Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Da er tippelisten endelig åpnet. :hoppendeglad: Link i signaturen min. :hjerte:

Ordinær ultralyd og fasiten fåes forhåpentligvis 20.august. :nigo:

Gutt :babygutt:

Diddles

Teriyaki

Mazilla

Marikke

Kokos

MellonCollie

Pasjonsblomst

Lilywhite

Nuttapia

Belle-mannen og alle andre vi kjenner :fnise:

Jente :babyjente:

Sequax

Delphina

CathrineMic

kisskissbangbang

pysepusen

honning

Belle (mest fordi det er det vi ''kan'' og har fra før - klarer ikke helt å se for meg meg som guttemamma :ler: )

Endret av ^^Belle^^
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser at jeg står i fare for å være litt uoriginal, men: Jeg tipper gutt.

Skrevet

Ser at jeg står i fare for å være litt uoriginal, men: Jeg tipper gutt.

Da har jeg oppdatert listen. :jepp: Jeg trooor kanskje litt på gutt jeg også altså, mest siden svangerskapene er så ulike. Men det trenger jo ikke å ha noe å si det heller da. :fnise:

Skrevet

Veldig fin dag i går. :nigo: Det er så deilig å komme hjem fra jobb og tenke på noe annet enn søvn. :fnise: Hadde veldig vondt i den ene hofta etter endt arbeidsdag da, så jeg lurer på hvordan dette kommer til å gå. :dry:

A sov bare 40 minutter i barnehagen (egentlig lenge til å være henne i vogn :roll: ) så klokken halv 5 var hun helt hysterisk og mannen måtte trille henne i søvn for en powernap. Håper det går seg til etterhvert med søvn i barnehagen. Hvis ikke må vi nok finne en løsning med to lurer, for det funker ikke at hun er sånn altså. :kose:

Etter middag (og powernap) dro vi til vennepar og en 4-åring midt i verste trassalder. A var helt sjokka, for hun er virkelig ikke vant til det støynivået som var der oppe, og da var det bare vi som var på besøk, fireåringen og broren på halvannet. :ler:

Har det veeeldig rolig på jobb i dag og bruker tiden på å skifte mellom å se på babyutstyr (vognposer akkurat nå :sjenert: ) og se på kjærlighetstur i september. :hjerte: Det går jo direktefly til Pisa herfra og jeg har lenge hatt lyst til å besøke Firenze som bare er en time unna. Nå ligger billettprisene på 1800 kroner for meg og mannen fra fredag til mandag! :overrasket: Så snart jeg får svar fra mannen lurer jeg på om vi skal kaste oss på den turen altså. :nigo:

Åh, det er så deilig. Nå kjenner jeg Bolle-bobler hele tiden! :strix: I går var det non stop nesten hele dagen, og jammen er det ikke på 'an igjen nå. :hjerte:

I kveld skal vi på besøk og snuse baby. :rodmer:

Skrevet

Neeei, så kjipt! Synes de burde ha like tilbud på sånne butikker altså.

Jeg så forresten at jeg hadde glemt å svare deg ang. ordinær UL. Jeg skal inn 20.august. :strix:

Tusen takk. :hjerte:

Ja, ikke sant? Men jeg tviiiler på at det blir budrunde altså. :fnise: Så lenge som vi har prøvd å selge leiligheten (som i flere år!) er vi fornøyde så lenge vi ikke taper mer enn 150000 + megler. :lol:

Jeg gleder meg allerede til å få normal kropp igjen. :ler: Liker ikke så godt å være gravid, men så langt er det greit. Når vannet og bekkenløsningen kommer blir det andre boller.

Takk. :sjenert: Er jo ikke helt tilbake til pre-A, så synes jeg kunne vært enda slankere, men det er vel noe hva som er ''normalen'' også. Synes du ser helt smashing ut jeg! :nigo:

Takk!! :strix:

Skrevet

Jeg trur det er ei lita frøken i magen din! :jepp::rodmer:

Skrevet

Takk!! :strix:

:kyss:

Jeg trur det er ei lita frøken i magen din! :jepp::rodmer:

Notert. :nigo:

Skrevet

(Vær oppmerksom på at jeg som oftest tipper........FEIL!) :sjenert:

;)

Skrevet

:fnise: Jeg har også en tendens til å gjøre det. Kanskje det blir gutt denne gangen da? ;)

-------------------------

Ææææææ, jeg ''sliter'' sånn med å velge hvilken vognpose jeg vil ha. Det er jo tilbud på dem nå rundt omkring så jeg tenkte å kjøpe en nå. Først bestemte jeg meg sånn halvveis for en thermopose fra Kaiser, så bestemte jeg meg helt for dunpose fra easygrow og nå har jeg halvveis bestemt meg for den fra Kaiser igjen. :bond: Dette er seriøst vanskeligere enn da vi skulle velge vogn. :daane:

Skrevet (endret)

Da var vognpose kjøpt. :fnise: Kanskje litt tidlig, men den var veldig på tilbud. :sjenert:

Kaiser Iglu Thermo Fleece

kaiser-footmuff-iglu-thermo-fleece-black-10004277-0-1343141841000.jpg

Håper jeg blir fornøyd, men om det er totalbom er det ikke helt krise heller, siden den bare kostet 480 kroner. :nigo: Litt kjedelig med svart kanskje, men siden jeg har planer om å pimpe Bugabooen når vi får vite kjønn er det det som er mest safe og som passer til det meste. :jepp:

Endret av ^^Belle^^
Skrevet
:tommelopp: for vognposekjøp! Jeg gjorde motsatt - pimpa sort vogn med crazy knall rosa og lilla vognpose.. :fnise:
Gjest Delphina
Skrevet (endret)

Jeg er flink og leser altså, men C min er så grusomt aktiv (og jeg må gjøre andre ting).Misunner deg som kjenner lille bolla boble rundt i magen din. :rodmer: Tror også lillebolla er ei lita jente, men kan hende jeg kommer inn og retter på meg selv. :sjenert:

Synes det er morsomt å lese om A som jager gutter, allerede nå. :skratte:

Synes dere skal ta en tur til Firenze.. Selv kan vi hoppe på toget og ta en tur til Paris.. :sjenert:

Endret av Delphina
Skrevet

:tommelopp: for vognposekjøp! Jeg gjorde motsatt - pimpa sort vogn med crazy knall rosa og lilla vognpose.. :fnise:

Hadde vi visst kjønn hadde jeg nok kjøpt en litt sprekere farge, ja. Den rosa er jo bare helt nyyydelig! Men om enn vognposen er kjedelig så se her. :nigo: Ikke noe kjedelig vogn på Bolla, nei. :ler:

Jeg er flink og leser altså, men C min er så grusomt aktiv (og jeg må gjøre andre ting).Misunner deg som kjenner lille bolla boble rundt i magen din. :rodmer: Tror også lillebolla er ei lita jente, men kan hende jeg kommer inn og retter på meg selv. :sjenert:

Synes det er morsomt å lese om A som jager gutter, allerede nå. :skratte:

Synes dere skal ta en tur til Firenze.. Selv kan vi hoppe på toget og ta en tur til Paris.. :sjenert:

Vet akkurat hvordan du har det. :fnise: Vi kan ikke la A se laptopen engang vi, for hun blir helt vill og gal og skal trykke hele tiden.

Det er så utrolig deilig, og jeg føler meg så heldig som kjenner bevegelse allerede nå! :strix: Skal notere tippingen så får du bare endre mening etterhvert eventuelt. :jepp:

:hoho: Hun er helt sprø. Fine jenta vår! :rodmer:

Tror ikke det blir tur allikevel. Vi får se. Jeg har jo tenkt litt, og...storbyferie med dårlig bekken er liksom ingen god ide. :gjeiper: Men åh, heldige dere da! Elsker Paris! :hjerte:

Skrevet

I dag leverte jeg A i barnehagen for aller første gang. :grine: Vi er vant med å levere henne fra oss, men det er noe med det at...jeg vet ikke. Det er definitivt annerledes å levere henne i barnehagen enn å levere henne til besteforeldre. Hadde en liten klump i magen da jeg gikk ut døren, ja. Hun så såvidt på meg da jeg gikk og var allerede i full fart innover. :trist: Mannen er fremdeles hjemme, men vi tenkte å prøve å levere henne til frokosttid sånn at hun kan komme inn i rytmen til barnehagen. Så det blir lang dag på henne for første gang, fra halv 8 til kvart over 3isj. Håper det går fint. Tror det. :Nikke:

Det ble ikke noe babybesøk i går, men i dag blir det. :hoppe: Gleder meg til å snuse litt. :nigo:

Skrevet

Jeg var på babybesøk i går! :nigp:En nydelig lita jente som var over ett kg lettere enn O var da han ble født!! Herlighet så lita hun var! Ett kg utgjør jammen mye.

Er det salg på vognposer nå? hvor da?? O må også ha en vinterpose til vogna si.

Skrevet (endret)

Hadde vi visst kjønn hadde jeg nok kjøpt en litt sprekere farge, ja. Den rosa er jo bare helt nyyydelig! Men om enn vognposen er kjedelig så se her. :nigo: Ikke noe kjedelig vogn på Bolla, nei. :ler:

Vet akkurat hvordan du har det. :fnise: Vi kan ikke la A se laptopen engang vi, for hun blir helt vill og gal og skal trykke hele tiden.

Det var vogna si det!! :nigo:

Vi har samme laptop-problem her. Jeg lasta ned BabySmash! etter tips på vg eller dagbladet e.l., i håp om at S skal bli lei av å hamre løs på tastaturet, men foreløpig ser det ut til å ha slått feil... Nå tror hun vel bare at det alltid er lov å slå på den! :daane:

I dag leverte jeg A i barnehagen for aller første gang. :grine: Vi er vant med å levere henne fra oss, men det er noe med det at...jeg vet ikke. Det er definitivt annerledes å levere henne i barnehagen enn å levere henne til besteforeldre. Hadde en liten klump i magen da jeg gikk ut døren, ja. Hun så såvidt på meg da jeg gikk og var allerede i full fart innover. :trist: Mannen er fremdeles hjemme, men vi tenkte å prøve å levere henne til frokosttid sånn at hun kan komme inn i rytmen til barnehagen. Så det blir lang dag på henne for første gang, fra halv 8 til kvart over 3isj. Håper det går fint. Tror det. :Nikke:

Det ble ikke noe babybesøk i går, men i dag blir det. :hoppe: Gleder meg til å snuse litt. :nigo:

Skjønner hva du mener, kjenner veldig på de samme følelsene selv for tida... :klem: S har også lang dag i dag for første gang, men i barnehagen hennes spiser de heldigvis ikke frokost før 0930, så det holdt om jeg leverte henne før det :Nikke: Jeg måtte forresten trøste ei mor i garderoben i stad. Hun er gravid og sikkert litt ekstra hormonell, men sønnen hennes gråt veldig da hun gikk.. Da jeg og S kom inn på avdelinga vrælte han fortsatt og var helt utrøstelig, men det visste heldigvis ikke den mora.. :sjenert: Nei uff, det er godt A og S bare setter avgårde, sånn egentlig.. :Nikke:

Endret av Mazilla
Skrevet (endret)

Jeg var på babybesøk i går! :nigp:En nydelig lita jente som var over ett kg lettere enn O var da han ble født!! Herlighet så lita hun var! Ett kg utgjør jammen mye.

Er det salg på vognposer nå? hvor da?? O må også ha en vinterpose til vogna si.

Denne jenta ble faktisk overraskende stor. :fnise: Foreldrene, som var begge under 3 kg til termin, forventet også en liten jente. Hun var faktisk nesten like tung som A og lengre. Men hun er nok liiiiten allikevel. Jeg tar meg alltid i å prøve å tenke tilbake til babytiden når jeg ser bodyer i størrelse 50. Har A virkelig vært SÅ liten liksom. :ler:

Det er salg litt rundt omkring på nettet. :jepp: Jeg kjøpte vår på alexi.no. Ellers vet jeg at lilleprinsen.no har salg, og også going.no. altforbarna.com har de billigste ikke-salg prisene på Kaiser-poser ihvertfall. Myyye billigere enn andre steder, både butikk og i nettbutikker. Hvilken pose er det du vil ha da? Jeg er nemlig ekspert nå, etter en hel jobbdag med googling og forskning. :hoho:

Det var vogna si det!! :nigo:

Vi har samme laptop-problem her. Jeg lasta ned BabySmash! etter tips på vg eller dagbladet e.l., i håp om at S skal bli lei av å hamre løs på tastaturet, men foreløpig ser det ut til å ha slått feil... Nå tror hun vel bare at det alltid er lov å slå på den! :daane:

Skjønner hva du mener, kjenner veldig på de samme følelsene selv for tida... :klem: S har også lang dag i dag for første gang, men i barnehagen hennes spiser de heldigvis ikke frokost før 0930, så det holdt om jeg leverte henne før det :Nikke: Jeg måtte forresten trøste ei mor i garderoben i stad. Hun er gravid og sikkert litt ekstra hormonell, men sønnen hennes gråt veldig da hun gikk.. Da jeg og S kom inn på avdelinga vrælte han fortsatt og var helt utrøstelig, men det visste heldigvis ikke den mora.. :sjenert: Nei uff, det er godt A og S bare setter avgårde, sånn egentlig.. :Nikke:

Ikke sant? :jepp: Jeg har bestemt meg for å ha en sprek farge, gjerne sjøgrønn om det blir gutt og turkis med ugler på om det blir jente. Så får heller bare mannen bytte når han skal gå tur siden han ikke vil ha noen knalske farger. :fnise:

BabySmash, ja. Det må jeg sjekke ut. :ler:

Oi, frokost så sent, ja! Hos oss varer frokosten fra 7:15 til 8:15 og så spiser de lunsj igjen i halv 11 tiden. Synes det er litt for tidlig jeg da, for A som vanligvis spiser 5-6 (!!! :overrasket: ) skiver til frokost er jo ikke sulten før 12 igjen. Hun spiste ikke i går skjønner du, så derfor prøver vi å levere tidlig i dag så ser vi hvordan det går.

Huff, stakkar. Men ja, du har rett. Det er jo bedre at de bare springer avgårde enn at de begynner å hylskrike. :jepp:

Endret av ^^Belle^^
Skrevet

Jeg tenker på Easygrow, lammeskinspose og fleecepose! Er vel den Kaiser som du har bestilt. Jeg har en fleecepose fra før av, men den er ikke varm nok for vinteren. Tror i alle fall ikke det. Det er en 199-kronerspoe fra Europris, men faktisk ganske bra! Brukte den som vårpose, og blir å bruke den som høstpose også.

Men jeg vil ha en pose som er skikkelig varm, da. Altså at jeg ikke må kle på han en hel masse når han skal sove. :)

Skrevet

Spiser A 5-6 brødskiver om morran??!!!! :hakeslepp: C spiser én!! :daane:

Skrevet

Jeg tenker på Easygrow, lammeskinspose og fleecepose! Er vel den Kaiser som du har bestilt. Jeg har en fleecepose fra før av, men den er ikke varm nok for vinteren. Tror i alle fall ikke det. Det er en 199-kronerspoe fra Europris, men faktisk ganske bra! Brukte den som vårpose, og blir å bruke den som høstpose også.

Men jeg vil ha en pose som er skikkelig varm, da. Altså at jeg ikke må kle på han en hel masse når han skal sove. :)

Jeg har bestilt fleece fra Kaiser ja. :jepp: Er jo liiiitt varmere her nede enn hos deg regner jeg med. :fnise: Jeg er nemlig redd for at dunpose blir for varmt, det var derfor jeg gikk bort fra Easygrow. Og prisen da. :sjenert: Men lilleprinsen har tilbud på Easygrow nå. :)

Dersom du vil slippe å kle på ham så mye vil jeg ihvertfall ikke anbefale lammeskinnspose av type gammeldags. De er så innmari åpne rundt hodet. A hadde faktisk ulldress på seg da hun lå oppi der på senhøsten fordi det ble for åpent. Men det finnes jo lammeskinnsposer som kan snurpes rundt hodet, da.

Spiser A 5-6 brødskiver om morran??!!!! :hakeslepp: C spiser én!! :daane:

Ja, det er helt sykt! Hun kan fint spise et halvt brød til frokost. :daane: Ikke rart hun ikke ville ha mat i barnehagen i går da, bare noen timer etter de millionene med brødskiver hun hadde spist. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...