Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men kvalme er da en god unnskyldning kjære deg. :klem: Jeg hadde glatt tatt noen sykemeldingsdager tror jeg, ikke ferie. :sjenert:

Det høres helt fantastisk deilig ut! Det skal jeg også. :briller2:

Men jeg føler meg ikke så kvalm at jeg syns det kvalifiserer til sykemelding. Men jeg er aaaaldri borte fra jobben så det sitter så langt inne å be om sykmelding. Skal jo til legen i morgen så kan jo høre hva han sier om det... :)

Kanskje denne bleike huden kan få bittelitt farge! Får finne frem solfaktor 30 tror jeg... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man trenger virkelig litt egentid innimellom, så det skal du ikke ha dårlig samvittighet for! Selv jagde jeg mannen ut av kjøkkenet her en morgen, da han kom for å holde meg med selskap mens jeg spiste frokost. Jeg hadde jo bare lyst til å være i fred og lese i boka mi :sjenert: Han tok det med godt humør, altså. Det der med egentid er en hellig greie her i huset. Og man kan jo bli småtullerusk om man ikke får litt tid for seg selv av og til.

Kos deg på fridagen din!! :digge::shoppe: :is: :kaffekopp:

Du har så rett! Jeg setter virkelig pris på alenetiden min altså, og nyyyyter når det er helt stille i huset. :happy: Vi får jo mye voksentid også vi da, siden A sovner klokken 6, men det blir noe annet å være alene hele dagen i tillegg. Gleder meg. :nigo:

Men jeg føler meg ikke så kvalm at jeg syns det kvalifiserer til sykemelding. Men jeg er aaaaldri borte fra jobben så det sitter så langt inne å be om sykmelding. Skal jo til legen i morgen så kan jo høre hva han sier om det... :)

Kanskje denne bleike huden kan få bittelitt farge! Får finne frem solfaktor 30 tror jeg... ;)

Så lenge du sliter med å komme deg på jobb synes jeg det kvalifiserer til sykemelding. Du kan jo be om 20% for eksempel, som du kan ta noen timer hver morgen slik at du får bedre tid. Det er ikke mye som skal til for å gjøre ting bedre altså. :klemmer:

Jeg presset meg for lenge forrige gang, og sleit med vondt bekken i 8 måneder etter fødsel. Ikke denne gang, nei. :snurt:

Jeg er vel en av de heldige som blir brun bare jeg tenker på sola, så jeg gleder meg til en hel dag i solsteiken! :briller2:

Skrevet

Så lenge du sliter med å komme deg på jobb synes jeg det kvalifiserer til sykemelding. Du kan jo be om 20% for eksempel, som du kan ta noen timer hver morgen slik at du får bedre tid. Det er ikke mye som skal til for å gjøre ting bedre altså. :klemmer:

Jeg presset meg for lenge forrige gang, og sleit med vondt bekken i 8 måneder etter fødsel. Ikke denne gang, nei. :snurt:

Jeg er vel en av de heldige som blir brun bare jeg tenker på sola, så jeg gleder meg til en hel dag i solsteiken! :briller2:

Får høre hva legen sier, innbiller meg at hvis jeg plutselig blir sykemeldt kommer alle her til å skjønne hva som er på gang. Hehe.. :)

Heldig du som blir brun, jeg får fregner, blir brent, flasser og hvit igjen. :fnise:

Skrevet

...og ekstra brun blir du med bolle i ovnen ;) Bare pass deg for pigmentflekker :haar:

Skrevet (endret)

Egentid er deilig :jepp:

Misunnelig på den feriedagen din på fredag, med 2. pinsedag blir jo det fire dager med fri :) Ikke lurt å presse seg for mye på jobb nei, det gjorde jeg i den første graviditeten min men nå har jeg lært ;) Det er lurt å lytte til kroppen sin for den sier i fra om den trenger hvile.

Endret av pusilus
Skrevet

Æææ, nei. Sist gang jeg bakte noe til meg selv (fynsk brunsviger, som er noe av det beste jeg vet) spiste jeg bokstavelig talt 3/4 av en liten langpanne helt alene. :flau:

Hmmmm... husker jeg rett hvis det var jeg som tipset deg om den første gang? :nigo:

Så stas med en ekstra fridag! Kjære vene, du skal da ikke ha dårlig samvittighet for litt tid for deg selv!

Skrevet

Får høre hva legen sier, innbiller meg at hvis jeg plutselig blir sykemeldt kommer alle her til å skjønne hva som er på gang. Hehe.. : )

Heldig du som blir brun, jeg får fregner, blir brent, flasser og hvit igjen. :fnise :

:fnise: Jeg er blitt ekspert på å finne på unnskyldninger på hvorfor jeg skal til sykehuset. Det har jo blitt en del turer innom der de siste årene.

Hør hva legen sier. De har som regel et mye mer objektivt syn på sykemelding, både ene og andre veien.

...og ekstra brun blir du med bolle i ovnen ; ) Bare pass deg for pigmentflekker :haar :

:hoppendeglad: Men skal smøre meg litt, ja. Har litt lett for å få soleksem som igjen blir hvite flekker på kroppen. Fare for pigmentflekker oppå der igjen høres ikke fristende ut.

Egentid er deilig :jepp :

Misunnelig på den feriedagen din på fredag, med 2. pinsedag blir jo det fire dager med fri : ) Ikke lurt å presse seg for mye på jobb nei, det gjorde jeg i den første graviditeten min men nå har jeg lært ; ) Det er lurt å lytte til kroppen sin for den sier i fra om den trenger hvile.

Ja! :Nikke:

Det skal bli så utrolig deilig! Langhelg i finværet. :hoppe:

Jeg også gjorde den feilen med A og ikke søren om jeg skal være like ''flink pike'' denne gangen, nei.

Men jeg merker at jeg ikke er på langt nær så trøtt og sliten som med A heldigvis. Nå klarer jeg faktisk å få nok timer søvn i døgnet fordi jeg egentlig er vant med 6-7 timer og ikke 8-10 som jeg var før. :roll:

Hmmmm... husker jeg rett hvis det var jeg som tipset deg om den første gang? :nigo :

Så stas med en ekstra fridag! Kjære vene, du skal da ikke ha dårlig samvittighet for litt tid for deg selv!

Det har du helt rett i, og jeg kommer for alltid til å være takknemlig! :kyss: Den er så enkel og virkelig nomnom. Men jeg bruker kanel i stedet for kardemomme. Da blir det som en gigantisk kanelbolle. :fnise:

Skrevet

Vi har fått oss gassgrill! :hoppe: Så nå blir det grilling for alle penga. Skal gjøre litt research i dag og finne mange gooode oppskrifter. :sikle:

Mamma kommer og henter A etter jobb i dag. Hun skal sove over og jeg og mannen skal ha skikkelig kjærestetid. Det trengs. :hjerte: Så det blir grilling i kveld og ut med båten i morgen. Da blir det å bare ligge og duppe ute på sjøen og steike i solen. :sol:

Skrevet

Kan jeg flytte inn hos dere i sommer? Jeg :hjerte: grillmat, men vi kan ikke grille her vi bor for tida. Jeg flytter igjen i aug/sept, jeg lover! :pls::nigo:

Skrevet

Kan jeg flytte inn hos dere i sommer? Jeg :hjerte: grillmat, men vi kan ikke grille her vi bor for tida. Jeg flytter igjen i aug/sept, jeg lover! :pls::nigo:

Bare kom. Vi har veldig god plass på våre 74 kvadrat. :hoho: (Men da må du sove inne med A altså. Ta henne om nettene og sånt...i natt var hun våken fra halv 4 til halv 7. Værsågod! :nigo: )

Skrevet

Vi har fått oss gassgrill! :hoppe: Så nå blir det grilling for alle penga. Skal gjøre litt research i dag og finne mange gooode oppskrifter. :sikle:

Mamma kommer og henter A etter jobb i dag. Hun skal sove over og jeg og mannen skal ha skikkelig kjærestetid. Det trengs. :hjerte: Så det blir grilling i kveld og ut med båten i morgen. Da blir det å bare ligge og duppe ute på sjøen og steike i solen. :sol:

Herlig med grill! Vi har en diger kjegle-kull-grill, pluss en gassgrill. Gassgrillen fikk vi hos mamma fordi de ikke ville ha den lenger, så den bruker vi når vi skal grille i full fart. Mens når vi har bedre tid så bruker vi kullgrillen siden den setter en ekstra smak på maten :jepp:

Det der fynsk brunsviger så jo sååå godt ut! Oppskrift? Egner det seg til frysing?

Skrevet

Grattis med ny grill! :hoppe:

Her i huset sverger mannen til kullgrill, så blir neppe noe ny gassgrill her i huset. Sukk!

Skrevet

Herlig med grill! Vi har en diger kjegle-kull-grill, pluss en gassgrill. Gassgrillen fikk vi hos mamma fordi de ikke ville ha den lenger, så den bruker vi når vi skal grille i full fart. Mens når vi har bedre tid så bruker vi kullgrillen siden den setter en ekstra smak på maten :jepp:

Det der fynsk brunsviger så jo sååå godt ut! Oppskrift? Egner det seg til frysing?

Jaaaa! :hoppe: Mannen har snakket om grill i flere år nå, men jeg har alltid sagt at vi må vente til vi flytter. Nå har det tatt så lang tid at jeg sa meg enig i at vi kunne kjøpe grill i år. :jepp:

Det er dødsgodt! Har oppskrift på bloggen. Her. (Originaloppskriften med kardemomme er her.) Den egner seg veldig godt til frysing. Når du tiner den opp igjen blir toppingen klissete og god. :sikle:

Skrevet

Grattis med ny grill! :hoppe:

Her i huset sverger mannen til kullgrill, så blir neppe noe ny gassgrill her i huset. Sukk!

Takk. :nigo:

Det blir jo bedre smak med kullgrill da, men det har liksom bare vært helt selvsagt for oss begge to at vi ville ha gassgrill. :Nikke:

Skrevet

Gratulerer med ny grill!! Her går det også i gassgrill. Kjempepraktisk! Dagens tips er å legge noe bjørkeflis i bunnen av grillen for å få litt "tresmak" på maten. Pass på at de ikke tar fyr ... Vi prøvde det trikset et år, og var ganske fornøyd, men jeg husker ikke om vi gjorde noe spesielt for å skjerme treverket fra flammene nedi der. Skal høre med mannen når han kommer hjem.

Si fra hvis du finner noen enkle og gode grill-oppskrifter! Jeg har alltid store planer om grillspyd og diverse artigheter, men når det kommer til stykket, blir det ofte Gilde ostegrill med lompe :fnise:

Den brunsvigeren ser farlig god ut!! (Jeg lynsje den dusten som fant opp svangerskapsdiabetes ...)

Skrevet

Gratulerer med ny grill!! Her går det også i gassgrill. Kjempepraktisk! Dagens tips er å legge noe bjørkeflis i bunnen av grillen for å få litt "tresmak" på maten. Pass på at de ikke tar fyr ... Vi prøvde det trikset et år, og var ganske fornøyd, men jeg husker ikke om vi gjorde noe spesielt for å skjerme treverket fra flammene nedi der. Skal høre med mannen når han kommer hjem.

Si fra hvis du finner noen enkle og gode grill-oppskrifter! Jeg har alltid store planer om grillspyd og diverse artigheter, men når det kommer til stykket, blir det ofte Gilde ostegrill med lompe :fnise:

Den brunsvigeren ser farlig god ut!! (Jeg lynsje den dusten som fant opp svangerskapsdiabetes ...)

Takk. :nigo: Det var et godt tips. Får se om vi prøver det ut. Men ikke helt med en gang tror jeg. Vil ikke ha fyr i grillen vår med én gang. :fnise:

Jeg har funnet mye på matprat.no faktisk. :jepp: Der kan man søke etter oppskrifter etter sesong. Skal blant annet lage coleslaw, ananassalat med chili og tex mex spyd. Og så var jeg inne på Rema 1000 sine sider, og der hadde de mange gode grillprodukter synes jeg. Skal kjøpe både BBQ pork sliders (håper det er en type pulled pork, for det elsker jeg) og baby back ribs. :sikle: Åh, nå ble jeg sulten. :ler:

Den er farlig god. :daane: Å nei, det høres virkelig ikke noe gøy ut. Må du holde deg helt borte fra sukker? :klem:

Skrevet

Den er farlig god. :daane: Å nei, det høres virkelig ikke noe gøy ut. Må du holde deg helt borte fra sukker? :klem:

Jeg tåler mye mindre sukker enn vanlig, ja. Så jeg har bl.a. måttet kutte ut syltetøy og vanlig yoghurt. Jeg kan spise litt søtsaker hvis jeg spiser det sammen med annen mat. Så jeg kan spise en liten porsjon dessert etter middag, men den tradisjonelle ettermiddagskaffen med bare kake to-tre timer etterpå må jeg være ytterst forsiktig med (til svigermors store frustrasjon :fnise: ).

Men jeg skal ikke klage så veldig mye. Å lide av noe som gjør at jeg må spise sunt er jo ikke det verste her i verden. :)

Skrevet

Jeg tåler mye mindre sukker enn vanlig, ja. Så jeg har bl.a. måttet kutte ut syltetøy og vanlig yoghurt. Jeg kan spise litt søtsaker hvis jeg spiser det sammen med annen mat. Så jeg kan spise en liten porsjon dessert etter middag, men den tradisjonelle ettermiddagskaffen med bare kake to-tre timer etterpå må jeg være ytterst forsiktig med (til svigermors store frustrasjon :fnise: ).

Men jeg skal ikke klage så veldig mye. Å lide av noe som gjør at jeg må spise sunt er jo ikke det verste her i verden. :)

På ett vis kan jeg tenke meg at det er litt greit å bli tvunget til å være litt sunnere. Må virkelig jobbe med meg selv hele tiden akkurat nå, bare for å ikke ta seg den kanelbolla eller spise den sjokoladen. Men har vært flink, da. :nigo: Samtidig forstår jeg at det er litt kjipt å måtte avstå fra så mye godt hele tiden. :kose:

-----------

Urk, dååårlig. Merker at det er på kveldene jeg er mest dårlig for tiden og det er nok fordi jeg egentlig aldri pleier å spise etter middag klokken 4-5. :sjenert: Heldigvis er det ikke mer enn et par ritz-kjeks og et glass med brus som skal til før jeg føler meg bedre, men jeg merker det er lett å ligge apatisk i sengen og bare synes synd på seg selv. Det er jo så laaaangt til kjøkkenet. :fnise:

Måtte ta en test nå nettopp. :sjenert: Har hatt så utrolig lite symptomer de siste dagene (absolutt ingenting), at jeg har hatt vanskelig for å tro at jeg faktisk er gravid. Men den ble positiv, den. Var en ikke-digital clearblue, og selv om det var på utvannet brus-urin ( :hoho: ) kom krysset opp før kontrollstreken. :nigo:

Nå skal jeg legge meg godt til rette i sengen med pc foran meg og se film. Ha en fin kveld alle sammen. Det skal ihvertfall jeg! :sol:

Skrevet

Vi har hatt årets første "skikkelige" grilling i dag - utrolig deilig! Kullgrill her da, mannen vil ha skikkelige saker ;)

Men jeg fant en grill-oppskrift i går som jeg skal teste så snart jeg har kyllinglår i hus: BBQ-kylling.

Skrevet

Urk, dååårlig. Merker at det er på kveldene jeg er mest dårlig for tiden og det er nok fordi jeg egentlig aldri pleier å spise etter middag klokken 4-5. :sjenert: Heldigvis er det ikke mer enn et par ritz-kjeks og et glass med brus som skal til før jeg føler meg bedre, men jeg merker det er lett å ligge apatisk i sengen og bare synes synd på seg selv. Det er jo så laaaangt til kjøkkenet. :fnise:

Måtte ta en test nå nettopp. :sjenert: Har hatt så utrolig lite symptomer de siste dagene (absolutt ingenting), at jeg har hatt vanskelig for å tro at jeg faktisk er gravid. Men den ble positiv, den. Var en ikke-digital clearblue, og selv om det var på utvannet brus-urin ( :hoho: ) kom krysset opp før kontrollstreken. :nigo:

Nå skal jeg legge meg godt til rette i sengen med pc foran meg og se film. Ha en fin kveld alle sammen. Det skal ihvertfall jeg! :sol:

Haha jeg tok også en ekstra test fordi jeg ikke kjente noe! Hihi :fnise:

Tror jeg skal investere i en pakke Ritzkjeks i morgen jeg også, i dag har ALT jeg har spist kommet i retur (unntatt en pinneis og en boks med dentpastiller) så må finne noe som kan stille kvalmen. Lå leenge på sofaen her i kveld og bare syns fryktelig synd på meg selv...

Kose deg med film, og ha en strålende fridag i morgen! :vinke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...