Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har jeg tenkt litt...om jeg går max over tiden kommer jo denne bolla til å være godt over 4 kg! :overrasket: Hvor mye vokser de nå den siste tiden egentlig? :klo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke 200 gram i uka? Og guttebabyene legger på seg mer enn jentene.. :rolleyes:

Skrevet

Så godt at Bolla har det fint inni hula si :hjerte: Super-rugeren Belle :ler:

Håper du slipper å gå to uker til :sjenert: De legger godt på seg de siste ukene :haar: Nå var jo A også stor når hun ble født (iallefall ifht den flisa jeg fikk :fnise:) så dette er jo noe du kan ;)

Skrevet (endret)

Kroppen min ser visst ut til å tro at et svangerskap varer minst en uke lenger enn alle andre. :fnise:

Ja, det er disse siste ukene som er " verst" mtp vektøkning ja. :haar: Men legen var ihvertfall veldig fornøyd med at jeg hadde fått en såpass stor baby som førstegangs. :fnise: "Sånt liker vi", sa hun. :ler: Jeg er egentlig ikke så veldig bekymret for selve vekten, så lenge hodet ikke er så sabla svært.

Endret av ^^Belle^^
Skrevet (endret)

Så bra at kontrollen gikk fint! :) Og kjempebra at mannen blir hjemme! :hoppe:

Får håpe du slipper å gå så mye over :klemmer:

Spennende dager her også, vi drar til St. Olavs for forsøk nr. 3 på tirsdag! :bond:

Endret av Lilywhite
Gjest pysepusen
Skrevet

Er det ikke sånn at når du har nådd termin så går de ikke så mye opp i vekt lenger?

Skrevet

Termindag! :hoppe:

Bolla blir helt sikkert perfekt og overkommelig stor :Nikke: Jeg var nesten tre uker på overtid og 4,3 kg da jeg ble født, men mamma elsker meg allikevel og det virker ikke som hun fikk noen varige mén :fnise:

At det er kjedelig å gå og vente kan jeg godt skjønne. Krysser fingrene for at hun bestemmer seg for å ankomme i løpet av få dager! Tenk så stas :rodmer:

Ha en fin helg!

Kanskje-kanskje du har TO skjønne jenter neste helg? :nigo:

Skrevet

Over termin er det vel heller sånn at vekten stagnerer eller går ned, fordi morkaken ikke lenger fungerer optimalt.

Jordmor tippet at sønnen min ville veie ca. 3 kg ved termin, og han veide 2988, åtte dager over. Det kaller jeg godt tippet. :fnise:

Skrevet

Så godt at mannen blir hjemme! God helg! :klemmer:

Skrevet

God helg!! Spennende (og ufattelig laaaaaaange) timer/dager/uker framover nå! :nigo:

Skrevet

Jeg har vært snikleser her en liten stund

Synes du har hatt et utrolig raskt svangerskap, og ønsker deg lykke til med fødselen

Jeg tror hun kommer på lørdag

Jeg har helt glemt å kommentere dette jeg. Ynnsjyll. :blomst: Kjempekoselig med snikleser som melder seg altså, velkommen skal du være. :nigo:

---------------

Men aha, så hun trenger ikke å bli så veldig mye større, nei, det er jo greit å vite. Det er vel gjerne de siste ukene før termindatoen som er verst mtp. vektøkning? Uansett, jeg regner med at A har banet mer enn god nok vei med det monsterhodet sitt. :fnise:

Laaaat dag i dag. Det eneste vi har gjort er å dra en tur på butikken mens mannen hvilte seg. Ellers har vi bare vært hjemme og slaffet alle mann. Søster og typen var innom på en liten snarvisitt, ellers har vi bare lekt, sovet litt og bakt sjokoladekuler med kokos. :sikle:

I morgen skal vi finne på noe med Diddles og Liten, gleder meg! :bolledeig: Har så innmari lyst å komme meg ut, men jeg vet ikke om jeg klarer. Lekeplass er liksom ikke helt det store med all den løftingen det innebærer, og gåtur kan jeg bare glemme. Vi får se. Mulig jeg er i storform i morgen og klarer noe? :nigo:

Nei, nå skal jeg hoppe i dusjen før resten av kvelden skal tilbringes i sengen, med hekletøy i fanget og Southland på pc. Deilig, deilig lørdag.

Skrevet

Oi, jeg har jo helt glemt å nevne... :vekt: <--- på en positiv måte. :nigo: Jeg gikk opp bare en kg i julen, skulle tro det var mer så mye som jeg spiste. Det var også da vannet kom for fullt. Men neida, en eneste liten kg. Veide meg her om dagen og trodde at tallet kom til å være skyhøyt, jeg gjør seriøst ingenting annet enn å spise - og da snakker vi ikke sunne ting for å si det sånn. :sjenert: Men neida, null kg! :daane: Måtte holde mannens blytunge dusjsåpe i hendene for å teste om vekten var ødelagt. :fnise: Så jeg er altså fremdeles på +13 kg, noe jeg er dødsfornøyd med. :nigo: Hadde et lite, hemmelig håp om +12 kg som jeg egentlig ikke trodde jeg kom til å komme i nærheten av engang, så hurra! :hoppe: Jeg er nå altså nesten 15 kg lettere enn jeg var på samme tiden med A. Diddles: når du ser meg i morgen kan du da altså tenke deg hvor fæl jeg så ut på slutten der. :hoho:

Skrevet

Godt å se at formen er grei i alle fall :) Spennende dager nå fremover!

Skrevet

Så godt at vekten har holdt seg fin, og ikke minst det at man ikke trenger å bli større med nr to :Nikke:

Hvis, om, atte jeg blir gravid igjen håper jeg virkelig at jeg holder meg på +15 og ikke 20+++

Skrevet

Jeg gikk opp 13-14 kg med nr. 1 (var nok en smule undervektig), og ca. 8 kg andre gang, på ikke helt sunt kosthold...:sjenert:

Skrevet

Oi kanskje det er håp for meg også neste gang, da! :fnise: Jeg gikk opp 24 kg. En del av det var nok vann som hos deg, men en god del fett også :fnsie: Neste gang skal jeg dessuten være flinkere å trene (forutsatt at formen er like bra som sist, da), så skal i alle fall prøve å holde meg under 15 kg! :jepp:

13 kg er jo kjempebra! Da blir det kanskje ikke så vanskelig å gå ned igjen etterpå heller. :)

Skrevet

Jeg har gått opp 24 kg ;) Endel vann nå på slutten.. Håper alt forsvinner i rekordfart når tassen kommer :nigo:

Skrevet

Ja, det går faktisk an. :ler: Jeg la jo på meg 30 kg med A, mye vann, men også en god del fett. Var veldig redd for at det samme skulle skje denne gangen - det bare ''rant'' på meg med A - men heldigvis har det vært litt mer kontrollerbart denne gangen. Det har nok også noe med at jeg faktisk har en halvannetåring å ta meg av da, selv om jeg er i for dårlig form til å trene. Det er ingenting som heter dørstokkmil eller bekkenløsning eller utmattethet når det er en unge som trenger å aktiviseres. :fnise:

Men uansett hvor mye man går opp er det heldigvis ikke så ekstremt vanskelig å få det av igjen. Over 20 kg høres så mye ut liksom, men minst 12 av de kiloene er jo faktisk babyting. Jeg håååper at disse 13 går fort av og at jeg kan komme meg tilbake til den kroppen jeg hadde da jeg ble gravid med A. Det tar sin tid da, siden jeg hadde mye muskelmasse, men nå vet jeg at jeg ikke skal bli gravid med det første og har enda mer motivasjon til å klare det. :nigo:

Vi har hatt en veldig fin dag i dag, etter en ikke fullt så fin natt. Minst et par timers våkentid, men vi klarte å ikke ta henne inn til oss. :5: Hurra for meg og mannen. :ler:

Vi fikk besøk av Diddles og Liten i formiddag, noe som alltid er superkoselig. Leking og skravling på høyt plan. Disse søte små ble fort trøtte da, litt kræsj i sovetider, og det ble jeg også. Lite søvn i natt + morgen klokken 6:30 er ikke akkurat kompatibelt med en trøtt og sliten gravidkropp. Men nå har jeg fått meg en time på øyet og føler meg litt bedre ihvertfall. Mannen tok A med seg i svømmehallen nå nettopp, så jeg får et par deilige alenetimer her hjemme nå. :hjerte:

Skrevet

:hoppe: for at du bare har gått opp 13 kg :) De renner nok fort av etterpå skal du se :Nikke:

Høres ut som en fin helg også! :klemmer:

Skrevet

Tippeliste til fødsel

6. januar:

Marikke

10. januar:

Diddles

11. januar:

LightBulb

12. januar:

Kokos

pysepusen

13. januar:

Lilywhite

honning

14.januar:

Pasjonsblomst

15.januar:

Daenerys

pusilus

16. januar:

*Lollipop*

MonThe

17. januar:

MellonCollie

CathrineMic

Småkjekset

18. januar (TERMIN):

Mazilla

19. januar:

Teriyaki

cypress

21. januar:

Nuttapia

:hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...