Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Huff, er slitsomt når man er så trøtt :klemmer:

Er jo litt risky å bestille en vogn man ikke har prøvd, men den ser jo veldig bra ut! :jepp:

Her hadde jeg ikke mulighet til å dra på joggetur i dag (som jeg har gjort tre ganger tidligere denne uken :hoppe: ), så hoppet på shredden. :) Måtte moderere meg på noen av øvelsene pga. kneet, men det gikk bedre enn ventet. :jepp: Lurer på om jeg blir like støl i morgen som jeg ble etter første gangen jeg prøvde det i fjor :fnise: Litt bedre form nå da, men.. :jepp:

Ha en finfin søndag :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, er slitsomt når man er så trøtt :klemmer:

Er jo litt risky å bestille en vogn man ikke har prøvd, men den ser jo veldig bra ut! :jepp:

Her hadde jeg ikke mulighet til å dra på joggetur i dag (som jeg har gjort tre ganger tidligere denne uken :hoppe: ), så hoppet på shredden. :) Måtte moderere meg på noen av øvelsene pga. kneet, men det gikk bedre enn ventet. :jepp: Lurer på om jeg blir like støl i morgen som jeg ble etter første gangen jeg prøvde det i fjor :fnise: Litt bedre form nå da, men.. :jepp:

Ha en finfin søndag :klemmer:

Ugh, ja, jeg var helt knust i går! La meg klokken 20 og sov til klokken 8 i dag. :fnise:

Vi skal muligens til Oslo om en måneds tid, så da stikker jeg innom og prøvekjører. Om den ikke er drømmevognen er det ingen som er det. Tror jeg har vært innom absolutt alle merker som finnes der ute. :ler:

Så flink du er som jogger! Jeg har lekt litt med tanken om å begynne å jogge jeg også (det er jo dødsgod trim!), men det er så kjeeeedeliiiig. :sjenert:

---------------------

Som ved et mirakel har M begynt å sove lengre strekk igjen. :hoppe: Håååper bare det har vært en veldig langvarig øking, men er forberedt på det verste. Natt til i går sov hun 5 timer i strekk, og i natt sov hun første strekket på 6 timer! Så jeg har bare ammet henne 2 ganger i natt. Dødsdeilig! :nigo:

Skrevet

Hehe, jeg synes ikke det er kjedelig å jogge. Er litt kjedelig på vinteren når jeg må jogge på asfalt, men nå jogger jeg i terreng, da er det deilig!

Så herlig at M sov så lenge! To ganger på en natt er virkelig helt overkommelig! :)

Skrevet

Kjedelig at det ikke ble noe vognkjøp, da! Er jo sånt at når man har sett seg ut noe spesielt så må man iallfall få testet det ut før man kjøper noe annet.. Tror jeg ville prøvd vogn før jeg kjøpte.

Hurra for litt mer søvn! Får du sovet litt på dagtid av og til også?

Skrevet

Hehe, jeg synes ikke det er kjedelig å jogge. Er litt kjedelig på vinteren når jeg må jogge på asfalt, men nå jogger jeg i terreng, da er det deilig!

Så herlig at M sov så lenge! To ganger på en natt er virkelig helt overkommelig! :)

Du er heldig som synes det er gøy altså. :jepp:

To ganger er luksus. :fnise: Det har jo vært opp mot 5 ganger som har vært normalen her i noen uker nå, så... :P

Kjedelig at det ikke ble noe vognkjøp, da! Er jo sånt at når man har sett seg ut noe spesielt så må man iallfall få testet det ut før man kjøper noe annet.. Tror jeg ville prøvd vogn før jeg kjøpte.

Hurra for litt mer søvn! Får du sovet litt på dagtid av og til også?

Ja. Sukk. Er så innmari kresen altså, og den vogna jeg har sett på nettet virker å ha absolutt alt det jeg er ute etter (bortsett fra 4 hjul, men den vognen finnes ikke :ler:). Men vi skal til Oslo i juni, så da blir det nok å prøvetrille. :hoppe:

Jada, jeg får sovet mye på dagtid også om jeg trenger det. M er så enkel å ha med å gjøre at det nesten er litt flaut å si det. :sjenert: Ihvertfall etter å ha hatt en anti-sovebaby i A. Men siden A var så vanskelig synes jeg vi fortjener å ha det litt enkelt med M altså. Men ja, hun sover omtrent når jeg vil at hun skal sove på dagen. :hoho: Vi legger oss i senga sammen og kan da sove i flere timer. :hjerte:

----------------------

Ikke så mye på tapetet i dag. Vi ukeshandlet, jeg og jentene var på bading og kom hjem til en støvsugende mann. Sånn liker vi. :nigo: Nå har jeg lagt beina på bordet og skal se en episode av Psych før jeg legger meg. Hekling er obligatorisk.

Skrevet

Flinke heklejenta, hva holder du på med nå da?

Høres kjempedigg ut med en god sovebaby ja, bare til å frydes over ;) Håper kvelden har og er fin!

Du får nok vogna di til slutt, greit å bruke litt tid også... (vi kjøpte ny idag btw) :)

Skrevet

Flinke heklejenta, hva holder du på med nå da?

Høres kjempedigg ut med en god sovebaby ja, bare til å frydes over ;) Håper kvelden har og er fin!

Du får nok vogna di til slutt, greit å bruke litt tid også... (vi kjøpte ny idag btw) :)

Akkurat nå holder jeg på med et teppe i vanlig, stor størrelse i bomull til M. Bølgemønster med masse fine farger. :) Men det er et sånt prosjekt som jeg kommer til å legge bort og ta frem mange ganger før det er ferdig. Har ett til både meg selv og A også, som jeg har lagt bort nå. :fnise:

Sovebaby er helt fantastisk! Eneste er at hun ikke sover lenge når hun ligger for seg selv, max en halvtime. Men hei, man kan ikke få alt. :ler:

Oooo, hvilken vogn ble det? :popcorn:

---------------

Enda en natt med bare to amminger! :hoppe:

Nå sitter jeg og A og ser på Masha og Bjørnen, favorittserien hennes. Hun sitter aldri så lenge i ro som når hun ser det. Herlig for både A og mamma. :fnise: I går kjøpte jeg en dvd-samling med episoder på engelsk og russisk til henne. :hoho: Vi skal nemlig på biltur til Oslo og Kristiansand i juni og skal kjøpe dvd-spiller til bilen, både i håp om å bedre bilsyken hennes, men også for å underholde henne om det trengs. Og hva er vel ikke bedre enn favorittserien da? :nigo:

I dag er det barseltreff. Har ikke sett dem på 3-4 uker nå, så det skal bli gøy. :hoppendeglad:

Skrevet

:strix: 19 grader på vei til bhg klokken halv 8 i dag! :skya: Dette lover godt for sommerfesten og grillings i bhg senere i dag. :nigo:

Føler meg litt produktiv i dag, da. Før klokken er rukket å bli 8 har jeg til og med fått satt inni sjokoladekaken jeg skal ha med på sommerfesten. :fnise: I skrivende stund sitter jeg i hagen, i shorts, med en god bok i fanget og en sovende M i vognen ved siden av. Akkurat nå gjør det meg ikke så veldig mye at mannen reiste i dag. (Men det kommer vel)

Ha en strålende fin dag folkens! :sol:

Skrevet

Herlig Vær her også! 25 grader i solen. Men så er jeg på jobb da! Hehe.

Ha en fin fin dag!

Skrevet

Takk det samme til deg, Teriyaki. :klem:

-----

Hjemme fra en superkoselig sommerfest i bhg. :nigo: Det begynte å regne akkurat i det vi skulle spise, men vi flyttet oss under tak så det gjorde ikke så mye. Supervarmt var det uansett så. :jepp: Vi fikk tatt rebusrunden innimellom bygene, og sa vi skulle trille hjem var det helt opplett. Deilig, deilig vær som jeg blir i så godt humør av! :strix:

Vi har ellers gjort lite og ingenting M og jeg. Hun har stort sett sovet, og jeg har dillet med litt diverse. Har fått lastet ned lydbok av Codex Alera nå som jeg skal kose meg med i kveld mens jeg hekler. :nigo:

Skrevet

Høres herlig ut! :jepp: Jeg sitter under to pledd og det har vært skikkelig ruskevær i hele dag selv om sola har tittet fram et par, korte stunder. Helt utrolig hvor mye været varierer om dagen!

Kos deg videre, håper dere får masse mer av det fine været! :sol:

Skrevet

Deilig med sommerfest og finvær! Her er gråvær og regn. Men det passer jo fint, nå som jeg har begynt å jobbe igjen.

Ha en fortreffelig dag!

Skrevet

Høres herlig ut! :jepp: Jeg sitter under to pledd og det har vært skikkelig ruskevær i hele dag selv om sola har tittet fram et par, korte stunder. Helt utrolig hvor mye været varierer om dagen!

Kos deg videre, håper dere får masse mer av det fine været! :sol:

Ja, det var helt supert! Vi er ikke så veldig bortskjemte med finvær her, så når det først er varmt nytes det til det fulle! :nigo:

Deilig med sommerfest og finvær! Her er gråvær og regn. Men det passer jo fint, nå som jeg har begynt å jobbe igjen.

Ha en fortreffelig dag!

:fnise: Gråvær passer veldig fint når man jobber, ja. Husker i fjor da jeg begynte å jobbe igjen etter permisjon med A, og det var 28 grader i skyggen og dødsfint vær. :P

Skrevet

Fine dagen. :savnerhappysmiley: :sol:

Trillet til barnehagen i dag morges, da var det bare 10 grader, mens et par timer senere var det 20. :daane: Stakkar A som har hatt på seg bukse i hele dag. :P Jeg får huske å pakke med en shorts til henne i morgen. :jepp:

Sånn ellers har det vært en rolig dag. Jeg og M sov leeenge etter leveringen, før bror kom og vi var med ham for å se på kjøkken. Han har kjøpt seg leilighet, sin første, og han kommer til å få det kjempefint der. Etterpå dro vi på kjøpesenteret og dillet litt, før søster kom hit og vi dro alle 4 for å hente A i barnehagen. :)

I morgen er det fysiogruppe på helsestasjonen. ''Gruer'' meg litt, siden M bare ligger der og gjør ingenting. Det gjør meg ikke noe det altså (synes egentlig bare det er herlig - så lenge det varer :ler: ), men jeg føler bare at alle ''ser ned'' på oss fordi hun ikke kan det de fleste andre på barselgruppen kan, nemlig å rulle. Det er nok bare jeg som føler det sånn, det er ingen ''konkurranse'' oss imellom på barseltreffene ihvertfall, så... Teite mammatanker. :sjenert: Men i dag rullet hun over på siden da, så det blir nok travelt her også snart. :Nikke:

Nei, nå sover begge ungene (M har begynt å ta kvelden klokken 18 hun! Egentlig helt greit, for hun som pleier å sove til 9-10 våkner nå samtidig som A nå som jeg er alene med dem og hun ikke har noen ved siden av seg i sengen, og det betyr senest klokken 6) og jeg skal nyte kvelden med hekletøy og lydbok. Har lagt bort bølgeteppet til M nå, ble så lei. Har funnet frem igjen lappeteppet jeg hekler til meg selv. :nigo:

Skrevet

Høres herlig ut med hele kvelden for seg selv med hekletøyet i fanget :nigo:

Her er frøkna fremdeles i full vigør, men snart er det natt der også. Da blir det grilling og strikking på Skappel-genser ;)

Har du link til det teppet du hekler forresten? Hvis det er det jeg tror det er lurer jeg på å snope meg garn til det i morgen. Har jo bare kjøpt garn en gang på Drops-salget, så synes jeg fortjener en gang til nå som feriepenger har dukket opp på kontoen ;)

Skrevet

Høres herlig ut med hele kvelden for seg selv med hekletøyet i fanget :nigo:

Her er frøkna fremdeles i full vigør, men snart er det natt der også. Da blir det grilling og strikking på Skappel-genser ;)

Har du link til det teppet du hekler forresten? Hvis det er det jeg tror det er lurer jeg på å snope meg garn til det i morgen. Har jo bare kjøpt garn en gang på Drops-salget, så synes jeg fortjener en gang til nå som feriepenger har dukket opp på kontoen ;)

Ja, det er veldig deilig å ha hele kvelden for meg selv! Nå vet jeg å sette pris på det. :fnise: Men jeg regner med at vi får en ny periode med vanskelig legging med M da, sånn er det vel bare med disse søte små.

Bølgeteppet? Eller lappeteppet? Lappeteppet blir utrolig fint altså, mønsteret er dødsfint! Bruker dette garnet. :jepp: Kanskje jeg også skal snope litt garn på drops-salget? :nigo:

Skrevet

Tilbake fra helsestasjonen. Koselig fysiogruppe som ikke ble så traumatisk som jeg hadde sett for meg. :hoho: Om ikke annet så har jeg ihvertfall den enkleste babyen av dem alle. Lille bolla vår som bare ligger og observerer. Hun gidder ikke å bli overtrøtt engang, enn så trøtt hun var på slutten der. Hun sovnet bare takknemlig i det sekundet jeg la henne ned i vogna. Skikkelig luksus som jeg ihvertfall vet å ta vare på! :nigo:

Men ja...lille bolla er jammen blitt stor! 7645 g og 62,5 cm. :fnise: Men A og M er skummelt like altså! :overrasket: Til sammenligning var A 7630 g og 63,5 cm da hun var like gammel! Fine ungene mine. :rodmer:

Nå sover M ute i vogna, og hun sover fremdeles, et kvarter etter at jeg parkerte henne. Det er ikke hverdagskost altså! Jeg venter egentlig bare på at hun skal våkne igjen sånn at vi kan legge oss igjen. :ler: M har hatt party i senga i natt, og A skulle ''tå påpp, Masha å bønn'' (stå opp, Masha og bjørnen) da klokken var 4 i natt. :natti: Heldigvis sovnet hun i sengen med meg og sov til kvart over 6.

Skrevet

Så vittig at de følger hverandre såpass tett i hvordan de vokser! :jepp: Er de like ellers også? Sånn utseendemessig og utviklingsmessig? Eller har ikke M tid til å lære noe, siden hun bare sover..? :fnise:

Skrevet

Så vittig at de følger hverandre såpass tett i hvordan de vokser! :jepp: Er de like ellers også? Sånn utseendemessig og utviklingsmessig? Eller har ikke M tid til å lære noe, siden hun bare sover..? :fnise:

Ja, det er helt rart. :fnise:

De er ekstremt like nå! Vi tuller jo litt med at de på en måte er tvillinger (selv om de jo ikke er det, men pga de kommer fra samme pulje og er "like gamle" :ler: ), og det blir altså bare mer og mer tydelig jo eldre M blir. :daane:

I lynne er de som natt og dag. A var krevende, aktiv, alvorlig og sov lite, mens M er enkel, bedagelig, smilete og sover mye. Men selv om M sover mye er hun faktisk en hel måned foran A mtp å oppdage føttene sine. Men det er vel kanskje fordi hun ligger så mye (A ville opp-opp-OPP) at hun har fått dreisen på det så fort da? :jepp:

Sånn ellers er det ikke så stor forskjell utviklingsmessig altså. Men det har vel også noe med å gjøre at A var treig av seg i starten hun også, men da hun knakk koden med rulling kom resten i en superfart! M kommer nok ikke til å sitte i høystol like tidlig som A, da. A var helt strak i ryggen (mest sannsynligvis pga skjevheten hun hadde da hun var baby - hun var "for flink" i mageleie), mens M nå nylig har fått vekk slapp-potetsekk-looken når hun sitter på fanget. :fnise:

Skrevet

Herlig med så mye sol! Må nyte de dagene vi får. Jeg kubba meg i hengekøya mi et par timer mens babyen sov i går...håper jeg kan det i dag også, digg!

Artig å se utviklingen til ungene altså! Forrige helg sto gutten på alle 4, og så ruller han rundt i huset i full fart!

Han har vært som A, skulle bare stå han, det var det eneste brød seg om i lange tider...

Hvordan går det med vognletingen da? Her tror jeg det blir emmaljunga scooter etter hvert.

Ellers så har vannpumpa vår gått. Den står borti gamlehuset på gården her, med egen strømmåler. Pleier å få regning på 4-500 kr annenhver mnd, men de siste to gangene har den vært på 2000 kr!

Pumpa har jobba overtid, og vi må ut med rundt 15000 kr for ny pumpe, og den har jo kostet oss 3000 kr mer i strøm alt! Kjempefint da jeg har tatt ferie fra permisjonen i juli, og feriepengene du får fra Nav er ikke akkurat mye...

Ha en kjempefin dag i sola :sol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...