Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hehe, litt at et sjokk da, den ene dagen helt tannløs, mens neste dag med fullt tannsett

:ler: Det hadde vært noe, det! :hoho:

Hahaha, dèt hadde vært noe!

Synes ikke noe på den bake-siden der så noe særlig ut jeg! Naaaaam!

:fnise: Enig!

Hun har myyye godsaker altså. :sikle:

Ja, det hadde vært morsomt, om de plutselig hadde fullt tannsett! Planer for helgen da? håper dere nyter i dag i allefall her blir det fotballkamp på tv, og så har jeg begynt på nesesprayen i dag!

Ingen store planer enda ihvertfall. Vi skal på besøk til Diddles og Liten etter jobb i dag, og så har jeg og søster lagt planer om å handle inn litt ting til julekalenderen til mamma.

Her blir det definitivt IKKE fotballkamp. :ler: Er vel noe av det beste med at mannen er borte; null fotball på tv. :nigo:

:hoppe: for spraystart! :bolledeig:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så koselig med innkjøp til julekalender! :hjerte: Hva slags type kalender blir det?

Skrevet

Så koselig med innkjøp til julekalender! :hjerte: Hva slags type kalender blir det?

Ja, det er kjempekos! :jepp:

Det blir en gavekalender. Vi gir det i stedet for en stor på julaften. Mamma synes det er så koselig og siden hun ikke trenger noe spesielt er det mye gøyere å gi mange småting. Smykker og sjal er en favoritt der ihvertfall. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Åh begynte å grine en skvett av så snille dere er mot mammaen deres. Skylder på de to i magen :ler:

Guri så koselig!!

Skrevet

Fin kveld og fin natt. A våknet bare en gang klokken 23 og jeg sov i strekk til hun våknet 5:30. Merket det godt på blæren da, ja. :fnise: Siden jeg fikk så god søvn i natt var det ikke så ille å stå opp så tidlig, selv om tidlige morgener kan være en prøvelse med sur jente. :roll: Fikk levert henne tidlig i barnehagen og håper hun er i bedre humør når jeg henter henne.

Det bør hun være altså, vi skal jo på besøk til Diddles og Liten. :bolledeig:

Ingen andre store planer for hverken dagen eller helgen. Må ta dagene litt som de kommer, se hva jeg orker å gjøre til enhver tid. I dag har jeg vondt så det blir nok ikke store spilloppene på oss. Men det er greit det også, A trives som regel veldig godt inne også. :jepp:

Skrevet

Åh begynte å grine en skvett av så snille dere er mot mammaen deres. Skylder på de to i magen :ler:

Guri så koselig!!

Mamma er bare verdens beste! :rodmer: Er så glad for det nære forholdet vi (mamma, bror og søster) har! :hjerte:

Skrevet

Superduperfin dag sammen med Diddles og Liten i dag! :hoppe: Diddles disket opp med god lunsj til oss da vi kom, og det ble både :skravle: og leking og bare kos. :hjerte: Men det hjelper dessverre ikke bekkenet, uansett hvor mye vi koste oss. Nå er jeg sliten over alt og kommer nok til å ta en tiiidlig kveld i kveld. Typisk at A absolutt ikke vil sove når jeg er sånn. :roll: Nå har jeg holdt på i 40 minutter (vet at det ikke er sånn superlenge altså, for dere som sliter med sånt, men vi er blitt vant med en jente som omtrent sovner før vi legger henne nedi sengen :ler: ) og nå håper jeg bare hun sovner. Tror ikke det, men det gjenstår å se. :gjeiper:

Hadde en litt ekkel opplevelse med pølse til middag som satt fast i halsen, så det ble ikke så mye middag på hverken meg eller A. Heller litt skive og en smoothie av søtpotet, gulrot, eple og kanel (som faktisk gikk ned på høykant!) til A og ikke noe særlig til meg. Lager meg et ostesmørbrød når A har sovnet helt.

A er jo helt håpløs på å spise grønnsaker. Det er rart, hun som alltid har vært så glad i alt. Så jeg har kjøpt inn noen sånne, av forskjellige slag, bare for å prøve å få i henne litt grønnsaker i det minste. I dag har hun spist mer grønnsaker enn hun har gjort på en måned, det er jeg sikker på. <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_laught.gif' alt=':fnise:'> Jeg skal definitivt kjøpe en hel haug med sånne altså, de er jo grisebillige og store! Kjøpte også noen frokostsmoothier som skal prøves ut i morgen. En hel, ny verden har åpnet seg nå som yoghurt ikke er fy-fy for magen. :ler: Aaah, jeg :hjerte: iherb. :nigo:

Nå: Yankee Candle Kitchen Spice i brenneren (det lukter deilig høst/jul), Fringe på pc og ostesmørbrød i magen.

Skrevet

:natti: Morgen klokken 5 i dag. Zzzz. Tror kroppen min har en innebygd sperre som ligger på halv 6-merket, for halv 6 er greit, 5 er ikke greit. :ler: Sovnet før 10 i går da, men er trøtt som en dupp allikevel. Da er det godt søster sa hun kunne ta A i morgen tidlig. :nigo: Vi skal sove der i natt, lage middag og bare kooose oss. :hjerte:

Nå har jeg fått laget meg en kopp kruttsterk cappuccino som forhåpentligvis hjelper på trøttheten. A er på dagens første mellommåltid, banan og et par ritzkjeks. :fnise:

Skrevet

Åh :daane: Føler med deg :kose: En mager trøst; helga virker lenger når du står opp tidlig ;) Du er heldig som har familien som hjelper til, bruk de for det de er verdt :jepp:

:klemmer:

Skrevet

Hehe, 40 min er en god dag her i hus, en time er bra, mens halvannen time eller mer regnes som dårlig, når det kommer til legging :fnise: Men skjønner hva du mener. De som bruker tre timer på legging igjen, de synes sikkert vår legging går strålende. :)

Jeg føler også halv seks er greit, men ikke fem, tror det er fordi det per definisjon (i mott hode i alle fall) fortsatt er natt da!

Kos deg resten av helgen! Jeg skal på jobb!! *sutre* :fnise:

Skrevet

Klokka 5 er alt for tidlig ja! Har noen sånne morgener her også...

Kos deg masse i kveld, og nyt en god sovemorgen i morgen ;)

Skrevet

Så kjedelig at det ble krøll med legging og tidlig opp! :sjenert: Men ellers høres det ut som en fin helg da :) Godt at du får litt hjelp av søsteren din nå som mannen er vekke :) Planer for dagen da? Her skinner solen, så jeg skal ut på tur. Håper dere får en fin søndag dere også :klemmer:

Skrevet

Hva er greia med at barn er A-mennesker og voksne ofte B-mennesker?`Bad combination...

Du trenger vel ekstra mye søvn nå, så 10-5 er jo ikke så altfor mye.. og noe med at hormonene ikke er helt på plass så tidlig på dag/sent på natta..

Håper du har hatt ei fin helg!

Skrevet

Hehe, 40 min er en god dag her i hus, en time er bra, mens halvannen time eller mer regnes som dårlig, når det kommer til legging :fnise: Men skjønner hva du mener. De som bruker tre timer på legging igjen, de synes sikkert vår legging går strålende. :)

Jeg føler også halv seks er greit, men ikke fem, tror det er fordi det per definisjon (i mott hode i alle fall) fortsatt er natt da!

Kos deg resten av helgen! Jeg skal på jobb!! *sutre* :fnise:

Det er ikke så veldig lenge siden 40 minutter var bra her i huset også. :ler: Men det er rart hva man blir vant til altså. :gjeiper:

Klokka 5 er alt for tidlig ja! Har noen sånne morgener her også...

Kos deg masse i kveld, og nyt en god sovemorgen i morgen ;)

Det er godt det ikke er hver dag! Var helt ødelagt i går! :daane:

Så kjedelig at det ble krøll med legging og tidlig opp! :sjenert: Men ellers høres det ut som en fin helg da :) Godt at du får litt hjelp av søsteren din nå som mannen er vekke :) Planer for dagen da? Her skinner solen, så jeg skal ut på tur. Håper dere får en fin søndag dere også :klemmer:

Det er kjempegodt å vite at jeg har så mange som er villige til å hjelpe! :hjerte:

I dag har vi hatt en skikkelig familiedag. :nigo:

Hva er greia med at barn er A-mennesker og voksne ofte B-mennesker?`Bad combination...

Du trenger vel ekstra mye søvn nå, så 10-5 er jo ikke så altfor mye.. og noe med at hormonene ikke er helt på plass så tidlig på dag/sent på natta..

Håper du har hatt ei fin helg!

Usj, ja! Hvorfor kan de ikke bare sove til 10 i helgene liksom? :fnise:

Jeg trenger veldig mye mer søvn enn jeg er vant til, ja. Før var 6 timer i strekk mer enn nok. Nå må jeg ha minst 8 for å føle meg noenlunde oppegående, helst 10. :ler:

Skrevet

Åh, denne helgen har vært så fiiin! :rodmer: Føler jeg sier det om hver eneste helg, men denne har vært ekstra bra altså. A har vært i helt strålende humør fra morgen til kveld både i går og i dag og det er bare en fryd å være rundt henne. Babler, løper, leker, koser, flørter, spiser (som hun har spist! :overrasket: ) og ler. Fine jenta mi! :hjerte:

I går dro vi på kjøpesenteret en liten tur, bare for å komme oss ut av huset og gjøre på noe. Gleder meg til jeg kan gå tur igjen altså, særlig på sånne dager som har vært i går og i dag. :sol: Fikk kjøpt ulltøy til både A og i julegave til en 6-åring. 30% på apoteket, 130isj kroner for genser og stillongs. Det måtte jeg bare slå til på. :nigo: Nå har jeg funnet frem alt ulltøyet til A også. En del av det var glemt i skittentøyet vi har måttet flytte ned i boden under visninger (vi har ikke SÅ mye altså, men for at det skal se ryddig og stort ut på vaskerommet flytter vi ned mesteparten :sjenert: ) og jeg fant plutselig ut at hun har mer enn nok ullbodyer. :ler: Ihvertfall siden hun fremdeles kan bruke Janus fra forrige sesong i størrelse 70! :overrasket:

Etterpå dro vi til søster, hvor også mamma og stesøster kom. Jeg fikk hvile en halvtimes tid mens de tok A med seg ut på lekeplassen. Det ble kveld, A sovnet på ett sekund omtrent og bror kom for å se film. Skikkelig familiekveld. :hjerte: Jeg hadde jo gleda meg til å endelig få sove ut, men det tror jeg A luktet lang vei. :roll: I natt har hun vært våken i minst 3 timer, sikkert 4. :daane: Jeg klarer ikke å sove når hun styrer sånn på, så selv om jeg fikk sove helt til halv 10 i dag var jeg mildt sagt sliten. Da er det godt å ha en mamma som sendte meg rett til sengs da vi kom inn dit i 12-tiden i dag. Jeg sov i 3 timer og det var den beste søvnen jeg har hatt på lenge. Deiligdeilig!

I ettermiddag og kveld har vi vært på middagsbesøk hos svigermor. A elsker å være der oppe, og jeg har lært svigermor å hekle. :)

Nå sover A (etter bare normal leggetid, som er en runde med Hjulene på bussen :hoho: ) og jeg har installert meg i sengen med hekletøy, vannflaske (litt sunn må jeg være her jeg sitter og gumler på pommes frites-rester :ler: ) og skal straks se Fringe.

Skrevet

Høres ut som om du har hatt ei fiiin helg. Velfortjent :klemmer:

Skrevet

Herlig å høre om dagene deres :hjerte: litt nysgjerrig på hva navnet til A er..?

Det må være deilig å ha både egen familie og svigermor så nære at de kan avlaste deg når du blir så sliten. Du har jo enda en til i magen som krever sitt :)

Skrevet (endret)

Høres ut som om du har hatt ei fiiin helg. Velfortjent :klemmer:

Ja, den var helt super! :nigo:

Herlig å høre om dagene deres :hjerte: litt nysgjerrig på hva navnet til A er..?

Det må være deilig å ha både egen familie og svigermor så nære at de kan avlaste deg når du blir så sliten. Du har jo enda en til i magen som krever sitt :)

Kan sende deg PM jeg. :jepp:

Ja, det er helt fantastisk! Det var jo også en av grunnene til at vi flyttet hjem igjen, vi ville begge være nær familie og venner (for mannens del - mine venner bor for det meste i Oslo :gjeiper: ). Er veldig glad for at jeg har en så familiekjær mann. :)

Endret av ^^Belle^^
Skrevet

Det blir mye A-snakk i dagboken min for tiden, men lite Bolle-snakk. Det er så annerledes denne gangen! Av og til glemmer jeg at jeg i det hele tatt er gravid. :sjenert: Eller, det er vel litt vanskelig det nå da, med svær mage og nesten konstant bevegelse, men dagene mine dreier seg mest om A og å faktisk komme seg gjennom den dagen uten å få altfor vondt. Ser jo at det går mot full sykemelding om det fortsetter som dette, men enn så lenge trives jeg med å være 40% sykemeldt.

Men Bolla ja. Hun er så utrolig aktiv at jeg aldri rekker å tenke ''nå var det en stund siden jeg kjente bevegelse'' før hun begynner på'n igjen. Siden morkaken ligger på baksiden denne gangen kjenner jeg god forskjell på de ulike bevegelsene. Jeg kan som regel kjenne om hun ligger opp eller ned og når hun ligger med hodet ned kan jeg ofte kjenne tydelige føtter som beveger seg der inne. Litt creepy også, siden jeg kjente lite av sånt med A. Av og til kjennes det ut som om hun tramper inni der, raske små bevegelser, og jeg ser for meg en hissig mini-A som tramper med beina fordi hun ikke får viljen sin og jeg må bare humre litt for meg selv. :fnise: Det kan bli spennende om Bolla blir like sta og kan bli like rasende som A.

Ellers er formen helt okei. Jeg vil jo ikke si at den er bra, for den er langt ifra bra. Jeg har stort sett vondt hele tiden, men sånn som det er nå er det heldigvis oftest murringer og sjelden vondt-vondt. Det er en hel måned siden jeg var hos manuellterapeut sist og det merkes. Bekkenet har begynt å knekke når jeg snur meg i senga og det må jeg huske å spør henne om når jeg skal dit i dag. Endelig! Det skal bli deilig å i det minste bli massert på den vonde hofta. *gamlemor*

På onsdag skal jeg til legen igjen. Neste svangerskapskontroll er vel egentlig ikke før neste uke, uke 28, men siden jeg må fornye sykemeldingen min (det er ihvertfall ikke snakk om å redusere den slik jeg hadde forhåpninger om da jeg fikk den for 3 uker siden!) regner jeg med at vi tar de vanlige kontrollene da også. Jeg er veldig spent på symfysemålet mitt og om det sprenger skalaen like mye denne gangen som forrige gang. :fnise: Jeg tror ikke det, siden den eksplosive veksten ser ut til å ha stagnert litt. Målte forresten blodtrykket mitt hjemme hos mamma i går. De har fått seg en sånn som automatisk måler på håndleddet, og selv om jeg vet jeg ikke skal legge så mye i sånne hjemmemålinger blir jeg litt bekymret allikevel. :sjenert: Det var på 125 over 89. Bra overtrykk, ikke så bra undertrykk. Hos legen for 3 uker siden hadde jeg 124/64! Det er godt det bare er noen dager til jeg skal tilbake igjen.

Sånn ellers er formen veldig grei. Føler jeg bruker mye ''grei'' og ''okei'', også når andre sprø hvordan formen er, men jeg kan jo ikke lyve heller. :fnise: Jeg er trøtt og sliten, har litt halsbrann (som heldigvis fikser seg med en neve mandler) og forholdsvis lite vann. Hurra! Gikk på vekten på lørdag og den viste +7,5 kg. :sukk: Hadde et lite, hemmelig håp om å bare legge på meg de ''vanlige'' 12 kg, men jeg tviler på at det går nå. Føler ikke jeg har lagt så mye på meg andre steder enn rundt magen og på puppene (som heldigvis ikke har blitt like store denne gangen!), men jeg vet jo egentlig ikke. Er som regel flink med maten, både mtp. fett og salt, og drikker litervis med vann til dagen. Det merkes når jeg ikke drikker så mye vann, for da svulmer fingrene mine opp med én gang.

Sånn alt i alt føler jeg meg i det minste hundre ganger bedre og finere og tryggere på meg selv denne gangen enn med A. Gikk litt ned i kjelleren med henne, men det har heldigvis ikke skjedd denne gangen. Ikke enda ihvertfall. Jeg trives med magen og viser den gjerne frem ved å bruke belte i livet. :hjerte:

Det var min avhandling om hvordan ståa er for tiden. :ler: I dag er det manuellterapeut, ja, og etterpå kommer bror for å være med å hente A i barnehagen samt spise middag og se film. Tenkte jeg skulle utnytte ham litt og ta storhandelen mens han er med. :fnise:

Skrevet

Så moro at du kan føle hvordan lille bolla ligger :laugh:

Jeg har igrunn ikke tenkt så mye på hvordan tassen min ligger, bortsett fra når han kryper seg opp i toppen av magen. Men jeg innbilder meg at hodet hans stort sett er opp, for jeg kjenner stadig små bevegelser ved buksekanten, og det må jo nesten være føttene, tror jeg.. :fnise:

Jaja!!

Du skal ikke gå rundt å ha så vondt hele tiden, Belle! :( Synes du fint kan bruke broren din litt idag, ja :Nikke: Det synes han sikkert er koselig, han også! Du er heldig som har en ålreit bror å lene seg på :)

Får håpe at blodtrykket ditt jevner seg ut! Kanskje det ikke er så dumt at du ordner deg full sm? :hug:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...