Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg føler ikke akkurat at jeg leser S som en åpen bok heller... Den eneste grunnen til at det jeg tror ofte stemmer, er at jeg har vært der hele tida, så jeg vet f.eks at det er lenge siden hun har spist eller drukket, ikke at jeg "ser at hun er sulten", eller at hun lager noen egne jeg-er-sulten-lyder (som jeg har klart å identifisere ihvertfall).. :sjenert:

:klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom på en ting (svarer dere når A har sovnet :nigo: ): koker dere drikkevannet til babyene deres? :klo:

Jeg koker vannet til N enda, jeg. Er ikke fanatisk da, kan tappe fra springen om det ikke er kokt vann der jeg er, men da blir hun så dårlig i magen. Men så har det vært mye tull med vannet her de siste årene da. Spesielt pga mye nedbør!

Ellers: :klemmer:!!

Skrevet

Jeg har dessverre ikke noe peiling på hvor ofte/mye barn i den alderen bør spise, men så lenge A virker fornøyd og vokser fint så er nok alt OK :)

Jeg kan se for meg at det er lett å føle seg utilstrekkelig som forelder, men du virker som en super mamma synes jeg! :klemmer:

Skrevet

Jeg koker vannet til N enda, jeg. Er ikke fanatisk da, kan tappe fra springen om det ikke er kokt vann der jeg er, men da blir hun så dårlig i magen. Men så har det vært mye tull med vannet her de siste årene da. Spesielt pga mye nedbør!

Ellers: :klemmer:!!

Det er jo forståelig at man koker vannet dersom hun blir dårlig av ukokt. :Nikke: Nå har A drukket springvann i to dager og jeg har ikke merket noen forskjell på henne, så da regner jeg med at det er greit. :tommelsmil:

Jeg har dessverre ikke noe peiling på hvor ofte/mye barn i den alderen bør spise, men så lenge A virker fornøyd og vokser fint så er nok alt OK :)

Jeg kan se for meg at det er lett å føle seg utilstrekkelig som forelder, men du virker som en super mamma synes jeg! :klemmer:

Åh, takk skal du ha. Var litt sliten i går. Da blir man ekstra trist og sentimental. :fnise:

--------------

I dag har jeg og A hvilt i 2,5 time! :overrasket: Så utrolig deilig. Men jeg er fremdeles veldig sliten merker jeg, så det blir nok en tidlig kveld på meg i dag også. Men nå er jeg på rett vei ihvertfall. :nigo:

Nå har A nettopp fått stor porsjon med fruktmos (avokado + sviske er ikke vakkert :spy::ler: ) og nå skal vi kjøre på butikken for å handle litt. Det er oppholdsvær ute og jeg burde jo ha gått, men energien er heller laber. :sjenert:

Ellers har vi en innholdsrik uke foran oss: i kveld får vi besøk først av bror som skal hjelpe med juletreet, så av venninne. I morgen skal vi på helsestasjonen og i barseltreff til Diddles. På onsdag skal vi på kafé med vanngymdamene og kjøpe siste rest av julegaver, og på torsdag er det tannlege. :redd: Er egentlig glad for at jeg har mye planlagt disse dagene. Da har jeg ikke tid til å grue meg. :jepp:

Skrevet

Flytte dagbok.....? Hvordan gjør man det...? :ler:

Skrevet

Flytte dagbok.....? Hvordan gjør man det...? :ler:

:fnise: Man må vel sende pm til en av moderatorene tror jeg. :jepp:

-------------------

...og der lå A helt plutselig på magen, mens jeg satt og surfa på KG og Heidi Øksendal-forum og ikke fikk med meg noe som helst. :flau: Og nå gjorde hun det igjen. :hoppendeglad:

Skrevet

Ser man det! :hoppe: Tydeligvis er det ikke så stas å snu seg med publikum... ;)

Skrevet

Hun trengte bare å bli litt inspirert på sist barseltreff ;) Flinkis-A :hoppendeglad:

Skrevet

:fnise: Hun er kjempeflink. :hoppe: Nå har hun snudd seg 4 ganger i dag, 3 av dem har jeg ikke sett. :roll: Og nå når jeg sitter og holder øye med henne gjør hun det selvsagt ikke. :fnise: Men nå ser jeg hun øver seg litt på å rulle til den andre siden. :5:

Vi har akkurat våknet fra en 1,5 time lang lur vi. :happy:

Var på helsestasjonen i dag og alt så kjempefint ut. Nå veier hun 9285 g og er 68 cm lang. Hun ligger på den øverste streken på vekt og hodeomkrets (stor hjerne da, som bror sa da hun ble født :fnise: ), og har falt ned til strek nr. 3 på lengden. Fine jenta mi! :rodmer:

Resten av kvelden skal brukes på absolutt ingenting. Tenkte jeg skulle lage litt grønnsaker til A nå, og så blir det bare sløving i sofaen. :nigo:

Skrevet

Så bra alt er fint med lille, rullende A. :)

Ser ut som dere nyter førjulstiden. :nisse:

