^^Belle^^ Skrevet 15. mars 2013 Forfatter #6501 Skrevet 15. mars 2013 Du er så tøff, altså! Supermamma som fikser alt med to smårollinger! Jeg vil bare advare om at jerntilskudd kan være litt hardt for M. Jeg fikk også beskjed om å ta jerntabletter, men mini reagerte på dem, så jeg har sluttet med det. Legen sa at det var greit, og så kommer jeg bare tilbake og tar nye tester når jeg slutter å amme. Jeg hadde visstnok fin blodprosent, men dårlige jernlagre. Eller noe sånt. Det er lov å bytte sjokoladedag når man har en så slitsom dag, ja. Håper de finner ut av hva som feiler A. Jeg kjenner meg godt igjen i det du sier. Jeg var hos kiropraktor med mini i går, og han fant en låsning i ryggen. Og selv om det er kjipt med låsning i ryggen, så ble jeg lettet og glad, fordi da vet jeg hva som er problemet, og hun kan få behandling. Håper dere har hatt en fin natt! Og god helg til dere! Takk. Føler meg ikke alltid som supermamma altså, der jeg står til albus i bæsjebleier og med et grinekor uten like rundt ørene. Takk for tips, det visste jeg ikke. Har bare tatt én tablett da, har glemt dagens. Ja, det var noe sånt her også. Kjipt med låsning ja, men det er heldigvis ikke så vanskelig å rette det opp igjen. God helg til dere også!
^^Belle^^ Skrevet 15. mars 2013 Forfatter #6502 Skrevet 15. mars 2013 Fin, fin dag! Den startet i natt da jeg sov i 5 timer uten å våkne en eneste gang. DET er lenge siden det. A sov altså hele natten, M våknet én gang, og selv om det var morgen 5:30 var jeg lykkelig og glad. Heller tidlige morgener enn oppstykkede netter altså. Eller verst av alt: begge deler. Jeg var supereffektiv i dag, og da Diddles og Liten kom på besøk i halv 12-tiden hadde jeg allerede handlet, dusjet, ryddet, vasket gulv og sovet en times lur. Det var kjempedeilig å se dem igjen, kjempelenge siden nå. Og nå som jeg begynner å bli treningsklar skal vi se enda mer til hverandre. Etter middag fikk vi besøk av mamma, som har vært i Dubai i 10 dager nå. Jentene fikk masse fine klær, og jeg fikk øredobber i hvitt gull! Det er alltid gøy når mamma har vært på ferie altså. Hun kjøpte også kaffemaskin for meg, det er jo halv pris på alle dolce gusto-maskiner på elkjøp og lefdal nå, så nå kan jeg endelig nyte en god kopp kaffe igjen. *savner presskannen og melkeskummeren* Etter et par ukers pause er vi tilbake på vannbleie-kjøret. A hadde to vanlige bleier i dag morges, men nå i ettermiddag kom DEN fisen med vannbæsj. I dag er første gang hun spiser frokost i barnehagen på lenge, og da fikk hun knekkebrød, noe hun ellers aldri spiser. Lurer på om det er en for stor tilfeldighet, eller om det kanskje kan være grunnen? Vannbleiene hennes er jo vann med frø i, så mulig? M er jo også usjen i magen. Eller, hun har ikke vondt eller noe, men bleiene hennes er helt flytende de også. Ikke baby-flytende, men vannflytende. I morgen er første hele dag alene med jentene. Kjenner jeg gruer meg litt altså. Nå håper jeg bare på greit vær sånn at vi kan være mye ute.
pusilus Skrevet 17. mars 2013 #6503 Skrevet 17. mars 2013 Fin, fin dag! Den startet i natt da jeg sov i 5 timer uten å våkne en eneste gang. DET er lenge siden det. A sov altså hele natten, M våknet én gang, og selv om det var morgen 5:30 var jeg lykkelig og glad. Heller tidlige morgener enn oppstykkede netter altså. Eller verst av alt: begge deler. Herlig at du får sove så godt Det verste av alt er begge deler ja, det har vi her nå. Jeg hadde kanskje fem timer søvn ila ca 10 timer i natt og var oppe 6.00. Kjedelig med de vannbleiene altså :sukke: Håper dere finner ut av det.
^^Belle^^ Skrevet 17. mars 2013 Forfatter #6504 Skrevet 17. mars 2013 Herlig at du får sove så godt Det verste av alt er begge deler ja, det har vi her nå. Jeg hadde kanskje fem timer søvn ila ca 10 timer i natt og var oppe 6.00. Kjedelig med de vannbleiene altså :sukke: Håper dere finner ut av det. Ja, det var virkelig deilig! Her har vi dessverre hatt begge deler i natt. A var våken i et par timer og ville stå opp klokken 6, men heldigvis la jeg meg klokken 21 (!!) i går så jeg føler meg noenlunde som et menneske i dag allikevel. Et par timer ute i frisk luft hjelper også veldig godt på. Utrolig varmt i dag, men dessverre ødelegger vinden litt. *brrr* Men jeg tror faktisk sola har tatt litt i ansiktet mitt jeg altså. Men ja...nesten 8000 skritt pluss en hel haug med leking ute. Jeg fikk til og med kaffe av ''naboen'', altså de vi leier hos. Dama er så utrolig koselig. De har huskestativ, sandkasse, lekehytte og trampoline i hagen, som vi får lov til å leke med så mye vi vil. Nå har svigermor hentet A, M sover og jeg spiser middag med rumpa godt planta i sofaen. Tror jeg skal lese litt bok mens jeg har muligheten nå.
pusilus Skrevet 17. mars 2013 #6505 Skrevet 17. mars 2013 Så herlig at dere får leke så mye med alt naboen har i hagen Sol her også i dag, og lite vind til en forandring
^^Belle^^ Skrevet 19. mars 2013 Forfatter #6506 Skrevet 19. mars 2013 For en grusom natt vi har hatt i natt. A våknet første gangen allerede klokken 12. Jeg var inne hos henne i 20 minutter og fikk henne til å sove igjen, men hun våknet på ny rundt 1:30. Da tok jeg henne inn i vår seng og da hun nesten hadde sovnet våknet selvsagt M for mat. A ble jo kjempesjalu der hun lå i halvsøvne, og klatret på meg som en galning. Heldigvis er M vant til mye forstyrrelser mens hun spiser. M fikk spist, og så klarte jeg å roe en hysterisk sjalu-A etterhvert. Da vi nesten hadde sovnet - igjen - kommer DET braket fra bleia til M. Hadde jeg ikke vært så fortvila og lei meg hadde jeg sikkert ledd høyt. Åh, ironien. Så den som skifta bæsjebleie i senga, med lommelykt i munnen og en stadig våknere A rundt ørene, det var meg. Det var ingen lekkasje da, det var jo positivt.... M sovna heldigvis mens jeg skifta bleie og sugde litt snørr ( ) så da var det bare en lys våken A som sa ''nei mæ lalla'' hele tiden som var igjen. Tror klokken var 3 da A omsider sovna, så ikke så ille sånn lengdemessig sett, ihvertfall i forhold til hvordan det har vært før. Men jeg var så sliten, psykisk, at jeg måtte felle et par tårer i mørket. Jeg føler meg så utrolig mislykka som mamma som ikke klarer å gi noen av jentene mine det de trenger. M blir ''glemt'' fordi hun er så rolig, og allikevel føler jeg ikke jeg har tid nok til A. Det beste jeg vet er jo å kose med henne på fanget, men hun vil bare det når jeg skal amme M. Vet jo det er fordi hun er sjalu, men det er så utrolig sårt å ikke kunne gjøre det når hun først er villig til det. I tillegg føler jeg meg veldig, veldig mislykka som person som blir så sliten bare etter en uke alene med dem. Herregud, dette er noe alle har gjort alltid, og så klarer jeg såvidt en uke engang? Blir flau av meg selv...
Spatula Skrevet 19. mars 2013 #6507 Skrevet 19. mars 2013 Vi har alle felt noen tårer i mørket, men det kommer bedre tider
Marikke Skrevet 19. mars 2013 #6508 Skrevet 19. mars 2013 Det er ikke noe som heter "bare" en uke når man har to små. Jeg blir sliten etter bare noen timer alene med mine, jeg. Hatten av for deg som er alene så lenge med smårollingene! Synes du er en supermamma! 1
MonThe Skrevet 19. mars 2013 #6509 Skrevet 19. mars 2013 Innom med en stoooor klem!! All ære til deg som er alene med begge to så lenge, selv er jeg superspent på hvordan det blir å være alene med begge hver ettermiddag- og det er jo ingenting i forhold til hva du gjør!! ...og at å være alene med begge to i ei uke "er noe alle gjør" er jo ikke helt sant, de aller fleste (som er i et forhold) er jo sammen om jobben Jeg synes du er steintøff jeg, hatten av for deg!
MellonCollie Skrevet 19. mars 2013 #6510 Skrevet 19. mars 2013 Er du gal - noe "alle" har gjort du liksom. Det er ikke mange som er alene med to så små i lang tid alene. Jeg har en uke alene nå med mine, og synes det er slitsomt på tross av en stor, selvstendig 4åring. Jeg synes du er superflink
Mazilla Skrevet 19. mars 2013 #6511 Skrevet 19. mars 2013 Synes det er kjempeimponerende det du gjør jeg!
Diddles Skrevet 19. mars 2013 #6512 Skrevet 19. mars 2013 Kjære søte deg, du synes ikke du er en smuuule urettferdig mot deg selv nå da?! Slitenheten som snakker? Det er fullt forståelig at du er sliten og lei deg, hvem hadde ikke blitt det?! Herregud, jeg hadde sikkert bare rømt stedet Jeg synes at du, istedetfor å rakke ned på deg selv og se på det du føler du ikke "får til" og takler, kjenne litt på alt du faktisk gjør!! Du er nybakt 2 barns mamma til to nyyydelige og tette jenter, dere har hatt dåp og nettopp solgt hjemmet deres og hatt flyttesjau, du er alene nå med to små jenter for første gang og gjør det alleraller beste du kan!! Hellepelle jenta mi, vis meg den som hadde følt det annerledes! cut yourself some slack!!! Ikke ha så innmari høye krav til deg selv, du gjør jo alt du kan og litt til - ikke rart du blir sliten Det er ikke mulig å sammenligne sånn sett, fordi Storesøster var så stor når vi fikk Liten..men det var en tøff tørn, det å lære seg at å fordele oppmerksomheten er greit..at begge umulig kan få alt du skulle ønske hele tida! Sånn er det ikke når det er to eller flere...da må noen vente, og gjerne blir noen lei seg - men det er ikke noe galt med deg som blir sliten fordet!! og du ER den BESTE mammaen i hele verden for A og M - de forguder deg! All den kjærligheten du har for dem!! Alt du gjør for at de skal få det de trenger og mer til!! Jeg synes du skal gi deg selv en skikkelig bamseklem, stille deg foran speilet og si: fy pokker jeg er god!! For du er det!!!!!! Punktum!!!! 2
Smurfa Skrevet 19. mars 2013 #6513 Skrevet 19. mars 2013 Amen til alt det Diddles skriver!! *snikleser er innom og oppdaterer seg*
kisskissbangbang Skrevet 19. mars 2013 #6514 Skrevet 19. mars 2013 Signerer alle de andre damene her - synes du er drittøff, jeg, og jeg hadde ringt etter backup for lengst!
Susa Skrevet 20. mars 2013 #6515 Skrevet 20. mars 2013 Jeg er sliten med en baby jeg, mannen har hatt lungebetennelse, så jeg har stort sett vært alene om å ta meg a babyen i det siste! Så jeg beundrer deg for at du takler to små! Og det å felle tårer i mørket, det har jeg også gjort flere ganger... Her vil ikke babyen sove om dagen, bare gråting. Sukk. Hadde styr på nettene ei stund, men i natt har jeg amma 6 ganger!!!
Kokos Skrevet 20. mars 2013 #6516 Skrevet 20. mars 2013 HØR PÅ DIDDLES OG DE ANDRE! Fikk nesten hakeslepp når jeg leste at du føler/tror at ikke klarer å gi jentene det de trenger! Det må du ikke tro, jentene dine er superheldige som har deg som mamma. At du ikke klarer å skjemme bort begge to til enhver tid, sånn som man har anledning til når man bare har én og kanskje er to foreldre hjemme, dét er noe annet, men det er vel heller ikke noe å strebe etter. Nei, som Diddles skriver: Cut yourself some slack! Skulle SÅ gjerne avlastet deg et par netter, dét hadde du virkelig fortjent, men siden det er litt vanskelig å få til så får du bare en stor Håper dagen i dag har vært bedre!
^^Belle^^ Skrevet 20. mars 2013 Forfatter #6517 Skrevet 20. mars 2013 Dere altså. Dere er bare best. Mange og store klemmer til dere alle. Kjære søte deg, du synes ikke du er en smuuule urettferdig mot deg selv nå da?! Slitenheten som snakker? Det er fullt forståelig at du er sliten og lei deg, hvem hadde ikke blitt det?! Herregud, jeg hadde sikkert bare rømt stedet Jeg synes at du, istedetfor å rakke ned på deg selv og se på det du føler du ikke "får til" og takler, kjenne litt på alt du faktisk gjør!! Du er nybakt 2 barns mamma til to nyyydelige og tette jenter, dere har hatt dåp og nettopp solgt hjemmet deres og hatt flyttesjau, du er alene nå med to små jenter for første gang og gjør det alleraller beste du kan!! Hellepelle jenta mi, vis meg den som hadde følt det annerledes! cut yourself some slack!!! Ikke ha så innmari høye krav til deg selv, du gjør jo alt du kan og litt til - ikke rart du blir sliten Det er ikke mulig å sammenligne sånn sett, fordi Storesøster var så stor når vi fikk Liten..men det var en tøff tørn, det å lære seg at å fordele oppmerksomheten er greit..at begge umulig kan få alt du skulle ønske hele tida! Sånn er det ikke når det er to eller flere...da må noen vente, og gjerne blir noen lei seg - men det er ikke noe galt med deg som blir sliten fordet!! og du ER den BESTE mammaen i hele verden for A og M - de forguder deg! All den kjærligheten du har for dem!! Alt du gjør for at de skal få det de trenger og mer til!! Jeg synes du skal gi deg selv en skikkelig bamseklem, stille deg foran speilet og si: fy pokker jeg er god!! For du er det!!!!!! Punktum!!!! Da jeg leste dette i går kveld begynte jeg å stortute. Og jeg er ingen tuter i utgangspunktet altså. Men du har rett, det var nok slitenheten som stod for snakkingen akkurat der og da. Jeg vet jo, sånn objektivt sett, at det er helt naturlig å være sliten i denne situasjonen, men jeg blir bare så frustrert når ting ikke går min vei. Tanker som flyr hit og dit, planlegging, løpe att og fram mellom dem og ikke minst sjalusien. Det er den som er verst. Fytti så sliten jeg blir av å hele tiden måtte ta hensyn til det. Jeg må si at det var ekstremt godt å få mannen hjem igjen og slippe å bekymre meg for om A blir sjalu når jeg sniker inn litt M-kos (for det er det jeg må gjøre når vi er alene alle tre), eller at M ''tar skade av'' av at hun ligger i vogna hele tiden fordi jeg fokuserer på A. Puh. Hvor lang tid tok det før storesøster kom over sjalusien? Akkurat nå, i denne bølgedalen, virker det som om den skal vare for alltid. PS! Du er bare verdens beste. Amen til alt det Diddles skriver!! *snikleser er innom og oppdaterer seg* Velkommen skal du være! Så godt at sytingen min klarte å lirke frem en snikleser da. Jeg er sliten med en baby jeg, mannen har hatt lungebetennelse, så jeg har stort sett vært alene om å ta meg a babyen i det siste! Så jeg beundrer deg for at du takler to små! Og det å felle tårer i mørket, det har jeg også gjort flere ganger... Her vil ikke babyen sove om dagen, bare gråting. Sukk. Hadde styr på nettene ei stund, men i natt har jeg amma 6 ganger!!! Huff, det høres slitsomt ut. Og så lungebetennelse da! Det er jo ikke til å spøke med. God bedring til mannen din. Søvnproblemer har vi doktorgrad i dessverre. Forhåpentligvis er det bare et utviklingssprang dere går gjennom. De er brutale! HØR PÅ DIDDLES OG DE ANDRE! Fikk nesten hakeslepp når jeg leste at du føler/tror at ikke klarer å gi jentene det de trenger! Det må du ikke tro, jentene dine er superheldige som har deg som mamma. At du ikke klarer å skjemme bort begge to til enhver tid, sånn som man har anledning til når man bare har én og kanskje er to foreldre hjemme, dét er noe annet, men det er vel heller ikke noe å strebe etter. Nei, som Diddles skriver: Cut yourself some slack! Skulle SÅ gjerne avlastet deg et par netter, dét hadde du virkelig fortjent, men siden det er litt vanskelig å få til så får du bare en stor Håper dagen i dag har vært bedre! Det du uthevde der var nok full klaff på spikerhodet altså. Jeg er jo vant til å gi A min fulle oppmerksomhet, så det har nok vært en litt større omveltning enn jeg har villet innrømme å plutselig skulle dele den med en helt ukjent person, både for meg og henne. Misforstå meg rett, jeg er forferdelig glad i M, men det er litt lettere å få ''kontakten'' med A som snakker og kommuniserer, og som jeg, ikke minst, har lært å kjenne i over halvannet år nå. Tror det er helt normalt å føle det sånn - håper ihvertfall det. M har jo frem til nå bare vært en soveklump så det er vel gjerne ikke så rart at det tar tid å bli kjent med henne. Stor til deg. ---------------------------------- Mannen kom hjem i går kveld og jeg fikk sove lenge i dag. Bare det å ha ham hjemme senker skuldrene mine et par tusen hakk. Han leverte A i barnehagen i dag og jeg fikk sove helt til halv 10. A våknet for morgenen klokken 4:15 i dag da...galskap! Hun lå inne i sengen vår og bare skravlet og herjet, men jeg tror ikke hun sov noe særlig etter det. Så nå tester vi ut å legge henne senere på kvelden, for å se om det har noen effekt. Det har jo ikke det tidligere, men vi vil prøve det vi kan før vi evt. kutter ut dagluren hennes. På ett eller annet vis er vi bare nødt til å få orden på denne søvnen hennes. Det er for ille at M sover lengre strekk på nettene enn hun gjør altså. Og ikke minst at jeg synes det er SÅÅÅ luksus å bare våkne et par ganger på nettene, eller bare være våken en halvtime. Travel dag i dag da. Først barseltreff, så visning på det huset jeg og søster var og så på, så hjem en times tid før ny visning. Herregud så kresne vi er blitt etter at vi solgte leiligheten altså! Hadde vi sett disse husene mens vi hadde leiligheten (og da ikke hadde muligheten til å kjøpe) hadde vi syntes de hadde vært helt perfekte og bare såååå bra. Men vi klarte ihvertfall å bestemme oss for at det ene ikke var aktuelt. Det andre venter vi med til etter påske, eller til det evt. kommer et bud fra noen andre. Da ser vi an prisen og tar det derfra. Nå er mannen dratt på kino og jeg skal legge meg godt til rette i sengen med en god bok. I morgen er det nemlig min tur til å stå opp med A, og hvem vet når det blir. Påskefrokost i barnehagen da, så mannen må pent stå opp etterhvert han også.
Diddles Skrevet 20. mars 2013 #6518 Skrevet 20. mars 2013 Så godt at du fikk mannen hjem Jeg var redd han måtte bli ute en uke til, sånn som du snakka om før helga.....for hver gang han reiser ut har ting falt enda litt mer på plass - jentene vokser seg inn i situasjonen de også, på hvert sitt vis ...og det samme gjør du! Hormonene dine raser rundt i kroppen også! (å amme gjorde ihvertfall meg veldig sårbar) Godt godt godt at du har fått sove litt og at skuldrene er tusen hakk lenger nede, sånn du har hatt det nå er ikke noe godt Her fadet vel sjalusien mer og mer ut når Liten ikke var fullstendig klistremerke lenger, men fikk eget rom, la seg til "skjepelig" tid og vi kuttet ned på dag-ammingen! For Storesøster hadde det mye å si at hun fikk være størst litt, og ha meg for seg selv - om det så bare var for 30 minutt lizzm Men det hang lenge i her....det var sterk kost for Storesøster at Liten fikk være SÅ nær! Masse følelser ifht at hun har fått flaske selv osv kom også frem, noe jeg ikke kunne gjøre så mye mer med enn å fortelle henne at det å amme krever vanvittig mye av kroppen vår, og at det er vanskelig å få til for mange..forsvarte mammaen hennes litt, fordi jeg vet at hun syntes det var vondt at hun ikke fikk det til! I fht A så må du nok regne med at det går i perioder, og at det topper seg når mannen er vekkreist..sånne ting som sykdom, tenner osv vil også ha sitt å si!! Men - hun har en så trygg og god tilknytning (fordi dere er så gode foreldre!!!) så dette takler hun fint, selv om sjalusi er vondt både for den som kjenner på det og de som er rundt! I hennes verden er du kun til for henne, hun er viktigst og for liten til å skjønne at hun må dele Det stormer nok som verst disse første mnd, så venner hun seg litt mer til hele situasjonen! Hadde jeg vært deg så hadde jeg nyttet meg enda litt mer av nettverket du har rundt deg - få mammaen din eller svigermor til å sove hos dere 1-2 netter i uka og tilbring store deler av helga også sammen med andre, så du får litt avlastning uten å måtte kjenne på at noen ikke får det de "har krav på".. Du er god som gull og fortjener alle gode ord som kan sies Kos deg med boka!!
^^Belle^^ Skrevet 22. mars 2013 Forfatter #6519 Skrevet 22. mars 2013 Ja, jeg er sjeleglad for at han kom hjem da han gjorde. Nå er det 4 uker til neste gang, og da har vi kommet enda litt mer til rette som du sier. Huff, det er sårt for disse store også altså. Men jeg håper ikke det tar så lang tid med A. Ja, jeg har fantastisk god hjelp rundt meg og jeg vet at de hopper om jeg spør, men så er det en som trenger å bli flinkere til å spør da... En gigastor til deg kjære.
^^Belle^^ Skrevet 22. mars 2013 Forfatter #6520 Skrevet 22. mars 2013 M fikk barnehageplassen! Det var den eneste bhg jeg søkte i, så godt var nå det. Jenta til en venninne (hun er et halvt år eldre enn M) har også fått plass der og det er jo koselig. Denne natten har vært den beste siden jeg ble gravid omtrent. A sov hele natten og ville ikke opp før 6, og M sov fra 21:30 til over 7 i strekk!!! Når det da i tillegg er mannens tur til å stå opp og levere i bhg er jeg i lykkerus akkurat nå. Ingen planer for dagen, og det er deilig!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå