^^Belle^^ Skrevet 26. oktober 2012 Forfatter #5681 Skrevet 26. oktober 2012 Takk, dere. Ja, det var virkelig på tide nå! Og jeg har gitt beskjed til mannen om at jeg skal sove leeeenge i morgen, det skal bli deilig. Ang. julegaver så har det sin naturlige grunn at vi er så langt på vei allerede, og det er at...jeg er så langt på vei. Neida, men jeg vil gjerne unngå å tråle butikker i desember når jeg er svær og har vondt over alt. Nå er jeg bare semisvær og har vondt noen steder. Dessuten er mannen borte mesteparten av desember (han kommer hjem 25.desember. Gøy! ) så det er greit å være tidlig ferdig synes jeg. Marikke: det er virkelig helt supert altså! Nå ser jeg jo at A er blitt flinkere med vanlig skje og gaffel også pga. den gode teknikken hun får. ----- Fin og rolig ettermiddag i dag. Sov en times tid før mannen hentet A i barnehagen. Så var det Dolly-pizza til middag og lek og dusj og plutselig var klokka over 6 og A gikk inn på rommet sitt selv for å legge seg. Hun hadde visstnok bare sovet i 40 minutter i barnehagen i dag, så det er jo forståelig at hun var trøtt da. Nå er mannen på fotballkamp, mens jeg skal kose meg i senga med serier på pc, pepsi max i glasset og litt hekletøy. Kjøpte garn i en nydelig mørkelilla farge (som går mot blå i fargen, om dere forstår) og har begynt å hekle selebukse til Bolla, men jeg tror heller jeg vil lage enda en ullbukse til henne siden jeg ikke er helt fornøyd med designet på selebuksen.
CathrineMic Skrevet 26. oktober 2012 #5682 Skrevet 26. oktober 2012 Jeg forstår veldig godt at du vil være tidlig ute ja, mens du er i en tålig grei form Greit å bli tidlig ferdig også da. Slepper masse folk ute i butikker, kø osv osv Kjedeligt at mannen ikke får vær hjemme på julaften da Blir det til at du feirer jul med din familie da, eller? Sambo har hjemreise på julaften, men det blir enten til at han kommer hjem noen dager før, eller at han må være noen dager lenger. Kjedeligt. Kos deg masse ikveld
^^Belle^^ Skrevet 27. oktober 2012 Forfatter #5683 Skrevet 27. oktober 2012 Jeg forstår veldig godt at du vil være tidlig ute ja, mens du er i en tålig grei form Greit å bli tidlig ferdig også da. Slepper masse folk ute i butikker, kø osv osv Kjedeligt at mannen ikke får vær hjemme på julaften da Blir det til at du feirer jul med din familie da, eller? Sambo har hjemreise på julaften, men det blir enten til at han kommer hjem noen dager før, eller at han må være noen dager lenger. Kjedeligt. Kos deg masse ikveld Det blir nok en liten tur på shopping i julestria også. Elsker den tiden der! Men ja, det er greit å bli tidlig ferdig altså. Synes jeg er flink jeg, har aldri vært så langt på vei med julegaver før det i det hele tatt er november. Ja, det er veldig kjedelig. Vi skulle ha vært hos mamma uansett, så den saken er grei. Her kommer han mest sannsynligvis ikke hjem før 26-27, siden det er lite sannsynlig at det er helikopter som går den 25. Og så har han jo utreise fra Brønnøysund i tillegg...snakk om melkerute for å komme seg til- og fra jobb. Det kan endre seg da, siden han ikke har fått fast rotasjon enda, men enn så lenge er jeg mentalt forberedt på at han er borte - da blir jeg ihvertfall ikke skuffet. ------------------------ Aaaaaaaaaahhh, sov helt til halv 10 i dag. Deilig! Da var A klar for luren sin (hun nærmest trillet vognen ut på terrassen selv ) og hun er blitt så flink til å sove! Nå sovner hun på bokstavelig talt 2 minutter. Det er strålende sol i dag og jeg har SÅ lyst til å gå tur, men...akkurat på sånne dager er det dritt å være i så dårlig form. På dårlige dager er det av og til helt greit, da har jeg ihvertfall en unnskyldning. Ingen store planer for dagen egentlig. VI skal levere A oppe hos svigermor senere i dag, sånn at vi får tid til å gjøre litt ting og tang her hjemme, og så får vi middag der oppe i kveld. Jeg har ikke fortalt det her før, for jeg har syntes det har vært så innmari bittert og surt, men de som var interesserte i leiligheten fikk ikke lån, så vi skal ha visning igjen på mandag. Det er derfor vi skal styre og stelle litt i dag. Men ja, ingen lån. Aaargh, det er så kjipt! De første på over 2 år som er genuint interessert og så skjærer det seg selvsagt. Jeg forstår jo banken også da. Han ene var veldig fornøyd med å NAVe (jepp, et verb!) da bankdamen foreslo at han kanskje kunne få seg en jobb for å bedre på situasjonen. Æsj, noen folk altså. Men jeg vil ikke tenke noe mer på det nå, kjenner bare jeg blir sur på verden. Nå skal jeg nyte resten av cappuccinoen min før jeg skal snike meg inn i sengen og lese bok. Det er noe av det jeg savner aller mest ved å være barnløs - å lese på sengen midt på dagen. Prøver å gjøre det så ofte jeg har mulighet.
CathrineMic Skrevet 27. oktober 2012 #5684 Skrevet 27. oktober 2012 Det blir nok en liten tur på shopping i julestria også. Elsker den tiden der! Men ja, det er greit å bli tidlig ferdig altså. Synes jeg er flink jeg, har aldri vært så langt på vei med julegaver før det i det hele tatt er november. Ja, det er veldig kjedelig. Vi skulle ha vært hos mamma uansett, så den saken er grei. Her kommer han mest sannsynligvis ikke hjem før 26-27, siden det er lite sannsynlig at det er helikopter som går den 25. Og så har han jo utreise fra Brønnøysund i tillegg...snakk om melkerute for å komme seg til- og fra jobb. Det kan endre seg da, siden han ikke har fått fast rotasjon enda, men enn så lenge er jeg mentalt forberedt på at han er borte - da blir jeg ihvertfall ikke skuffet. Ja, jeg syntes det er litt greit å gå rundt i butikker i juletider også, spesielt om jeg ikke har fått skikkelig julestemning, da kommer den snikende av all julen som er i byn Helt enig. Jeg er også forbredt på at han ikke kommer hjem til jul, så slepper jeg å bli skuffet når jeg får vite hva som skjer Håpe det beste, tenke det værste Virker jo som om dere også får nyttår ilag. Litt greit at dere hvertfall får ei av dagene da Kjedelig om de er vekke begge deler. Greit at du skal være hos din mor da! Blir sikkert en kjekk jul med A som forstår så mye mer nå Blir vell nisse hos dere da? Det savner jeg sånn, å feire jul der det er små barn, for da kommer nissen Det er litt mer jul da på en måte. Kos deg idag med boka på senga Så krysser jeg jo selvsagt at det går fint imorgen
*Lollipop* Skrevet 27. oktober 2012 #5685 Skrevet 27. oktober 2012 A høres så nydelig ut, og så flink! Skjønner godt du vil slippe julestria når det blir så tett opp mot termin. Har jo ikke vært høygravid selv, men har hørt at det er tungt å stå stille lenge med stor mage, så jeg ser ikke for meg at å stå i alle julekøene er noe særlig
Pasjonsblomst Skrevet 28. oktober 2012 #5686 Skrevet 28. oktober 2012 Verden er litt teit av og til, men så endrer deg seg. Før eller siden må jo trenden snu, og så har dere fått solgt! Håper det ikke går så lange... Skjønner godt banken i grunn, men kjipt for dere altså! Julepresanger ja... flinke du er! har ikke tenkt på det selv engang.. men greit å få unna i november iallfall. Julegaveshopping i desember er bare så stress, med eller uten mage. Eller med vogn også... Kanskje jeg kan bestille litt på nett? Høres deilig ut at A sovner på flekken omtrent...
Diddles Skrevet 28. oktober 2012 #5687 Skrevet 28. oktober 2012 Noen endret bestillingen sin etter alle var gått idag *plystrer* Så nå ble det eplebody og brun bukse med eple på rumpa istedet for sukkersøt rosa tunika (som jeg mistenker ikke hadde blitt brukt likevel av kjolenekteren min ) Godt å ha dere her idag Godt å ha dere i livet vårt rett og slett Skattene mine
Lilywhite Skrevet 29. oktober 2012 #5688 Skrevet 29. oktober 2012 Så kjedelig at det skar seg med de som var interessert i leiligheten da Håper det ordner seg snarest!
^^Belle^^ Skrevet 29. oktober 2012 Forfatter #5689 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg svarer dere i morgen, men jeg måtte bare innom og si at det faktisk var en som var interessert i leiligheten! Han skal se på noen flere de nærmeste dagene, men han var ihvertfall interessert OG betalingsdyktig, noe man ikke kan si for andre som har vært her. 2
CathrineMic Skrevet 29. oktober 2012 #5690 Skrevet 29. oktober 2012 Så bra at det er en ny intressert, å at han fakisk kan betale for det Du Belle. De uggsa du heklet her en tid tilbake. Har du oppskrift? Å er det enkelt? Fant du de på nett med en film til hjelp eller? Jeg tenkte de er så små, å virker litt greie. Så da har jeg noe jeg kan gjøre mens jeg venter på det jeg har bestilt som aldri kommer
MellonCollie Skrevet 29. oktober 2012 #5692 Skrevet 29. oktober 2012 Krysser fingrene for leilighetssalg snart!
^^Belle^^ Skrevet 30. oktober 2012 Forfatter #5694 Skrevet 30. oktober 2012 Ja, jeg syntes det er litt greit å gå rundt i butikker i juletider også, spesielt om jeg ikke har fått skikkelig julestemning, da kommer den snikende av all julen som er i byn Helt enig. Jeg er også forbredt på at han ikke kommer hjem til jul, så slepper jeg å bli skuffet når jeg får vite hva som skjer Håpe det beste, tenke det værste Virker jo som om dere også får nyttår ilag. Litt greit at dere hvertfall får ei av dagene da Kjedelig om de er vekke begge deler. Greit at du skal være hos din mor da! Blir sikkert en kjekk jul med A som forstår så mye mer nå Blir vell nisse hos dere da? Det savner jeg sånn, å feire jul der det er små barn, for da kommer nissen Det er litt mer jul da på en måte. Kos deg idag med boka på senga Så krysser jeg jo selvsagt at det går fint imorgen Det er ingenting som er som å traske rundt i byen i mørket, med alle lysene rundt seg. Jepp, her er vi pessimistiske til det motsatte er bevist. Har brent meg på det så mange ganger, å være positiv altså, og blitt veldig skuffa når det ikke har gått allikevel. Da er det bedre å forberede seg på at han ikke skal være hjemme - noe han mest sannsynligvis ikke er altså. Ja, det er kjempekoselig å være hjemme hos mamma. Pga. familiesituasjonen til mannen er vi nødt til å dele oss i tre, så det er ikke så ofte hjemme hos mamma som jeg skulle likt. Men, men...sånn er det bare å ikke være singel. Vet ikke om det blir nisse jeg altså. Hadde jo vært kjempekoselig (den nye typen til søster fra sør-øst-Asia skal også feire jul med oss som aldri har sett snø engang, det hadde vært litt kult ), kanskje jeg skal høre med bror om han vil påta seg oppgaven? A høres så nydelig ut, og så flink! Skjønner godt du vil slippe julestria når det blir så tett opp mot termin. Har jo ikke vært høygravid selv, men har hørt at det er tungt å stå stille lenge med stor mage, så jeg ser ikke for meg at å stå i alle julekøene er noe særlig Det er hun, begge deler. Det er veldig tungt. Det meste er egentlig tung på slutten da. Ta på skoene (begynner å bli tungt nå ), bøye seg, reise seg opp, listen er uendelig. Så ja, det er deilig å slippe alt det der med svær mage. Verden er litt teit av og til, men så endrer deg seg. Før eller siden må jo trenden snu, og så har dere fått solgt! Håper det ikke går så lange... Skjønner godt banken i grunn, men kjipt for dere altså! Julepresanger ja... flinke du er! har ikke tenkt på det selv engang.. men greit å få unna i november iallfall. Julegaveshopping i desember er bare så stress, med eller uten mage. Eller med vogn også... Kanskje jeg kan bestille litt på nett? Høres deilig ut at A sovner på flekken omtrent... Æsj, ja. Føler av og til at den går litt mot oss, men vi har det jo så fint! Kan jo egentlig ikke klage, når det eneste vi har å klage på er at vi vil ha større plass. Jeg har bestilt litt på nett. Ebay er jo gull, det samme med etsy. Aaah, det er dødsdeilig! Føler jeg får veldig mye ut av kvelden selv om jeg legger meg klokken halv 10 liksom. Noen endret bestillingen sin etter alle var gått idag *plystrer* Så nå ble det eplebody og brun bukse med eple på rumpa istedet for sukkersøt rosa tunika (som jeg mistenker ikke hadde blitt brukt likevel av kjolenekteren min) Godt å ha dere her idag Godt å ha dere i livet vårt rett og slett Skattene mine Du er så søt! Men ja, den buksa er jo kjempekul. Var en grunn til at jeg også bestilte den, liksom. Åh, du er så nydelig! Jeg har vel ikke noe annet å si enn ''ditto''. Så kjedelig at det skar seg med de som var interessert i leiligheten da Håper det ordner seg snarest! Blærk, ja. Men mulig det var en i går som kanskje er interessert? Så bra at det er en ny intressert, å at han fakisk kan betale for det Du Belle. De uggsa du heklet her en tid tilbake. Har du oppskrift? Å er det enkelt? Fant du de på nett med en film til hjelp eller? Jeg tenkte de er så små, å virker litt greie. Så da har jeg noe jeg kan gjøre mens jeg venter på det jeg har bestilt som aldri kommer Huff, ja, jeg håper da det! Orker ihvertfall ikke enda en runde med og så fordi de ikke får lån. :gjeiper: Jeg har oppskrift, ja. Skal finne linken etterpå. De er helt greie synes jeg, etter litt trening. Hun som har laget oppskriften er visst nybegynner selv, så den er litt knotete forklart noen steder. Men jeg kan hjelpe. Spennendeeeeee Jaaaa! Krysser fingrene for leilighetssalg snart! Takk for det! Spennende med ny interessent! Dødsspennende!
^^Belle^^ Skrevet 30. oktober 2012 Forfatter #5695 Skrevet 30. oktober 2012 Æh, travel dag i går ja! Pleier jo å gå hjem klokken 1, men i går var jeg på jobb helt til 3. Da har jeg ihvertfall 2 timer til gode som jeg må ta når det passer seg. Men ja, jeg skulle jo hjem og hjelpe mannen med å rydde, men det ble det ikke så mye tid til ''dessverre''. Det eneste jeg trengte å gjøre var å dra kluten over kjøkkenet og doen (ikke samme klut altså ) og så var leiligheten helt strøken. Vi hentet A i barnehagen litt for sent for samvittigheten min. Huff, da hadde hun vært der i nesten 9 timer. Men sånn blir det bare av og til. Vi dro på butikken, kjøpte pizza og dro opp til vennepar for å være der til etter visningen. Det virket som om A ikke hadde spist hele dagen, for hun spiste 4!!! pizzastykker! Så mye har hun ikke spist til middag i hele sitt liv. Og visningen, ja. Vi kom jo hjem, helt forberedt på at det ikke var kommet noen, og at vi ville gi beskjed om at de skulle ta leiligheten av markedet og sette den innpå igjen om litt, slik at den havner på førstesiden på finn. Men joda, der hadde det vært en mann, rett over 30, som hadde datteren sin med seg. Han var VELDIG interessert og var generelt bare positiv til hele sulamitten. Gulvet vårt fikk særlig mye skryt. Men...det er et veldig stort ''men'' oppi dette...han skal se på en leilighet over gangen i dag. Hadde det ikke vært for den hersens fine utsikten de har, hadde jeg ikke vært bekymret. Vi har på en måte alt annet enn den utsikten, som den leiligheten ikke har - to bad, sol hele dagen, ly for nordavinden - og så er den i tillegg dyrere. Mye dyrere. Men det viser seg jo dessverre igjen og igjen at folk heller vil ha utsikt som ikke kan brukes til noe, pga. nordavinden. Jada, bitter. Så vi får se hva som skjer. Fordi mannen som var interessert ville ha med seg noen andre for å se på leiligheten rett over 19 i går (enda en positiv ting - han kom tilbake og ville se igjen! ), sovnet ikke A før rundt 8. Heldigvis, for én gangs skyld, fikk vi uttelling for det i dag. Hun sov nemlig helt til 7. Våknet bare litt mellom 11 og 12 pga. tutten/vond drøm/whatever, og ellers har hun sovet hele natten. DEILIG! Mannen tok første fly i dag morges og dro hjemmefra før halv 6, men jeg klarte faktisk å sovne igjen etterpå og våknet av vekkerklokken min for første gang på over to uker. Luksus. Tannlege i dag, men siden jeg er gravid ville de ikke ta bilder og sånn. Og heldigvis for det! Jeg har skikkelig tannlegeskrekk og er nødt til å ha musikk med meg når jeg skal bore. Men ipoden min var helt død og siden A sov så lenge fikk jeg ikke tid til å lade den før timen. Hun mente hun kunne se et lite hull, men hun ville vente til etter at bildene var tatt i mai. *pjuh* Så jeg har altså fått verdens dyreste tannpuss i dag, 680 kroner. Men det er deilig å ha helt rene tenner da, særlig nå som tannkjøttet mitt ikke henger helt på greip. A kom hjem med et nytt ord i ryggsekken i går: banna. På dialekten vår betyr det ''å banne'', så vi stusset litt over hva det kunne bety. Men i dag morges forstod jeg det altså: banan. Årh, jeg er så HELDIG som har verdens herligste jente. Oooog til slutt: 29 uker i dag! Nei, nesten til slutt... Bestis M (jeg er så heldig å ha to stk bestiser ) ringte meg i går, fra hustelefonen til foreldrene sine! Det hadde vel ikke vært en så big deal om hun ikke har vært på reise-/jobbefot i Middelhavet siden februar og jeg ikke hadde peiling på at hun var hjemme. Skikkelig lykkerus å se det nummeret ringe altså. Hun kom hjem dagen før i går og hadde egentlig tenkt å overraske meg, men etter å ha tenkt seg litt om fant hun ut at jeg sikkert var trøtt og sliten. Som jeg alltid er for tiden. Så i dag skal vi møtes på butikken etter foreldresamtale i barnehagen, vi skal lage middag og rett og slett bare kose oss og skravle til vi blir blå i ansiktet.
Nuttapia Skrevet 30. oktober 2012 #5696 Skrevet 30. oktober 2012 Grattis med 29 uker, Belle-søte! Jeg håper han potensielle kjøperen tar til vett og kjøper deres leilighet! Dersom han gjør det, hvordan blir det å flytte etc for deg da? Du er jo ganske så gravid!! Krysser fingra for dere, på tide at det skjer no! Kos deg med A og bestis idag
^^Belle^^ Skrevet 30. oktober 2012 Forfatter #5698 Skrevet 30. oktober 2012 Grattis med 29 uker, Belle-søte! Jeg håper han potensielle kjøperen tar til vett og kjøper deres leilighet! Dersom han gjør det, hvordan blir det å flytte etc for deg da? Du er jo ganske så gravid!! Krysser fingra for dere, på tide at det skjer no! Kos deg med A og bestis idag Ukesavrundinger er så gøy! Ja, det hadde vært helt supert! Men huff, akkurat den problemstillingen vil jeg ikke tenke på engang. Neida, det blir nok litt styr da, ja. Vi har belaget oss på at vi i så tilfelle på leie noe, mens vi ser etter hus. Ææææ, det kan bli en travel tid altså. Men vi kommer nok til å være så overlykkelige over å få solgt at det ikke gjør noe som helst. tilbake.
^^Belle^^ Skrevet 30. oktober 2012 Forfatter #5699 Skrevet 30. oktober 2012 Fiiiin dag i dag. Var på foreldresamtale i barnehagen, og jeg fikk ikke noen overraskelser der heldigvis. A følger skjema når det gjelder det meste, og vi har noen områder vi skal fortsette å jobbe med. Hun er forferdelig utålmodig, spesielt i forbindelse med måltidene. Når hun er forsynt skal hun ned, og begynner å hyle om hun må sitte ett sekund ekstra. Dette problemet har vi jo hjemme også, og vi jobber med det så godt vi kan. Vi ble også enige om å samkjøre overgangen fra tutekopp til vanlig kopp, og vi skal bli mer bevisste på påkledning. Det er visst noe de snart skal begynne med med de minste, at de er med og får kle på seg selv. Synes det er fint at sånt blir avtalt slik at man er konsekvent på det. Etter møtet møtte vi bestis på butikken, og hun lagde nyyydelig middag til oss. Jeg lagde nyyyydelig cappuccino ( ) til henne etterpå og vi bare satt og snakket om alt og ingenting. Nå sover A og jeg skal krype under dyna med pepsi max, mørk sjokolade og serier på pc. Deilig. Ja, og så må jeg jo vise dere hva jeg kjøpte til A fra Me&I. Gleeeder meg til det kommer!
*Lollipop* Skrevet 31. oktober 2012 #5700 Skrevet 31. oktober 2012 Veldig greit å få samkjørt og ha så god kommunikasjon med barnehagen Nydelige klær!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå