Pasjonsblomst Skrevet 26. mars 2013 #6541 Skrevet 26. mars 2013 God morgen til en ny dag! KJipersen å være på sykehuset, men inderlig godt du ble bedre fort! Skjelvinger og pusteproblemer høres skummelt ut. Masse god bedring til deg! (du får drømme om den gode senga di - kanskje få litt barnepass i påsken og hente deg inn litt?)
^^Belle^^ Skrevet 26. mars 2013 Forfatter #6542 Skrevet 26. mars 2013 Takk for det, Pasjonsblomst. Vi skal på hytta med mamma + søster, så det mangler ikke på barnevakter ihvertfall. Jeg blir skrevet ut i dag! Nå er de usikre på om det i det hele tatt er brystbetennelse jeg har. Jaja, jeg får ihvertfall lov å komme hjem, men med streng beskjed om å ta kontakt direkte om feberen kommer tilbake.
Gjest pysepusen Skrevet 26. mars 2013 #6543 Skrevet 26. mars 2013 Så bra at du får komme hjem da! Håper feberen holder seg borte!
Marikke Skrevet 26. mars 2013 #6544 Skrevet 26. mars 2013 Oi, det var voldsomt! Håper du holder deg frisk nå, og at dere får en fin ferie!
pusilus Skrevet 26. mars 2013 #6545 Skrevet 26. mars 2013 Huff og lell, håper du er helt bra igjen. Og gangen da , er det mulig
Kokos Skrevet 27. mars 2013 #6546 Skrevet 27. mars 2013 Uffameien! Godt å høre at du blir skrevet ut igjen i dag. Fortsatt god bedring og pass på deg selv.
^^Belle^^ Skrevet 27. mars 2013 Forfatter #6547 Skrevet 27. mars 2013 En stor til dere alle. Det var visst ikke betennelse jeg hadde allikevel. Så den høye feberen er helt uforklarlig. Mannen friket litt ut i går, han har nemlig sett litt for mye House. Men det var altså helt tilfeldig at jeg fikk vondt i puppen samtidig som denne feberen. Rart, og jeg håper virkelig ikke jeg opplever det igjen for det var kjempeskummelt! Formen er fin nå, bortsett fra at jeg føler meg helt mørbanka etter alle skjelvingene, samt at jeg ser ut som en sprøytenarkoman med minst 5 stikk i hver arm. På ett punkt der hadde jeg 4 ledninger koblet til armene - veneflon (er det det det heter?) i begge albuekroker - i tillegg til oksygenledningen jeg hadde i nesen. Lekkert. I går fikk A seg ny sparkesykkel. Det var rett før hun måtte ha den oppi senga. Heldigvis nøyde hun seg med å ha den inntil senga sånn at hun kunne holde i den mens hun sov. Hun er så utrolig flink, og suser avgårde som en rakett. Hun fikk mye skryt i bhg om at hun var så flink, og at det vanligvis bare er de eldste på avdelingen som får det til. Da fant mannen ut at vi måtte dyrke talentet og dro og kjøpte sparkesykkel og hjelm til henne i går. I går tok M kvelden mellom 4 og halv 5. 16 og 16:30 altså! Hadde det ikke vært for at jeg faktisk ser at hun er blitt tykkere og større, hadde jeg vært seriøst bekymret for om hun får nok mat. Hun sover jo døgnet rundt! Nei, jeg må bare la meg selv nyte det tror jeg, og slutte å bekymre meg sånn. Hun er jo verdens mest fornøyde baby som enten sover eller smiler.
Diddles Skrevet 27. mars 2013 #6548 Skrevet 27. mars 2013 Syntes det var rart at du fikk brystbetennelse av å bære i Ergoen (unless..gikk du naken?? ) ...men hvis det ikke var det, hva var det da?! Merkelige kroppen vår, finner på mye rart Godt de tok det på alvor ihvertfall, og holdt deg der til observasjon!! Det lille sovedyret Skjønner godt du ikke helt klarer å nyte det, du er jo ikke akkurat bortskjemt med det fra før Deilig deilig!! Måtte det vare Tenk at hun snart er 3 mnd?! Det går fryktelig fort!! Oh, sparkesykkelfantomet, henne vil vi leke med snart
^^Belle^^ Skrevet 29. mars 2013 Forfatter #6549 Skrevet 29. mars 2013 Syntes det var rart at du fikk brystbetennelse av å bære i Ergoen (unless..gikk du naken?? ) ...men hvis det ikke var det, hva var det da?! Merkelige kroppen vår, finner på mye rart Godt de tok det på alvor ihvertfall, og holdt deg der til observasjon!! Det lille sovedyret Skjønner godt du ikke helt klarer å nyte det, du er jo ikke akkurat bortskjemt med det fra før Deilig deilig!! Måtte det vare Tenk at hun snart er 3 mnd?! Det går fryktelig fort!! Oh, sparkesykkelfantomet, henne vil vi leke med snart Jeg mente at ergoen muligens hadde gitt meg tette melkeganger, det er vel mulig? Man hører jo så mangt om folk som får brystbetennelse (av tette melkeganger) etter å ha ligget på en knapp en natt liksom. Ingen som vet hva det er, nei. Jeg kjenner jeg er litt redd for at det skal komme igjen helt plutselig. Hva om jeg er alene med jentene? Forhåpentligvis var det bare en sånn rar engangshendelse. Ja herregud, det går forferdelig fort! Her har størrelse 62 vært lite i flere uker allerede! Det hadde vært superkoselig! Om det er fint vær kan dere komme til ossnpå mandag dersom dere ikke har andre planer. Her ute har vi trampoline, føyser, rutsjebane og til og med en liten lekehytte, og vi får låne alt!
Diddles Skrevet 29. mars 2013 #6550 Skrevet 29. mars 2013 Det går sikkert an, jeg fikk det bare når jeg ble kald på melkesprengte pupper Skjer det igjen og du er alene med jentene vet du at du kan ringe til en hel haug med folk å få hjelp - vi kan også hjelpe deg hvis det trengs!! A kjenner jo meg ganske godt Da holder vi av mandag
Lilywhite Skrevet 31. mars 2013 #6551 Skrevet 31. mars 2013 Huff da! Litt av en påske for deres del ser jeg... Håper du er helt pigg igjen nå, og krysser fingrene for at det ikke skjer igjen!
^^Belle^^ Skrevet 1. april 2013 Forfatter #6552 Skrevet 1. april 2013 Endelig hjemme! Planen var jo å reise hjem i går, men mannen ble syk så da drøyde vi det til i dag i stedet for. Kjipt å sitte flere timer i bil når man er dårlig. Så kvelden i går var ikke lang for å si det sånn. Jentene var sååå flinke i bilen på vei hjem, og vi slapp å stoppe før et kvarter før hjemme - da ville alle ha mat, men helst M da. Nå sitter jeg godt planta i sofaen med påskeegg fra Freia som jeg skal kose meg med. Sjokoladestoppen har tatt pause i påsken for å si det sånn. Nå bestilte jeg meg nettopp time hos frisøren, med full klipp og farging og hele pakka. Det skal bli superdeilig, har følt meg så grå (både bokstavelig og billedlig talt ) siden før fødselen så dette trengtes.
