Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
:haar: :haar: :haar: Fant en flått på A i dag morges. Fikk dratt den ut, og den levde fremdeles. :spy: :spy: :spy: Får helt hetta av sånn jeg. :bond: Endret av ^^Belle^^
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æææh..for en ekkel opplevelse! Tror jeg hadde blitt dødskvalm!

Skrevet

Æææh..for en ekkel opplevelse! Tror jeg hadde blitt dødskvalm!

Det var dritekkelt! :spy:

-----

:hoppendeglad: I dag har M spist 5-6 biter skive med leverpostei!!! Hun hadde spist mer, men siden dette er den første faste føden hun har fått i magen må jeg bare ta det med ro. Og så tror dere ikke hun sugde på tutekoppen med vann i også vel! :hoppe: Tenkte at jeg måtte smi mens jernet var varmt og prøve med MME i koppen, men det nektet hun å svelge. Hun vet hva hun vil, ja. :fnise: Rare jenta mi. Verdens tynneste mos brekker hun seg av, men skive er gull. :ler:

Skrevet

Snakket ved bekken da!

Snakkes ved bekken? Jeg har jo både tv og internett :ler: Vaskemaskin har jeg også :fnise: Komme her da :kose:

Fant en flått på A i dag morges. Fikk dratt den ut, og den levde fremdeles. Får helt hetta av sånn jeg.

Det var dritekkelt!

-----

I dag har M spist 5-6 biter skive med leverpostei!!! Hun hadde spist mer, men siden dette er den første faste føden hun har fått i magen må jeg bare ta det med ro. Og så tror dere ikke hun sugde på tutekoppen med vann i også vel! Tenkte at jeg måtte smi mens jernet var varmt og prøve med MME i koppen, men det nektet hun å svelge. Hun vet hva hun vil, ja. Rare jenta mi. Verdens tynneste mos brekker hun seg av, men skive er gull.

Grows så ekkelt - jeg hater flått, enda mer enn jeg hater edderkopper faktisk - og det sier sitt :daane: Det hender jeg må plukke flått av vovvis, og de er SVÆRE altså! Enda verre er det når de faller av selv og ligger på gulvet og kaver med beina :haar: De er så feite at beina ikke rekker nedi gulvet :spy:

Følg godt med på området rundt bittstedet, og er du i tvil om det ser greit ut så ringer du legen...jeg er så redd for borrelia :grine:

Hurra for skivespisende M :hoppendeglad: Flinke jenta!! Hvis hun spiser skive og drikker vann så er du jo litt mer fri, hun er jo stor nok til å hoppe over et melkemåltid nå etterhvert :jepp: Gudd sjitt! Da er hun ikke som Liten allikevel, hun spiste jo ikke skiver før hun var nærmere året :fnise:

Skrevet

Diddles: ææææsj! :haar: Denne var bitteliten, så jeg tror ikke den fikk spist så mye. Stikket er nesten borte nå, bare på størrelse med en liten "kvise"/svetteutslett. Regner med at alt er bra da, men skal selvsagt følge godt med! :jepp:

Det var så deilig, håper det har løsnet litt nå! Hun var plutselig veldig interessert i vår mat også i går, det har hun ikke vært før. Det må jo love godt.

Lollipop: jippi! :nigo:

------

Æsj, i går og i dag morges var jeg sinna- og kjeftemamma. Liker ikke meg selv når jeg er sånn. Jeg som er en veldig rolig person sånn ellers blir forvandlet til et mammamonster når A blir i det humøret hun var i i går. Ikke høre på mamma og gjøre alt det motsatte av hva hun sier. Aaaarg. Lunta mi er - selv om mensen (eller det jeg tror var mensen) er over - enda kortere nå for tiden og jeg blir så fort sinna. I dag dillet hun så sinnsykt for å komme inn i bilen ("jørr søl" :roll: ), og til slutt måtte jeg sette henne inni med makt fordi hun skulle gjøre alt annet enn å sitte i bilstolen. Aaaarg. Men herregud, hun er 2 år. Det er sånn toåringer skal være. :P Nei, det skal bli godt å få mannen hjem igjen, tror bare jeg er trøtt og sliten.

Apropos trøtt; M sover ved siden av meg her nå og jeg har tenkt å gjøre det samme. :natti:

Skrevet

Godt å høre andre også kan være sinna- og kjeftemamma avogtil :sjenert:

Gjest pysepusen
Skrevet

Godt å høre andre også kan være sinna- og kjeftemamma avogtil :sjenert:

Enig! Det har jeg vært litt i dag med baby som gråter masse og en treåring som sier det samme en zillion ganger - med sutrestemme!
Skrevet

Enig! Det har jeg vært litt i dag med baby som gråter masse og en treåring som sier det samme en zillion ganger - med sutrestemme!

:daane: Jeg hadde daua :hoho:

Skrevet

Åh, det var godt å høre, dere. Ikke mine stolteste øyeblikk der jeg står og kjefter på en toåring som bare er en toåring lik. Men, men...hun må jo lære hun også. I går fikk hun to beskjeder med at hun ikke fikk lov til å ''stange'' lekevognen sin inn i veggen (jeg tok den fra henne den andre gangen), og når hun enda ikke lot vær å gjøre det heiv jeg faktisk hele vognen ut ytterdøren og låste den. :fnise: Effektivt var det ihvertfall, om ikke akkurat så veldig pedagogisk. :lol:

Det hørtes kjent ut, pysepusen. Nå var ikke M så veldig urolig av seg i starten, men jammen er det slitsomt å være alene med to små med vidt forskjellige behov!

Vel hjemme etter 5-årsfeiring. A hadde det superkoselig, og M gikk på rundgang og sjarmerte hele gjengen med solstrålesmilet sitt. :hjerte: Vi har endelig fått internettet tilbake igjen, så i kveld koser jeg meg med ny-nedlastet oppskrift på uglepute (ooooh, der kom jeg innom en side jeg ikke har vært før! Jeg kjøpte oppskriften på etsy) og serier fra uken som gikk. :nigo:

Skrevet

:hoho: *ser for meg Belle som kaster ut vogna i raseri* Herlig altså :biggrin: Her om dagen presterte jeg å si med ganske høy stemme (nærmest ropte :sjenert:) "kan du slutte å være så..så...så...åååårrrrhhh, 2 ÅR?!?!?! " :skratte: For det hjalp jo :sprettoy: Liten bare "nei" --> :trampe: og så ble det krig :ler: Det var da jeg tok henne med på sykkeltur og i badehallen etterpå :sjenert: Full av dårlig samvittighet og skammet meg langt inn i sjela! Her skal man være den voksne lizzm :filer:

Skrevet

OH. MY. GAAAAWD!!! Er på helsestasjonen med noen som har trillinger nå. :daane: Måtte bare få si det.

Skrevet

:daane:

Før pleide jeg alltid å ønske meg tvillinger. Nå er jeg sjeleglad for at jeg ikke har det :ler:

Skrevet
:fnise: tror det kommer veldig an på barna :) her sover de likt to-tre timer sammenhengende mellom hvert måltid (hver tredje time) så blir mye sløving på meg... nesten litt kjedelig innimellom.
Skrevet

:daane:

Før pleide jeg alltid å ønske meg tvillinger. Nå er jeg sjeleglad for at jeg ikke har det :ler:

:fnise: Jeg også.

:fnise: tror det kommer veldig an på barna :) her sover de likt to-tre timer sammenhengende mellom hvert måltid (hver tredje time) så blir mye sløving på meg... nesten litt kjedelig innimellom.

Oi,såpass ja. Det høres deilig ut! Sover de så mye på dagen også altså? Problemet her i huset er at A og M sjelden sover samtidig, sånn bortsett fra mellom 19 og 5:30. I dag for eksempel, da A for én gangs skyld sov helt til 7 var jo M superklar for dagen klokken 5:30. :lol: Og da hun endelig var klar til å sove, klokken 7, våknet A og da hadde hun ihvertfall ikke tid til å sove mer. :roll: Men, men...hun sover en del på dagen i forhold til hva vi er vant med med A, så jeg skal ikke klage så mye. Tvillinger slår uansett det meste, bortsett fra trillinger da. :ler:

Skrevet

De sover 21-2 og 2.30-6 og 6.30-8 så sover de to-tre timer hver tredje time hele dagen ja :) når de er våkne ligger de og leker sammen også mater jeg en og en før de legges igjen. På ene er det bare sutten i munnen så sover han, andre er bare å legge i vuggen. Så de er absolutt snille gutter :) vi blir litt stressa når de griner for det er så sjeldent :fnise:

Skrevet

Da kan jeg forstå at det går greit :) dobbelt opp av min tulle på dagtid tror jeg hadde blitt litt i overkant! :fnise:

Skrevet

Sånn er bestis sine twins også - sovetroll :daane: Så utrolig deilig!!!

Skrevet

Det hørtes veldig deilig ut ja! Men det skulle bare mangle når man har tvillinger tenker jeg. Får hetta bare av å tenke på dobbelt opp av mine 30-minuttersjenter. :haar::fnise: Men M er veldig grei å ha med å gjøre altså. Sovner lett, både dag og natt. Skulle bare hatt ihvertfall én av disse lange hvilene. Har liksom aldri opplevd det, utenom en sjelden gang når jeg sover sammen med henne. Jeg hadde vel ikke visst hva jeg skulle ha gjort med meg selv. :fnise:

-----------------

Avokado- og skinkesalat: check!

Sitronvann (i mangel på brus, SÅ sunn er jeg ikke altså :lol:): check!

Focaccia-pizzabunn: check!

Hekletøy: check!

Alias: check!

:veslejenta: i påvente av at mannen kommer hjem i natt! :bolledeig: Gleeeder meg til å se lykkegliset på A i morgen tidlig. :rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...