Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, denne natten har vært skikkelig ille. Eller, morgenen har vært ille. M ser ut til å begynne å komme inn i en fin rutine med mating hver 4.time, noe som er himmelsk for meg akkurat nå. Er jo omtrent 9 måneder siden jeg sov så lenge av gangen. :fnise: Men ja...mannen og jeg i koma førte til at A ikke ble sjekket før rundt halv 5 og da brant hun opp. 40,3 i feber! :dåne: Mannen hadde gjort klar madrass der inne, så han fikset paracet og sånn, men hun var så dårlig og bare gråt, sa au og ja... I tillegg til halsbetennelsen er hun nemlig forstoppet stakkar, men siden hun er syk får vi ikke i henne noe som kan hjelpe systemet i gang. En overdose svisker og druer pleier å gjøre susen, men det vil hun ikke ha. Det er såvidt vi får i henne noe vann. Og smarties. :roll: Det er til nå det eneste vi har fått i henne siden lunsj i går. Nå sover både mannen og A, forhåpentligvis i noen timer, så håper vi at hun vil spise noe når de våkner igjen. :)

Ellers har vi det helt supert her hjemme. Jeg må innrømme at de første dagene har blitt litt mer slitsomme enn jeg hadde forestilt meg, siden A er hjemme og ikke i barnehagen, men det er vel kanskje like greit å begynne ''treningen'' med to barn med én gang. :ler: M sov to hele dupper alene i vognen i går, så her går det på frem. :nigo: Hun vil fremdeles ligge klistret inntil meg på natten da, men det går seg forhåpentligvis til det også. :jepp:

Brystsprengen er heldigvis på retur, jeg holdt på å dø der en stund. *au* I dag morges hadde jeg slapp pupp for første gang siden melken kom, og jammen var det ikke godt. :fnise: M spiser som en helt, selv om vi må ta matingen i en to-gang. Hun har nemlig en tendens til å sovne ved puppen og våkne type et kvarter etterpå fordi hun ikke er mett. Så her skifter vi bleie innimellom, eller jeg bare legger henne ned i sengen sin, så er hun lys våken på et par minutter og klar for neste runde. :ler:

Nei, nå knirker det fra sengen. :hjerte:

Skrevet

Oi, så må jeg jo selvsagt nevne...-8 kg på 5 dager. :vekt::nigo:

Skrevet
:hjerte: God bedring med A, stakkar lille!!
Skrevet

God bedring til A :kose: Håper hun kommer seg og får i seg noe mat!

Godt og høre at M også er inne i en viss rutine etterhvert, koselig å høre om dagene deres :klem:

Skrevet

Huff, stakkars lille A! :kose: God bedring! :klemmer:

Koselig at ting går så fint med lille M :hjerte:

Skrevet

Vi har hatt vår første feberfri og sove-hele-natta-natt på veldig lenge. :strix: M sov i 5 timer i strekk, så denne natten har vært fiiin!

Skal få satt meg ned og skrive fødselshistorien min snart også, og litt mer detaljert om hvordan vi har det. Den første uken ble bare ikke helt som planlagt siden A ble så syk. Men nå er hun på bedringens vei (et helt knekkebrød + en svær kopp melk fikk vi i henne nå nettopp!) og vi satser på barnehage på mandag.

Var forresten på en god trilletur i dag. M sov som en stein hele veien, og jeg fikk nytt solskinnet med en iskaffe og sjokolade på veien. :sol:

• Liker 1
Skrevet

Så deilig!

Men du, hvordan er det å plutselig ikke ha baby i magen lenger..? :popcorn: Sånn fysisk lissom..!

Skrevet

Så deilig!

Men du, hvordan er det å plutselig ikke ha baby i magen lenger..? :popcorn: Sånn fysisk lissom..!

De første dagene er det dødsrart! Det føles veldig tomt inni der og alle tarmlydene høres kjempegodt pga ekkoet i den enda ikke helt tilbaketrukne livmoren. :fnise: Jeg ble dessuten veldig fort sliten i ryggen fordi tyngdepunktet plutselig ble helt forandret.

Men sett bortifra det er det helt vidunderlig. Alle plagene forsvinner som på magisk vis. :nigo:

Skrevet

De første dagene er det dødsrart! Det føles veldig tomt inni der og alle tarmlydene høres kjempegodt pga ekkoet i den enda ikke helt tilbaketrukne livmoren. :fnise: Jeg ble dessuten veldig fort sliten i ryggen fordi tyngdepunktet plutselig ble helt forandret.

Men sett bortifra det er det helt vidunderlig. Alle plagene forsvinner som på magisk vis. :nigo:

Gaah, jeg gleder meg :danse: Tror jammen jeg skal gjøre opptak av magelydene :fnise: Kanskje ikke helt tiden for å spise kålstuing og erter rett etter fødsel ;)

Skrevet

:fnise: Det må du.

Samtale mellom meg og mannen på sykehuset:

Han: fiser du?!?

Meg: neeei! Det er bare tarmene mine :sjenert:

Han: :overrasket:

----

Har tydeligvis nettopp presset ut en kroppsjunkie. :roll: Det er utrolig deilig mesteparten av tiden altså, men av og til hadde det vært deilig å kunne hekle mer enn to masker før kroppen min trengs igjen. :fnise:

Skrevet

Ååh, kroppsjunkie! :hjerte: Kan du ikke grave henne dypt ned inntil deg i noe tett bæretøy og så hekle oppå henne da? :fnise:

Skrevet

Så bra at storesøster er blitt frisk igjen. Hurra for søvn :hoppendeglad:

Det jeg syns var rarest etter fødsel var disse fantom sparkene :P Lå på rygg i senga og var sååå sikker på at det var noe som sparka inni der :P

Gleder meg til fødselshistorie :klemmer:

Skrevet

Jo, jeg har jo en caboo. Den er fantastisk den! :hjerte: Får prøve i morgen, nå er det faktisk kveld her i huset. :fnise:

Fantomspark, ja. Weird! Det hadde jeg helt fra A ble født til jeg kjente M sine spark. :ler: Men jeg har enda ikke kjent noe til dem denne gangen. :vetikke:

Skrevet

Takker for svar!

Er nok rart med fantomsmerter, ja :Nikke: kommer til å savne sparkene, ja.. Men nå er det på tide at han kommer ut! ;)

Skrevet

Fantomspark tror jeg er fordi en ikke føler seg "ferdig" om du skjønner? Jeg har det i perioder :sjenert:

Kroppsjunkie :hjerte: Jeg hadde også en sånn *savn* ...eller, hun er det enda da, bare i litt kortere omganger :fnise: og dessuten er jeg gift med en :hoho: Jeg får visst dosen min ;)

Skrevet

Mulig jeg føler meg ferdig da? Jeg tenkte ihvertfall "stakkars jævler" hver gang jeg så en gravid på føden. :hoho: Det gjorde jeg ikke etter A. :fnise:

Det er uvant å ha en som trenger så mye nærhet altså. Særlig på nettene. Jeg må innrømme at jeg liker å ha sengen min for meg selv. Når A begynner i barnehagen igjen skal vi begynne på Prosjekt sove i egen seng. :jepp:

Når A går bort til godteskuffen (med alt fra svisker til epler til boller) av seg selv vet jeg at hun er på bedringens vei. :hoppe: I dag har hun spist et halvt knekkebrød og en halv bolle - omtrent mer enn hva hun har spist på en hel dag denne uken.

Skrevet

Så bra at A er bedre! :) Synes det høres koselig ut med en liten kroppsjunkie jeg! :hjerte: Selv om det sikkert går an å bli lei av det og ;) Du får tenke på at snart stabber hun rundt og har ikke tid til å kose, så du får nyte det nå :)

Skrevet

Mulig jeg føler meg ferdig da? Jeg tenkte ihvertfall "stakkars jævler" hver gang jeg så en gravid på føden. :hoho: Det gjorde jeg ikke etter A. :fnise:

Det er uvant å ha en som trenger så mye nærhet altså. Særlig på nettene. Jeg må innrømme at jeg liker å ha sengen min for meg selv. Når A begynner i barnehagen igjen skal vi begynne på Prosjekt sove i egen seng. :jepp:

Når A går bort til godteskuffen (med alt fra svisker til epler til boller) av seg selv vet jeg at hun er på bedringens vei. :hoppe: I dag har hun spist et halvt knekkebrød og en halv bolle - omtrent mer enn hva hun har spist på en hel dag denne uken.

:fnise: Da tror jeg du er ferdig ja - ihvertfall for nå ;) Ikke umulig behovet for en til nærmer seg når både A og M er endel større...

Så godt å høre at A er så mye bedre!! Var det lungebetennelse? Synes jeg leste halsbetennelse også inni her, har hun hatt begge deler kanskje :kose: Her er også Liten tilbake i sitt gode gamle humør, det er en sann nytelse :daane:

Fine lørdagen til dere :klemmer: Jeg klarer snart ikke vente mer, nå MÅ jeg få se dere!! Neste friperioden min kanskje?

Skrevet

Det var lungebetennelse ja. :haar: Skikkelig skummelt med en liten baby i hus synes jeg, men det er liksom ikke så mye vi kan gjøre annet enn å sprite for fulle mugger. :fnise: Enn så lenge ser det heldigvis greit ut, men hun er blitt forkjøla. Det har hun nok fått fra meg. :( Snørrete, tett og nyser hele tiden. Men det ser ikke ut til å plage henne heldigvis.

Åh, dere må bare komme akkurat når dere vil. :jepp: Men det er kanskje greit å vente til over helgen ja, selv om A er feberfri blir hun fort sliten og grinetr. Gleeeder meg! :bolledeig:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...