Marikke Skrevet 19. juni 2012 #4901 Skrevet 19. juni 2012 Enig med Mazilla. Et par uker fra eller til kan umulig spille noe stor rolle. Fint at dere fikk time så fort! Nå har nok mannen lært å sette på vekkeklokke når han tar en høneblund.
^^Belle^^ Skrevet 20. juni 2012 Forfatter #4902 Skrevet 20. juni 2012 Hallo! Tror jeg skal gjøre meg synlig etter å ha sniklest sånn av og på! Er jo imponerende å forsove seg til helsestasjonen. Her i gården blingset vi litt på tiden, men heldigvis var det ikke vaksine.. :sjenert : Heldigvis sier jeg bare! Så koselig med nytt besøk! Ikke spør hvordan han klarte det. Helsesøster var ikke akkurat særlig imponert over historien hans (og ikke jeg heller). Tror ikke det er noe problem å vente et par uker med vaksinen. S var helt i utakt med vaksineprogrammet lenge fordi hun hadde kikhoste, men det var ikke noe problem sa helsesøster. Bra gjort å forsove seg til time så sent på dagen! :ler : Så godt å høre. Har en tendens til å bli litt overengstelig av og til. De må nok ha vært trøtte begge to. De sov jo i over to timer, noe som omtrent aldri skjer. Enig med Mazilla. Et par uker fra eller til kan umulig spille noe stor rolle. Fint at dere fikk time så fort! Nå har nok mannen lært å sette på vekkeklokke når han tar en høneblund. :jepp : Ja, det passet kjempefint med den nye timen. Da er mannen begynt å jobbe igjen og jeg har ferie. Han har nok lært nå, ja.
^^Belle^^ Skrevet 20. juni 2012 Forfatter #4903 Skrevet 20. juni 2012 Da var første medisinfrie dag over, og ingenting brunt (eller rødt) i sikte. Har troen på dette altså. Vi får ihvertfall innen bryllupsdagen vår som er om en uke. Lite som skjer etter jobb for tiden altså. I går var svigermor innom en liten tur. Hun ville så gjerne sponse oss med litt av en babycall. Vi prøver jo å si at det ikke er nødvendig osv., men hun insisterer. Så da sier ikke vi nei takk. Nå har vi altså ombestemt oss igjen angående denne babycallen. Vanskeligere enn det var å velge vogn... Nå fikk vi jo 500 kroner av svigermor, A fikk 500 kroner av bestefar til bursdagen, og så har vi fått kundeutbytte fra Gjensidige på over 600 kroner. Da kan vi rettferdiggjøre kjøp av helt ny Neonate til 1300 kroner. Det har jo hele tiden stått mellom den og en Supernova, og siden mannen likte best utseendet på Neonaten ble det den. Håper vi får kjøpt den i dag. I dag er det besøksdag i barnehagen, og jeg håper virkelig jeg kan være med. Må høre med nærmeste overordnede om det er noe presserende som skjer, men det tviler jeg på. Da tar jeg rett og slett en halv feriedag. :happy: Gårsdagen: Frokost: et eple, en grov brødskive med jalapenoost, kaffe Mellom: eple Lunsj: to grove brødskiver med smør, banan og syltetøy, en grov brødskive med hvitost og syltetøy Mellom: pære Middag: mini røstipoteter og løvbiff, cola zero Kvelds: 5 mini røstipoteter Jeg må forresten tipse dere andre mødre om noe jeg har funnet på iherb. Fikk det i posten i går, og A virkelig elsker det. Puffs finger food. Hjemme hos oss har det en tendens til å gå litt for mye av kjeks, tørket aprikos og generelt søte ting når hun skal ha noe å knaske på. For å prøve å få det litt ''sunnere'' er disse geniale. Og boksene er svææææære. Søtpotet fikk hun altså smake i går, og jeg har også kjøpt den med greens.
^^Belle^^ Skrevet 20. juni 2012 Forfatter #4904 Skrevet 20. juni 2012 Da har jeg endelig fått bestilt time til ettårsfotografering. Og så har jeg kjøpt en rååååsa tøybleie til å ta bilder i. Er egentlig litt spent på disse tøybleiene jeg altså.
Lilywhite Skrevet 20. juni 2012 #4905 Skrevet 20. juni 2012 Så bra at feiring nr. 2 også var vellykket! Jeg skjønner heller ikke at det er mulig å forsove seg til en time kl 12... Tipper min hadde fått hørt det også, om det hadde vært han Kjekt med 1-årsdagsfotografering! Jeg er sikker på at A kommer til å se supersøt ut i rosa tøybleie Ha en fin kveld!
^^Belle^^ Skrevet 20. juni 2012 Forfatter #4906 Skrevet 20. juni 2012 Så bra at feiring nr. 2 også var vellykket! : ) :ler : Jeg skjønner heller ikke at det er mulig å forsove seg til en time kl 12... Tipper min hadde fått hørt det også, om det hadde vært han ; ) Kjekt med 1-årsdagsfotografering! :hoppe : Jeg er sikker på at A kommer til å se supersøt ut i rosa tøybleie :hjerte : Ha en fin kveld! :klemmer : Ja, det var en fin helg. Litt trist at den er over, men veldig godt også. Huff, han har nok lært leksen sin ja. Alarm på uansett. Ikke sant? Gleder meg og håper det går fint. Takk i like måte!
^^Belle^^ Skrevet 20. juni 2012 Forfatter #4907 Skrevet 20. juni 2012 Åh, dødsfint besøk i barnehagen i dag! A stortrivdes med de andre ungene. Det var til og med en av samme kaliber som henne der (toåring), tror de skal få bryne seg på hverandre. A har jo en tendens til å være litt voldsom, med plukking i ansikt, riving i hår og det siste nye: løfte Liten etter shortsrumpa! Denne jenta var visstnok akkurat lik, og sa klart og tydelig ifra når A prøvde å ta lekene hennes. Det er godt hun blir satt litt på plass av og til. Uansett, vi fikk kjempebra inntrykk av både barnehagen og de ansatte der. De andre ungene (4 toåringer i september/oktober og 5 ettåringer totalt på avdelingen) er bare herlige. Etter barnehagevisitten kjørte mannen meg hjem før han tok A med til svigermor. Jeg fikk halvannen time sårt tiltrengt søvn og var supermamma den timen A var hjemme før leggetid. Nå har jeg nettopp lagd pastasalat av penne, kylling, løk, hvitløk, agurk, creme fraiche, pestovinaigrette og et tonn med pepper. Men seriøst, hva skjer med matlysten min for tiden? Klarer jo ikke å spise noe som helst! Fikk i meg en bitteliten porsjon pastasalat. Jeg? Matvraket liksom? Nå skal jeg legge meg til rette i sengen med serier på pc.
Diddles Skrevet 20. juni 2012 #4908 Skrevet 20. juni 2012 Hei søte!! Ler fortsatt av A som løftet Liten etter bukserumpa jeg Det var faktisk rasende festlig Så bra besøksdagen var vellykka Hun er nok klar for bhg A ja, sosial som hun er Så greit at det var en å bryne seg på Noen og enhver kan trenge det innimellom Sleng over litt ikke-matlyst her da, jeg er akkurat som en sulten ulv for tida
Kokos Skrevet 20. juni 2012 #4909 Skrevet 20. juni 2012 A høres så morsom ut, tøffe barnehagejenta! Høres ut som barnehage kommer til å være midt i blinken for henne og det må jo være veldig godt for dere å se.
^^Belle^^ Skrevet 21. juni 2012 Forfatter #4910 Skrevet 21. juni 2012 :klemmer : Hei søte!! Ler fortsatt av A som løftet Liten etter bukserumpa jeg :ler : Det var faktisk rasende festlig :hoho : Så bra besøksdagen var vellykka Hun er nok klar for bhg A ja, sosial som hun er Så greit at det var en å bryne seg på :fnise : Noen og enhver kan trenge det innimellom ; ) Sleng over litt ikke-matlyst her da, jeg er akkurat som en sulten ulv for tida :overrasket : Mannen snakket om det og humret for seg selv senest i går faktisk. Ja, det var deilig å se at hun likte seg! Og også godt at hun får tilbake med samme mynt av og til. Hun har liksom pleid å være størst og mest brautende av alle de vi kjenner med barn. Da er det lett å bli cocky. *blåser over litt ikke-matlyst* Sitter faktisk her og sliter med å spise den ene brødskiva til frokost nå. A høres så morsom ut, tøffe barnehagejenta! Høres ut som barnehage kommer til å være midt i blinken for henne og det må jo være veldig godt for dere å se. :Nikke : Hun er kjempemorsom. Ja, hun er nok mer enn klar for barnehage, ja. Hun trenger litt mer stimuli og litt flere folk rundt seg merker vi.
Gjest Delphina Skrevet 21. juni 2012 #4911 Skrevet 21. juni 2012 (endret) Jeg skjønner godt at helsesøster ikke var imponert. Er jo nesten litt imponerende å forsove seg midt på dagen, men det går an. Må innrømme jeg ler når jeg ser for meg A din dra Liten i bukserumpa. Det er alltids greit at barna får stimuli fra andre mennesker enn bare oss foreldre. C går allerede i barnehage, men det har med at jeg går nederlandskkurs og hun har faktisk blitt mer sosial og greier lettere å leke med seg selv. Liker ikke at hun gråter når jeg går, men jeg vet hun har det morsomt der (luringen satt og smilte da hun spiste mat med de andre babyene, så så hun meg og sirena gikk). Det er også viktig at de trives synes jeg, spesielt når de er så små. Og, det er godt A får igjen av samme mynt og blir satt på plass Håper du har det bra, og ikke er for redusert (selv om du er trøtt og ikke har store appetitten) grunnet svangerskapet! Og om en uke sent, så vil jeg gratulere deg med en ett-åring i huset. Endret 21. juni 2012 av Delphina
^^Belle^^ Skrevet 21. juni 2012 Forfatter #4912 Skrevet 21. juni 2012 Jeg skjønner godt at helsesøster ikke var imponert. :fnise : Er jo nesten litt imponerende å forsove seg midt på dagen, men det går an. :fnise : Må innrømme jeg ler når jeg ser for meg A din dra Liten i bukserumpa. :fnise : Det er alltids greit at barna får stimuli fra andre mennesker enn bare oss foreldre. C går allerede i barnehage, men det har med at jeg går nederlandskkurs og hun har faktisk blitt mer sosial og greier lettere å leke med seg selv. Liker ikke at hun gråter når jeg går, men jeg vet hun har det morsomt der (luringen satt og smilte da hun spiste mat med de andre babyene, så så hun meg og sirena gikk). Det er også viktig at de trives synes jeg, spesielt når de er så små. Og, det er godt A får igjen av samme mynt og blir satt på plass :fnise : Håper du har det bra, og ikke er for redusert (selv om du er trøtt og ikke har store appetitten) grunnet svangerskapet! Og om en uke sent, så vil jeg gratulere deg med en ett-åring i huset. :jepp : Han var i det minste ærlig. Det er da noe. Tror alle sammen skrattlo da hun gjorde det. Lurer på om det var bevisst ''hei du, kom deg opp her'' eller om det bare var pøbelskap. Synes det er kjempefint med barnehage jeg altså. Selv om jeg alltid har sagt at jeg godt kunne ha vært hjemme i et år til, ser jeg nå at hun trenger litt mer enn jeg (eller mannen) klarer å tilby. A gråter når jeg drar på jobb. Men det er ikke lenge da, jeg rekker ikke å ta på meg skoene før alt er i orden igjen. Og så blir jeg møtt med verdens største glis når jeg kommer hjem igjen. Blir helt varm inni meg bare jeg tenker på det. Neida, jeg har det veldig fint. Er litt trøtt, men ikke på langt nær så ille som det var med A. Håper trøttheten snart slipper taket. Ellers er formen litt for god synes jeg. Tusen takk skal du ha.
^^Belle^^ Skrevet 21. juni 2012 Forfatter #4913 Skrevet 21. juni 2012 Første magebilde. Bildet ble tatt i går, 10+1, og er en blanding av litt bolledeigrestemage fra A og resten gravid/oppblåst mage. En liten kul er det der da. 1
Mazilla Skrevet 21. juni 2012 #4914 Skrevet 21. juni 2012 Magen kommer jo fortere med nr to har jeg hørt, så jeg velger å se den som gravidmage og ikke restebollemage! Har det gått opp for deg ennå at du er gravid forresten?
^^Belle^^ Skrevet 21. juni 2012 Forfatter #4915 Skrevet 21. juni 2012 Magen kommer jo fortere med nr to har jeg hørt, så jeg velger å se den som gravidmage og ikke restebollemage! Har det gått opp for deg ennå at du er gravid forresten? Det er nok en god blanding tror jeg. Men den er ganske hard, så liiiitt gravid er den. Æææh, nei! Tror nok ikke det kommer til å helt opp for meg før ihvertfall etter UL i uke 12, sikkert ikke før jeg begynner å kjenne spark.
Teriyaki Skrevet 21. juni 2012 #4916 Skrevet 21. juni 2012 Fiiiine magen! Jeg vil også være gravid og legge ut magebilder, er så spennende!! Nei altså jeg elsker å gå gravid, men jeg er ikke klar/kan ikke få flere før om noen år.. Skal bli artig å se om den popper ut for fullt mye tidligere denne gangen!
Gjest Delphina Skrevet 21. juni 2012 #4917 Skrevet 21. juni 2012 Så søt mage! Blir misunnelig jeg, og jeg elsket jo å være gravid, men vil gjerne ha litt tid med C før en eventuell nr. 2 kommer (og kanskje få litt bedre økonomi). Og, det er greit at babyene våres får litt ekstra kontakt med andre barn. Etter at C begynte i barnehage, er hun blitt veldig sosial med andre babyer. Det var hun ikke før, men kan også hende hun bare er en veldig sosial baby. Det er jo godt å lese at det går bra altså, trøttheten var en pine da jeg gikk gravid med C (sov fra 22 til 10 enkelte dager)..
^^Belle^^ Skrevet 21. juni 2012 Forfatter #4919 Skrevet 21. juni 2012 Fiiiine magen! :rodmer : Jeg vil også være gravid og legge ut magebilder, er så spennende!! :hakeslepp : Nei altså jeg elsker å gå gravid, men jeg er ikke klar/kan ikke få flere før om noen år.. : ) Skal bli artig å se om den popper ut for fullt mye tidligere denne gangen! : ) Takk. :happy: Det er kjempespennende, og virkelig noe jeg trodde jeg ikke skulle få oppleve på lengelenge. Men jeg kan ikke akkurat skryte på meg å elske å være gravid da. Eller, ukene frem til 20isj var greie. Håper det blir litt greiere litt lengre denne gangen. Åh, håper virkelig det. Men nå gleder jeg meg bare til vi går ut med det og jeg kan gå i litt stramme topper igjen. Så søt mage! Blir misunnelig jeg, og jeg elsket jo å være gravid, men vil gjerne ha litt tid med C før en eventuell nr. 2 kommer (og kanskje få litt bedre økonomi). Og, det er greit at babyene våres får litt ekstra kontakt med andre barn. Etter at C begynte i barnehage, er hun blitt veldig sosial med andre babyer. Det var hun ikke før, men kan også hende hun bare er en veldig sosial baby. Det er jo godt å lese at det går bra altså, trøttheten var en pine da jeg gikk gravid med C (sov fra 22 til 10 enkelte dager).. :sjenert : Takk. Som sagt, jeg likte ikke å være gravid noe særlig, så jeg håper det blir litt bedre denne gangen. Det var forreste min store frykt også, siden de blir så tette. Så nå nyter vi den siste tiden helt alene med A før bolla kommer. A har alltid vært glad i andre barn, særlig de som er litt eldre. I går i barnehagen begynte hun å gråte etter at en treårig jente kom inn for å gå på do gikk ut igjen. Jeg legger meg som regel 9 for tiden, sover til 6, men kunne godt ha sovet lengre. Fine lille magen :rodmer : Takk. Det er så rart at den er her så tidlig. Nå var jo riktignok utgangspunktet forrige gang paddeflatt i forhold til denne gangen, men det er litt forskjell på 10 uker og 20 uker.
Kokos Skrevet 21. juni 2012 #4920 Skrevet 21. juni 2012 Fine magebilder (Liker forresten neglelakken og ringen også! )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå