Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er så utrolig stor forskjell på babyer altså! Jenta mi var 6100 og 64 cm på 3-mndkontrollen ;) 1,5 cm lengre og 1,5 kg lettere enn M :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så morsomt at de er så like i målene! Og egentlig litt artig å se så store forskjeller i personlighet også - er jo helt tydelig at det er to ulike personer liksom (ikke at det er tvil om det da :fnise:)

Gutten vår er 15 mnd og veier 10 kg, så ingen bolle her i hus. Blir spennende å se hva nestemann blir :)

Skrevet

Herlig med så mye sol! Må nyte de dagene vi får. Jeg kubba meg i hengekøya mi et par timer mens babyen sov i går...håper jeg kan det i dag også, digg!

Artig å se utviklingen til ungene altså! Forrige helg sto gutten på alle 4, og så ruller han rundt i huset i full fart!

Han har vært som A, skulle bare stå han, det var det eneste brød seg om i lange tider...

Hvordan går det med vognletingen da? Her tror jeg det blir emmaljunga scooter etter hvert.

Ellers så har vannpumpa vår gått. Den står borti gamlehuset på gården her, med egen strømmåler. Pleier å få regning på 4-500 kr annenhver mnd, men de siste to gangene har den vært på 2000 kr!

Pumpa har jobba overtid, og vi må ut med rundt 15000 kr for ny pumpe, og den har jo kostet oss 3000 kr mer i strøm alt! Kjempefint da jeg har tatt ferie fra permisjonen i juli, og feriepengene du får fra Nav er ikke akkurat mye...

Ha en kjempefin dag i sola :sol:

Åh, hengekøye... *drømme* Jeg har alltid sagt at det er to ting vi skal ha i hagen når vi får hus: hengekøye og kirsebærtre. :fnise:

Så gøy med en rullegutt da! Det er nå det begynner å bli travelt... :lur: Her gikk det enormt fort når hun først begynte på én ting. Hun lærte å reise seg opp, åle og krabbe i samme måneden. Et under at vi ikke fikk et hekkans utviklingssprang. :ler:

Joda, det går greit. Jeg har bestemt meg for Indie, så nå er bare spørsmålet om når vi skal kjøpe den. Vi får ingen mulighet til å prøvetrille den dessverre, så jeg må bare stole på alle erfaringene jeg har lest rundtforbi og i verste fall benytte meg av åpent kjøp i 30 dager. :jepp:

Jeg falt forresten helt for Scooter S da vi var og tittet, men den blir litt for tung for vårt bruk dessverre. Men knallgod å trille!

:haar: Typisk at sånne ting kommer på verst tenkelige tidspunkt altså. Akkurat det samme som når alle de megasvære regningene kommer i januar og februar, rett etter at man har blakket seg helt på julegaver. :lol:

Sol? :leter: Her har det vært overskya, 10 grader og kraftig nordavind i dag. *blåsebortsmiley*

Det er så utrolig stor forskjell på babyer altså! Jenta mi var 6100 og 64 cm på 3-mndkontrollen ;) 1,5 cm lengre og 1,5 kg lettere enn M :ler:

:hoho: Det er en sinnsyk forskjell! Men jeg vet jo bare å fore opp boller jeg da, så... :fnise:

Så morsomt at de er så like i målene! Og egentlig litt artig å se så store forskjeller i personlighet også - er jo helt tydelig at det er to ulike personer liksom (ikke at det er tvil om det da :fnise:)

Gutten vår er 15 mnd og veier 10 kg, så ingen bolle her i hus. Blir spennende å se hva nestemann blir :)

Ja, det er veldig rart å se at de er så like i utseende, men at de er vidt forskjellige i oppførsel! Blir spennende å se hvordan M kommer til å bli når hun blir litt større. :Nikke:

A var 11,255 kg (har helsekortet liggende her :fnise: ) da hun var 15 mnd. Nå er hun ca 13 kg og en skikkelig plugg. Ikke tykk lengre (det gikk hun av seg da hun begynte å gå), bare massiv. Hun er på størrelse med guttene som er et år eldre enn henne, liksom... :ler:

Skrevet

Fine, fine dagen. :rodmer:

Har vært litt trøtt i dag, 3 amminger i natt og morgen klokken 6, men A har sovet heeeele natten. Deilig! Jeg fikk meg en time på øyet da hun sov luren sin da, 2 timer sov hun! Tror det fine været har slitt henne helt ut i uken som var. De pleier jo ikke å være SÅ mye ute i barnehagen som de har vært nå - selv om de er over gjennomsnittet mye ute altså.

Etter luren trillet vi til svigermor, hvor vi fikk god middag og A fikk leke med ''bestevennen'' sin, samboeren til svigermor. :ler: Hun bare elsker den mannen, han er utrolig flink til å leke med henne. Han prøver nok å ''ta litt igjen'' med henne, den tiden han mister med sine to barnebarn som bor i Bergen (han er bergenser selv). Svigermor nærmest tvang meg ut dørene derfra i dag. :fnise: A lekte med ''Jann'', M sov og det var en times tid til middag. ''Bare lån bilen min du, og ta deg en tur på kjøpesenteret''. Og jeg bare :skya: . Å gå på sånne små shoppingturer mutters alene er terapi for sjelen min altså. :hjerte: Fikk shoppet litt klær til jentene og en ny ladning med garn til meg selv. Har bestemt meg for å lage en del puter til vårt nye hus, hvor enn det blir. Prøver meg på nye mønster, og i dag var det spiralen som stod for tur. Kjempekult ble det (og ikke vanskelig i det hele tatt!), og jeg gleder meg til å pynte og dille med Drømmehus 3.0.

Nå har vi nemlig Drømmehus 3.0, 3.1 og 3.2 liggende ute på finn. :hoho: Ett vi var og så på i forrige uke - privat visning - og som er helt fantastisk fint. Meeen, det er dyrt også, 4,3 mill. Så har vi ett som ligner på det dyre huset, men det var litt småplukk på tilstandsrapporten og det ligger ikke like fint til. Det er allikevel større og koster 3,6 mill. Så har vi det vi håper på kan bli vårt (der som Lille-G bor, Diddles! I samme gaten :nigo: ). Det er veldig fint, men gammelt, fra 1978. Venter spent på tilstandsrapporten, men dersom den ikke ser så halvgal ut tar vi det. Prisantydning er 2,99 mill og beliggenheten er bare helt gull! Spennende! :bond:

Skrevet

Høres ut som en superfin helg, deilig å få litt egentid kan jeg tenke meg! :Nikke: Spennende med husjakt! :hoppe:

Skrevet

Høres ut som en superfin helg, deilig å få litt egentid kan jeg tenke meg! :Nikke: Spennende med husjakt! :hoppe:

Ja, helgen har vært helt fantastisk fin! Det er så mye lettere nå som søskenkjærligheten blomstrer. :rodmer: A er bare god mot M nå, passer på henne (finner tutten og kosen dersom de ikke er i nærheten), tøyser og tuller og koser. Jeg blir helt varm om hjertet når jeg ser sånn, ihvertfall etter den trøblete starten vi hadde. :hjerte: A er jo M sitt største idol og hun lyser opp hver gang A gidder å snakke med henne. :strix:

I går hadde vi en skikkelig mamma-jente-dag. Vi satt i sofaen og så Masha, vi lagde egg til lunsj, vi hoppet på trampolinen, vi dro på lekeplassen og vi kjøpte bolle på butikken. Tror det ble litt mye Masha i går da, for da A skulle legge seg hyyylte hun ''Bæsja, NÅ!'' (Bæsja betyr Masha altså :hoho: ). På tide å sette noen regler for tv-titting tror jeg. :sjenert:

I dag blir det travelt! *puh* Nå har jeg fått levert fra meg det ene paret med sko jeg har solgt på finn (3 av 5 er solgt allerede! :nigo: ), jeg har tatt en rolig økt med 30 days shred :trene: , vært i dusjen og nå skal vi gjøre oss klar til barseltreff. Etterpå må jeg bare få sove litt, så er det visning nr. 1 før jeg henter A i barnehagen, vi drar rett på visning nr 2, så må vi dille i en halvtimes tid før visning nr. 3. :daane: Det er godt mamma skal være med på de to siste visningene.

Skrevet

Så gode A og M høres ut, herlig med søskenkjærlighet :hjerte:

Lykke til på visningene, det blir spennende! :hoppe: Gleder meg til å høre hvordan det går!

Skrevet

Så gode A og M høres ut, herlig med søskenkjærlighet :hjerte:

Lykke til på visningene, det blir spennende! :hoppe: Gleder meg til å høre hvordan det går!

Ja, det er det fineste jeg ser! :jepp:

Takk. Vi har bestemt oss. :nigo: Skal legge inn bud i morgen tidlig, men jeg er stygt redd for at det kommer til å bli for dyrt for oss. Sukk. Har falt så innmari hardt for det huset altså...men vi må jo bare prøve oss. :nigo:

Endelig (!!!) er maratondagen over. Jeg fikk bare tid til å sove en halvtime til og med, så nå er jeg trøtt! Ungene sover, huset ser helt forjævlig ut, men det driter jeg en lang i akkurat nå. Nå skal jeg nyte noen timer med hekletøy, pepsi max og The Big Bang Theory før jeg segner om i sengen. Har sommerfugler i magen fordi jeg er så spent, så det spørs vel hvor tidlig jeg får sove i kveld! :bond:

Skrevet (endret)

Oh, spennende med visninger, og budrunde imårra!

*håpehåpehåpe* på drømmehuset...

Kikka litt på 30 day shred på youtube ista, er det Level 1? og den trener man til i 30 dager i strekk? Tror jeg må kaste meg på...Har 10 kg som ikke vil forsvinne (ikke no rart så mye snop jeg spiser....).

Endret av Susa
Skrevet

Lykke til! :bond: :bond: :bond:

Skrevet

Bæsj. :dry: Ikke så spennende akkurat...var og la inn bud i dag morges, men det er minst to til som driver og byr over hverandre nå. Og nå ligger høyeste bud bare 50000 under maxgrensa vår, så det blir nok ikke noe hus på oss i dag heller. :tristbla: Budet står til klokken 12 da, og dersom det ikke er kommet inn noe mer skal jeg jo selvsagt legge inn bud, men det er liksom liten vits å drive budkrig når det er så mange som byr og når maxgrensa vi er villig til å strekke oss til er såpass lite over prisantydning. Sukk og dobbeltsukk. :sukk:

Men på den lyse side: vi skal spise middag hos Diddles og Liten i dag. Det blir megakos! :strix:

Kikka litt på 30 day shred på youtube ista, er det Level 1? og den trener man til i 30 dager i strekk? Tror jeg må kaste meg på...Har 10 kg som ikke vil forsvinne (ikke no rart så mye snop jeg spiser....).

Man trener hver level i 10 dager. :jepp: Det er meningen at man ikke skal ta pause, men min kropp hadde aldri klart 30 dager i strekk uten pause altså. Da måtte jeg tatt det rolig en del dager for å si det sånn. :P

Skrevet

Uæh, så spennende. Var dette det dyreste av husene dere har kikket på? Hvordan gikk det?

Skrevet

:hjerte: :hjerte: :hjerte:

:klem:

Uæh, så spennende. Var dette det dyreste av husene dere har kikket på? Hvordan gikk det?

Det var det dyreste, ja. Og jeg måtte dessverre gi meg. Sitter og veksler mellom å angre på at jeg gav meg til å synes det er greit - grensa må tross alt gå ett eller annet sted. Men nå har jeg hatt en laaang samtale med verdens beste svigermor på telefonen og hun fikk meg til å føle meg litt lettere til sinns. :hjerte: Tror det kommer til å ta lang tid før jeg glemmer det huset (om jeg noen gang kommer til å gjøre det), men jeg vil jo ikke ha et hus for enhver pris liksom. Og Drømmehuset er bare nødt til å komme en eller annen gang. Ikke tale om vi skal bo her for alltid. :P

Men ellers har dagen vært helt strålende. Middagsbesøk hos Diddles og Liten var det jeg trengte for å få tankene over på andre ting. :rodmer: De to snuppene våre leker så fint sammen at jeg blir helt varm om hjertet. :strix:

Skrevet

Iiik. Verdens beste bursdagsgave nr. 1: jeg har bestilt ny vogn! :hoppendeglad: Ser her da:

bumbleride_indie_jet_black_2013.jpg

Mannen betaler. :hjerte: (selv om vi har felles økonomi føles det litt annerledes når han betaler :fnise: )

Verdens beste bursdagsgave nr. 2: M sov til kvart over 7 i sin egen seng (pleier å ta henne over i min seng rundt 5:30), og A sov helt til halv 8! :hoppe:

Verdens beste bursdagsgave nr. 3: M sov i bilen mens jeg leverte i barnehagen, mens jeg var innom bakeriet og kjøpte horn og mens jeg var innom butikken en liten tur. (Hadde selvsagt babycall med meg)

Dersom dagen fortsetter sånn lover det godt! :strix:

Skrevet

Har du bursdag? Gratulerer så mye med dagen da! Håper den blir knall! :blomst:

Har ikke fått begynt på 30 day shred. Lillemann har hatt 39 i feber de siste to døgnene, det eneste han vil hele natta er å henge i puppen, lir ikke mye soving og ekstra energi på a mor da :P

Skrevet

Gratulerer så mye med dagen!!! Og endelig ny vogn på gang ;)

Skrevet

Har du bursdag? Gratulerer så mye med dagen da! Håper den blir knall! :blomst:

Har ikke fått begynt på 30 day shred. Lillemann har hatt 39 i feber de siste to døgnene, det eneste han vil hele natta er å henge i puppen, lir ikke mye soving og ekstra energi på a mor da :P

Ja. :sjenert: Tusen takk for det! :nigo:

Nei, huff, stakkar liten! Håper han blir bedre snart! :klem:

Gratulerer så mye med dagen!!! Og endelig ny vogn på gang ;)

Takketakk! :hoppe: Og jaaaa, gleder meg sånn til å få den! :bolledeig:

Skrevet

GRATULERER SÅ MASSE MED DAGEN!!!!! :blåse: :bursdag:

Håper du får en fantastisk flott bursdag, med masse kjærlighet :kose: Så skal du også se at drømmehuset kommer snart :jepp: Når var det dere skulle på de andre visningene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...