^^Belle^^ Skrevet 24. september 2012 Forfatter #5421 Skrevet 24. september 2012 Første halvdel av helga var veldig fin, andre halvdel ikke fullt så fin. Farmor døde i går morges og det setter naturlignok en demper på det meste. Det går fint med meg da, vi har jo gått og ventet på dette i en ukes tid. Samtidig har man en tendens til å bli ganske (hva er det norske ordet for ''jaded''?) etter å ha opplevd dødsfall i aller nærmeste familie. Ingenting blir så ille som det, liksom. Men ja, det var gårsdagen lett oppsummert. På fredag fikk vi skrevet under på tomtesalget og feiret bror med et forsinket bursdagsselskap. A var helt i hundre og danset og viste seg frem midt på stuegulvet hjemme hos mamma. På lørdag var vi innom en tur hos farmor før jeg og A tok oss en tur til byen. Jeg var så heldig å finne vintersko til henne på salg, så for den nette sum av 250 kroner fikk hun seg splitter nye goretex vinterstøvletter. Hun har jo nye Timberland ''tursko'' som funker fint som vintersko, men til den prisen måtte jeg bare. Og så er de lilla, og fine, og det er greit å ha et par vintersko hjemme også. Da vi kom hjem fra byen ble A hentet av svigermor og jeg fikk meg noen deilige timer på puta. Har vært i søvnmanko siden den natten vi var hos farmor, og jeg merker godt at jeg ikke fungerer på lite søvn som gravid. Åh som jeg gleder meg til å funke på lite søvn igjen.
Marikke Skrevet 24. september 2012 #5422 Skrevet 24. september 2012 Så trist med farmoren din! Kondolerer! Ikke noe greit med søvnunderskudd, nei. Bra at dere har familie i nærheten som kan passe A når du trenger å hvile! Hvor fant du de vinterstøvlettene? Det var jo bare råbillig! Nå bor jo jeg på en annen kant av landet, men kanskje de har de samme tilbudene her? Å, de små er så søte når de danser! Ønsker deg en fin dag!
^^Belle^^ Skrevet 24. september 2012 Forfatter #5423 Skrevet 24. september 2012 Så trist med farmoren din! Kondolerer! Ikke noe greit med søvnunderskudd, nei. Bra at dere har familie i nærheten som kan passe A når du trenger å hvile! Hvor fant du de vinterstøvlettene? Det var jo bare råbillig! Nå bor jo jeg på en annen kant av landet, men kanskje de har de samme tilbudene her? Å, de små er så søte når de danser! Ønsker deg en fin dag! Takk for det. Vi har et helt fantastisk støtteapparat. Det var på lørdag jeg innså faktisk hvor heldige vi er. Jeg holdt på å forgå av trøtthet (måtte nesten stoppe i veikanten fordi jeg holdt på å sovne mens jeg kjørte), mannen hadde spysyken og timene før A sin leggetid så bare ut til å være uendelig lange. Da ringte mannen til svigermor for å høre om de ville ha A en natt og bokstavelig talt 10 minutter senere stod hun på døren. Det var på Mani. De ligner litt på snowjoggers. De er helt herlige!
Marikke Skrevet 24. september 2012 #5424 Skrevet 24. september 2012 Det var på Mani. De ligner litt på snowjoggers. *google* Hmpf ... ser ut som som et sør- og vestlandsfenomen. Tror jeg må ut og trøsteshoppe litt.
^^Belle^^ Skrevet 24. september 2012 Forfatter #5425 Skrevet 24. september 2012 Status 23+6 Kjønn: Utålmodig?: Mjaaaaa. Er selvsagt utålmodig etter å treffe Bolla, men jeg føler jeg trenger litt mer alenetid med A først. Hodet ned: N/A Aktivitet i magen: Mye! Kjenner veldig godt forskjell fra forrige gang, iom. at jeg har morkaken bak denne gangen. Jeg kjenner kroppsdelene mye tydeligere (i går var det føtter til oppunder puppene) og sparkene er mye sterkere. Dagen lang. Navn: 95% enige. Vektøkning: +4,5 kg Vann i kroppen: Ja, har hatt det lenge nå. Men det har ikke blitt så altfor ille enda heldigvis. Bare litt smånummen i fingrene, sokkemerker på beina og badehettemerker i pannen resten av dagen etter å ha vært på bassengtrening. Kynnere: Ikke noe nevneverdig. Humør: Helt greit. Har vært veldig sliten den siste uken og har nå bestemt meg for å be om sykemelding. Håper det hjelper på, for nå går jeg rundt med konstant dårlig samvittighet for at jeg ikke klarer å følge opp A. Barnerom: Bolla skal sove inne hos oss og flytter inn på A sitt rom (som da blir deres felles rom) etterhvert. Utstyr: Det meste er klart, men vi mangler fremdeles seng, dyne (muligens Bolla kan overta vogndynen til A? ) og søskenvogn. Strekkmerker: Ingen nye enda. Melk i brystene: De føles riktignok melkesprengte ut (au!), men jeg kan ikke presse ut noe enda. Fødsel: Gleder meg! Håper jo på mindre komplikasjoner denne gangen og gruer meg litt til evt. ny revning, men jeg kan bare håpe at jeg får en like flott opplevelse som forrige gang. Plager: Bekkenløsning, ryggsmerter (i tillegg til bekkenløsningsryggsmertene ), halsbrann Oppegående: Forholdsvis. Energien er egentlig veldig grei, men den siste uken har ødelagt mye for humør og energi. Men jeg klarer meg ihvertfall på rundt 7 timer hver natt, noe som er helt fantastisk i forhold til hvordan jeg hadde det med A. Sulten: Hele tiden omtrent. Prøver å spise sunt, men er ikke alltid like flink.
^^Belle^^ Skrevet 24. september 2012 Forfatter #5426 Skrevet 24. september 2012 *google* Hmpf ... ser ut som som et sør- og vestlandsfenomen. Tror jeg må ut og trøsteshoppe litt. Neeeei, kjipt. Er også mulig det bare var akkurat den dagen, for det var noe opplegg i byen og alle butikkene hadde tilbud. Trøsteshopping hjelper!
pusilus Skrevet 24. september 2012 #5427 Skrevet 24. september 2012 Kondolerer med farmoren din, alltid trist når noen dør selv om man har gått og ventet på det aldri så lenge. Koselig med oppdatering på svangerskapet, måtte le av badehettemerke Så godt at svigermor hadde A en natt slik at du fikk sove. _________ Angående Lita og bulemikertendensene, har prøvd både det ene og det andre å tygge på men det er visst bare fingrene som er av interesse nå.
^^Belle^^ Skrevet 24. september 2012 Forfatter #5428 Skrevet 24. september 2012 Kondolerer med farmoren din, alltid trist når noen dør selv om man har gått og ventet på det aldri så lenge. Koselig med oppdatering på svangerskapet, måtte le av badehettemerke Så godt at svigermor hadde A en natt slik at du fikk sove. _________ Angående Lita og bulemikertendensene, har prøvd både det ene og det andre å tygge på men det er visst bare fingrene som er av interesse nå. Tusen takk for det. Huff, jeg ser helt rar ut! Prøver å brette den så langt opp som mulig, men det blir merke allikevel. Og det går seriøst ikke bort før rundt leggetider (treningen er klokken 11:30 på formiddagen)! Vi hadde trøbbel med fingertygging vi også, men det ble ikke noen gulping av det da, bare veldig såre småfingre.
Nuttapia Skrevet 24. september 2012 #5429 Skrevet 24. september 2012 Kondolerer med farmor, Belle Så spennende å lese din liste, da jeg kun er to uker bak deg. Jeg har også kjent et par sparkende føtter oppover nå, men ikke helt oppunder puppene. Han ruller rundt og romstrerer inni der. Er veldig gøy nå Skjønnerat du har det heftig for tiden, kanskje du gjør det lurt i en liten sykemelding, ja.
^^Belle^^ Skrevet 24. september 2012 Forfatter #5431 Skrevet 24. september 2012 (endret) Kondolerer med farmor, Belle Så spennende å lese din liste, da jeg kun er to uker bak deg. Jeg har også kjent et par sparkende føtter oppover nå, men ikke helt oppunder puppene. Han ruller rundt og romstrerer inni der. Er veldig gøy nå Skjønnerat du har det heftig for tiden, kanskje du gjør det lurt i en liten sykemelding, ja. Takk for det. Sånne lister er gøyale synes jeg, både å skrive akkurat nå og å lese i ettertid. Sparkeføtter er så deilig! Men ja, livmoren min er gjerne litt større enn din siden jeg er andregangs. Kjenner det veldig godt oppunder puppene når hun sparker skikkelig fra seg. Kondolerer Takk for det. Endret 24. september 2012 av ^^Belle^^
Mazilla Skrevet 24. september 2012 #5432 Skrevet 24. september 2012 Kondolerer.. Du sier dere er 95% enige om navn, så nå ble jeg nysgjerrig på hvilket dere har falt ned på..
MonThe Skrevet 24. september 2012 #5433 Skrevet 24. september 2012 Kondolerer så mye med farmor Så trist når de gamle blir borte, selv om det på en måte er forventet Vil veeldig gjerne ha PM med navn!
^^Belle^^ Skrevet 24. september 2012 Forfatter #5434 Skrevet 24. september 2012 Takk til dere Mazilla og MonThe! PM er sendt til dere begge. 1
Kokos Skrevet 24. september 2012 #5435 Skrevet 24. september 2012 Kondolerer Så godt dere har fått solgt tomten, én ting mindre å tenke på. Klem til deg og A!
CathrineMic Skrevet 24. september 2012 #5436 Skrevet 24. september 2012 Off, kondolerer så mye Jeg vil gjerne også ha PM me navn
Diddles Skrevet 24. september 2012 #5437 Skrevet 24. september 2012 Uff vennen min, så trist med farmor som ikke er her mer Du vet hvor du finner meg om du trenger en ...og liten dyne har jeg om du trenger det
Pasjonsblomst Skrevet 24. september 2012 #5438 Skrevet 24. september 2012 Kondolerer så mye med farmoren din, Belle! Alltid trist når man mister noen man er glad i. men livet går jo videre... særlig med ei lita danseløve i hus og ei lita sprellefrøken i magen Gratulerer så mye med tomtesalget, forresten! Dere ble helst glade for å få solgt, eller mest triste over at dere måtte selge? Det blir vel fint hus på dere om litt... (dere skal være glad dere bor på rette sida av fjorden igrunn... her er det dyyyyyyyyrt)
^^Belle^^ Skrevet 25. september 2012 Forfatter #5439 Skrevet 25. september 2012 Kondolerer Så godt dere har fått solgt tomten, én ting mindre å tenke på. Klem til deg og A! Tusen takk! .klem: Ja, det er deilig å slippe å ha det hengende over oss. Off, kondolerer så mye Jeg vil gjerne også ha PM me navn Takketakk. PM er i farta! Uff vennen min, så trist med farmor som ikke er her mer Du vet hvor du finner meg om du trenger en ...og liten dyne har jeg om du trenger det Tusen takk for god . Det går veldig fint med meg altså, av diverse grunner. Kan heller fortelle deg mer neste gang vi sees. Liten dyne, ja. Har du flere av de 80*100-dynene? For jeg tenker at A ikke trenger sin så veldig lenge (etter at Bolla er født altså) før hun kan gå over til juniordyne heller. Selv om det ikke er den største utgiftsposten trenger vi ikke å sitte med tusen dyner, liksom. Kondolerer så mye med farmoren din, Belle! Alltid trist når man mister noen man er glad i. men livet går jo videre... særlig med ei lita danseløve i hus og ei lita sprellefrøken i magen Gratulerer så mye med tomtesalget, forresten! Dere ble helst glade for å få solgt, eller mest triste over at dere måtte selge? Det blir vel fint hus på dere om litt... (dere skal være glad dere bor på rette sida av fjorden igrunn... her er det dyyyyyyyyrt) Takk for det. Det har du helt rett i. Er så lykkelig! Tomtesalget, ja...det er vel mest lettelse over å få solgt. Men fytti, det er sårt også altså! De skal jo bygge VÅRT hus i tillegg. Vet ikke om jeg tør å kjøre opp når det står ferdig. Men mest glad er vi. Det føles som om 100 kg er løftet fra skuldrene våre.
^^Belle^^ Skrevet 25. september 2012 Forfatter #5440 Skrevet 25. september 2012 Dagen i går var svært lite innholdsrik. Vi spiste middag, lekte på rommet til A og dusjet. Det var liksom det. I dag morges måtte jeg vekke A! Klokken 7! Da hadde hun sovet i over 12 timer. Fikk helt panikk da jeg våknet av klokken uten at hun hadde våknet, trodde hun hadde sluttet å puste eller noe. Lurer på om det er noe med at det enda er mørkt på den tiden nå? Det passer oss uansett veldig godt mtp klokkesnuingen som lurer i horisonten. I dag er det minnestund. Jeg tror ikke jeg vil gå inn og se henne. Både pappa og bestemor som død sitter klistret på netthinnen min, jeg vil ikke ha enda en der. Men mamma sa at det gikk helt fint, så jeg håper det ikke blir rart at jeg ikke gjør det. Vi vil uansett ikke at A skal se henne. Hun er blitt såpass gammel nå at man liksom ikke vet hva hun kan reagere på. Ellers: 24 uker og enda en milepæl er nådd. De fleste babyer kan visstnok reddes om de blir født nå. Men altså, Bolla har bare å holde seg inne i minst 14 uker til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå