Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mannen får kanskje ny jobb! :hoppendeglad: Det går jo ikke så veldig bra med bedriften han jobber i nå, dvs. avdelingen hans får mindre og mindre jobb. Han er jo på turnusen sin nå, men er hjemme allikevel. Helt greit for oss siden han tjener penger allikevel, men vi har jo sett at det har gått mot permittering nå igjen. Derfor tenkte han at han skulle være tidlig ute og ringte til en rivaliserende bedrift og forhørte seg om jobbmuligheter. Mannen han snakket med sa at vanligvis skulle man sende søknad til databasen deres, men han hørte at Belle-mannen hadde ballasten som trengtes og ba om å få tilsendt søknad og CV direkte til seg. Dette var på onsdag. I dag morges ringte de til ham og ville ha ham på intervju så snart som mulig. Dette bare love godt tenker jeg. :hoppe:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeiiijjj!!! :hoppendeglad: Krysser alt vi har!!

Skrevet

Herlig at mannen gjerne har kjent dult allerede nå :rodmer:

Siden du er ekspert på vognposer kaster jeg over deg med noen spørsmål ;)

Bor på vestlandet jeg også, og lurer virkelig på hvilken pose som kan være best for vår del. Det blir nok sportsvogndelen vi bruker i vinter så lurer på hvilken du kan anbefale?

Har kikket på voksi urban siden de har en som er så fin i lilla :hjerte: men er usikker på om dette er "rett" pose for oss eller om vi burde finne oss en annen :vetikke:

Der havnet du innimellom, gitt.

Ja, sant det er? :rodmer:

Selvutnevnt ekspert. :hoho: Voksi Urban er jo dødsfin! Særlig den i lilla. Men etter hva jeg har lest meg frem til er det ikke i alle vogner den passer. Dvs. at selehullene ikke passer. Den gjør ikke det i vår Bugaboo ihvertfall, så jeg ville i alle tilfeller prøvd den fysisk i vogna før jeg hadde kjøpt den.

Nå har jo ikke jeg fått prøvd ut vår i fleece da, men jeg har jo et håp om at den ikke er for kald. De anmeldelsene jeg har lest sier jo at den er veldig varm (det er jo tross alt en vinterpose selv om det er fleece), og jeg tenker at jeg bare legger skinnet oppi på de aller kaldeste dagene, evt. kler på Bolla en ulldress.

Jeg ville uansett ikke anbefalt en gammeldags skinnpose, siden vi ikke har særlig god erfaring med den. Den er jo kjempegod og varm, men den er så åpen i toppen i tillegg til at det ikke går an å åpne den inne f.eks. på butikker for å lufte babyen. Men det finnes jo skinnposer som kan snurpes sammen da, selv om jeg tror de kan bli en smule for varme for oss vestlendinger.

Jeg har hørt bare bra om Easygrow for eksempel, og Odenwalder Holly er også en pose som mange liker. Kaiser har en i dun som er litt billigere enn de andre dunposene, Dowwny, på altforbarna.com, men den har jeg ingen erfaring med. Troller Iglo er den som kom best ut i test (en heller tvilsom test vil jeg si, siden de fokuserte altfor mye på hvor lett antennelige posene var - det er jo ikke et issue for de som ikke røyker mens de triller), og det er visst nøyaktig den samme posen som Voksi Urban bare den er billigere!

Skrevet (endret)

Jeg kjeeeeder meg og venter bare på at klokken skal bi så mye at jeg kan forsvare å dra tidligere fra jobb for å hente A. :sjenert: Så derfor: den aller første gravidstatusen! :hoppe:

Status 17+3

Kjønn: vet ikke enda, men forhåpentligvis vet vi det om litt over en uke

Utålmodig?: Både ja og nei. Er jo utålmodig etter å treffe Bolla, men jeg har et lite håp om at jeg kan nyte denne graviditeten litt mer. Er superklar både for fødsel og barseltid, men jeg klarer fint å vente litt til. :fnise:

Hodet ned: N/A

Aktivitet i magen: Jaaa! :rodmer: Dult, bobler og poking dagen lang.

Navn: Vi har noen på lur, men bare jentenavn. Kommer ikke til å diskutere det i detalj før vi vet kjønn.

Vektøkning: -1 kg

Vann i kroppen: :sukk: Ja. Allerede! Er veldig opphovnet i fingrene så jeg må nok ta av meg ringene snart. Kjenner prikking i beina også av og til, og får veldig tydelige sokkemerker. Lurer litt på hvordan dette skal gå når det starter så tidlig!

Kynnere: Jeg tror jeg har hatt én.

Humør: Akkurat nå er det rævva, men det er fordi jeg har vondt og er trøtt og har en dårlig dag. Sånn på et generelt grunnlag er humøret mitt på topp. Har vært i storform så langt.

Barnerom: Bolla skal sove inne hos oss.

Utstyr: Vi har det meste fra A, men av store ting trenger vi ny seng m/tilbehør, bilstolpose og ullklær, og jeg vil ha nytt trekk til vognen.

Strekkmerker: Ingen nye enda.

Melk i brystene: De føles riktignok melkesprengte ut (au!), men jeg kan ikke presse ut noe enda.

Fødsel: Jeg gleder meg faktisk til fødselen. Selv om det er ting jeg er redd for (revning hovedsakelig, litt for at Bolla er enda større enn A) håper jeg mest av alt at jeg opplever fødselen like fin som med A. :hjerte:

Plager: Bekkenløsning, luftsmerter i magen, hodeverk

Oppegående: Ja, og det er deilig! Energien er tilbake, matlysten er tilbake og selv om bekkenløsningen ligger og murrer føler jeg meg forholdsvis lett til beins fremdeles.

Sulten: Som normalt. Litt ekstra fysen på kvelden.

Endret av ^^Belle^^
Skrevet

Takk for tips :)

Etter å ha kikket enda litt til har jeg falt for Easygrow ONO, selvfølgelig med lilla på :rodmer::fnise:

Virker som om den ikke er like stiv som voksi urban. Men nå er det jo typisk at alle stedene som har den på tilbud er de utsolgt for lilla :sukk:

Statusoppdatering :rodmer:

Skrevet

Takk for tips :)

Etter å ha kikket enda litt til har jeg falt for Easygrow ONO, selvfølgelig med lilla på :rodmer::fnise:

Virker som om den ikke er like stiv som voksi urban. Men nå er det jo typisk at alle stedene som har den på tilbud er de utsolgt for lilla :sukk:

Statusoppdatering :rodmer:

...og vet du hvorfor de er utsolgt for lilla? *trommevirvel* Fordi det er den eneste fargen som har antiskli på baksiden. :balltre: Hvor er logikken der, liksom? Hvorfor ikke bare putte antiskli bakpå først som sist? :roll: Men jeg har hørt masse bra om den altså. :jepp: Og den er veldig, veldig fin! :jepp:

Skrevet

...og vet du hvorfor de er utsolgt for lilla? *trommevirvel* Fordi det er den eneste fargen som har antiskli på baksiden. :balltre: Hvor er logikken der, liksom? Hvorfor ikke bare putte antiskli bakpå først som sist? :roll: Men jeg har hørt masse bra om den altså. :jepp: Og den er veldig, veldig fin! :jepp:

Det var jo bare helt idiotisk! :balltre:

Da får jeg undersøke litt mer om den finnes inne i noen butikker i det hele tatt og så heller drite i tilbudspriser hvis jeg er heldig å finner den ;)

Skrevet

merkelig med antiskli kun på den ene fargen, ja... liker ono jeg også, orange tror jeg hadde blitt flott til jenta vår ;) kan kanskje sy på egen antiskli?

Gjest pysepusen
Skrevet

Ang. vestlandsvintere... tror du en easygrow dunpose vil gjøre seg (til sportsvogndel i vinter), eller kan det bli for varmt? Er viktig at det holder sur vind ute her, og er lunt og godt.

Nå bor jeg samme sted som ^^Belle^^ så jeg svarer jeg også ;) Vi har den posen og den er suveren! Første vinteren da han var baby hadde vi skinnet som man kan kjøpe til også. Hadde det ikke sist vinter, men det var mest for at jeg ikke ville klippe hull til selene ;)

Bor på vestlandet jeg også, og lurer virkelig på hvilken pose som kan være best for vår del. Det blir nok sportsvogndelen vi bruker i vinter så lurer på hvilken du kan anbefale?

Har kikket på voksi urban siden de har en som er så fin i lilla :hjerte: men er usikker på om dette er "rett" pose for oss eller om vi burde finne oss en annen :vetikke:

Jeg ville absolutt kjøpt EasyGrow! Vi hadde først Voksi Urban, men solgte den for den var jo så stiv... Dessuten er den litt vannavstøtende, og det er lurt når det høljer ned.

Ellers så vil jeg gjerne tippe jente! :babyjente:

Skrevet

Det var jo bare helt idiotisk! :balltre:

Da får jeg undersøke litt mer om den finnes inne i noen butikker i det hele tatt og så heller drite i tilbudspriser hvis jeg er heldig å finner den ;)

Ikke sant? :dry:

:fnise: Det kan være lurt. De stedene jeg har sett den har det vært utsolgt for akkurat den lilla ihvertfall.

merkelig med antiskli kun på den ene fargen, ja... liker ono jeg også, orange tror jeg hadde blitt flott til jenta vår ;) kan kanskje sy på egen antiskli?

Veldig merkelig. Klarer ikke helt å se logikken bak det altså. :ler:

De er så fine alle de fargene synes jeg. :jepp: Nå vet jeg ikke hvilken vogn dere har, og hvor viktig antiskli er for dere, men for oss er det veldig, veldig viktig. Sportsdelen på Bugabooen er jo annerledes enn vanlige sportsdeler og det er ikke mye som sitter fast der altså. Jeg angrer veldig på at jeg ikke kjøpte Bugaboo sin egen vognpose som vårpose, for den vi har nå sklir ned hele tiden.

Vet ikke helt hvordan det blir? Da tenker jeg mest på tettheten til posen. :klo:

Ellers så vil jeg gjerne tippe jente! :babyjente:

Tipping er notert. :nigo:

Skrevet

For en fin dag vi har hatt i dag! :hoppe: Synes det er så godt når helgedagene blir fine, for det er liksom de dagene vi må utnytte nå som A går i barnehagen og jeg jobber.

Jeg fikk sove lenge i dag og da A skulle ha hvilen sin stod jeg opp og leste på sofaen en times tid. :happy: Etter hvilen dro jeg, mannen, A, mamma, bror og stesøster til byen hvor det er festival denne helgen. Stappfullt med folk med andre ord. :daane: Vi var heldige og fant oss et ledig bord nede på kaien og fikk oss nydelig mat. :sikle:

A er ikke helt i form for tiden, og jeg mistenker at hun sliter litt med noen tenner. Kan ikke kjenne noe enda, men jeg vet jo at de gjør vondt/klør lenge før de bryter gjennom. I tillegg har hun fått noen barnehagebassilusker og er tett i nesa og litt hås i halsen. Ingen feber heldigvis, og hun er ikke slakk som hun pleier å være når hun er skikkelig syk. Bare sutrete og generelt vanskelig å ha med å gjøre. :gjeiper:

Nå i kveld er mannen ute på byen og jeg har en deilig og rolig stappe-trynet-fullt-i-usunne-ting-kveld. :nigo: Jeg sitter i sengen, drikker cola zero, spiser ostepop og lakris, og ser på White Collar. :hoppendeglad:

I morgen skal vi grille hos mamma. Tror jeg dropper å ha med mannen, for han er alltid dødsdårlig dagen derpå og kjenner jeg meg rett blir jeg veldig rastløs i 12-tiden og vil finne på noe. Litt vanskelig sånn til vanlig når jeg hverken kan gå så langt eller bære mye på A. Da er besøk hos mamma perfekt, og jeg har mange ''barnevakter'' der. :hjerte:

Jeg fikk forresten den nye vognposen i dag! :hoppe: Den virker bare superdeilig altså, tykk og myk og god. A kommer nok til å bruke den litt i vinter også, så jeg får prøve den oppi sportsdelen i morgen.

Ha en strålende kveld alle sammen! :klem:

Skrevet

Høres ut som det er ei god helg på gang.. ;)

Gratulerer med ny pose, hvilken har du kjøpt? Driver og gjør litt research på poser selv, jeg, i skrivende stund..

Skrevet

En helt perfekt helg. :nigo:

Jeg har lagt ut bilde her inne for ikke så lenge siden. :jepp: Det ble en Kaiser iglu thermo fleece. Bestemte meg for å prøve den i stedet for easygrowen først, siden den var så innmari billig. 480 kroner. :happy:

Skrevet

Fin dag i går også, selv om jeg var litt sur på mannen. :dry: Er det virkelig for mye å forlange at han er brukelig før klokken 20 dagen derpå? Greit nok om dette var et engangstilfelle, men når det er sånn hver eneste gang han er ute... :rasende: Han gjorde det godt igjen da, med å ta A alle de tusen gangene hun våknet i natt, i tillegg til å hente henne da hun ville stå opp. Og så får han bevise neste gang (som heldigvis ikke er så ofte) at han har lært. Ellers blir det månelyst i heimen. :balltre:

Tenner, ja. Tror det er det, for hun var innmari urolig da jeg skulle legge henne i går. Bruke en time på å få henne til å sove, ble så frustrert til slutt at hun fikk dentinox på gommene og da roet hun seg med en gang. Den siste uken har hun både grått i søvne og våknet av gråten i løpet av natten. Heldigvis hjelper det å bare gi tutten igjen så sovner hun, men det er slitsomt allikevel å våkne hver time omtrent. Både for henne og for oss. :kose: Jeg har jo begynt å merke presset på blæra, så jeg må på do hver gang jeg våkner av at hun sutrer. :daane:

Bolla har det bare fint. :rodmer: Jeg kjenner bevegelse hver dag og magen min er blitt skikkelig gravidete. Navlen har begynt å komme ut allerede! Frykter at jeg kommer til å bli svææær denne gangen. :daane: Jeg har jo allerede begynt å få en del vann i kroppen også, så jeg blir nok svær på alle mulige måter. :filer: Jeg er enda på -1 kg og det lover jo godt, men sånn var det jo med A også. At jeg ikke begynte å legge på meg før rundt uke 18. :bond:

Én uke til ultralyd i dag. :hoppendeglad: Jeg er så spent! Og nå som jeg kjenner Bolla er jeg ikke så ekstremt bekymret som jeg var, selv om de ekle tankene selvsagt dukker opp av og til.

Nyyyydelig vær her i dag og det var dødsdeilig å sykle til jobb. :strix: Mannen leverer A og tar ukeshandlingen forhåpentligvis. Han er håpløs på å kjøpe flere enn én middag om gangen når han handler så jeg håper han klarer det. :fnise:

Sykehustimen til A nærmer seg også. :redd: På torsdag. Selv om jeg vet at alt mest sannsynligvis er okei kan man ikke unngå å bli litt redd og nervøs allikevel. Håper virkelig at mannen er hjemme også sånn at jeg slipper å gjøre det alene. Jeg vil nok være med uansett, så får jeg bare bruke en dag av ''sykt barn-dagene''.

Skrevet

Tipper du har gutt i magen din:)

Skrevet

Tipper du har gutt i magen din:)

Tipping notert. :nigo:

Skrevet

Har funnet flere småting jeg skal hekle til Bolla og har nå shoppet garn på Sparkjøp sine nettsider. :nigo:

''Vinterstøvletter''

Booties_2D00_small.JPG

Link.

Ullbukse

Halloweenlongies.jpg

Link.

Lue, men har tenkt å modifisere den litt. Ingen blomst, og ører. A skal også få en. :hjerte:

DSC_6523a.jpg

Link.

Og når vi får vite kjønn håååper jeg at jeg tør å prøve meg på denne dressen men jeg vil ikke love noe. :fnise:

100221764.jpg.rendition.largest.l.jpg

Link.

Skrevet

Så fine plagg du har tenkt til å hekle :rodmer: Flink er du!

Skjønner godt at du blir irritert på mannen som bruker nesten et døgn på å fungere igjen etter å ha vært ute :rolleyes: Hadde en lignende sak selv i helgen med kjæresten som skulle reise bort på jobb i 2 uker i dag. Jeg sa fra på forhånd at jeg ikke gadd å yte noen ekstra service hvis han var fyllepjusk hele søndagen og heldigvis tok han det til etterretning og kom hjem relativt tidlig så han var i fin form i går. Hadde vært så stusselig om han brukte den siste dagen hjemme på å være stakkarslig.. :fnise:

Forresten kjempebra at mannen kanskje får ny jobb! :jepp:

Bare én uke til ultralyd, det blir spennende! :hoppe:

Håper du har en kjempefin dag! :klem:

Skrevet

Så fine plagg du har tenkt til å hekle :rodmer: Flink er du!

Skjønner godt at du blir irritert på mannen som bruker nesten et døgn på å fungere igjen etter å ha vært ute :rolleyes: Hadde en lignende sak selv i helgen med kjæresten som skulle reise bort på jobb i 2 uker i dag. Jeg sa fra på forhånd at jeg ikke gadd å yte noen ekstra service hvis han var fyllepjusk hele søndagen og heldigvis tok han det til etterretning og kom hjem relativt tidlig så han var i fin form i går. Hadde vært så stusselig om han brukte den siste dagen hjemme på å være stakkarslig.. :fnise:

Forresten kjempebra at mannen kanskje får ny jobb! :jepp:

Bare én uke til ultralyd, det blir spennende! :hoppe:

Håper du har en kjempefin dag! :klem:

Håper jeg får det til. Er en stund siden jeg har heklet nå. :fnise: Jeg får friske opp kunnskapene mine med å se youtube-videoer. Det var jo slik jeg lærte å hekle, så... :ler:

Blærk, godt det er noen som har vett til å ta det med ro. :roll:

Jaaa, det er veldig spennende! :strix:

Takk, det samme! :klem:

Skrevet

Åh, jeg har jo helt glemt å nevne det her, men jeg kjente Bolla utenpå magen for aller første gang i dag. Skikkelig sterke spark og ikke bare bobling og romstering. :strix:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...