Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet
:fnise: Nusselig! Kan ikke fatte at min lille baby skal bli stor!
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:fnise: Nusselig! Kan ikke fatte at min lille baby skal bli stor!

Ikke sant? Det er skikkelig rart å tenke på. :ler:

--------------

Grei natt i natt. :) Helledussen, når ble det å gi tutt og trøste 5-6 ganger på én natt en grei natt? :natti:

Nå har jeg nettopp vært på foreldresamtale og A fikk bare skryt. :nigo: Vi ble også enige om å starte Prosjekt: Kutte dagsovingen på mandag. Hun får sove tirsdag og torsdag, for å trappe ned liksom. Det prøver vi en måned og så ser vi hvordan det går. Håper virkelig det gjør utslag på nettene altså.

Nei, nå får jeg vel sove litt til tror jeg. :fnise:

Skrevet

Skal ikke være lett det der med dagsoving, men jeg håper for deres tilfelle at det løser opp nettene Når A kutter dagluren.

Her er F igrunn flink på nettene, men kan tulle endel og sove korte lurer i barnehagen. Sover hun lur hjemme derimot er kan hun sove nesten tre timer, og selv da er nattesøvnen bra - skjønner ingenting jeg.

Så søt A var når dukken falt :hjerte:

F bare mishandler den ene dukken hun har, av ren sjalusi tror jeg... :hoho: Biler er mer tingen hjemme hos oss.

Ha en fin fin helg :klem:

Skrevet

Åh, herlig å lese at det er vanlig med sjoko-cravings i ammetiden også :fnise: er generelt lite sulten, så som det blir sagt her, kanskje det er greit med sjokolade for å ha litt ekstra å gå på..? ;)

Ha ei god helg!!

Skrevet

Skal ikke være lett det der med dagsoving, men jeg håper for deres tilfelle at det løser opp nettene Når A kutter dagluren.

Her er F igrunn flink på nettene, men kan tulle endel og sove korte lurer i barnehagen. Sover hun lur hjemme derimot er kan hun sove nesten tre timer, og selv da er nattesøvnen bra - skjønner ingenting jeg.

Så søt A var når dukken falt :hjerte:

F bare mishandler den ene dukken hun har, av ren sjalusi tror jeg... :hoho: Biler er mer tingen hjemme hos oss.

Ha en fin fin helg :klem:

Nei, den dagsovingen har vi kranglet med siden hun ble født, bokstavelig talt. :P Håper bare det ordner seg litt med nettene når vi kutter den ut, ellers blir jeg sprø!

:ler: A er ikke akkurat forsiktig hun heller altså, mesteparten av tiden. :lol: Og biler er en stor hit her også. Og dyr. Og bøker. Og puslespill. :fnise:

Åh, herlig å lese at det er vanlig med sjoko-cravings i ammetiden også :fnise: er generelt lite sulten, så som det blir sagt her, kanskje det er greit med sjokolade for å ha litt ekstra å gå på..? ;)

Ha ei god helg!!

Man skal jo spise mer når man ammer enn ellers, og da er det lov med litt sjokolade for å spe på. :ler:

--------------

Da var A levert hos søster, juniordyne er kjøpt (med både Postmann Pat- og Mummitrollet-sengesett), M sover, kvelds er inntatt (dadler med bacon :sikle: ), og nå sitter jeg og koser meg med Idol, pepsi max, sjokolade, babyboken til M og Code Geass på pc. Deilig, deilig fredag. :nigo:

Skrevet

Nice fredagskveld. Me like ;):hjerte:

Skrevet

Jeg spiste alle jeg lagde, dvs en hel pakke med bacon. :hoho:

------

Lykken er å ha en varm, liten kropp inntil deg i senga, som stirrer deg dypt inn i øynene og sovner med et smil om munnen. :strix:

• Liker 1
Skrevet

A sov i hele natt! :hoppendeglad: Og attpåtil helt til 7:10! :hakeslepp: Men dere tror vel ikke at M fant ut at det var gøy å være våken et par timer midt på natten? Gaaah, give me a break, liksom! :daane: Tror hun plagdes med den tette nesen, i tillegg til at det kom en saftig bæsjebleie. Nå begynner jeg å bli ekspert på å skifte i mørket altså. :fnise:

Men jeg skal ikke klage altså, det at A sover hele natten er helt klart viktigst. :nigo:

Skrevet

Så bra at A sov hele natta! :hoppendeglad: Typisk at M skulle tulle litt i natt da... :rolleyes:

Skrevet

Ja, ikke sant? Jeg tror rett og slett at universet ikke vil at jeg skal få netter uten at jeg er våken noen timer. :fnise:

Nå er vi tilbake etter en deilig, liten tur i "skogen", med tilhørende kakao, appelsin og kvikk lunsj (påskerester :ler: ) med mamma og søster. Etterpå var vi enda sunnere og spiste på mcdonald's. Men koselig var det! :strix:

A har forresten plutselig begynt å si bestemor. Shasha mooaa. Er ikke det innlysende? :fnise:

Skrevet

Enda en sove-hele-natten-natt for A! :hakeslepp: Fortsetter dette kan jeg jo bli vant til å sove mer enn 3 timer i strekk, jo. :fnise:

Skrevet

A har forresten plutselig begynt å si bestemor. Shasha mooaa. Er ikke det innlysende? :fnise:

Her er både mormor og farmor "mosmooos" :ler:

Så deilig med noen skikkelig sovenetter på A, det er på høy tid! Og vel unt!! :jepp: god mandag til dere :klemmer:

Skrevet

Jubel :hoppendeglad: Håper nettene fortsetter slik med A! Kanskje det nye sengetøyet gjorde susen?!

Skrevet

Her er både mormor og farmor "mosmooos" :ler:

Det er rart hvilke navn de kommer på altså! :fnise: Her er farmor ''fanna'', onkel er ''okka'' og tante er ''tatta''. :rodmer:

----

Tenkte jeg skulle skrive et lengre innlegg i kveld, men M er blitt syk så jeg må rett og slett gå og legge meg. Tror ikke denne natten blir noe å rope hurra for, for å si det sånn. :dry: Men A hadde en fin natt i natt også. Åh, det hadde vært SÅ deilig om det varer. *drømmedrømme* Men ja...M er blitt skikkelig forkjøla, hoster, gulper på slim og har en frosk i halsen. Stakkar lille jenta mi. :kose:

Ha en fin natt, dere. Jeg kommer sterkere tilbake i morgen. :nigo:

Skrevet

God bedring til M!!!

Og klem til deg som høres ut som en veldig god mamma som gir alt du har ;) det høres krevende ut disse nettene dere har!

Skrevet

Huff, stakkars M! :( Håper hun er bedre i dag! :klemmer:

Skrevet

God bedring til M!!!

Og klem til deg som høres ut som en veldig god mamma som gir alt du har det høres krevende ut disse nettene dere har!

Tusen takk for det, til begge tingene. Er godt å høre at det ihvertfall høres ut som om jeg gjør en god jobb. :fnise:

Huff, stakkars M! Håper hun er bedre i dag!

Litt bedre utover kveldingen heldigvis. :jepp:

--------------

Her går dagene i ett. :bond: Mesteparten går bort i soving, da, men... :sjenert: En vanlig dag ser sånn ut:

07:00 ( :hoppe: ) - stå opp med A

mellom 08:00 og 09:00 - levere A i barnehagen

mellom 08:30 og 09:30 - M og Belle sovner i sengen

våkne 3 timer seinere

hekle, hekle, hekle

sette på en maskin med klær

lage middag

15:00 - hente A i barnehagen

leke, leke, leke

18:30 - legge A

19:30 - legge M

22:30 - legge Belle

Og sånn går nå dagene. :ler: Dagene er stort sett mye finere nå som A har gode netter. Tror det hjalp å faktisk planlegge at vi skulle kutte luren hennes jeg altså. Hun luktet det sikkert. :fnise: Eller så kan det hende at hun har vært kald på nettene... Den første gode natten på lenge sovnet hun med body og strømpebukse. Jeg har ihvertfall ikke tenkt å forandre på det altså. Funker det så er jeg hæppi. Men, ja...tenk om stakkar jenta mi har vært kald på nettene så lenge, og så har vi ikke tenkt på det engang? Ikke akkurat ''mom of the year-award'' på meg, nei. :P

Sånn ellers hadde vi besøk av venninne med en 9 måneder gammel baby i dag. Det er så rart å tenke på at det faktisk bare er et halvt års mellomrom mellom hennes jente og M, hun er jo voksen i forhold til det M er. :ler: Men M storkoste seg, og det gjorde jeg også. :)

I morgen er det 3-månederskontroll og vaksine. :redd: Er også veldig spent på hvor stor hun har blitt! Forrige gang - da var hun 10 uker - var hun vel 6,3 kg og 59,5 cm. :nigo:

Skrevet

Åh som jeg savner permisjonslivet og lite nurk som "alltid" ville sove med mammaen sin :rodmer: Liten og jeg sto jo aldri opp før etter klokka 11 somregel :sjenert:

Her hjalp det også å kle på mer på natta, selv om hun ligger på soveskinn og har dundyne! Nå er det Tiljamid-dressene og sokker på, og hun er altså så behagelig varm :hjerte: ..når det er sagt er den ungen så kjærlighetssyk at hun våkner på natta for å kose :daane: så hun ender opp i vår seng h-v-e-r natt :tunge1: Godt at, sammehvadetnåvarsomgjordesusen, hjalp og at A (og resten av familien) omsider får sove litt mer på natta!!

Skrevet

Bra at det virker til å ha løsnet med sovingen til A - da blir det lettere for deg å takle utfordringene som en baby gir :jepp: Øsnker M riktig god berdring og håper at formen hennes kommer seg snart :kose:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...