^^Belle^^ Skrevet 4. april 2013 Forfatter #6553 Skrevet 4. april 2013 Den store dagen er her: jeg skal til frisøren. Det er rart at noe så ''lite'' kan være så stort. Har fått pumpet meg over 100 ml nå, håper det er nok. Jeg skal jo bare være borte i 2 timer, så vi satser på det. Sånn ellers går dagene fint her i huset. A er tilbake i barnehagen, og hun elsker det. Sier ''ekk, mamma'' (som i vekk) når jeg kommer og henter henne (superfestlig ). Joda. Men det viktigste er jo at hun trives, så får vi heller bare bestikke henne med tutti og kosen når vi kommer. Hun snakker bare mer og mer, og setter sammen flere og flere ord. Word of the moment er ''ikke'', og hun bruker det til ALT. I stedet for å si ''stå opp'', sier hun ''ikke lalla'' - som forresten er det nye favorittuttrykket på kvelden også. Aaaargh. I går brukte vi 1,5 time på å legge henne, og hun er et mareritt om nettene også, så nå tror jeg seriøst vi enten må kutte enda mer ned på hvilen hennes (er en halvtime like greit som ingen soving, eller hva?) eller bare kutte den helt ut. Hun babler som en foss, leker veldig fint alene (selv om hun synes det er gøyest at vi er med. ''Pomma'' sier hun da, som i ''komma'' ) og er superaktiv. Hun skal være god med alle i barnehagen, gi klem og sånn, men det er visstnok ikke alltid det faller i like god jord hos alle. Både jeg og mannen har jo lagt merke til det, og synes selvsagt det er litt trist at hun får ''bank'' (misforstå meg rett) eller ''kjeft'' av de andre ungene når hun bare vil være snill, men sånn er det vel bare. Hvem vil vel ikke kose med verdens beste jente, liksom? Formen min er vel heller så som så. Har følt meg uggen siden jeg ble lagt inn på sykehuset. Energiløs, alltid trøtt, kvalm, vondt i magen og veldig svimmel. Vet ikke om jeg bare er trøtt jeg, at den usammenhengende søvnen tar mer på enn jeg vil innrømme? Det hjelper jo heller ikke at mannen reiser bort i morgen. Han skal på fotballtur til England og kommer ikke hjem før på mandag. Skikkelig dårlig timing altså, særlig nå som A tuller så veldig på nettene også (det er mannen som tar seg av henne da). Men jeg får vel bare være flink til å besøke mamma eller noe. M er, som alltid, snill og grei og man merker såvidt at hun er her. Hun sover fremdeles mye, men nå begynner jeg å ane et mønster i oppvåkningene hennes. Hun sovner for natten rundt 19, så er det mat rundt 1:30-2:30 og igjen rundt 6:30-7:30. Veldig greit. Vi var på helsestasjonen for å veie henne i går, og store bolla vår er blitt hele 6120 g og 59,5 cm. Hun er tung, men A var tyngre. Og kortere. Det sier vel bare litt om hvor bollete hun var. Nei, nå skal jeg hekle litt til før det bærer avgårde på frisørbesøk.
Lilywhite Skrevet 4. april 2013 #6554 Skrevet 4. april 2013 A høres herlig ut! Og litt slitsom Det høres ikke godt ut å være kvalm, svimmel og uggen da, vet ikke hvor nøye du ble testet på sykehuset, men kanskje du burde ta deg en tur til legen? Det er jo normalt å være sliten med to små, men det hørtes kanskje litt i overkant ut som følge av søvnmangel? Bra du har familie rundt deg når mannen skal reise vekk. Håper dere får en fin helg likevel!
Kokos Skrevet 4. april 2013 #6555 Skrevet 4. april 2013 Så deilig med en tur til frisøren, håper du ble fornøyd! Egentlig synes jeg ikke det høres så rart ut at du ikke er helt i slaget jeg. For meg høres du ut som en supermamma som i tillegg til å ha høye forventninger til seg selv er nødt til å være alene med 2 små mer enn de fleste må. Energien må jo tappes fra et eller annet sted og da er det vel ikke umulig at det gir utslag fysisk, på diverse uforutsette og rare måter? Det er ment som et kjempekompliment altså, jeg synes du er kjempetøff! Det er jo ikke lenge dere har vært tobarnsforeldre, så kanskje kroppen bare har fått et lite sjokk? Dere kommer helt sikkert bare til å komme mer og mer i dur for hver dag som går. Håper du får en fin helg selv om mannen er på tur! Støtter tanken om å være flink og besøke mammaen din.
^^Belle^^ Skrevet 5. april 2013 Forfatter #6556 Skrevet 5. april 2013 A høres herlig ut! Og litt slitsom Det høres ikke godt ut å være kvalm, svimmel og uggen da, vet ikke hvor nøye du ble testet på sykehuset, men kanskje du burde ta deg en tur til legen? Det er jo normalt å være sliten med to små, men det hørtes kanskje litt i overkant ut som følge av søvnmangel? Bra du har familie rundt deg når mannen skal reise vekk. Håper dere får en fin helg likevel! Jeg blir sjokka om de ikke testet for både pest og kolera med alt det blodet de tok fra meg da jeg var innlagt. Ikke bare vanlige blodprøver (hvor de måtte tappe fra to årer), men en eller annen rar, tynn nål som legen stakk på innsiden av håndleddet i to årer (og som har fått meg til å se helt mishandlet ut - fytti for en svær blåveis jeg har hatt!). Ja, og så enda flere blodprøver dagen etterpå. Nei, jeg tror bare det var mangel på mat og vann jeg altså. Herregud, voksne dama som ikke klarer å ta vare på seg selv. Jeg var rett og slett så sliten og ''ute av det'' at jeg glemte å både spise og drikke. Spiste kanskje en brødskive og en pitteliten porsjon middag om dagen, og så store mengder pepsi max og kaffe i stedet for vann. Lurt. Men nå har jeg sjerpet meg. Så deilig med en tur til frisøren, håper du ble fornøyd! Egentlig synes jeg ikke det høres så rart ut at du ikke er helt i slaget jeg. For meg høres du ut som en supermamma som i tillegg til å ha høye forventninger til seg selv er nødt til å være alene med 2 små mer enn de fleste må. Energien må jo tappes fra et eller annet sted og da er det vel ikke umulig at det gir utslag fysisk, på diverse uforutsette og rare måter? Det er ment som et kjempekompliment altså, jeg synes du er kjempetøff! Det er jo ikke lenge dere har vært tobarnsforeldre, så kanskje kroppen bare har fått et lite sjokk? Dere kommer helt sikkert bare til å komme mer og mer i dur for hver dag som går. Håper du får en fin helg selv om mannen er på tur! Støtter tanken om å være flink og besøke mammaen din. Jeg ble veldig fornøyd! Elsker frisøren min. Det har du nok rett i. Energien må jo bli tappet fra et sted, og dersom jeg ikke er flink til å fylle opp energien min en gang i blant vil det jo bli tomt. Punkt én er ihvertfall å spise og drikke nok (vann, ikke brus ), og så skal jeg være flinkere til å legge til side den dårlige samvittigheten og for eksempel hente A klokken 16 i stedet for klokken 15 om jeg er sliten en dag, sove i stedet for å gjøre husarbeid, eller ta meg en trilletur i stedet for å lage middag før jeg henter A i barnehagen. Da får hun bare klare seg på litt aprikos og *kremt*kjeks*kremt* mens jeg lager middagen. ------------------------- I dag var mitt eneste mål å få badet både meg selv og M før vi skulle hente A i barnehagen. Det klarte vi såvidt. Neida, vi har sovet både lenge og vel, og så fikk jeg kokt pasta før jeg heller prioriterte en halvtimes trilletur i finværet i stedet for å steike kylling og grønnsaker. Jeg bar A til barnehagen i går, bare på trass. Det var jo ikke bæreselen som hadde skylden for at jeg ble syk, og det er jammen gøyere å hente henne med bæreselen også enn å styre med søskenvognen. Da kan jeg trille tur før jeg henter henne. M begynner å bli mer våken om dagene også nå. Litt kjipt, men selvsagt veldig koselig å få mer tid med henne. Jeg skulle bare ønske at hun kunne vært stuck i sove-hele-tiden-fasen sin til A var kommet over trassen. For trassen er definitivt kommet for å bli her i huset. Hurra. Det verste og minst koselige er vel middagene for tiden. 9 av 10 ganger ender de opp i hyling og trassgrining. Noen som har noen gode tips? Hun hører jo ikke på nei eller ikke, og bare kjører sitt eget løp. Hver kveld når hun blir trøtt og full i faen slår hun M med vilje, og dersom vi setter henne på rommet/flytter henne fra situasjonen synes hun bare det er gøy. Hun gjør det jo for å få oppmerksomhet, men hun må jo lære at man ikke skal slå på den måten! I dag prøvde jeg å forklare at neste gang hun har lyst på kos fra mamma må hun bare spør/si i fra, ikke slå M på den måten. Hun nikket, men jeg tror ikke hun forstod særlig mye av det. Eh, dette er så vanskelig! Nei, nå skal jeg lage meg brødskiver og drikke litt brus. Fordi det er fredag og helg.
Teriyaki Skrevet 5. april 2013 #6557 Skrevet 5. april 2013 awwww denne trassen ja! Den begynner å komme her også, og det er så utrolig slitsomt! Når jeg lager middag, så finner han et kjøkkenredskap og går bort til hunden for å slå han med redskapet. O gjør det BARE for å få oppmerksomhet, for han vet det ikke er lov, og han har lært hvordan man stryker på dyr. Han er kjempeflink når han bare vil det, både vår hund og andre hunder/katter/andre dyr. I tillegg slår han og lugger meg, synes det er kjempeartig. Og også her blir det også krangling ved matbordet. Men da gjerne fordi han griser og tuller med maten, kaster den ¨på gulvet etc. Hvis han har spist såpass at jeg vet han holder til middag, så tar jeg bort maten etter to-tre advarsler, men føler det blir feil å gjøre det når han begynner sånn med en gang vi setter oss ned. Kan jo ikke nekte en 17 mnd. gammel gutt mat! Så hva gjør man? For som du sier, "nei", "ikke", "du må spise, ikke grise" fiunker ikke.. Det er jammen vanskelig dette!! Og ja det er kjempeviktig å spise! Du får skrive opp hva du spiser hver dag så du holder oversikten.
Spatula Skrevet 5. april 2013 #6558 Skrevet 5. april 2013 Da vår lillemor var på A. Sin alder måtte vi kutte ut duppen helt. Vi kunne holde på i opp mot tre timer med leggingen om kveldene. Resultatet etter at vi kuttet ut duppen var natta ca klokken 1820, og god morgen mellom 0730-0830. Hun sov stort sett gjennom hele natten.
^^Belle^^ Skrevet 7. april 2013 Forfatter #6559 Skrevet 7. april 2013 awwww denne trassen ja! Den begynner å komme her også, og det er så utrolig slitsomt! Når jeg lager middag, så finner han et kjøkkenredskap og går bort til hunden for å slå han med redskapet. O gjør det BARE for å få oppmerksomhet, for han vet det ikke er lov, og han har lært hvordan man stryker på dyr. Han er kjempeflink når han bare vil det, både vår hund og andre hunder/katter/andre dyr. I tillegg slår han og lugger meg, synes det er kjempeartig. Og også her blir det også krangling ved matbordet. Men da gjerne fordi han griser og tuller med maten, kaster den ¨på gulvet etc. Hvis han har spist såpass at jeg vet han holder til middag, så tar jeg bort maten etter to-tre advarsler, men føler det blir feil å gjøre det når han begynner sånn med en gang vi setter oss ned. Kan jo ikke nekte en 17 mnd. gammel gutt mat! Så hva gjør man? For som du sier, "nei", "ikke", "du må spise, ikke grise" fiunker ikke.. Det er jammen vanskelig dette!! Og ja det er kjempeviktig å spise! Du får skrive opp hva du spiser hver dag så du holder oversikten. Det høres veeeldig kjent ut. Å kaste mat på golvet har vi prøvd å forhindre omtrent siden hun begynte å spise. Det er visst veldig gøy. Men det er nok bare å bite tenna sammen og smøre seg med et tykt lag med tålmodighet. Det er jo grensene våre de tester, så det gjelder å være konsekvent. Da vår lillemor var på A. Sin alder måtte vi kutte ut duppen helt. Vi kunne holde på i opp mot tre timer med leggingen om kveldene. Resultatet etter at vi kuttet ut duppen var natta ca klokken 1820, og god morgen mellom 0730-0830. Hun sov stort sett gjennom hele natten. Vi har tenkt tanken vi også. Hvordan var hun på dagen på den tiden? Altså, var hun tydelig trøtt rundt hviletiden sin, men at det ble en vane å ikke sove allikevel? A er nemlig stuptrøtt rundt 10-11 og bare sutrer og griner. Men mulig det må gå seg til over litt tid?
Spatula Skrevet 7. april 2013 #6560 Skrevet 7. april 2013 Ja, på en måte var hun det. Men når vi la henne ned i vognen for å sove fant hun aldri roen. Heller ikke i sengen. Nå i barnehagen kan hun fint ligge på en madrass i bare bodyen og med et teppe på og bare slappe av med en bok under hvilestunden. Men hun sovner ikke Det gikk over etter 2-3 uker, måtte bare holde henne i aktivitet rundt sovetiden. Og legge henne tidligere på kvelden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå