Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fiiiiiine helgen jeg har hatt. :hjerte: Fredagen kjørte vi inn til mamma og bare koste oss her. Både bror og søster kom, vi spiste god mat og stappet trynet i snop, chips, brus og muffins (lyse toro med oreo og ostekrem :sikle: ).

Lørdagen startet med deilig spinning (som jeg begynner å like kjempegodt! :overrasket: ) før jeg, A, mamma og søster tok turen til søskenbarnet vårt som fikk en liten gutt (bokstavelig talt - han var 46 cm og rett over 3 kg da han ble født) for 11 dager siden. :rodmer: Sååå liten. A har aldri vært så liten noen gang. :fnise: Men han var nydelig og jeg innså at jeg er babysyk igjen. :sjenert:

Jeg har nemlig fått mensen (denne gangen 26 dagers syklus) og skal ringe sykehuset på mandag. :redd: Forhåpentligvis er to forholdsvis stabile sykluser (30 og 26 dager) nok til at vi får begynne igjen. :bond: og :rodmer: på samme tid.

I går kveld passet mamma A (i natt også - jeg har sovet 8 timer sammenhengende :natti: ) og jeg, bror, søster og kompis hadde spillekveld.

Nå sover mamma med A (hun har en helt fantastisk egenskap i å få henne til å sovne uten et eneste pip). Det er så koselig. :rodmer: I kveld kommer bror på besøk og vi skal ha Ghiblikveld. :nigo: Vi skal se Spirited Away (den er så vakker og og nydelig og dere er bare nødt til å se den!) og Ponyo on the Cliff by the Sea. :happy:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Deilig :happy: og veldig velfortjent!!! Kos deg ikveld da (jeg må innrømme at jeg ikke aaaner hva Ghibli er :sjenert: men jeg mistenker det er en filmprodusent eller serie :fnise:)

Skrevet

jeg innså at jeg er babysyk igjen. :sjenert:

Jeg har nemlig fått mensen (denne gangen 26 dagers syklus) og skal ringe sykehuset på mandag. :redd: Forhåpentligvis er to forholdsvis stabile sykluser (30 og 26 dager) nok til at vi får begynne igjen. :bond: og :rodmer: på samme tid.

Du er gal :hoho:

Skrevet

Deilig :happy: og veldig velfortjent!!! Kos deg ikveld da (jeg må innrømme at jeg ikke aaaner hva Ghibli er :sjenert: men jeg mistenker det er en filmprodusent eller serie :fnise:)

Ghiblifilmer er Japans svar på Disneyfilmer. Bare mye kulere, og mange av dem er for voksne. (Ja, vi er litt nerdete, bror og jeg. :sjenert: )

Se her:

Og husker du den ene ''uglen'' som henger på vognen til A? Det er Totoro. :happy:

Du er gal :hoho:

:sjenert: Bare litt. Tenk om det skulle klaffe med én gang? :sjokk: Det har vi ikke regnet med. :fnise:

Skrevet

Totoro har jeg sett på kino med Storesøster :jepp: Okei, da er jeg med på hva det er :)

Det er derfor jeg mener du er gal, fullstendig gal :skratte: Men jeg skjønner hvordan dere tenker da :klemmer: Og det mangler ikke på at jeg lengter tilbake til når Liten var nyfødt innimellom, men så biter realtiteten meg i ræva så det svir etter og jeg tar til fornuft :fnise:

Skrevet

Åh, Totoro. :hjerte: Den filmen er så søt.

:fnise: Dersom det mot formodning skulle klaffe på første forsøk får vi jo bare ta det som en gave. Vi måtte jo tross alt ha fire forsøk før vi fikk A, så. Jeg har ihvertfall bestemt meg for å kjøre på med de to eggene vi har igjen på frys (det er ett forsøk dersom de overlever tiningen) så får vi se om jeg er klar til uttak etterpå eller om jeg vil vente litt med det.

Skrevet

Så koselig med Ghibli-kveld! :happy: Jeg har mange Ghibli-filmer jeg ikke har sett, så de står alle på "watchlist"'en min på Icheckmovies. ;) Så Princess Mononoke her om dagen, men den synes jeg faktisk var litt langdryg. :klo:

Det blir moro å følge med på babyforsøk #2, håper ventetiden blir myye kortere denne gangen! :jepp:

Ha en fortsatt fin søndag! :klem:

Skrevet

Spennende med fryseforsøk da! :hoppe: Hvor fort skjer det egentlig? Du slipper jo Puregon og uttak heldigvis, men du må vel gjerne ta noe medisiner for å stoppe den naturlige syklusen? :klo: Merker at jeg ikke kan noe om særlig om fryseforsøk enda..

Tenk så gøy om vi er heldige med første forsøk begge to :rodmer: Hadde vært veldig kjekt å være i samme terminklubb :hoppe:

Ha en fin søndag da! :klemmer:

Skrevet

Høres ut som du har hatt en helt fantastisk helg! Og jeg er enig med Diddles; du er gal! :fnise: Men jeg skjønner godt at dere bare vil sette i gang, jeg, når dere prøvde så lenge sist! Blir spennende å følge med :jepp:

:klemmer:

Skrevet

Spennende med forsøk på trappene :hoppe::bond:

Jeg regner med at 26 og 30 dager er nok stabilitet i syklusene til at du får starte opp igjen :Nikke:

Vi har faktisk diskutert litt når vi skal begynne å prøve på nr to, vi som ikke har fått nr en enda :sjenert:

Skrevet

Så koselig med Ghibli-kveld! :happy : Jeg har mange Ghibli-filmer jeg ikke har sett, så de står alle på "watchlist"'en min på Icheckmovies. ;) Så Princess Mononoke her om dagen, men den synes jeg faktisk var litt langdryg. :klo :

Det blir moro å følge med på babyforsøk #2, håper ventetiden blir myye kortere denne gangen! :jepp :

Ha en fortsatt fin søndag! :klem :

Mhm, kjempekoselig. :jepp:

Princess Mononoke er litt langdryg altså. :fnise: Første gang jeg så den måtte jeg ta en natts pause midt i. :sjenert:

Det håper jeg også. :Nikke:

Spennende med fryseforsøk da! :hoppe : Hvor fort skjer det egentlig? Du slipper jo Puregon og uttak heldigvis, men du må vel gjerne ta noe medisiner for å stoppe den naturlige syklusen? :klo : Merker at jeg ikke kan noe om særlig om fryseforsøk enda..

Tenk så gøy om vi er heldige med første forsøk begge to :rodmer: Hadde vært veldig kjekt å være i samme terminklubb :hoppe :

Ha en fin søndag da! :klemmer :

Kjempespennende! :bond: Jeg håper at det kan skje ved neste mens. Tror man begynner på fryseforsøkmedisinene (har glemt helt ut hva de heter - det er ihvertfall overgangsaldermedisiner :fnise: ) et par dager inn i syklusen. Krysser fingrene for det ihvertfall, for de har jo sagt at det ikke er noen ventetid på søskenforsøk. Forhåpentligvis slipper du å kunne noe om fryseforsøk. :nigo:

Det hadde vært så koselig! :rodmer:

Høres ut som du har hatt en helt fantastisk helg! Og jeg er enig med Diddles; du er gal! :fnise : Men jeg skjønner godt at dere bare vil sette i gang, jeg, når dere prøvde så lenge sist! Blir spennende å følge med :jepp :

:klemmer :

Ja, den var fin altså. :hjerte:

:fnise: Det er bare fordi det tok så lang tid forrige gang at vi kjører på så raskt nå. Så får vi se hva som skjer. :ler:

Spennende med forsøk på trappene :hoppe : :bond :

Jeg regner med at 26 og 30 dager er nok stabilitet i syklusene til at du får starte opp igjen :Nikke :

Vi har faktisk diskutert litt når vi skal begynne å prøve på nr to, vi som ikke har fått nr en enda :sjenert :

Iiiik, kjempespennende. Og veldig skummelt. :sjenert:

Håper det ihvertfall. Det er jo uansett vanlig at en normal syklus varierer såpass tenker jeg. :jepp:

:fnise: Kjenner til det. Vi gjorde også det altså. Tror ikke det er helt unormalt å gjøre det når man vet hvordan det er å ikke få det til selv. :Nikke:

Skrevet

Oj, her skjer det saker! Lykke til, Belle, du er sprø! :ler:

Skrevet

Oj, her skjer det saker! Lykke til, Belle, du er sprø! :ler:

:fnise: Takk. :happy:

-------------------------

Da har jeg ringt sykehuset. :redd: De sender brev, så forhåpentligvis får jeg svar i løpet av 2-3 dager om hva som skjer videre nå. :hoppe:

Litt deppa i dag merker jeg. Er trøtt, men A vil ikke sove. Hun sovnet, men våknet først 3 ganger fordi hun hostet, sovnet igjen og våknet for godt da jeg fikk en telefon fra jobb. :roll: Forhåpentligvis blir hun trøtt igjen snart.

Og så er det første dagen vi er helt alene bare oss to, vi har ingen planer hele denne uken og jeg merker jeg er bare litt...blæ. Været er blæ, kontoen er blæ (det eneste jeg gleder meg til med å begynne å jobbe igjen er å få skikkelig lønn :gjeiper: ), vekta er blæ. Alt er blæ i dag. :dry:

Så nå skal jeg trøsteshoppe vårpose til vognen til A. Vi har jo en gammel lammeskinnspose, men den er så...blæ. :fnise: Jeg vil ikke skjære hull i den, så A siger ned i vogna når sportsdelen er på det bratteste fordi posen er så tykk at rumpa ikke får godt nok tak. Og let's face it, det bratteste er kun godt nok for en våken A. :ler: Og i tillegg kommer den til å bli for varm snart. Den jeg har funnet er på tilbud, er både vind- og vanntett og har ullfor, så den funker på vinteren også, så lenge det ikke blir ekstra kaldt. Jeg må jo uansett kle på A mye oppi skinnposen fordi den er så åpen oppe. Nok en blæ ting om den. Den er nok beregnet mer for en bag enn en sportsdel. Kanskje den kan bli brukt oppi bagen til nestemann dersom det klaffer med én gang? :nigo:

Skrevet

Da har vi en like blæ dag begge to :sjenert: Jeg har egentlig bare lyst å grave meg ned....

Skrevet

Hoi, jeg melder meg på i BLÆ-klubben! Dette er rett og slett en skikkelig dustete dag.

Og vi har akkurat samme lammeskinnsposeproblem, forresten. Den er jo fin sånn ellers, men altfor åpen og umulig å sitte i. Blæ.

Skrevet

Blæ-dag her og! :sukk:

Dagen starta med at L spurta bort i matskåla til hunden og trykte i seg en bit tørrfor før jeg fikk sukk for meg, noe som resulterte i en stressa mamma som skulle plukke den ut av munnen men endte opp med å trykke ned NED i halsen hans så den nesten forsvant ( :sjokkert: ), med påfølgende febrilsk dunking på ryggen og noe som føltes som en evighet før jeg såvidt fikk tak i den og fiska den opp. Og en baby og mamma som begge stortuta av skrekk etterpå, selvsagt.

Så har det bare gått slag i slag, der siste tilskudd til blæ-inga skjedde nettopp når hunden ble møkksint på to stakkars vitner på døra her som ville beære meg med litt skrekk i form av Vakttårnet og brenning i helvete (eller hva de nå prøvde å fortelle meg) akkurat i det jeg hadde sovna på sofaen for en sårt trengt lur mens L sov.

Dessuten er det metervis med snø ute og jeg vil ha sommer.

:ler:

Skrevet

Blæ-dag her og. N var våken i hele natt, og når hun sovna for blunden sin ble hun vekket av en forbanna bulldoser av en brøytebil etter bare en halvtime :kjefte: Nå nekter hun å sove, og vandrer rundt med "HUUUUU...!"-ing :daane: Og det snør og regner om hverandre. For noe dritt!

Skrevet

Felles skjebne, felles trøst i alle fall. Jammen godt man har et sted man kan syte så mye man vil, og til og med møte andre i samme situasjon! Og i dag ble du den heldige utvalgte til å huse alle sammen, Belle :fnise:

Skrevet

En stoooor :klem: til dere alle. Sånne dager er bare pyton, men da er det ekstra godt å ha et sted hvor man bare kan spy ut alt man vil av klaging og syting. Dere er hjertelig velkomne når som helst. :fnise:

Her har dagen blitt litt mindre blæ. A slo til og sov i 1,5 time i formiddag, noe som gjorde mirakler for blæ-heten. Så fikk jeg kjøpt vårposen til vognen hennes og i tillegg kjøpt ny mobiltelefon til meg selv. :hoppe: De hadde den ikke inne på elkjøp dessverre, så da måtte jeg kjøpe den på nett. 2-7 dager til den kommer. :hoppendeglad: Litt shoppingterapi er ikke å forakte altså.

Jeg var også en tur innom kjøpesenteret for å handle litt og nå har jeg og A sovet i enda en time. Deilig. :happy:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...