Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kanskje jeg skal prøve meg på hekling da :) Digg med fridag! :hoppe: Selv om det er kjipt med begravelse da... Noen nære?

Jeg gleder meg til å ta fatt på julegaver jeg også :laugh:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fine magen du har fått deg :rodmer:

Må si du stadig imponerer med heklekunsten din!

Får håpe A får roen på søvnen snart, vår F sover minst like urolig, kjenner igjen endel av "faktene" du beskriver :ler:

Håper begravelsen gikk greit i dag, synes de er trist uansett hvor nært det måtte være..

:klem:

Skrevet

Godt å slappe litt av da Håper begravelsen blir fin

Ang McDonalds og Burger King, her er det tre timer til nermeste

Den ble kjempefin. :Nikke:

:ler: Kanskje like greit?

Fine magen!

Julegaver?!? Er det den tiden på året allerede? Du er helt rå til å ha kontroll på ting, altså!

Litt morsomt å lese i dagboka di at søndagen ikke var spesielt begivenhetsrik. Her dukket det opp en baby.

Må nesten melde meg inn i McDonalds-debatten jeg også. Her er den nærmeste rett nedi veien, og så er det tre til i kort kjøreavstand (15 min).

Ååååh, gratulerer så mye! :strix: (skulle ønske du hadde en dagbok jeg altså :lur: ) Gikk fødselen fint? Vil gjerne ha de vitale målene også, om du vil dele. :nigo:

Julegaver, ja. :hoho: Jeg har alltid pleid å være sååå seint ute med sånne ting (de har hendt mer enn én gang at jeg har fartet rundt på butikkene lille julaften :flau: ), men i år kan jeg bare ikke det. Kommer til å være stor som en hval, og går det som vi tror det går er mannen borte også. Begynner å bli stressa allerede jeg altså. :fnise:

Oi, jeg hadde daua av å ha en McD i gangavstand. :daane: Særlig nå som gravid. Fyser skikkelig på feit mat. :bond:

Kanskje jeg skal prøve meg på hekling da Digg med fridag! Selv om det er kjipt med begravelse da... Noen nære?

Jeg gleder meg til å ta fatt på julegaver jeg også

Hekling er gøy! :nigo: Anbefaler å gå inn på Drops sine sider, garnstudio.com. Der finner du massevis av oppskrifter og videoer.

Det var farmor sin begravelse, hun døde søndag for halvannen uke siden. Men vi var veldig forberedt på det, det verste var vel egentlig å gå og vente sånn som vi gjorde.

Fine magen du har fått deg

Må si du stadig imponerer med heklekunsten din!

Får håpe A får roen på søvnen snart, vår F sover minst like urolig, kjenner igjen endel av "faktene" du beskriver

Håper begravelsen gikk greit i dag, synes de er trist uansett hvor nært det måtte være..

Takk. :rodmer:

Usj, ja, hun er så innmari urolig! I natt var det bare én oppvåkning da, klokken 12. Men til gjengjeld var det morgen klokken halv 6 selv om vi prøvde å få henne til å sove i sengen vår. Det var visst en megableie på gang. :hoho:

Begravelsen var veldig fin. :Nikke:

Skrevet

Begravelsen var veldig fin. Mange folk (vi er en veldig stor familie på den siden, med blant annet over 20 barnebarn!) og koselig samling med kaker etterpå. :)

Mannen kom hjem fra Stavanger i går, og forhåpentligvis kommer han på fast rotasjon i løpet av en måned. Men om han kommer på den vi tror han kommer på er han borte på jul. :( Ser virkelig ikke frem til julestria som høygravid altså, det er tungt nok når man er flere om beinet! Det blir nok en del overnatting hos mamma, ja, det er der vi skal være på julaften også. :Nikke:

I dag skal vi forresten ha visning! :hoppe: Megleren ringte meg i går og lurte på om vi kunne ha visning i dag. Privatvisning uten megler da, det var visst en som var interessert. :nigo: Men stakkar mannen, han må fikse og ordne helt alene i dag. Ingen av oss orket noe særlig i går kveld (jeg ryddet kjøkken og bad eneste), så det ser halvveis bomba ut hjemme for å si det sånn. Og så er det så mye som må bæres ned i boden for visning, vi har så mye TING. :daane: Heldigvis er vi drevne i gamet begge to, så vi vet akkurat hva som skal gjøres. :ler: Mamma og søster henter A i barnehagen i dag, og er med og hjelper den siste timen før mannen kommer. Det hjelper nok en del på. :jepp:

Skrevet

Åh, det var så fiiint å rusle nede i byen i dag! :rodmer: Skikkelig høststemning med frisk og skarp luft, mørk himmel og oransje farger. :hjerte: Det går ikke så fort med meg for tiden så jeg fikk jammen meg god tid på å nyte det også. :ler:

Har jo helt glemt å nevne hvor fin A er blitt på det i det siste. Tror hun er en skikkelig pyntedukke in the making altså. :fnise: Hun har pleid å låne et plastarmbånd av meg, som hun liker å bruke rundt foten. Rundt håndleddet har hun pleid å ta på seg de papirgreiene som er rundt garnnøstene. :hoho: Her en dag fant jeg ut at hun like godt kunne få på seg et skikkelig armbånd. Hun fikk et sånt man kan gravere navn på (med marihøne på) til dåpen og hvorfor ikke bruke det liksom? Herregud så stolt hun ble da jeg tok det på henne! Hun glemmer det ut, men når vi sier til henne ''så fint armbånd, så fin du er!'' tar hun seg til håndleddet og gliser verdens vakreste smil. :hjerte:

Skrevet

Ååååh, gratulerer så mye! :strix: (skulle ønske du hadde en dagbok jeg altså :lur: ) Gikk fødselen fint? Vil gjerne ha de vitale målene også, om du vil dele. :nigo:

Julegaver, ja. :hoho: Jeg har alltid pleid å være sååå seint ute med sånne ting (de har hendt mer enn én gang at jeg har fartet rundt på butikkene lille julaften :flau: ), men i år kan jeg bare ikke det. Kommer til å være stor som en hval, og går det som vi tror det går er mannen borte også. Begynner å bli stressa allerede jeg altså. :fnise:

Oi, jeg hadde daua av å ha en McD i gangavstand. :daane: Særlig nå som gravid. Fyser skikkelig på feit mat. :bond:

Tusen takk! :hug:

Næh. Dustefødsel. :fnise: Mange timer med ineffektive rier, og så endte det med keisersnitt. :tunge1:

Men lille E er supernydelig, og bare spiser, bæsjer og sover. Og hun sover gjerne tre timer i strekk når hun først setter i gang, så hun er ikke akkurat vanskelig å ha med å gjøre. Hun veide 3800 g og var 52 cm lang.

Nei, dagbok her inne ... Da hadde jeg nok ikke fått gjort så mye annet, tror jeg. :hallo:

Lykke til med visningen! Så spennende!

Søte A som er så glad i å pynte seg! :hjerter_rundt: Toåringen her i gården synes det er veldig stas å ta på seg "smykker", men de skal alltid av igjen. Jeg kjøpte en klokke til henne, siden hun var så fascinert av klokka til pappaen, og hun var henrykt da jeg tok den på henne. Og så gikk det ca 20 sekunder, og så skulle den av igjen. Så her går det fortsatt i doruller og gavebånd.

Godt å være litt i forkant av jula i år, ja. Håper du får ha mannen hjemme til jul, selv om det kanskje ser litt dårlig ut. *leter etter krysse-fingre-smileyen*

Skulle akkurat til å ønske deg en god helg, men så tok jeg en titt på kalenderen. Ammetåke? Jeg? :skratte:

Skrevet

A høres sååå nydelig ut :rodmer:

Det var litt av ett vær i byn idag, regn, sol å skikkelig høst om enaen, nydeligt :hjerte:

Skrevet

Søte, lille A! :rodmer: Her kaller snuppa seg prinsesse, så du har noe i vente! ;)

Håper du får ha mannen hjemme i jula! :pls:

Skrevet

Tusen takk! :hug:

Næh. Dustefødsel. :fnise: Mange timer med ineffektive rier, og så endte det med keisersnitt. :tunge1:

Men lille E er supernydelig, og bare spiser, bæsjer og sover. Og hun sover gjerne tre timer i strekk når hun først setter i gang, så hun er ikke akkurat vanskelig å ha med å gjøre. Hun veide 3800 g og var 52 cm lang.

Nei, dagbok her inne ... Da hadde jeg nok ikke fått gjort så mye annet, tror jeg. :hallo:

Lykke til med visningen! Så spennende!

Søte A som er så glad i å pynte seg! :hjerter_rundt: Toåringen her i gården synes det er veldig stas å ta på seg "smykker", men de skal alltid av igjen. Jeg kjøpte en klokke til henne, siden hun var så fascinert av klokka til pappaen, og hun var henrykt da jeg tok den på henne. Og så gikk det ca 20 sekunder, og så skulle den av igjen. Så her går det fortsatt i doruller og gavebånd.

Godt å være litt i forkant av jula i år, ja. Håper du får ha mannen hjemme til jul, selv om det kanskje ser litt dårlig ut. *leter etter krysse-fingre-smileyen*

Skulle akkurat til å ønske deg en god helg, men så tok jeg en titt på kalenderen. Ammetåke? Jeg? :skratte:

Så kjedelig at det ble dustefødsel, da! :klem: Navnet hennes er forresten nydelig! :rodmer:

Jeg stemmer for dagbok, jeg. :fnise:

Hun er en skikkelig pyntedukke. :ler: Her er det bare stas å ha armbånd på seg. Hun vil vel ha klokke også, før fylte 3 år. *galskap*

A høres sååå nydelig ut :rodmer:

Det var litt av ett vær i byn idag, regn, sol å skikkelig høst om enaen, nydeligt :hjerte:

Det er hun! :rodmer:

Ja, det var deilig. :)

Søte, lille A! :rodmer: Her kaller snuppa seg prinsesse, så du har noe i vente! ;)

Håper du får ha mannen hjemme i jula! :pls:

:fnise: Det tror jeg. Ser for meg en som nekter å gå i annet enn rosa og lilla. Typisk.

Skrevet

Visningen i går gikk kjempefint! :nigo: De var visst veldig positive så vi får bare krysse fingrene og høre hva megleren sier. :jepp:

Rolig kveld i går etter visningen. Jeg hadde kjempevondt i bekkenet etter en lang dag med mye på én gang og jeg fikk endelig garnet til teppet til stesøster i posten. Fikk heklet 6 ruter og er allerede foran skjema. :fnise: Har regnet ut at jeg skal klare 3 ruter i snitt per dag. Da tar det meg 25 dager å bli ferdig med rutene og sikkert noen dager til å montere og hekle rundt. Da har jeg igjen god tid til alle andre julegaver jeg skal hekle før jul. :) Er allerede ferdig med ene votteparet til bestis. Må bare få knappene jeg bestilte på ebay, noe jeg regner med tar en måneds tid. Men altså, jeg betalte omtrent 6 dollar for hundre knapper, da kan man godt vente litt. :ler:

Apropos bestis, hun er hjemme i helgen! :hoppendeglad: Får ikke så mye tid med henne dessverre, siden hun må få besøkt søsknene sine med barn, samt foreldre, men lørdags formiddag er bare miiin. :rodmer: Ellers lite planer for helgen og det er deilig!

Skrevet

Kos med bestis hjemme da! Litt kjedelig når man blir voksne sånt og familie må prioriteres, men vennskapet er jo gull verdt for det. Lørdagen fyller nok gooodt på for deg ;)

A høres kjempeskjønn ut, ja.... kjekt med ei lita pyntedokke vel. Har hun det fra deg? ;)

Skrevet

Kos med bestis hjemme da! Litt kjedelig når man blir voksne sånt og familie må prioriteres, men vennskapet er jo gull verdt for det. Lørdagen fyller nok gooodt på for deg ;)

A høres kjempeskjønn ut, ja.... kjekt med ei lita pyntedokke vel. Har hun det fra deg? ;)

Ja, det er veldig kos! Ser henne ikke så ofte, så vi prøver å ta vare på den lille tiden vi får sammen. Drømmer om en høsttur til Oslo uten A, men vi får se. ;)

:fnise: Njaaa, både ja og nei. Jeg er veldig glad i sminke og sånne ting, men kan styre meg for mye smykker og armbånd. Men skodilla har hun definitivt fått fra meg. :hoho:

Skrevet

Hjelpes så det skravles her inne :hoho: Må jo ha god tid om man skal få med seg alt fra dag til dag her :ler:

Godt å høre begravelsen ble fin, det er viktig med en fin avslutning for de man er glad i :hjerte: Det hjalp nok godt på å ha A tilstede, som ikke skjønner noe av det triste men bare er tilstede med hele sitt fantastiske lille jeg.... :rodmer: Det er en slags trøst i at livet er sånn, noen forlater oss og det er vondt, men så kommer det nye fantastiske små liv..jeg tror de nye livene som starter har litt av de som forsvant i seg :sjenert:

Så alldeles spennende med vellykka visning :hoppe: Det hadde jo vært sååå stas om dere fikk solgt nå!! Trenger jo etterhvert mer plass også kanskje :fnise: Selv om det går fint å bo 4 stk på 75 kvadrat så er det deilig med litt mer plass :) Krysser alt jeg har for salg (og for kjøp i nærheten av oss :fnise:)

Kos deg i helga med bestis :hjerte: Her ble det feber inatt, så vi må nok holde oss for oss selv for å se om hun blir frisk nok til mandag og bhg.....jeg bør nemlig komme meg på jobb, høstferie og flere av de voksne på avd. har fri eller er sykemeldt, så det er ikke rom for syk Liten :regler:

:klemmer:

Skrevet

Når jeg tenker meg om så burde jeg jo skjønt at det var farmoren din sin begravelse :rodme: Men bra at begravelsen ble fin i allefall, selv om sånt alltid er veldig trist også... :klemmer:

Så gøy at A synes det er så kjekt å pynte seg! :) Hun er utrolig søt :rodmer: Gøy når de begynner å skjønne litt mer og du ser litt mer av personligheten deres :)

Kjempepositivt med visningen også da! Håper den ble fulgt opp med et bud :)

Kos deg med bestistreff og ellers lite planer i helgen :) Og tusen takk for hekletips, skal inn og se når jeg får tid! :klemmer:

Skrevet

Hjelpes så det skravles her inne :hoho: Må jo ha god tid om man skal få med seg alt fra dag til dag her :ler:

Godt å høre begravelsen ble fin, det er viktig med en fin avslutning for de man er glad i :hjerte: Det hjalp nok godt på å ha A tilstede, som ikke skjønner noe av det triste men bare er tilstede med hele sitt fantastiske lille jeg.... :rodmer: Det er en slags trøst i at livet er sånn, noen forlater oss og det er vondt, men så kommer det nye fantastiske små liv..jeg tror de nye livene som starter har litt av de som forsvant i seg :sjenert:

Så alldeles spennende med vellykka visning :hoppe: Det hadde jo vært sååå stas om dere fikk solgt nå!! Trenger jo etterhvert mer plass også kanskje :fnise: Selv om det går fint å bo 4 stk på 75 kvadrat så er det deilig med litt mer plass :) Krysser alt jeg har for salg (og for kjøp i nærheten av oss :fnise:)

Kos deg i helga med bestis :hjerte: Her ble det feber inatt, så vi må nok holde oss for oss selv for å se om hun blir frisk nok til mandag og bhg.....jeg bør nemlig komme meg på jobb, høstferie og flere av de voksne på avd. har fri eller er sykemeldt, så det er ikke rom for syk Liten :regler:

:klemmer:

Vi er noen skravlebøtter hele gjengen. :fnise:

Ja, det samme sa bestefar da bestemor døde. Da var A så liten at det var okei å ta henne med i kirken også. De lille lydene hun kom med hjalp ham gjennom det. :rodmer:

Oh yes, det begynner å merkes at vi har det litt trangt. Det går jo selvsagt veldig fint, men vi merker godt på A når vi kommer andre steder og hun har større boltreplass. :ler: Når Bolla kommer blir det ihvertfall trangt. :daane: Men enn så lenge går det veldig fint. Vi koser oss her, noe annet hadde bare blitt fortvilende i situasjonen vår.

Det forstår jeg kjempegodt! Kos dere hjemme i helgen og god bedring til Liten! :klem:

Når jeg tenker meg om så burde jeg jo skjønt at det var farmoren din sin begravelse Men bra at begravelsen ble fin i allefall, selv om sånt alltid er veldig trist også...

Så gøy at A synes det er så kjekt å pynte seg! Hun er utrolig søt Gøy når de begynner å skjønne litt mer og du ser litt mer av personligheten deres

Kjempepositivt med visningen også da! Håper den ble fulgt opp med et bud

Kos deg med bestistreff og ellers lite planer i helgen Og tusen takk for hekletips, skal inn og se når jeg får tid!

Stor :klem: til deg!

Skrevet

A sover, jeg nyter en rykende varm kopp med kaffe. :kaffekopp: I natt er første natten hun har sovet uten å våkne/sutre i søvne på minst en uke. Supert at det da var min tur til å ta henne om natten siden mannen skulle stå opp med henne. :tommelsmil: Jeg våknet allikevel i 4-tiden for å gå på do da, men sånn er det nå bare. :fnise:

A var så innmari trøtt og jeg tror hun sovnet før jeg i det hele tatt fikk på regntrekket til vogna. :ler:

I går hadde jeg og mannen en rolig og deilig sofakveld. Det er ikke så ofte det skjer for tiden, siden jeg får så vondt av å sitte andre steder enn i senga. Men jeg rigget meg til med puter og hekletøy og ble der til etter senkveld var ferdig. :nigo:

Nå venter jeg bare på at A skal våkne sånn at vi kan komme oss avgårde for å treffe bestis. Vi skal spise lunsj på kjøpesenteret, men om A våkner før vi skal møtes skal jeg prøve å stikke innom det andre senteret for å bytte en jakke, samt lete etter heklenål 16 mm (!!) og kjøpe litt mer garn på sparkjøp. Vi får se. Ryggen min tåler ikke så mange inn- og ut av bilen med A, men... :gjeiper:

Mannen reiser forresten ut på tirsdags kveld. :sukk: Han blir der ihvertfall i 2 uker, mest sannsynligvis i 3. Man sier bare ikke nei takk til den ekstra uken altså, overtid i Nordsjøen er bokstavelig talt gull verdt. :ler: Jeg vet ærlig talt ikke hvordan det kommer til å gå å være alene disse 3 ukene. Som jeg skreiv, bare det å ta A inn- og ut av bilen er nok til å få vondt, men det må jo bare gå. Jeg vet uansett at jeg har veldig god hjelp i både mamma, bror, søster og svigermor. Jeg må bare være flinkere til å be om det. :sjenert:

Skrevet (endret)

Så bra at visningen gjekk fint, ingenting bedre enn det :nigo: Så da er det bare å håpe at det kommer bud inn tikkende snarest mulig :lur:

De overtidsukene ute på sjøen er gullverdt. Kjedelig å måtte vente ekstra lenge til å se de igjen, men $$ får jeg i øynene hvertfall :fnise:

Jeg syntes det er greit om jeg får vite det en stund før han skal hjem, for da blir jeg jo mer forbredt på det. Enn når jeg får vite det et par dager før han egentli skulle komt hjem, om det er greit han er ei uke ekstra :jolie:

Heldigvis har du god hjelp av familie, å at du ikke er alene sånn sett :nigo: ( Andre boller her i gården, nermeste familie er 2,5t med båd/4t bil ) Så her i området, har jeg bare venner som kunne ha hjulpet meg :bond:

Kos dere masse med bestis idag :klem:

Endret av CathrineMic
Skrevet

Koselig å spise lunsj ute :Nikke: Hva skal du bruke heklenål 16 til? *Nyskjerrig* ;)

Den overtida på nordsjøen må være glimrende ja! Håper det går fint med deg hjemme de ukene, for det er jammen ikke enkelt å være aleine med en liten når man har bekkenløsning. Bare vær flink til å be om hjelp før bekkenet blir for ille :)

Ha en super lørdag! :klem:

Skrevet

Høres ut som dere har hatt en super fredagskveld! :) Håper dagen med bestis har vært kjempefin også! :klemmer:

Her har jeg, som hadde ambisjoner om både trening, rydding og vasking, sittet i en av mannen sine t-skjorter og lest aviser og surfet på nettet hele dagen :ler: Så nå må jeg virkelig få kommet meg ut å få gjort noe! :)

Fortsatt god helg! :klemmer:

Skrevet

Så bra at visningen gjekk fint, ingenting bedre enn det Så da er det bare å håpe at det kommer bud inn tikkende snarest mulig

De overtidsukene ute på sjøen er gullverdt. Kjedelig å måtte vente ekstra lenge til å se de igjen, men $$ får jeg i øynene hvertfall

Jeg syntes det er greit om jeg får vite det en stund før han skal hjem, for da blir jeg jo mer forbredt på det. Enn når jeg får vite det et par dager før han egentli skulle komt hjem, om det er greit han er ei uke ekstra

Heldigvis har du god hjelp av familie, å at du ikke er alene sånn sett ( Andre boller her i gården, nermeste familie er 2,5t med båd/4t bil ) Så her i området, har jeg bare venner som kunne ha hjulpet meg

Kos dere masse med bestis idag

Overtid er helt fantastisk. :nigo: Men ja, det er greit å forberede seg på at han skal være borte i 3 uker. Det er så kjipt å få vite dagen før man forventer at han skal komme hjem at han skal være borte enda lenger. Det er noe med at det bare er den siste uken som går seint, om det så er 2 eller 4 uker han er borte. :fnise:

Jeg er så takknemlig for familien min! :rodmer: Vi har jo alle bortsett fra svigerfar og familien hans innenfor en radius på 15 minutter med bil. Det er jo også en av grunnene til at vi begge ville tilbake her etter at jeg var ferdig med studiene. Vi er altfor familiekjære begge to. :)

Koselig å spise lunsj ute Hva skal du bruke heklenål 16 til? *Nyskjerrig*

Den overtida på nordsjøen må være glimrende ja! Håper det går fint med deg hjemme de ukene, for det er jammen ikke enkelt å være aleine med en liten når man har bekkenløsning. Bare vær flink til å be om hjelp før bekkenet blir for ille

Ha en super lørdag!

Jeg skal hekle skjerf i julegave. :jepp: Kan jo selvsagt bruke en tynnere nål, men vil at det skal bli så fluffy og hullete som mulig. Og at det ikke tar så innmari lang tid. :ler:

Ja, jeg er bare nødt til å være flink til å be om hjelp. Det er uansett godt å vite at både mamma og svigermor mer enn gjerne vil ha A på overnatting også. :Nikke:

Høres ut som dere har hatt en super fredagskveld! Håper dagen med bestis har vært kjempefin også!

Her har jeg, som hadde ambisjoner om både trening, rydding og vasking, sittet i en av mannen sine t-skjorter og lest aviser og surfet på nettet hele dagen Så nå må jeg virkelig få kommet meg ut å få gjort noe!

Fortsatt god helg!

Synes det høres ut som en perfekt dag, jeg. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...