Teriyaki Skrevet 11. juni 2012 #4841 Skrevet 11. juni 2012 Hoff, skjønner frustrasjonen dn altså!! Det er så kjipt..Pappa og stemor er ikke spesielt ofte å se de heller O kjenner dem ikke igjen for å si det sånn, noe han gjør med både mamma og stefar og svigerforeldre. Dessuten blir det jo slitsomt for A å måtte være oppe lenger enn hun egentlig klarer kun fordi de ikke kunne tilpasse seg henne. Er jeg helt på jordet når jeg mener man må kunne prøve å tilpasse ting i forhold til at man har en baby som legger seg tidlig? Her sleit vi en periode med å bli invitert til middagsselskap såpass sent at vi måtte dra før vi rakk å sitte ned og drikke kaffe fordi gutten ble så trøtt og sliten! Det hadde ikke kostet svigermor en eneste kalori å ta det litt tidligere på dagen, men hvis ikke..Kom ikke å bli snurt fordi vi drar så tidlig!! Så ja..Jeg skjønner frustrasjonen din! :fninse:
^^Belle^^ Skrevet 11. juni 2012 Forfatter #4842 Skrevet 11. juni 2012 (endret) enkelte og deres prioriteringer Det der var dårlig gjort, skjønner godt dere blir både forbanna og skuffa!! Det er deres tap..det er de som ikke får det gode nære forholdet til A som de andre besteforeldrene har! Ikke sant? Har så vondt av mannen, jeg. Tror han begynner å skjønne at diverse ting moren hans har sagt opp gjennom årene ikke har vært så overdrevet som han har trodd. Hoff, skjønner frustrasjonen dn altså!! Det er så kjipt..Pappa og stemor er ikke spesielt ofte å se de heller O kjenner dem ikke igjen for å si det sånn, noe han gjør med både mamma og stefar og svigerforeldre. Dessuten blir det jo slitsomt for A å måtte være oppe lenger enn hun egentlig klarer kun fordi de ikke kunne tilpasse seg henne. Er jeg helt på jordet når jeg mener man må kunne prøve å tilpasse ting i forhold til at man har en baby som legger seg tidlig? Her sleit vi en periode med å bli invitert til middagsselskap såpass sent at vi måtte dra før vi rakk å sitte ned og drikke kaffe fordi gutten ble så trøtt og sliten! Det hadde ikke kostet svigermor en eneste kalori å ta det litt tidligere på dagen, men hvis ikke..Kom ikke å bli snurt fordi vi drar så tidlig!! Så ja..Jeg skjønner frustrasjonen din! :fninse: Blæ, det er så dust når det skal være sånn. Svigermor er også sånn altså. Blir rett og slett sinna over at vi som regel legger henne 6. Hvorfor i alle dager blir hun det, liksom? Jaja, tror den eldre generasjonen har glemt hvordan det er å ha barn. --- Nå: True Blood. Endret 11. juni 2012 av ^^Belle^^
Diddles Skrevet 11. juni 2012 #4843 Skrevet 11. juni 2012 Ja det er jo også noe å bli sint for at A er trøtt og må legges klokka 18 Er vel egentlig i samme gate som det svigermora mi ble sint for på lørdag Raringer!!
Gjest LightBulb Skrevet 11. juni 2012 #4844 Skrevet 11. juni 2012 Skjønner så godt frustrasjonen til deg og mannen din! Yngste bror til samboer fikk en jente for 2 år siden nå. Svigermor maste i mange år på barnebarn (hennes første) Og når hun fikk barnebarn så vi ikke snurten av henne mer enn 2-3 ganger i året. Hun endret også dagen hun skulle komme på besøk i anledning 1 og 2 års bursdag, fordi hun ikke ville komme den dagen det var planlagt for da skulle hun på fjelltur med sin nye flamme Dato for selskapet hadde vært satt i godt over 1 mnd siden hun bor et stykke unna. Fjellturen var impulsiv. Hun flyttet til samme kommune i jula og snakket stort og hellig om hvor mye hun nå skulle få være med barnebarnet sitt. 3 ganger siden desember har hun sett henne, og ene gangen var i anledning bryllupet til sønnen sin. Hun sender mye gaver og klær til barnebarnet, og sa da sønnen tok opp fraværet med henne at hun gir henne så mange gaver så det er klart hun vet hvem hun er!
^^Belle^^ Skrevet 12. juni 2012 Forfatter #4845 Skrevet 12. juni 2012 Ja det er jo også noe å bli sint for at A er trøtt og må legges klokka 18 Er vel egentlig i samme gate som det svigermora mi ble sint for på lørdag Raringer!! Hun er en liten dramaqueen den svigermoren min altså. Her en dag byttet vi til pyjamas klokken halv 5 fordi A hadde en bæsjelekkasje i de vanlige klærne, samtidig som mannen snakket med henne i telefonen. På reaksjonen hennes skulle man tro at vi driver med barnemishandling. Skjønner så godt frustrasjonen til deg og mannen din! Yngste bror til samboer fikk en jente for 2 år siden nå. Svigermor maste i mange år på barnebarn (hennes første) Og når hun fikk barnebarn så vi ikke snurten av henne mer enn 2-3 ganger i året. Hun endret også dagen hun skulle komme på besøk i anledning 1 og 2 års bursdag, fordi hun ikke ville komme den dagen det var planlagt for da skulle hun på fjelltur med sin nye flamme Dato for selskapet hadde vært satt i godt over 1 mnd siden hun bor et stykke unna. Fjellturen var impulsiv. Hun flyttet til samme kommune i jula og snakket stort og hellig om hvor mye hun nå skulle få være med barnebarnet sitt. 3 ganger siden desember har hun sett henne, og ene gangen var i anledning bryllupet til sønnen sin. Hun sender mye gaver og klær til barnebarnet, og sa da sønnen tok opp fraværet med henne at hun gir henne så mange gaver så det er klart hun vet hvem hun er! Huffameg, det er så trist. Forstår virkelig ikke hvorfor noen prioriterer sånn jeg altså. Det er jo barnebarnet??? I følge mamma var det å få barnebarn like stort som å få barn selv. Hvorfor kan ikke alle besteforeldre være sånn? Og det med gavene...OMG! Hun må jo være helt på bærtur! Vi har det sånn med farmoren til mannen også. Hun har sett A én gang på et år, og da måtte mannen reise på besøk (til Stavanger) til henne. Da A ble født sendte hun bare gave med faren til mannen. Men når det gjelder henne er det egentlig ganske enkelt å si ''hennes tap''. Mannen har bedre forhold med ste-bestemoren enn farmoren sin så... :gjeiper:
^^Belle^^ Skrevet 12. juni 2012 Forfatter #4846 Skrevet 12. juni 2012 Fin dag i går, om enn litt turbulent i hodet mitt. Av og til blir jeg så trøtt, som i går - etter bare 6 timers søvn natten før, noe som pleier å være greit, men ikke nå når jeg er gravid - og jeg måtte bare sove i en time. Men jeg får så innmari dårlig samvittighet overfor A. Jeg har allerede altfor få timer med henne etter jobb, og så skal jeg gå hen og sove bort minst en av dem i tillegg???!! Vet jo at jeg må ta vare på meg selv osvosv, men jeg blir bare litt trist. Vi holder på med å forskyve leggetiden hennes også nå, men jeg vet ikke helt hvordan det går. Tror det var siste hvilen som ødela litt i går da. Hun sov fra 3 til halv 4, vi begynte leggingen 7 og hun sovnet rundt kvart på 8. Føler det er litt seint jeg altså. Selv om hun sov helt til klokken 7 i dag morges. Det er jo himmelen for oss. Jaja, vi får prøve oss frem og se hva som blir best. A er blitt så flink! Nå har hun forstått at hun kan gå tur med lekekassen (med hjul). Når det er stopp og hun ikke kommer lenger går hun bare til andre enden av kassen og går tur motsatt vei. Hun øver seg også på å stå hele tiden nå, og reiser seg opp fra midt på gulvet. A fikk også utvannet kumelk i koppen sin i går og det gikk kjempefint! Da blir det nok til at vi bytter ut MME'en med vanlig melk.
Diddles Skrevet 12. juni 2012 #4847 Skrevet 12. juni 2012 Uff, det er nok ingen god følelse Vet ikke helt hva jeg kan si som gjør at det skal føles lettere, men jeg tror ikke du trenger å ha dårlig samvittighet for A..hun får jo masser av tid sammen med pappaen sin, og når dere først har tid sammen er det mye kos Er ikke i tvil om at når du først er tilstede så er du virkelig TILSTEDE!!
MellonCollie Skrevet 12. juni 2012 #4848 Skrevet 12. juni 2012 A er blitt så flink! Nå har hun forstått at hun kan gå tur med lekekassen (med hjul). Når det er stopp og hun ikke kommer lenger går hun bare til andre enden av kassen og går tur motsatt vei. Hun øver seg også på å stå hele tiden nå, og reiser seg opp fra midt på gulvet. Så flink hun er!! Reise seg opp selv midt på gulvet er jo superbra! Ellers skjønner jeg godt det med sovingen. Er det en trøst at det ofte blir bedre uti andre trimester? Så du får tenke at det er en liten periode nå, og at den sovingen gjør at du fungerer bedre som mamma når du er med henne.
^^Belle^^ Skrevet 13. juni 2012 Forfatter #4849 Skrevet 13. juni 2012 Uff, det er nok ingen god følelse Vet ikke helt hva jeg kan si som gjør at det skal føles lettere, men jeg tror ikke du trenger å ha dårlig samvittighet for A..hun får jo masser av tid sammen med pappaen sin, og når dere først har tid sammen er det mye kos Er ikke i tvil om at når du først er tilstede så er du virkelig TILSTEDE!! Nei, det er virkelig ikke det. Tror egentlig jeg kjenner mest på den dårlige samvittigheten for min egen del, og for mannens del. Han er jo også sliten etter en lang dag med A, og vil så gjerne ha litt avlastning. Forhåpentligvis finner vi en fin ordning på det. I går klarte jeg meg uten å sove. Så flink hun er!! Reise seg opp selv midt på gulvet er jo superbra! Ellers skjønner jeg godt det med sovingen. Er det en trøst at det ofte blir bedre uti andre trimester? Så du får tenke at det er en liten periode nå, og at den sovingen gjør at du fungerer bedre som mamma når du er med henne. Ja! Jeg er så redd for at det ikke blir bedre, jeg. Det ble ikke det med A skjønner du, men jeg er heldigvis ikke på langt nær så sliten nå som jeg var da. Jeg måtte jo bli sykemeldt fordi jeg var utslitt forrige gang, rundt uke 20. Vi krysser fingrene for at det blir bedre denne gangen.
^^Belle^^ Skrevet 13. juni 2012 Forfatter #4850 Skrevet 13. juni 2012 (endret) Superfin dag i går! Den startet allerede på jobb (superfinheten altså ) da jeg ramlet over et supertilbud på Brio Zento på kopbarnvagn.se. 1622 kr inkl. frakt og moms! Jeg har lenge lett etter en bilstol som mamma kan ha i sin bil. Hun er naturlignok ikke lysten på å betale 3500 kroner for noe som bare skal bli brukt av og til, jeg er ikke lysten på å hverken kjøpe brukt eller kjøpe ''jallasete'' på Obs. Ble så glad da jeg så det og fikk bestilt det med én gang. Ellers ble svigersplanene omrokkert igjen. Tror de har kjent litt på den dårlige samvittigheten og bestemte seg for å komme i formiddag i stedet for. Da får jeg ikke sett dem, men det viktigste er uansett at A får se dem mer enn, i beste fall, to sutretimer. I går etter jobb var jeg i storform. Hadde en liten down-periode hvor det var rett før jeg måtte legge meg, men den gikk heldigvis over. Jeg fikk laget middag, vasket kjøkken og bad og både lekt og dusjet med A. Har forresten bestemt meg for å skrive ned hva jeg spiser hver dag, egentlig mest for å holde kontrollen og at jeg ikke tar av like mye (som i at jeg letter, ikke blir tynnere ) som jeg gjorde sist. Nei, Belle, man trenger ikke å spise for to når man er gravid. Synes jeg har vært dødsflink til nå, og må bare holde meg sånn. I går: Frokost: 2 grove brødskiver med bacon- og pepperost Lunsj: 2 grove brødskiver med leverpostei, majones og agurk, 1 grov brødskive med hvitost og syltetøy Mellom: 1 eple Middag: Fullkornsspaghetti bolognese Kvelds: litt fullkornsspaghetti bolognese Dagens positivliste: - En svær bolle vannmelon til frokost - God sykletur i duskregn - Bare én dag til verdens beste blir et helt år Endret 13. juni 2012 av ^^Belle^^
^^Belle^^ Skrevet 13. juni 2012 Forfatter #4851 Skrevet 13. juni 2012 Da har jeg endelig fått kjøpt ny babycall! Haaaater den vi har nå. Stoler ikke på den i det hele tatt, og da er liksom hele vitsen borte. Føler jeg må inn og sjekke en gang i timen allikevel. Så nå er jeg snart den stolte, nye eier av en kjempefin og brukt SuperNova babycall.
honning Skrevet 13. juni 2012 #4852 Skrevet 13. juni 2012 Så bra at svigers sannsynligvis fikk dårlig samvittighet og omrokkerte planene sine igjen Vi har heldigvis ingen besteforeldre som sliter med den prioriteringa, og alle vil se lillegutt så mye som mulig uten å trenge seg på. Eneste er at svigers iblant har invitert oss så seint på ettermiddagen, og da har heldigvis kjære vært flink og si fra med en gang i telefonen om at det ikke passer pga legging. Men det er lenge siden sist nå, og jeg tror de har vennt seg til at de må ta mer hensyn til oss pga lillegutt. Men jeg har ei venninne som forteller meg om hennes svigerfar og dårlige prioriteringer som jeg leste om oppover her, det er så håpløst! Deilig med en sånn fin dag som i går da!! Får håpe du bare får mer energi framover nå. For min del så forsvant den aller verste trøttheten etter kanskje uke 14-15 denne gangen, men på grunn av at lillegutt krever så mye energi så har jeg likevel vært veldig mye sliten denne gangen. Og må man sove den lille tida man har med de små, så bare må man, men jeg skjønner godt hva du mener med dårlig samvittighet over å ikke bruke den tida på de små og har slitt med det samme. Så jeg har heller latt han tappe meg helt for energi, og vært helt kake når han har lagt seg... Ikke enkelt det der...
Teriyaki Skrevet 13. juni 2012 #4853 Skrevet 13. juni 2012 SuperNova kommer du til å bli veldig fornøyd med! Det er i alle fall jeg Så bra at svigersen kommer tidligere i stedet Da blir det mer koslig for alle
Mazilla Skrevet 13. juni 2012 #4854 Skrevet 13. juni 2012 Hadde ikke dere samme babycall som oss? Kjempefornøyd med den jeg
Teriyaki Skrevet 14. juni 2012 #4855 Skrevet 14. juni 2012 (endret) Hipp hurra for A som er ett år!! :bursdag: :bursdag: :bursdag: Kos dere med dagen i dag! Endret 14. juni 2012 av Teriyaki
kisskissbangbang Skrevet 14. juni 2012 #4856 Skrevet 14. juni 2012 :bursdag: Gratulerer så mye med dagen til A, og gratulerer masse til dere med ettåring i hus! Er det ikke stas, vel? Håper dere får en nydelig dag sammen, og husk å ta masse bilder!
Diddles Skrevet 14. juni 2012 #4857 Skrevet 14. juni 2012 Gratulerer så mye med 1 årsdagen til verdens herligste A Ah, jeg blir så sentimental av å tenke på at et helt år er gått!! :blåse: :hoppendeglad: :blåse: Håper dere får en fantastisk fin dag, vi gleder oss til å feire sammen med dere i helga
^^Belle^^ Skrevet 14. juni 2012 Forfatter #4858 Skrevet 14. juni 2012 Tusen takk, dere. Dere er gode! Er hjemme fra jobb idag, etter den aller første "jeg må være hjemme fra jobb"-løgnen noen sinne. Blødde friskt blod i dag morges, og jeg nekter å sitte på jobb og være trist på A sin store dag. Da er jeg heller hjemme, hvor jeg ikke har tid til å velte meg i selvmedlidenhet, med verdens fineste ettåring. Tenk at hun er et helt år!
LineGourmet Skrevet 14. juni 2012 #4859 Skrevet 14. juni 2012 Gratulerer med 1 års dagen til A! Så flink hun er som kan reise seg fra ingenting midt på gulvet! og gå tur med lekekassa også Håper dere har en strålende fin dag sammen alle sammen i dag Vi har forresten også en pent brukt supernova - funker fint Også har vi faktisk gitt A ku-melk siden han var 9 mnd.... Var helsestasjonen som oppfordret til det på 9 mnd-kontrollen faktisk Ingen uheldige bivirkninger Håper alt er bra med deg og det den bittelille også
MellonCollie Skrevet 14. juni 2012 #4860 Skrevet 14. juni 2012 Gratulerer så mye med 1åring i hus!! Store barna våre Og håper at blødningen bare var noen slimhinner som tuller med deg, og at det ikke har noe med bittelilleknøtt å gjøre
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå