Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så deilig med førstevalgbarnehageplass! Gratulerer!

:strix:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så deilig med førstevalgbarnehageplass! Gratulerer!

:strix:

Utrolig deilig! Takk. :nigo:

---

Det fine været kom ikke i går. Blæ. :sur: Den lå som et teppe over oss i hele går, og jammen er den ikke her i dag igjen. Det er så kjipt når man vet at det er fint vær over tåken altså. Forhåpentligvis letter den i dag. :jepp:

Jeg og A var på storhandel i går. Handlet inn for to uker. *flinkissmiley* :fnise:

Ukesmenyen for de neste to ukene:

Tirsdag: Kyllingburger

Onsdag: Mexican Rice Bake

Torsdag: Fiskeboller i hvit saus

Fredag: Hjemmelagede kyllingnuggets med ris

Lørdag: Pestokylling (bloggeren har stengt bloggen sin :grine: )

Søndag: Pølsegrateng

Mandag: Hjemmelaget meksikansk gryte

Tirsdag: Gresk pai

Onsdag: Koteletter med ris, bernaise og soppstuing

Torsdag: Caramel chicken

Fredag: Pølse i brød

Lørdag: Brown butter parmesan chicken

Søndag: Enchiladas

Mandag: Garlic brown sugar chicken

---

Dagene kommer nok til å forandres litt da, og så skal vi på hytten inni mellom her også. Så det er nok middag i 3 uker fremover her skulle jeg tro.

jgh f vhcd cv <---------------- hilsen fra A :fnise:

Skrevet

:rasende: Kjøpte jo ny vårpose på lilleprinsen for en måned siden, og den har allerede raknet i alle selehullene. Jeg skrev mail til dem og fikk til svar: ''Det kan se ut som om selene dine "gnager" på hullene, kan du sy siksak-søm rundt hullene? Om ikke må du sende den hit slik at vi får sydd den.

Merinoull er ikke like slitesterkt som fleece, og rakner om det blir dratt i. Det er dette som har skjedd her.''

Altså...unnskyld meg! Det er en vognpose som liksom er ment å ha seler i. Og pleier ikke en vognpose å bli dratt i? Helvetes dritt.

Og jeg har ikke mulighet til å få sendt den avgårde. Vi bruker den jo nesten hver eneste dag. Mamma kan jo sy, men så tenker jeg; den vil jo bare fortsette å rakne og rakne da eller? Det siste glemte jeg å nevne i sinnamailen vedkommende fikk som svar forresten.

Aaaaarg. Nå er jeg sint!

Skrevet

Oiii så effektiv! Tipper kjøleskap og fryser er fullt nå :fnise: Det er forøvrig vårt kjøleskap også..Men det er nok en del som må hives.. :sjenert: Vi klarer ikke å spise opp maten før den blir dårlig!! :kjefte:

Irriterende med vognposen. Er det en sånn fin sak i rent ull, da? :) Den hørtes fin ut. Jeg skal bare kjøpe denne fra Europris. Har hørt veldig mye bra om den, så. Men kan du ikke få det som reklamasjon? Da kan du jo kjøpe ny, enten samme type, eller en annen.

Skrevet

Oiii så effektiv! Tipper kjøleskap og fryser er fullt nå :fnise: Det er forøvrig vårt kjøleskap også..Men det er nok en del som må hives.. :sjenert: Vi klarer ikke å spise opp maten før den blir dårlig!! :kjefte:

Irriterende med vognposen. Er det en sånn fin sak i rent ull, da? :) Den hørtes fin ut. Jeg skal bare kjøpe denne fra Europris. Har hørt veldig mye bra om den, så. Men kan du ikke få det som reklamasjon? Da kan du jo kjøpe ny, enten samme type, eller en annen.

Oh yes, fylt til randen. :fnise: Vi spiser ikke så mye grønnsaker vi da, så det er ikke så mye som kan bli dårlig inni der. Eller, mannen spiser ikke grønnsaker i det hele tatt. Jeg prøver å være flink. :Nikke:

Æsj, ja. :dry: Fôret er 100% merinoull. Greit nok at det står i infoen at det ikke er like slitesterkt som fleece (som var det andre alternativet) og at det ikke tåler skarpe ting, men det må da tåle litt liksom. Det er jo en vognpose. Synes det er rart at det da liksom er en selvfølge at den har raknet fordi selene har gnagd på stoffet. Dritt. :snurt:

Nei, de ville bare ta den inn og sy den. Da syr jeg den heller selv og dersom den fremdeles rakner får jeg heller begynne runde nr. 2 med dem. Nå har jeg det uansett svart på hvitt at jeg skulle si ifra dersom det ikke ble bra. :Nikke:

Skrevet (endret)

Fin dag i går. Selv om jeg var litt småuggen tok jeg A med meg i vognen og trillet lang tur til kjøpesenteret i nabokommunen (4 km én vei! :5: ). Det var så utrolig fint vær, og jeg fikk visst litt farge også ifølge mannen. Det trengs. :fnise:

Jeg fikk handlet inn det jeg har planlagt en stund nå; rammer, pyntepapir , stoff og snor. Skal lage bilder og vimpler av det fine uglestoffet jeg kjøpte. Legger nok ut bildene her. Må jo skryte litt når jeg først er kreativ. :sjenert:

Etter turen dro vi på babysvømming og A var så flink! Siden hun er litt gulpete trenger hun et par dykk på å hoste opp saker og ting. Men i går var hun i storform hele tiden. Flinke jenta mi. :rodmer:

Endret av ^^Belle^^
Skrevet

Nå klarte jeg nettopp å få A opp på ryggen i bæreselen helt alene. På første forsøk. :hoppe: Egentlig veldig mye enklere enn jeg hadde trodd. :fnise:

Skrevet

:overrasket: Kanskje jeg også burde prøve på det...hvordan er det å bære på ryggen, ser A noe da eller kikker hun rett inn i ryggen din? :klo: Mistenker Liten for å protestere hvis hun ikke kan se over skulderen min :fnise:

Drita dårlig service hos Lilleprinsen btw :hakeslepp: Greit nok at merinoull tåler mindre enn fleece, men seriøst, det skal da ikke rakne etter noen uker bruk vel?? Trodde da de var såpass at de hadde forsterkning rundt selehullene, det har jo min og den er hjemmesydd!!

Så flink du er som skal lage vimpler *inspirert* Jeg skal til mamma og lære å sy i påsken :happy: Da blir det sengetøy og smekker, og lappeteppe av babyklærne til Liten :rodmer:

Skrevet

Nå klarte jeg nettopp å få A opp på ryggen i bæreselen helt alene. På første forsøk. :hoppe: Egentlig veldig mye enklere enn jeg hadde trodd. :fnise:

Tøft! Hvilken sele har du? :) Var det

Jeg har bestilt Beco, så akkurat det er et dilemma jeg slipper.. :fnise:

Skrevet

:overrasket: Kanskje jeg også burde prøve på det...hvordan er det å bære på ryggen, ser A noe da eller kikker hun rett inn i ryggen din? :klo: Mistenker Liten for å protestere hvis hun ikke kan se over skulderen min :fnise:

Drita dårlig service hos Lilleprinsen btw :hakeslepp: Greit nok at merinoull tåler mindre enn fleece, men seriøst, det skal da ikke rakne etter noen uker bruk vel?? Trodde da de var såpass at de hadde forsterkning rundt selehullene, det har jo min og den er hjemmesydd!!

Så flink du er som skal lage vimpler *inspirert* Jeg skal til mamma og lære å sy i påsken :happy: Da blir det sengetøy og smekker, og lappeteppe av babyklærne til Liten :rodmer:

De gangene jeg har hatt henne på ryggen har hun sittet ganske langt nede, ja. Men hun ser jo uansett like mye som når hun sitter på magen. Og så går det sikkert an å feste selen lenger oppe slik at de kommer høyt nok. :jepp:

Ja, ikke sant? Kommer ikke til å kjøpe noe mer derfra ihvertfall. :snurt:

Håper det blir bra. Må bare finne ut hvordan jeg skal gjøre det først. :fnise: Og så må jeg nok inn til mamma for å låne symaskinen hennes. I dag har jeg malt rammene jeg kjøpte, og nå tenkte jeg å sette meg ned og fikse ''bildene'' som skal inni. :happy:

Tøft! Hvilken sele har du? :) Var det

Jeg har bestilt Beco, så akkurat det er et dilemma jeg slipper.. :fnise:

Jeg har Ergo. Angrer engentlig litt, for den er så stygg. :sjenert: Men den duger mer enn nok, så. :fnise:

Skrevet

Stygg? Haha, det har jeg aldri tenkt over, men når du sier det så er de ikke akkurat fine nei :fnise: Min er sånn plommerød-aktig, ville helst ha svart (eller aller helst rooosa) men sånn går det når man kjøper brukt ;)

Skrevet

Stygg? Haha, det har jeg aldri tenkt over, men når du sier det så er de ikke akkurat fine nei :fnise: Min er sånn plommerød-aktig, ville helst ha svart (eller aller helst rooosa) men sånn går det når man kjøper brukt ;)

:fnise: Det er vel mest den brun-beige hetten som gjør vår stygg i mine øyne ihvertfall. Bare se hvor fine de på babysangen har. :rodmer:

Skrevet

Uglebildene. :happy: Må innrømme at jeg ble veldig fornøyd med dem. :jepp:

post-24475-0-68518200-1333004707_thumb.j

Skrevet

Uglebildene. :happy: Må innrømme at jeg ble veldig fornøyd med dem. :jepp:

De var kjempekule!! Hadde det ikke vært for at vi allerede har Ole Brum, så skulle jeg også hatt ugler.. :sjernet:

Skrevet

De var kjempekule!! Hadde det ikke vært for at vi allerede har Ole Brum, så skulle jeg også hatt ugler.. :sjernet:

Takk. :happy: Er skikkelig fornøyd med dem selv også. Gleder meg til å henge dem opp. :hoppe:

---

Fine dager. :happy:

I går var vi først på babysang (siste for vår del :grine: ), så skravletur med Diddles og Liten, så middagsbesøk av bror, så trening, så bokkos på sofaen, så Paradise Hotel (ja, vi er hekta :flau: ), så sove.

I dag dro jeg og A til byen ganske tidlig, for å levere svaret på barnehageopptaket. Vi var også på polet en tur og ellers koste vi oss på kafé. Prøver å utnytte den lille kafétiden jeg har igjen før jeg begynner å jobbe. :fnise:

Nå har vi én stk. skinnende ren leilighet (kjøpte ny Yankee Candle i går, Ocean Waters. Fytti den er god! Lukter skikkelig rent her hjemme nå :hjerte: ) og vennepar kommer snart på besøk på spille-, ost- og vinkveld. :fnise: Superkos. :nigo:

Skrevet

Høres ut som om dere har en koselig kveld foran dere :jepp:

Skrevet

Det ble en kjempefin kveld. Litt slitsom siden venneparet har en lei tendens til å krangle hele tiden. :roll: Eller, det er hun som kjefter på ham hele tiden, sånn er det. :fnise:

Ellers har vi hatt en fantastisk natt! :hoppendeglad: A fikk mat 23 og så sov hun til...hold dere fast....7!!! :overrasket: Da hørtes det ut som om hun var døden nær av sult og brølte helt til hun fikk flasken i munnen. :ler:

Vi har fundert litt på hvorfor hun plutselig har så bra netter for tiden (bortsett fra forrige natt, da var det tilbake til gamle kunster), og jeg tror nok det kanskje kan ha noe med at vi ikke propper henne full i grøt rett før leggetid. Jeg har hele tiden tenkt at hun må spise mest mulig for å bli skikkelig god og mett, men jeg tror kanskje det kan ha hatt motsatt virkning. :klo: De nettene hun har sovet godt har hun enten ikke villet ha grøt eller så har hun fått bittelitt. I går for eksempel, spiste hun bare halvparten av en sviskeuttynnet og liten porsjon. Hmmm. Vi må ihvertfall fortsette sånn. :jepp:

La meg jo litt for sent i går da, så kan ikke akkurat si at jeg har hatt en fin natt, men... :gjeiper: Jeg får sove et par timer litt senere i dag.

I dag er den store bestis-dagen. :bolledeig: Bestis er hjemme fra Oslo i helgen, så det blir først shoppingtur, så ut på byen. A skal være hos mamma og det skal nytes til det fulle. :nigo: Lurer på hvor tidlig vi kan levere henne. :fnise:

Skrevet

:hoho: Lurer på hvor tidlig vi kan levere henne faktisk :ler:

Håper du får en superduper bestisdag :happy:

Skrevet

:hoho: Lurer på hvor tidlig vi kan levere henne faktisk :ler:

Håper du får en superduper bestisdag :happy:

:fnise: Nå når vi er vant til å levere henne fra oss er det litt sånn, ja. :sjenert:

Det får jeg nok. :hjerte:

-------------

Jeg glemte forresten nesten det beste med hele dagen i går; jeg lagde caramel chicken. :daane: Herreguuuud, matorgasme! :sengekos: Det er sånn at jeg har lyst til å spise det hver dag i en uke. :fnise: Mannen likte det ikke så godt, så dette stiller seg i rekken med retter på når-mannen-er-på-jobb-listen. :sikle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...