^^Belle^^ Skrevet 4. juli 2012 Forfatter #5001 Skrevet 4. juli 2012 (endret) Tuuusen takk alle sammen! Jeg er så glad og letta og alt er bare helt perfekt. Samtidig er jeg dødsredd, for det er virkelig noe inni der, det kommer faktisk en baby ut av dette her. Og så bekymrer jeg meg litt for hvordan i huleste jeg skal klare å bli like glad i den nye babyen som jeg er i A. Men det prøver jeg å ignorere fordi jeg vet det er helt vanlig å tenke sånn. Ultralyden gikk jo kjempefint, ja. Jeg ble målt til 12+2 så utviklingen er det ingenting å si på. Ifølge ham mente han at jeg var 11+6 i går da, men jeg tror bare det er fordi sykehuset vårt regner 40+3 og ikke 40+2 som jeg vet mange gjør. Er det rart man blir forvirret? I tillegg mente han at jeg hadde termin 14-15.januar, men som han sa så er det IVF-terminen som gjelder. Jeg var forresten hos en privat IVF-klinikk og ikke sykehuset der jeg har gått til nå. Lille bolle sprellet som en gal inni der og det var så rart å se. Nå har jeg fortalt det til to på jobb. Øverste leder i hele bedriften ble veldig glad, min nærmeste leder ikke fullt så glad. Jeg merket at hjernen begynte å kverne og fikk litt sånn panikktanker. Men jeg vet at han er veldig stresset da, og hadde ikke klart seg uten min hjelp disse månedene. Han spurte forsiktig hvor lenge jeg skulle jobbe, og da jeg sa desember ble han litt blidere. Håper søvnen blir bedre etterhvert. Har du vondt i bekkenet nå? Jeg sliter med ei for myk seng og bekkenet selv, og legger meg kjapt på midten av senga hvor det er hardest når kjære har dratt på jobb :fnise : Svarer på denne nå jeg. Jeg har vondt nå, ja. Har kjent det i 3-4 uker allerede, og har heldigvis kommet meg til manuellterapeut og fått konstatert gangvansker. Deilig å slippe å betale altså. Heldigvis er det bare i startfasen enda da (helst vondt i lysker og den ene hoften), så jeg håper at det ikke går like langt denne gangen som det gjorde med A. Sengen vår er nesten det eneste som duger for meg. Sofaen vår er så hard at jeg bare kan sitter der litt av gangen. Endret 4. juli 2012 av ^^Belle^^
Disco Biscuit Skrevet 5. juli 2012 #5002 Skrevet 5. juli 2012 Godt og lese at bolla i ovnen har det bra Og du kommer nok til å bli like glad i den nye babyen som du er i A, det er jeg helt sikker på
^^Belle^^ Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #5003 Skrevet 6. juli 2012 Superfin dag i går, og jeg håper dagen i dag blir like fin. Jeg nyyyter å ha ferie og være hjemme med A. Dagen i går i korte trekk: - ut og leke litt i gresset -helsestasjon, vaksiner (kjempeflink og enda ingen bivirkninger), 10,75 kg og 77 cm, dvs total utflating på kurven, men det gjorde visst ingenting. Nå er A helt på gjennomsnittet. - besøk hos venninne - middag sammen med bror og søster Dagen i dag: - A sov helt til 8!!! - besøk hos bestefar - første svangerskapskontroll - ut en liten minitur med båten - strååålende Ah, livet er herlig! :happy:
Disco Biscuit Skrevet 6. juli 2012 #5004 Skrevet 6. juli 2012 Høres ut som du har det fint, hold godt på den følelsen du har nå, og kos deg masse i helgen
^^Belle^^ Skrevet 7. juli 2012 Forfatter #5006 Skrevet 7. juli 2012 I dag morges sa A "mamma" for første gang helt bevisst. Hun så på meg, sa "mamma" og ga meg masse våte nusser i ansiktet. Jeg holdt på å sprekke av kjærlighet. Tenk at det går an å bli så glad i et annet menneske!
^^Belle^^ Skrevet 8. juli 2012 Forfatter #5007 Skrevet 8. juli 2012 Ah, for noen fine dager vi har for tiden. Både innholdsmessig og værmessig. I går var jeg, A og søster på kjøpesenteret og fikk handlet støvler (Dock Boots) og regntøy til A. Det er så gøy å kjøpe barnehageting. Nå venter vi bare på Janus-salg, så skal vi hamstre både til A og bolla. Elsker Janus! I dag har vi vært og sett på Ironman-deltakerne. Supermye liv i sentrum, og vi fikk gå fin rusletur i finværet. Rusleturen var litt for lang for min del dessverre, så nå klarer jeg så vidt å løfte venstrebeinet. Dette lover godt for videre graviditet. Heldigvis har jeg en super mann (Supermann ) som tar seg av meg når det trengs. Nå sover A, mannen har huset fullt i fotballkompiser og jeg skal tilbringe resten av kvelden i sengen, med en god bok (Artemis Fowl) og gøye serier på pc. Ja, og så skal vi bestille sydentur.
Marikke Skrevet 8. juli 2012 #5008 Skrevet 8. juli 2012 Så det er dere som har stukket av med finværet?!?! Bøller! Så koselig at A sier "mamma" <3 Kjipt at det bekkenet herjer sånn med deg, altså! Jeg har også et snev av bekkenløsning, men det skal mye til før gangsperren tar meg (en halv dag i dyreparken gjorde susen i så måte!) Synes 12 uker er litt tidlig å begynne å plages med sånne ting. Håper det ikke blir altfor gæli! Ha en fin kveld! (Nå skal jeg gå og pakke en flyttekasse til, og så er det tv og ostepop resten av kvelden.)
Pasjonsblomst Skrevet 9. juli 2012 #5009 Skrevet 9. juli 2012 ¨åhhh.. det må være så deilig å høre henne si mamma og nusse deg heldige deg! Ironman, ja.. Da vet jeg hvor du holder hus hen Kjekt med litt liv i byen! Når skal dere til syden? Sounds nice..
Disco Biscuit Skrevet 10. juli 2012 #5010 Skrevet 10. juli 2012 Så koselig at A sier mamma Skjønner godt at du smelter helt! Kos dere masse videre med ferien
Kokos Skrevet 10. juli 2012 #5011 Skrevet 10. juli 2012 Åh, så herlig at hun sier mamma og ekstra herlig at det var etterfulgt av våte nusser Søta!
Lilywhite Skrevet 10. juli 2012 #5012 Skrevet 10. juli 2012 Høres ut som dere har gode dager A er jo bare så søt Nyt det!
^^Belle^^ Skrevet 10. juli 2012 Forfatter #5013 Skrevet 10. juli 2012 Så det er dere som har stukket av med finværet?!?! Bøller! Så koselig at A sier "mamma" <3 Kjipt at det bekkenet herjer sånn med deg, altså! Jeg har også et snev av bekkenløsning, men det skal mye til før gangsperren tar meg (en halv dag i dyreparken gjorde susen i så måte!) Synes 12 uker er litt tidlig å begynne å plages med sånne ting. Håper det ikke blir altfor gæli! Ha en fin kveld! (Nå skal jeg gå og pakke en flyttekasse til, og så er det tv og ostepop resten av kvelden.) Mohahaha, med alt det dårlige været vi vanligvis har om sommeren synes jeg vi har fortjent det. Overskyet i dag da, men.. Æsj, ja, synes det er veldig tidlig. Og jeg blir litt redd når jeg omtrent blir sengeliggende etter en times veldig rolig trilletur. Forhåpentligvis kan manuellterapeuten hjelpe meg. ¨åhhh.. det må være så deilig å høre henne si mamma og nusse deg heldige deg! Ironman, ja.. Da vet jeg hvor du holder hus hen Kjekt med litt liv i byen! Når skal dere til syden? Sounds nice.. Ja, den lever jeg lenge på altså. Det er helt vidunderlig deilig. Du er vel ikke så veldig langt unna, om jeg ikke husker feil? Vi reiser på søndag om halvannen uke. Så koselig at A sier mamma Skjønner godt at du smelter helt! Kos dere masse videre med ferien tilbake på deg Åh, så herlig at hun sier mamma og ekstra herlig at det var etterfulgt av våte nusser Søta! Høres ut som dere har gode dager A er jo bare så søt Nyt det!
Lilywhite Skrevet 10. juli 2012 #5014 Skrevet 10. juli 2012 Ååh, misunnelig på syden Vi har jo reist masse i fjor og vært i Tsjekkia i år, så jeg skal ikke klage, men akkurat nå merker jeg at jeg klør etter å reise et sted! Jeg og kjære håper å få til en tur i høst da, og så har vi i allefall tenkt oss til syden i februar, men vi får se hvordan det blir, det blir i allefall nok å bruke penger på når vi skal begynne å betale ned på det nye huslånet og i tillegg begynne med nye prøverørsforsøk..
Diddles Skrevet 10. juli 2012 #5015 Skrevet 10. juli 2012 En kjapp tur innom med en og en Godt å se at alt står bra til med nye-bolla
Teriyaki Skrevet 11. juli 2012 #5016 Skrevet 11. juli 2012 Så bra at alt er i orden med lille bolla! :klemmr: Heldige dere som skal på ferie! Her er det nå to år siden vi var i "sydenland", og det er enda ett år til neste gang!! Var i Stockholm en helg i fjor da, men... Da har man i alle fall noe å se fram til
^^Belle^^ Skrevet 12. juli 2012 Forfatter #5017 Skrevet 12. juli 2012 til alle som har vært og som er innom. Er innom og leser, men det blir ikke så mye tid til kommentering for tiden. Nyter å ha ferie og være hjemme med A. Det har jeg virkelig savnet altså. Vi har hatt noen herlige dager denne uken. Vi har bestilt oss sydentur (Tyrkia ), vi har vært på besøk hos søster i solsteiken, vi har hentet de fantastiske fotografbildene og vi har sovet hos mamma. Det blir mamma-natt i natt også, og i morgen reiser jeg og bestis til Bergen for å besøke kompis. På tirsdag kjøpte jeg de aller første plaggene i størrelse bitteliten. Har ikke funnet noe unisex som jeg virkelig har falt for, men det gjorde jeg altså da. Kjempefint! Skal jo ikke kjøpe så mye enda da, siden vi har veldig mye klær dersom bolla er en jente. Men er det en gutt, blir jeg shoppinggal. Nå skal A straks legges, før jeg og mamma skal ha superrolig kveld på sofaen med hver sin bok. :happy:
^^Belle^^ Skrevet 15. juli 2012 Forfatter #5018 Skrevet 15. juli 2012 1 stk utrolig fin helg er over, og jeg er endelig hjemme med verdens fineste A. Helgen var veldig fin, med litt turist-ing (besøk på Fløien, Bryggen og Akvariet (ikke imponert btw, over akvariet altså )) og mye kos. Vi så film på fredagskvelden, og på lørdag disket kompis opp med middag til oss, før vi spilte ingeniørspillet. Det har egentlig gått veldig greit å være borte fra A, men fytti så godt det var å se henne igjen, klemme på henne og snuse på henne. I kveld har hun hatt feber. Regner med det er tenner som hun blir plagd av, og jeg håper på en fin natt tross alt. Hun var veldig oppegående da, og både jeg og søster som var på besøk fikk gode kyss på munnen. Nå skal jeg legge meg godt til rette i sengen og bare koooose meg resten av kvelden. Det er egentlig et tonn med ting som trengs å bli gjort her hjemme, men det får vente til i morgen.
^^Belle^^ Skrevet 16. juli 2012 Forfatter #5020 Skrevet 16. juli 2012 Åååååå, "mamma" Ikke sant? Jeg smelter helt hver gang hun sier det. ------------------------ I dag har A vært syk. Skikkelig kjipt å måtte være inne hele tiden, og heldigvis kom både mamma og søster for å avlaste litt. Jeg fikk handle, lage middag og hvilt en liten halvtime. Deilig. Hun har ikke vært så veldig slakk heldigvis, men hun har hatt veldig vondt i viljen og sutret for hver minste ting. Så dagen i dag har bestått av A tassende tundt i stuen med tutten i munnen, én kos i hver hånd og tegnefilm på tv. Nå har jeg nettopp fått bestilt navnelapper til barnehagestart og skal straks i gang med å rydde fjellet med klær som har ligget på soveromsgolvet altfor lenge. Gi meg styrke! Skal bare surfe litt først, kanskje spise en brødskive og så begynner jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå