Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Håper nettene blir bedre snart! :kose: Men A er nå bra søt også da! :rodmer: Julepynt ja... Her var det meste fremme forrige søndag :) Håper dere får somlet dere til det i løpet av helgen ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:bond: :bond: :bond: Sånn føler jeg meg for tiden. Vi hadde to gode netter i helgen, men i natt var det på'an igjen med morgen klokken 4. :natti: Prøver så godt jeg kan å se hva vi kan gjøre annerledes, men jeg ser det bare ikke. Dette MÅ bare fikse seg før Bolla kommer, ellers kommer jeg til å dø av trøtthet. :daane: Nå prøver vi ihvertfall kortere lur på dagen, samt å legge henne senere, så får vi se om det funker eller om det bare er en (veldig langvarig) periode hun er inne i.

Sånn ellers har vi hatt en superduperfin helg! Julemarked på lørdag og ''Jul på landet'' på søndag. Jul på landet var helt topp for A. Hun fikk se og klappe både hest, sau, esel og hund, skikkelig dyreelsker. :ler: Og søndagens nye ord: sjess, som nå altså betyr både skive, kjeks og hest. :hoho:

I går var det julefest i barnehagen og vår fryktløse lille pøbeljente sneik seg til to forsyninger av mandarin og sjokolade av julenissen. :fnise: Gårsdagens nye ord: sisse. Nisse, altså. :hjerte:

Skrevet

:klem: Klarer du å få igjen litt søvn når A er i barnehagen? Selv om det blir langt ifra det samme å sove noen dupper til og fra på dagtid som å få søvn på natten...

Søte A som stadig lærer nye ord :hjerte:

Skrevet

Søte A høres ut som en svært skjønn pøbeljente... Lurer sånn på hvordan det blir når fløtepusen nærmer seg 1,5 år.. Føler du det er litt baby enda, eller er det stor jente på gang? Blir sikkert forandring der når Bolla kommer også ;)

Skrevet

Si ifra om dere finner en mirakelkur mot tidlige morgener... :Gjesp: Kan det være noe med alderen tro?

Her heter det forresten tisse. I går satt S på fanget mitt i lange tider og sang låååve låååve tisse, bedre kjent som på låven sitter nissen.. :ler:

Skrevet

:klem: Klarer du å få igjen litt søvn når A er i barnehagen? Selv om det blir langt ifra det samme å sove noen dupper til og fra på dagtid som å få søvn på natten...

Søte A som stadig lærer nye ord :hjerte:

Ja, jeg får noen timer etter at jeg har levert henne. Ellers hadde jeg dødd. :daane: Men som du sier, det blir så oppstykket at jeg nesten blir slitnere av det enn noe annet.

Søte A høres ut som en svært skjønn pøbeljente... Lurer sånn på hvordan det blir når fløtepusen nærmer seg 1,5 år.. Føler du det er litt baby enda, eller er det stor jente på gang? Blir sikkert forandring der når Bolla kommer også ;)

Åh, hun er en skikkelig ramp. Det bare lyser fanteskap ut av øynene på henne når hun gjør noe hun vet hun ikke får lov til. :fnise:

Jeg føler ikke at hun er baby lenger, nei. Eller, hun kommer jo alltid til å være min baby, men når de begynner å gå, snakke og har en personlighet som er svær som en låve synes jeg det er vanskelig å tenke på henne som en baby. Men klart, hun kommer nok til å bli enda mindre baby når det kommer en faktisk baby i hus. :ler:

Si ifra om dere finner en mirakelkur mot tidlige morgener... :Gjesp: Kan det være noe med alderen tro?

Her heter det forresten tisse. I går satt S på fanget mitt i lange tider og sang låååve låååve tisse, bedre kjent som på låven sitter nissen.. :ler:

:vetikke: Hadde jeg hatt svaret skulle du fått det. Men jeg synes det blir ille at jeg tenker ''yess, hun har sovet HEEEELT til klokken 6''. :fnise: I dag sov hun forøvrig helt til kvart over 7. Luksus!

Åh, så herlig! :rodmer:

Skrevet

Her hadde vi heldigvis en mye bedre natt i natt. :nigo: Hun var vel våken en times tid, men det er en klar forbedring. Det er greit så lenge hun faktisk prøver å sove den timen der. Ligger og marker seg rundt i sengen min som en...mark. :fnise:

I dag er jeg bare nødt til å få gjort noe. Men først skal jeg slappe av og sove litt. Så må jeg rydde her hjemme (leker OVER ALT! :bond: ), pynte til jul og pakke inn noen julegaver. :)

Skrevet

Søte A som lærer så mange nye ord! :hjerter_rundt: Her i huset kom M hjem fra barnehagen i går og fortalte med stor iver at hun hadde spist buser. Mannen kunne fort oppklare saken med at hun hadde spist pølser. :fnise:

Så bra at hun sov litt lenger i dag! Jeg misunner deg ikke de tidlige morgenene, altså! Bra at du får deg litt søvn på dagen!

Skrevet

Søte A som lærer så mange nye ord! :hjerter_rundt: Her i huset kom M hjem fra barnehagen i går og fortalte med stor iver at hun hadde spist buser. Mannen kunne fort oppklare saken med at hun hadde spist pølser. :fnise:

Så bra at hun sov litt lenger i dag! Jeg misunner deg ikke de tidlige morgenene, altså! Bra at du får deg litt søvn på dagen!

:hoho: Buser er forresten like populært som pølser her i gården for tiden. :lol:

Skrevet

I dag har jeg vært supermamma! :hoppendeglad: Det er så deilig å føle at jeg har litt energi til overs. :nigo: Til tross for veldig vondt bekken har jeg fått ryddet, pyntet til jul, pakket inn nesten alle julegavene, laget god og sunn middag (som A nesten ikke spiste noe av :dry: ) og lekt og kost masse med A. Hun har vært skikkelig kosejente i dag, og har tilbragt mye tid på fanget og i ''hytten'' vår, altså under teppet i sofaen. Hysterisk morsomt. :ler:

Dagen i morgen blir mildt sagt travel. Først er det Luciafeiring i barnehagen klokken 8, så er det hjem og sove og pakke litt, så skal vi på besøk til Diddles og Liten for å bake kakemenn og til slutt skal vi hjem til mamma for å sove der. Jeg og mamma skal ha bakedag etter at A har lagt seg. :hjerte: Mamma har fri på fredag, så da tar jeg og A en herlig fridag. :nigo:

Skrevet

Så deilig med sånne effektive gode dager! Kos dere med alt dere skal idag :klem:

Skrevet

Tipper dere koser dere hos mamsen, Belle!!

Nå er det ikke lenge igjen, hvordan står det til med magen og lille Bolla? Har hun plasert hodet og alt er greit? :)

Skrevet (endret)

Vi hadde en superkoselig dag i går. :) Selv om den var travel og bekkenet holdt på å ta knekken på meg på slutten av dagen var det veldig verdt det. :nigo:

Luciafeiringen var bare helt super. A elsket å gå i tog. Da vi var ferdige med (den ganske lange) runden ville hun gå mer. Tror jeg har ødelagt henne litt ved å bli gravid - hun går over alt. :ler: Neida, jeg tuller. Selvsagt er det bra at hun er flink til å gå og faktisk liker det. :jepp:

Hentet henne tidlig i barnehagen og vi dro til Diddles og Liten for å bake kakemenn. Alltid like koselig. :hjerte: Etter det dro vi til slutt hjem til mamma for å spise middag og for å bake der. Det ble bare to sorter (pleskner og bondekaker) siden jeg ble kommandert til å sitte på en stol og diktere oppskrifter fordi jeg hadde så vondt. :sjenert: Men det er de to sortene som er viktigst for meg, i tillegg til krumkaker selvsagt. :sikle:

I dag har vi ikke gjort på noe som helst egentlig. Vi har tilbragt dagen hjemme hos mamma og bare slappet av, lekt og kost oss. Var en tur innom minikjøpesenteret og fikk unna 3 av de 4 julegavene mannen hadde ansvar for i år. :roll: Bare den ene igjen nå. :lol:

Nå er jeg hjemme, A sover søtt, jeg er nydusjet og skal kooose meg med brus, sjokolade og brente mandler. Perfekt fredag. :nigo:

Nuttapia: Bolla har det helt strålende. :jepp: Hun er ikke festet, men har hodet ned igjen heldigvis. I skrivende stund hikker hun langt nedi bekkenet. :hjerte:

Endret av ^^Belle^^
Skrevet

åhhhh så kos det høres ut med en hikkende og sprell levende baby inni magen, som hikker attpåtil! Og om ikke så lenge får du hilse på ;)))

Kjedelig med det bekkenet ditt, gitt! Du må nok bare bli enda flinkere til å ta det litt med ro, ja!

Skrevet

Jeg savner hikking i magen :rodmer:

Fy søren så fint gravid du er vennen min, jeg kommer ikke over det :daane: Nydelige du :hjerte: Heldige A og Bolla så har en så flott mamma!!!!

Skrevet

Så fint å lese at hun ligger med hodet ned nå :Nikke: Hikketassen min virker litt småforvirra, men trives absolutt best på tvers ;)

ja, nå er det ikke lenge igjen!! Håper hun holder seg inni magen til over nyttår, da?

Flinke A som går så mye! Tipper det blir full rulle i heimen om noen uker, tenk så kos å bli 4 ♥

Skrevet

Koselig med luciafeiring og bakedag :)

Håper du har ei fin-fin helg ;)

Skrevet

åhhhh så kos det høres ut med en hikkende og sprell levende baby inni magen, som hikker attpåtil! Og om ikke så lenge får du hilse på ))

Kjedelig med det bekkenet ditt, gitt! Du må nok bare bli enda flinkere til å ta det litt med ro, ja!

Det er veldig koselig. Særlig siden hun er mye mer aktiv enn A var, så det er sjelden jeg trenger å bekymre meg om hun har det bra inni der. :rodmer:

Jeg savner hikking i magen

Fy søren så fint gravid du er vennen min, jeg kommer ikke over det Nydelige du Heldige A og Bolla så har en så flott mamma!!!!

Hikking. :hjerte: Jeg må innrømme at jeg ikke nøt A sin hikking like mye, for hun holdt på i en eeevighet. :fnise: Bolla sin hikking varer passelig lenge sånn at jeg ikke blir lei. :ler:

Åh, du er så god! :klem: Tusen takk for det. Det føles godt for en mammakropp å høre sånt. :rodmer:

Så fint å lese at hun ligger med hodet ned nå Hikketassen min virker litt småforvirra, men trives absolutt best på tvers

ja, nå er det ikke lenge igjen!! Håper hun holder seg inni magen til over nyttår, da?

Flinke A som går så mye! Tipper det blir full rulle i heimen om noen uker, tenk så kos å bli 4 ♥

Ja, det var en befrielse da hun snudde seg nedover igjen. :jepp:

Ja, hun er bare nødt til å holde seg inne til over nyttår. Vil ikke ha noen prematur baby altså. :riste: Eller, den 28.desember er det 3 uker til termin, så i teorien kan jeg jo få ikke-prematur baby før nyttår også. :daane: Jeg har jo ikke planlagt å pakke fødebagen før over nyttår engang. :ler:

Koselig med luciafeiring og bakedag

Håper du har ei fin-fin helg

Ja, det er skikkelig kos. :rodmer:

Skrevet

Fiiin helg, om enn veldig slitsom. Kjenner at kroppen min ikke klarer tre dager på rad uten barnehagen altså. :sjenert: Synes det er litt fælt å si det også, men sånn er det blitt. :sukk: Jeg har altså begynt å få symfyseløsning. :redd: Har så innmari vondt i symfysen nå at jeg holder på å daue. Da er det ikke lett å skulle ta seg av en vilter halvannetåring som springer rundt over alt. :daane: Men bare litt over én uke til mannen kommer hjem nå, jeg skal klare å holde ut til dess. :nigo: Ringte svigermor i går også, hun har mast veldig om at jeg må bli flinkere til å be om hjelp så da gjorde jeg det. De skal hente A i barnehagen på onsdag sånn at jeg får hele ettermiddagen fri. :)

Men helgen, ja. Kort oppsummert:

- Juletrehogst med en A i bæremeisen som hylte av fryd i stormen :tre:

- Familiekos hjemme hos mamma :hjerte:

- A-kos i fanget, både lese bok og se på sanger på youtube :rodmer:

- Julegaveshopping - jeg var ødelagt i natt, men nå har jeg bare en eneste igjen :gave:

Og dagen i dag skal ikke brukes til noe annet enn å slappe av i sengen. :nigo:

Skrevet

Så flink du er som bare har en julegave igjen :)

Jeg er imponert over alt du får gjort jeg!

Ser at du og jeg har en julekakefavoritt som er lik :) , plesken er bare fantastisk :sikle: Ingen av kollegene mine vet hva det er for noe :roll: , stakkar mennesker de vet ikke hva de går glipp av ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...