Marikke Skrevet 31. mai 2012 #4781 Skrevet 31. mai 2012 Mmmm ... suppe Kan styre meg for de fleste posesupper, altså, men jeg er skikkelig god på hjemmelaget betasuppe (eller knokesuppe, som jeg kaller det). Jeg har jo forresten glemt å oppdatere på bjørkepinner-i-grillen-saken! Jeg spurte mannen, og trikset er å legge bjørkepinnene i bløt, sånn at de blir ordentlig vasstrukne før man putter dem i bunnen av grillen. Flinke A! Du skal se hun går før hun fyller året.
pusilus Skrevet 31. mai 2012 #4782 Skrevet 31. mai 2012 Gratulerer med flott ul Belle A skal bli storesøster
^^Belle^^ Skrevet 1. juni 2012 Forfatter #4784 Skrevet 1. juni 2012 Mmmm ... suppe :sikle : Kan styre meg for de fleste posesupper, altså, men jeg er skikkelig god på hjemmelaget betasuppe (eller knokesuppe, som jeg kaller det). Jeg har jo forresten glemt å oppdatere på bjørkepinner-i-grillen-saken! Jeg spurte mannen, og trikset er å legge bjørkepinnene i bløt, sånn at de blir ordentlig vasstrukne før man putter dem i bunnen av grillen. Flinke A! Du skal se hun går før hun fyller året. Jeg klarer bare ikke å bli mett på suppe jeg altså. Føler jeg trenger litt mer håndfast mat. Takk for tips! Skal videresende det til mannen. Gratulerer med flott ul Belle :strix : A skal bli storesøster :nigo : Uæææh, tenk det da! Så godt å høre at alt så bra ut! :bolledeig : Ja, det var veldig betryggende.
^^Belle^^ Skrevet 1. juni 2012 Forfatter #4785 Skrevet 1. juni 2012 Fin dag i går, med besøk hos gravid venninne. Fortalte henne nyheten om klumpen i magen også. I dag er det helg og vi har ingen planer for helgen. Deilig. :happy: Dagens positivliste: - i magen - Alenetid på badet i dag morges (og fremdeles -1 kg fra mine vanlige +5 pre-A ) :happy: - Yoghurt og havregryn til frokost -
Mazilla Skrevet 1. juni 2012 #4786 Skrevet 1. juni 2012 Jeg kan til nød klare meg med hjemmelaget blomkålsuppe, men den må ha kjøttboller i og sprøstekt bacon på toppen, og gjerne nystekte rundstykker til.. Litt mer enn bare suppe plutselig! Dessuten er thai kyllingsuppa i serien Kokkeklare supper faktisk utrolig god, men helst som kveldsmat, ikke middag
pusilus Skrevet 1. juni 2012 #4787 Skrevet 1. juni 2012 Nå fikk jeg lyst på mormors hjemmelagede blomkålsuppe Der i gården var suppe forrett og ble alltid påfulgt av en kjøttrett
Sequax Skrevet 1. juni 2012 #4788 Skrevet 1. juni 2012 Så deilig at alt sto bra til med den lille i magen!!
^^Belle^^ Skrevet 3. juni 2012 Forfatter #4789 Skrevet 3. juni 2012 Bare innom for å klage litt... Det jeg trodde kom til å bli en fin dag - siden jeg fikk mer enn 12 timers søvn i natt - viste seg å bli en dårlig dag. Bokstavelig talt. Jeg har sovet to ganger i tillegg til de 12 timene, matlysten er fraværende (2 pølsebrød med ost + litt ostepop i dag, ikke stort mer i går) og jeg blir anpusten av å gå 10 meter. Håper bare dette er noe forbigående, for jeg har virkelig ikke lyst til å ha dette i mange uker. Det er slitsomt å være ubrukelig. Nå har vi besøk av svigermor og samboeren, mannen griller indrefilet (som jeg ikke har lyst på engang! ) og jeg ligger i sengen og synes synd på meg selv.
Teriyaki Skrevet 3. juni 2012 #4790 Skrevet 3. juni 2012 God bedring får altså satse på at det ikke er pga. Graviditet.
^^Belle^^ Skrevet 4. juni 2012 Forfatter #4791 Skrevet 4. juni 2012 God bedring får altså satse på at det ikke er pga. Graviditet. Takk kjære deg! Det gikk heldigvis mye bedre etter at jeg tvang i meg litt mat, men jeg merker at formen ikke er heeelt på topp altså. Peste noe helt forferdelig på sykkelen på vei til jobb i dag. Nå ser det også ut til at jeg ikke liker kaffe lenger. Egentlig helt greit. Da trenger jeg ikke å lengte etter de kaffekoppene jeg ikke får lov til å ta. Jeg må bare skryte litt (mye!) av A. Hun er så flink! Mannen har alltid sagt at han tror hun kommer til å gå før hun er 1 år, og nå er det farlig nær altså. Hun går ett skritt alene, inn i armer, og nå nøyer hun seg med å såvidt holde i bare én hånd når vi skal gå med henne. Flinke jenta mi! I dag skal vi i foreldremøte i barnehagen. Gleder meg til å høre og se hvordan de har det, hvilken avdeling hun kommer på osv. Spennende! Det blir en travel dag i dag, da. Før foreldremøtet (herregud, nå følte jeg meg gammel ) klokken halv 8 må vi både bake og rydde til i morgen (min bursdag ). Jeg skal gjøre det enkelt i år da. Jeg har vel hatt en tendens til å ta liiiiitt for mye av på bakefronten i anledning bursdager og sånt, men i år har jeg rett og slett ikke ork til det. Så det blir dobbel oppskrift med brunsviger i kveld, mamma lager Budapestkake og så lager jeg smuldrepai med eple og vaniljekrem rett før gjestene kommer i morgen. Må bare huske å kjøpe is. *notere bak øret* Dagens positivliste: - Nye sko - Rolig dag på jobb - Cola zero - Pre-bursdagssommerfugler 1
Diddles Skrevet 4. juni 2012 #4792 Skrevet 4. juni 2012 Så bra du føler deg bedre, om enn litt andpusten når du sykler Husker jeg ikke skjønte noenting på spinning før jeg fant ut jeg var gravid med Liten, jeg var jo så andpusten etter ingenting Og jeg fant jo tidlig ut at jeg var gravid, så det virker fort inn på formen/ kondisen altså Flinke flinke A, hun er virkelig for seg altså Og sååå søt hun var med musehaler midt oppå hodet Jeg er bare dødsmisunnelig på det lange håret hennes, Liten har jo bare såvidt nok hår til å feste en tiny-tiny klemme i..og nå har vi jo samlet i et helt år Vi skal på foreldremøte imorgen Kjenner jeg grugleder meg!! Jeg må gå alene, for vi har ikke barnevakt..men det går nok fint Rart at vi er så voksne og har så "store" barn at vi skal på foreldremøte Ler meg skakk, det er bare absurd!!! Oppi mitt hode har jeg jo knapt bikket 20 lizzm Kos deg med bursdagsforberedelser, hadde jeg vært deg hadde jeg overlatt all kakebaking til gjestene Vi hadde altfor mye kaker i bursdagen til Liten, for jeg bakte 2, svigermor bakte både kake og pannekaker og mamma hadde med pizza og ostekakepai-isj Så svigermor dro meg til sides og sa "neste år lar du oss som er gjester ta med oss kaker, så tar du deg av Liten istedet for å styre med baking" Det er noe i det Rååååfine sko btw
^^Belle^^ Skrevet 4. juni 2012 Forfatter #4793 Skrevet 4. juni 2012 Så bra du føler deg bedre, om enn litt andpusten når du sykler ; ) Husker jeg ikke skjønte noenting på spinning før jeg fant ut jeg var gravid med Liten, jeg var jo så andpusten etter ingenting Og jeg fant jo tidlig ut at jeg var gravid, så det virker fort inn på formen/ kondisen altså :jepp : Flinke flinke A, hun er virkelig for seg altså :hoppe : Og sååå søt hun var med musehaler midt oppå hodet :daane : : hjerte: Jeg er bare dødsmisunnelig på det lange håret hennes, Liten har jo bare såvidt nok hår til å feste en tiny-tiny klemme i..og nå har vi jo samlet i et helt år :ler : Vi skal på foreldremøte imorgen :bond : Kjenner jeg grugleder meg!! Jeg må gå alene, for vi har ikke barnevakt..men det går nok fint Rart at vi er så voksne og har så "store" barn at vi skal på foreldremøte :hoho : Ler meg skakk, det er bare absurd!!! Oppi mitt hode har jeg jo knapt bikket 20 lizzm :ler : Kos deg med bursdagsforberedelser, hadde jeg vært deg hadde jeg overlatt all kakebaking til gjestene ; ) Vi hadde altfor mye kaker i bursdagen til Liten, for jeg bakte 2, svigermor bakte både kake og pannekaker og mamma hadde med pizza og ostekakepai-isj : overrasket: Så svigermor dro meg til sides og sa "neste år lar du oss som er gjester ta med oss kaker, så tar du deg av Liten istedet for å styre med baking" Det er noe i det :jepp : Rååååfine sko btw :sikle : Man skulle jo trodd at jeg hadde syklet maraton, så pustende og pesende som jeg er når jeg tropper opp på jobb. Ikke sant hun var søt? Føler hun ser så voksen ut med de to. Men Liten begynner jo å få litt hår å skryte av hun også nå da. Panneluggen begynner å bli ganske lang. Haha, er helt enig med det. Vi var jo nettopp 20. Foreldremøte var noe vi hadde foreldrene våre med på liksom. Det var jo veldig koselig sagt at svigermoren din. Det blir nok litt baking på meg ihvertfall, men jeg skal la mamma bake en og håpe at svigermormor tar med seg noe. Så det jeg har planlagt er brunsviger (som jeg baker i dag og fryser), muffins (gulrot med rosa ostekrem) og ''hovedkaken'' som jeg skal pynte. Sjokoladekake med oboy-krem inni og ostekrem utenpå. Lurer litt på om jeg kanskje skal bake pizzaboller eller noe nå i helgen. Veldig greit å ha ting som kan fryses. Tuuusen takk. Elsker dem! Mannen synes de er dritstygge, men det driter jeg i.
Teriyaki Skrevet 4. juni 2012 #4794 Skrevet 4. juni 2012 Å har du bursdag i morgen! Samme dag som gudbarnet til kjæresten, og forøvrig den arrangerte bestekompisen til O Jeg blir altså så sulten av å lese alt det gode du skal lage! Brunstiger ser så godt ut! Men jeg som slanker meg kan ikke lage sånt, for jeg eier ikke viljestyrke. Haha.. Synes også skoene var lekre!
CathrineMic Skrevet 5. juni 2012 #4795 Skrevet 5. juni 2012 Gratulere med dagen. Håper du får en FANTASTISK dag
^^Belle^^ Skrevet 5. juni 2012 Forfatter #4796 Skrevet 5. juni 2012 Å har du bursdag i morgen! Samme dag som gudbarnet til kjæresten, og forøvrig den arrangerte bestekompisen til O Jeg blir altså så sulten av å lese alt det gode du skal lage! Brunstiger ser så godt ut! Men jeg som slanker meg kan ikke lage sånt, for jeg eier ikke viljestyrke. Haha.. Synes også skoene var lekre! Jeg deler faktisk bursdag med en ny kollega. Det synes jeg er litt rart. Det er seriøst en av de aller beste kakene i hele verden! Jeg er ikke på slank for å si det sånn. Men jeg skal være flink denne gangen da, og ikke spise så mye kaker som jeg gjorde med A. Er nok derfor disse hersens 5 siste kiloene er så vanskelige. Kakekilo. Takk. Gratulere med dagen. Håper du får en FANTASTISK dag Tuuusen takk.
^^Belle^^ Skrevet 5. juni 2012 Forfatter #4797 Skrevet 5. juni 2012 Finfin dag i går. For første gang på lenge følte jeg meg ikke totalt utmattet da jeg kom hjem fra jobb. Vi fikk ryddet litt (blant annet lekegrinden til A som aldri blir brukt lenger - stuen vår ble jo enorm etter at vi tok den bort ) og jeg fikk bakt brunsviger før vi dro til barnehagen. Jeg fikk veldig godt inntrykk av barnehagen altså. Det er en attføringsbarnehage, noe jeg synes er et veldig fint tiltak. A havnet på avdeling med en gutt fra barselgruppen og 4 andre nye unger. Oppstarten blir i andre uken i august. Litt trist, men veldig stas. I dag lå forresten A fremdeles i sengen da jeg gikk hjemmefra klokken 7! Det har ikke skjedd ¨på mangemange måneder, hun som pleier å ville stå opp senest halv 6.
Mazilla Skrevet 5. juni 2012 #4798 Skrevet 5. juni 2012 Gratulerer med dagen!! Hva er en attføringsbarnehage?
^^Belle^^ Skrevet 5. juni 2012 Forfatter #4799 Skrevet 5. juni 2012 Gratulerer med dagen!! Hva er en attføringsbarnehage? Tusen takk! Barnehagen vår er underlagt en attføringsbedrift. Dvs. at de tar inn mennesker som har havnet utenfor arbeidslivet pga. sykdom, skade e.l. (tidligere rusmisbrukere får ikke lov til å jobbe i barnehagen!). Attføringsbedriften ''tester'' ut disse menneskene, for å se om de er klare til å jobbe, hvor mye de evt. kan jobbe, eller om de rett og slett skal på uføretrygd. Dersom disse menneskene finner ut at de liker å jobbe i eksempelvis barnehagen, kan de enten bli ansatt fast, for noen år eller bli oppmuntret til å ta mer utdanning. I det store og det hele betyr det ''et ekstra fang og to ekstra hender'' for barna, som de så fint sa i går. Synes også det er fint at de lærer at ikke alle er like, går på jobb fra 8-4 osv.
Teriyaki Skrevet 5. juni 2012 #4800 Skrevet 5. juni 2012 Gratulerer så mye med dagen! :hoppe: Måtte du ha en flott dag! Skal si man får barn tett når man er gravid to bursdager på rad Det høres jo ut som ett flott tiltak det med barnehagen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå