvil varer litt lengre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lett for ham å si sånt som ikke kjenner det på kroppen :dry: Vet du, jeg synes kanskje han skal få ta den flaske-tilvenningen samtidig som han har ansvar for begge jentene ALENE :idelys: Ta deg en helg til bestis i Oslo, og la ham ta seg av alt hjemme :twisted: Jeg tenker pipa hadde fått en annen lyd - pluss at M antagelig hadde tatt både flaske og annen mat siden det ikke finnes andre alternativer :ler:

Spøk til side, hun er såpass liten enda, flaske er ikke et must så sant du ikke kjenner på at du trenger at hun tar den! Om du gjør det, så tror jeg ikke det er andre alternativer enn å være borte en helg, og la ham ta det..hun er nok som Liten, da er ikke flaske noe særlig før hun er større! Jeg orket heller ikke det styret med flasketilvenning så lenge jeg hadde melk selv :sjenert:

Du skal ikke la ham undervurdere det å være hjemme alene med alt ansvar for to små, dag og natt, i to uker av gangen!! Og dårlig samvittighet for trening og tidligere barnehagelevering trenger du heller ikke å ha - trening var ikke særlig tema når A var på M sin alder vettu, og nå har du TO å ta deg av...du har resten av livet til å trene, akkurat nå er du småbarnsmamma! ...og A stortrives i bhg med gode venner :hjerte:

Nei vennen min, Prøv å nyte resten av permisjonen med M, den forsvinner så fort...så kan du trene når du har overskudd til det, og levere A senere i bhg/ hente henne tidligere når mannen kommer hjem - alt det er vel litt bedre når dere er to hjemme?!

Du har lov å være sliten og negativ - det er helt naturlig, menneskelig faktisk :kose: For hva det er verdt: jeg beundrer deg!! Du er helt fantastisk :hjerte:

• Liker 1
Skrevet

Lett for ham å si sånt som ikke kjenner det på kroppen :dry: Vet du, jeg synes kanskje han skal få ta den flaske-tilvenningen samtidig som han har ansvar for begge jentene ALENE :idelys: Ta deg en helg til bestis i Oslo, og la ham ta seg av alt hjemme :twisted: Jeg tenker pipa hadde fått en annen lyd - pluss at M antagelig hadde tatt både flaske og annen mat siden det ikke finnes andre alternativer :ler:

Støtter denne! :5::fnise:

Han skjønner nok at det ikke har vært så enkelt når det er hans tur til å være hjemme tenker jeg. Men skjønner at det må være frustrerende at han ikke forstår det nå mens det står på. :troest:

Og selv om du har intervall-sovet i 7 timer, så kan ikke det sammenlignes med 7 timers sammenhengende søvn. På ingen måte!

Jeg var helt i ørska en hel dag etter å ha fått avbrutt søvnen min én gang i løpet av en natt.. og jeg var våken i 20-30 minutter kanskje. Ikke snakk om at jeg trente den dagen :fnise:

Synes du er en helt som står på og er så flink som du er. Megaflink er du! :klem:

Håper mannen har kommet hjem og at du får en kjempefin helg!

Skrevet

Typisk mannfolk som ikke forstår! :klemmer: Skjønner det er frustrerende, vi er nok mange som opplever å ha menn som ikke alltid forstår hvor sliten man faktisk er. De tenker mer på at de selv har vært på jobb og er jo derfor ganske sliten. Mens vi har jo bare vært hjemme.. ;)

Støtter alt Diddles skrev, så tror ikke jeg skal si så mye mer. :)

:klemmer:

Skrevet

Innom med en stoooor :klem:

(og for å si at jeg støtter de andre her i det de skriver ;) )

Skrevet

Oppstykket søvn tar på, her er det unntaket at Lita sover natten gjennom og når tennene presser på er det ekstra ille så jeg skjønner deg så utrolig godt. Her på fredag morgen tenkte jeg bare på hvor godt det hadde vært å levere henne i bhg, men tror ikke personalet hadde godtatt at hun kom på en fridag ;-p tror jeg sov tilsammen fire timer den natten.

Skrevet

Spøk til side, hun er såpass liten enda, flaske er ikke et must så sant du ikke kjenner på at du trenger at hun tar den! Om du gjør det, så tror jeg ikke det er andre alternativer enn å være borte en helg, og la ham ta det..hun er nok som Liten, da er ikke flaske noe særlig før hun er større! Jeg orket heller ikke det styret med flasketilvenning så lenge jeg hadde melk selv :sjenert:

Du skal ikke la ham undervurdere det å være hjemme alene med alt ansvar for to små, dag og natt, i to uker av gangen!! Og dårlig samvittighet for trening og tidligere barnehagelevering trenger du heller ikke å ha - trening var ikke særlig tema når A var på M sin alder vettu, og nå har du TO å ta deg av...du har resten av livet til å trene, akkurat nå er du småbarnsmamma! ...og A stortrives i bhg med gode venner :hjerte:

Nei vennen min, Prøv å nyte resten av permisjonen med M, den forsvinner så fort...så kan du trene når du har overskudd til det, og levere A senere i bhg/ hente henne tidligere når mannen kommer hjem - alt det er vel litt bedre når dere er to hjemme?!

Du har lov å være sliten og negativ - det er helt naturlig, menneskelig faktisk :kose: For hva det er verdt: jeg beundrer deg!! Du er helt fantastisk :hjerte:

Først av alt: DU er helt fantastisk! :klem: Takk for at du kjeftet og banket litt fornuft i meg på fredag. Det trengte jeg. :hjerte:

Jeg må si jeg gleder meg litt, sånn på en litt ondskapsfull måte, til jeg reiser i bryllupet i julen. 9 dager bare han og jentene, ingen barnehage. *mohahaha* Neida, men da skal han ihvertfall få se hvordan jeg har det, og det har han veldig godt av.

Jeg er ikke så desperat enda at jeg føler at hun er nødt til å ta flasken. Hele tiden har jeg tenkt at ammingen er en så kort tid i mitt liv at dette står jeg ut. Og nå MÅ det være kort tid igjen, liksom. Jeg ELSKER å amme (utrolig nok er jeg ikke lei i det hele tatt) og nyter det så lenge det varer. :rodmer:

Takk for at du er deg. Jeg er verdens heldigste som har deg i livet mitt. :strix:

Støtter denne! :5::fnise:

Han skjønner nok at det ikke har vært så enkelt når det er hans tur til å være hjemme tenker jeg. Men skjønner at det må være frustrerende at han ikke forstår det nå mens det står på.

Og selv om du har intervall-sovet i 7 timer, så kan ikke det sammenlignes med 7 timers sammenhengende søvn. På ingen måte!

Jeg var helt i ørska en hel dag etter å ha fått avbrutt søvnen min én gang i løpet av en natt.. og jeg var våken i 20-30 minutter kanskje. Ikke snakk om at jeg trente den dagen

Synes du er en helt som står på og er så flink som du er. Megaflink er du!

Håper mannen har kommet hjem og at du får en kjempefin helg!

:fnise: Godt å høre. Men disse oppvåkningene blir en vane da, det har de blitt for meg ihvertfall. Akkurat nå tror jeg ikke kroppen min hadde taklet å sove i 6 timer i strekk. Da hadde den vel trodd at jeg hadde gått inn i koma. :hoho:

Typisk mannfolk som ikke forstår! Skjønner det er frustrerende, vi er nok mange som opplever å ha menn som ikke alltid forstår hvor sliten man faktisk er. De tenker mer på at de selv har vært på jobb og er jo derfor ganske sliten. Mens vi har jo bare vært hjemme..

Støtter alt Diddles skrev, så tror ikke jeg skal si så mye mer.

Godt å høre at man ikke er alene om å ha sånne menn. For all del, han er drømmemannen på de fleste punkter altså, men noe må det da være å utsette på drømmemannen. :ler:

Innom med en stoooor

(og for å si at jeg støtter de andre her i det de skriver )

:klem: tilbake til deg

Oppstykket søvn tar på, her er det unntaket at Lita sover natten gjennom og når tennene presser på er det ekstra ille så jeg skjønner deg så utrolig godt. Her på fredag morgen tenkte jeg bare på hvor godt det hadde vært å levere henne i bhg, men tror ikke personalet hadde godtatt at hun kom på en fridag ;-p tror jeg sov tilsammen fire timer den natten.

Ja, ikke sant? Det går greit helt frem til det ikke går greit lenger, synes jeg. Det er jo uansett et minimumskrav på hva kroppen trenger av søvn, og 4x1 time er virkelig ikke det minimumskravet. :lol: Håper tanntrøbbelet ordner seg snart, det er brutalt når det står på! :klem:

Skrevet

Drømmemannen er ikke perfekt vettu, forbedringspotensiale har de fleste (unntatt oss :hoho:)

Følte meg litt streng der på fredag :fnise: Godt du tok det til deg sånn det var ment :klemmer: Jeg er superdupergladideg skjønner du :hjerte:

Skrevet (endret)

Drømmemannen er ikke perfekt vettu, forbedringspotensiale har de fleste (unntatt oss :hoho:)

Følte meg litt streng der på fredag :fnise: Godt du tok det til deg sånn det var ment :klemmer: Jeg er superdupergladideg skjønner du :hjerte:

:ler: Helt enig! :jepp:

Neida, det var helt greit. Og jeg trengte det altså! Har tenkt en del denne helgen. :Nikke:

Og forresten, jeg er veldig glad i deg også. :kyss:

Endret av ^^Belle^^
Skrevet

Satser på at det ordner seg på søvnfronten for alle og at vår nestemann (ja for jeg skal bli gravid på slutten av året) sover natten gjennom fra begynnelsen av ;)

I natt har lita lagt hos besteforeldrene og vi var ute på vift, dog hjemme kl tolv ;) Jeg våknet så klart til de to faste oppvåkningene hennes men sovnet etter et par minutter igjen og det var deilig gitt. Våknet siste gang halv ni og bare lå og slappet av -n-y-d-e-l-i-g :)

Skrevet

Det kunne bare gå én vei etter bølgedalen jeg hadde på torsdag. Heldigvis. :nigo:

Mannen kom hjem på kvelden og det lykkehylet A kom med da han kom inn dørene kommer jeg aldri til å glemme tror jeg. :grine: Skikkelig ''pappa!!! :hoppendeglad: '' og hun sprang med åpne armer mot ham. Og for de som ikke kjenner A, det er noe hun sjelden gjør. Klemmeløping altså. Jeg får klemmeløpingen kanskje én gang i måneden når jeg henter henne i barnehagen, og jeg vet veldig godt å nyte den akkurat der og da. :fnise: Det at han kom rett før leggetid gjorde ikke akkurat leggingen (og natten) noe bedre, men pyttsann. Det viktigste var å se hvor glad hun ble. :hjerte:

På fredags formiddag hadde jeg og Diddles en helt fantabulistisk trening. :daane: Maxpulsen min er der den skal være, sånn som kroppen min er nå ihvertfall. Jeg får heller skru den opp når jeg er litt mer tilbake til normalen igjen. Og det var så utrolig deilig å endelig føle mestringen igjen. :hoppe:

Intervallspinn:

Gjennomsnittspuls: 82%

Maxpuls: 92%

Antall forbrente kcal: 525

Pilates: :veslejenta: <--- sånn føles det nesten, bare at man på mystisk vis er støl i hele kroppen dagen derpå. :fnise: Veldig deilig!

På ettermiddagen kom mamma og stesøster på besøk, før jeg dro i bursdagsselskap hos reisebestis. Hun skal være 2 måneder borte på jobb i Nord-Italia (SÅ misunnelig), så det var gøy at bursdagen hennes falt på disse to skarve ukene hun er hjemme (mellom da reisejobb i Riga og denne jobben i Italia :daane: ). To andre jenter (damer? :klo: ) som jeg gikk på ungdomsskolen var der også, og det var så gøy å bare skravle om jobb og reise og bøker og det meste som ikke innebar baby. Jeg befinner meg jo dypt inne i babyboblen for tiden, så det var godt å bryte ut av den for en liten stund. Men bare en liten stund altså. M våknet klokken 21 selv om hun fikk mat klokken 19, og mannen klarte ikke å roe henne. Da måtte jeg ile hjem da. Men sånn er det. Bestis var ihvertfall veldig glad for at jeg fikk til å komme en liten tur sånn på sparket.

I går gjorde vi egentlig ikke så veldig mye. Vi hadde besøk, og så var vi på en møbelforretning og fant ut hvilken spisegruppe vi skal ha. :nigo: Vi ''bygget'' også et vitrineskap fra Ikea i går kveld, så nå skal det bli fint her hos oss, dere. :hoppe:

I dag fikk jeg sove lengelengelenge. Deilig! Og da jeg stod opp var det sovetid både for A og M, så jeg har fått skikkelig alenetid (mannen sover også) med god frokost og en halvtime på telefonen med bror - som har vært borte i 6 uker og kommer hjem på onsdag. Senere i dag skal vi i middagsselskap til mamma. *happyhappyhappy* (at det går an å snu så fort i humøret :hoho: )

Skrevet

Herlig Herlig :nigo:

:Nikke:

Åå, finfine spisegruppen! :5:

Ja, ikke sant? Vi har brukt mange timer på å diskutere om vi skulle ha eik eller hvitt bord. Vi har nemlig et litt ''vanskelig'' (men dødsfint!) grått kjøkken med heltre oljet eik benkeplate. Jeg vil ha hvitt vitrineskap der inne, og med bare eik over alt ville det blitt litt krasj tror jeg. Men så var det en venninne som tipset oss om disse stolene da, etter at jeg - interiørnooben - sa at jeg hadde funnet noen stoler som var sååå fine, men dødsdyre. Eames da altså. :fnise: Dette er jo en kopi, men det driter jeg i. Fint er det og jeg gleder meg sånn til å få det inn. :hoppe:

Skrevet

I går sovnet ungene klokken 17:30! :overrasket: De sovnet på vei hjem fra mamma, og vi slengte dem i seng med en gang vi kom hjem. A sovnet med en gang (!!), mens M måtte få ny bleie og soveposen på før hun falt til ro. Hun har nemlig begynt å rulle i sengen og blir helt :hoppendeglad: hver gang hun kommer over på magen. :fnise: Men da vil hun jo ikke sove. Vi har brukt en veldig tykk sovepose vi fikk i gave denne helgen, i mangel på noe annet, så i dag må jeg finne meg en som er litt tynnere. Vi har jo en nesten ubrukt (men fantastisk god) Grobag, men den er fra 18 måneder og en smule for stor til M.

Men ja...17:30! :daane: De sov faktisk helt til 6:15 begge to. Vi var litt redde for at A skulle våkne klokken 4 i natt og tro det var morgen, men hun har ikke gitt fra seg et eneste pip i natt. Mannen stod opp med ungene i dag også, og jeg fikk sove helt til 9:30. :nigo: Nå begynner jeg så smått å føle meg som et menneske igjen. :sol:

I ettermiddag skal A på turn for første gang. :hoppe: Jeg sendte mail og ba om en prøvetime, bare for å se om dette kan være noe for henne. Gidder ikke å melde henne inn og betale før jeg vet om hun synes det er gøy eller ei, så det var fint å kunne få komme og prøve en gang først. :jepp:

Skrevet

Holly moly for en natt :daane: Slitne barn sier man om det.

Jeg også skal på turn i dag, første gang på leeeeenge ;) Blir spennende .

Skrevet

:Nikke:

Ja, ikke sant? Vi har brukt mange timer på å diskutere om vi skulle ha eik eller hvitt bord. Vi har nemlig et litt ''vanskelig'' (men dødsfint!) grått kjøkken med heltre oljet eik benkeplate. Jeg vil ha hvitt vitrineskap der inne, og med bare eik over alt ville det blitt litt krasj tror jeg. Men så var det en venninne som tipset oss om disse stolene da, etter at jeg - interiørnooben - sa at jeg hadde funnet noen stoler som var sååå fine, men dødsdyre. Eames da altså. :fnise: Dette er jo en kopi, men det driter jeg i. Fint er det og jeg gleder meg sånn til å få det inn. :hoppe:

Jepp, husker bildene av kjøkkenet fra prospektet! :jepp: Jeg er tilbøyelig til å si at dette er den fineste Eameskopien jeg noen gang har sett, likte beina veldig veldig godt! :5:

Kunne faktisk vurdert dem selv, og jeg er litt over gjennomsnittet fanatisk når det gjelder interiør :fnise:

Skrevet

Holly moly for en natt :daane: Slitne barn sier man om det.

Jeg også skal på turn i dag, første gang på leeeeenge ;) Blir spennende .

Ja, helt fantastisk! M våknet bare 3 ganger også! :tommelsmil:

Håper det var mer givende for deg enn det var for oss. :dry:

Jepp, husker bildene av kjøkkenet fra prospektet! :jepp: Jeg er tilbøyelig til å si at dette er den fineste Eameskopien jeg noen gang har sett, likte beina veldig veldig godt! :5:

Kunne faktisk vurdert dem selv, og jeg er litt over gjennomsnittet fanatisk når det gjelder interiør :fnise:

Til og med mannen, som i utgangspunktet ikke likte originalen engang da jeg viste ham bildet, måtte innrømme at det var fint. :fnise: Og så er det pute i rumpa sånn at de er gode å sitte i også. :nigo:

:ler: Jeg er helt ny på dette interiørgreiene jeg, men jeg begynner å få litt peiling nå, etter å ha surfet og googlet. Det er jo kjempegøy da!

Skrevet (endret)

Turn-schmurn. :dry: Lekeplass kalles det. Eller med A sine egne ord: ''bange'' som altså betyr barnehage. :lol: Jeg trodde det var litt strukturert leking, med litt dans og sang og kanskje hinderløype eller noe sånt. Men neida, vi sang to sanger før de fant fram tjukkaser osv. og bare ''vær så god og lek'', mens instruktørene satt på gulvet og skravlet med hverandre. I barnehagen - hvor det er gymsal - har de mer turn enn det var her. Så dette kommer vi ikke til å gå på før evt. hun blir gammel nok til å gå på skikkelig turn. Om hun vil det. Enn så lenge skal vi heller gå på allidrett tror jeg. A likte kjempegodt å se andre unger etter barnehagen også, så noe skal vi finne på i løpet av uken ihvertfall. :jepp:

Endret av ^^Belle^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...