Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da rekker vi ikke det :( Bør jo prøve det i bilen med Lita og det går ikke når vi er på ferie uten bilen.

Ja, det er viktig å prøvesitte altså. :jepp: Men det kommer nok flere tilbud skulle jeg tro. :)

Oppskrift?? ;) Du må si fra om hvordan det går med andre typer mel også, jeg er veldig nyskjerrig på dette kjenner jeg :sjenert:

Tortano:

til 1 rundt brød

15 g fersk gjær (jeg brukte tørrgjær i mangel på ferskt)

3 dl lunkent vann

2 ss olivenolje

1 ss honning

1,5 ss havsalt

2,5 dl durumhvete (jeg brukte bare vanlig hvetemel her siden jeg ikke fant durumhvete i butikken før i går og da hadde jeg allerede laget deigen, funket veldig fint)

4 dl hvetemel

ønsket fyll

Smuldre gjæren og løs den opp i vann, olje, honning og salt. Bland inn melet litt og litt. Elt deigen til den blir smidig, ca 10 minutt.

La den heves tildekket i ca 40 minutt.

Press ut deigen til et rektangel, ca 1 cm tykkelse. Ikke kjevle! Og legg ut ønsket fyll (alt fra mozzarella til feta til stekte grønnsaker osvosv)

Pensle kantene med vann og rull den sammen til en lang pølse. Form den til en krans.

Forvarm ovnen til 250 grader.

Strø mel over kransen og la brødet heves tildekket i 30 minutt.

Sett stekebrettet i ovnen og skru ned til 200 grader. Stekes i ca 35 minutt. :)

Nå skal det sies at jeg bare for-hevet det i går da, men da til gjengjeld i 3 timer eller noe. :fnise: Jeg hadde akkurat satt deigen da vi kjørte på handletur. :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

M rullet nettopp som om hun aldri skulle ha gjort noe annet! :strix:

Skrevet

Flere tilbud blir det, det er jo ikke noe fare for at lita skal vokse ut av maxicosisetet hun har nå, lille flisa som nærmer seg 8 kg nå. Det er nok lengden hun ryker på først.

Vi prøvesatt både britax og beSafe på butikken her om dagen, men cybrexsetet fikk vi ikke prøvd. Hun satt godt i britaxen, det er den som er lengst i ryggen og jeg regner ned at det blir den vi går for siden hun er lang i ryggen, men vi sjekke ut cybrexsetet også.

Skrevet

Flere tilbud blir det, det er jo ikke noe fare for at lita skal vokse ut av maxicosisetet hun har nå, lille flisa som nærmer seg 8 kg nå. Det er nok lengden hun ryker på først.

Vi prøvesatt både britax og beSafe på butikken her om dagen, men cybrexsetet fikk vi ikke prøvd. Hun satt godt i britaxen, det er den som er lengst i ryggen og jeg regner ned at det blir den vi går for siden hun er lang i ryggen, men vi sjekke ut cybrexsetet også.

Oi, nei da er hun ikke noe stor. Vi kan bare det å lage monsterbabyer vi da. :fnise: M veide nesten 7,7 kg på 4 mndskontrollen! Her er det bredden på maxi cosien som blir problemet først. Vi måtte bytte med A da hun var rundt 8 mnd fordi det ble for trangt rundt skuldrene, og M er minst like stor som A. Men godt mulig vi bytter om snart allikevel, det begynner å bli tungt å drasse på maxi cosien. :ler: Nå som vi har et sete som går fra 0 kg kan vi like greit gjøre det tenker jeg.

Skrevet

Vi kan bare det å lage monsterbabyer vi da. :fnise: M veide nesten 7,7 kg på 4 mndskontrollen!

:hoho: Min lille var 6,6 kg! Og 65 lang.

Skrevet

:hoho: Min lille var 6,6 kg! Og 65 lang.

:fnise: Det er rart hvor stor forskjell det kan være på disse småtassene altså.

-----------------

Nå sover A. I sengen sin. Til normal tid! :strix: Og som om ikke det skulle vært nok, sover M samtidig! :overrasket: Denne dagen MÅ bare bli bra. :ler:

For å gjøre den enda bedre har jeg nå stått og stekt ricotta-pannekaker til folket når de står opp. Med friske bær. :sikle:

Skrevet

Så gøy at M rullet ;) tydelig happy mamma i det inlegget.

Ricotta pannekaker? Er det ca normal røre men med ricotta i? Eller noe spesielt? Høres digg ut, du er jo den perfekte mamma og husmor ;)

Når flytter dere forresten inn i nytt hus?

Skrevet

Og Lita var 5780g og 63,5 cm da hun var 4 mnd :ho_ho:

Skrevet

En liten kar vi kjenner var 6,5 da han var to mnd, han var nesten fire da han var født.

Skrevet

Innom med en :klemmer:

Da får du en god :klem: tilbake!

Så gøy at M rullet ;) tydelig happy mamma i det inlegget.

Ricotta pannekaker? Er det ca normal røre men med ricotta i? Eller noe spesielt? Høres digg ut, du er jo den perfekte mamma og husmor ;)

Når flytter dere forresten inn i nytt hus?

Det er rart hvor stolt man kan bli av de små tingene. :fnise: Men hun har ikke gjort det mer enn de 3 gangene i går, så jeg vet ikke jeg. Hun gjør det nok når hun er klar for det.

Det var utrolig godt! Måtte se etter etterpå, men de inneholder faktisk ikke sukker! Ellers som en vanlig pannekakerøre sånn ca, men man pisker eggehvitene stive for å få dem enda mer fluffy. :sikle: Har planer om å legge inn oppskriften på bloggen min i løpet av kvelden. :jepp:

Vi overtar 12.august så jeg regner med vi flytter inn omtrent da. :ler: Er så lei av å bo i denne lille boksen! :daane:

Og Lita var 5780g og 63,5 cm da hun var 4 mnd :ho_ho:

En liten kar vi kjenner var 6,5 da han var to mnd, han var nesten fire da han var født.

:fnise:

Nå måtte jeg sjekke...M var 6120 g og 59,5 cm da hun var to måneder og en uke. :ler:

Skrevet

Da var mannen levert på sportspuben, A levert hos søster og M sover søtt i sengen sin. Jeg har laget meg avokadodip og skal kose meg resten av kvelden med hekletøy og Bones. :strix:

Skrevet

Steike for en sovebaby du har altså :ler: Her tok lille kveld klokken 23, til min store fornøyelse! Vi har hatt en laaang periode med natt kl 00-01. Så nå har jeg kost meg i en time med å spise, samt legge opp 400 masker på nytt strikkeprosjekt :nigo:

(Bare sånn at du skal huske på å sette stor pris på det lille sovemirakelet) :fnise:

Skrevet (endret)

Kjempeflott hus!! :jepp: Herlig å kunne flytte inn i et så ferdig hus. :)

Det brødet du lagde hørtes godt ut! :jepp: Kanskje jeg må prøve det en dag jeg også. :)

Da O var åtte uker, så veide han 6190 g og var 61,8 cm. :jepp: 4070 g oh 51 cm ved fødsel. Men selv om han alltid har sprengt alle vektkurver så har han aldri vært en blubbebaby. Han er bare veldig kompakt, rett og slett. Aldri hatt overlappende valker eller noe sånt, som mange babyer får.

Endret av Teriyaki
Skrevet

Takk for at jeg fikk se huset :klemmer: Det var utrolig fint :daane: Så mye plass, og så herlig å kunne flytte rett inn.. der kommer dere til å få det kjempefint!

Skrevet

Gaby: tro meg, jeg er veldig klar over hvor heldig jeg er. :fnise: Tenker hver eneste dag at M jammen er enkel å ha med å gjøre. Lett å få til å sove både natt og dag, noe A aldri var. Deilig! :nigo:

Teriyaki: det er deilig med store babyer altså. Både A og M har vært og er michelin-babyer. :fnise: Men så snart A begynte å gå, rant det av henne. Og selv om hun er tung nå (rundt 90 cm og 14 kg - hun ser ut som en 3-åring på størrelse :ler: ), er hun ikke tykk, bare veldig kompakt. :jepp:

-------

Norgesferien vår er startet. :strix: Nå er vi på hytta på fjellet hvor vi skal være til i morgen, og da bærer det videre til Oslo for å besøke bestis i helgen. :nigo:

Skrevet

Oslo i sommervær er så digg! I dag har vi ikke gjort annet enn å rusle rundt i gatene, shoppet litt, spist lunsj og is på Tjuvholmen og bare storkost oss! :sol:

Skrevet

Kjempefint hus dere har fått dere! :hoppe: Litt treig med tilbakemeldingen, men er litt i min egen verden om dagene ;) Oslo høres herlig ut, kos dere masse! :klemmer:

Skrevet

Så perfekt at været ble så deilig mens dere er i Oslo. :jepp: Denne helgen har vært så ekstremt deilig!

Oslo + :sol: = :strix::hjerte:

Kos dere videre med ferie! Bare én uke igjen til vi starter ferien her :nigo:

Skrevet

Lilywhite: forstår godt at du er i din egen boble for tiden. :klem:

Kokos: tenkte på deg da vi kjørte feil der du bor. :ler:

--------

Tour de Norvege fortsetter like bra som den begynte. :strix: Nå er vi i Risør og stikkord for ferien er leking med A, grilling, rusling i fine smågater og nipping til vin etter at ungene er lagt. Og ikke minst :sol: , :sol: og atter :sol: . :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...