Skrevet

Så bra alt er fint med lille, rullende A. :)

Ser ut som dere nyter førjulstiden. :nisse:

Vi har det kjempefint! :hoppendeglad:

Skrevet

I dag er A hele 6 måneder gammel. Et halv år! :overrasket: På denne tiden, for et halvt år siden, lå jeg i sykehussengen klar til å få første modningspille. Hvor blir tiden av? :klo: Jeg tok frem babyboken hennes også i dag. Har ikke fylt ut noenting siden før vi reiste til Frankrike. Der var det mye ''første gang''-ting som måtte fylles ut. Litt trist også. :sjenert:

A fikk smake brødskive til frokost i dag. :fnise: Hun visste med én gang at hun skulle tygge, men allikevel var det ikke så gøy med klumper. Hun fikk vel ned to bittesmå firkanter. Men jeg synes det var greit til å være første gang, jeg. :jepp:

Nå ser det ut til at vi endelig har fått orden på dagsovingen. :hoppe: Vi har jo måttet trille henne i søvn i et par uker nå, men nå holder det bare at vi legger henne nedi vogna og kanskje rugger litt og så sovner hun som en stein. :nigo: Deilig å slippe å krangle henne i søvn hver gang. Før brukte vi jo nesten hele dagen på å få henne til å sove. :gjeiper: Merker det godt på A også. Nå har vi fått smilebabyen vår tilbake igjen. :5:

Fikk The No-Cry Sleep Solution i posten i dag, så nå skal det leses. :hoppe:

Skrevet
:hoppe: Hurra for bra dagsoving! Det har mye å si for humøret til både store og små :jepp:
Skrevet

:hoppe: for at lille A er 6 mnd!! :) Tiden går fort... Og hun er så nydelig :hjerte:

Så fint at dere har fått orden på dagsovingen igjen :)

Håper du har hatt en fin kveld også! :klemmer:

Skrevet

:hoppe: Hurra for bra dagsoving! Det har mye å si for humøret til både store og små :jepp:

Det har det definitivt. Ble så utrolig sliten av å ''krangle'' med henne i mange timer hver dag. Men nå ser det lysere ut! :hoppe:

:hoppe: for at lille A er 6 mnd!! :) Tiden går fort... Og hun er så nydelig :hjerte:

Så fint at dere har fått orden på dagsovingen igjen :)

Håper du har hatt en fin kveld også! :klemmer:

Det er helt utrolig hvor fort tiden går! :overrasket:

Den nydeligste. :rodmer:

Skrevet

Da jeg endelig var kommet meg hjem fra kafétreff med vanngymdamene, trøtt som en dupp, ringte megleren til meg og lurte på om han kunne vise leiligheten vår i morgen. :overrasket: Da følte jeg meg litt sånn: :bond: . Da jeg og A hadde våknet fra hvilen vår ringte jeg til mamma og som den engelen hun er sa hun ja til å komme å hjelpe meg med å rydde. Og som den vaskeengelen hun er (jeg har en jeg også, Diddles :fnise: ) tok hun et skikkelig tak og støvsugde og vasket kjøkkenskapene. :hoppendeglad: Men som hun sa: litt tid med A er verdt myyyyye det. :fnise:

I morgen er det tannlege. Gruer meg så sinnsykt. :spy::tristbla: Men det skal bli dødsdeilig å være ferdig. Da skal jeg bare nyyyte at det snart er jul. :ler:

Skrevet

Så stor og fin jenta deres er blitt - tiden flyr virkelig :jepp:

Så bra at dere endelig ser ut til å ha orden på dagsovingen :nigo: Det kommer godt med for slitne mødre.

Så gøy at hun ruller seg rundt - alltid stas med slike milepæler :hug:

Skrevet

Congrats med baby som er 1/2 år idag forresten :klemmer: Jeg vil fryse tiden NÅ!!! Fytti så herlige de er når de er 6 mnd :rodmer:

Skrevet

Så stor og fin jenta deres er blitt - tiden flyr virkelig :jepp:

Så bra at dere endelig ser ut til å ha orden på dagsovingen :nigo: Det kommer godt med for slitne mødre.

Så gøy at hun ruller seg rundt - alltid stas med slike milepæler :hug:

Ja, hun er kjempefin (og kjempestor :fnise: ). Snart er dere der også, det er helt sinnsykt hvor fort tiden går!

Det er rart hvor stolt man kan bli over så tilsynelatende små ting. :ler:

:klem:

:strix: vaskeengel alias mormor/ mamma :strix:

:hjerte: (og det er bestemor, ikke mormor :jepp: )

Congrats med baby som er 1/2 år idag forresten :klemmer: Jeg vil fryse tiden NÅ!!! Fytti så herlige de er når de er 6 mnd :rodmer:

Takketakk. :nigo: Ja, ikke sant? Nå føler jeg at A er mer med, at hun faktisk responderer på ting vi sier til henne og ting vi gjør med henne. Nå er hun ikke bare en klump som smiler eller skriker lenger. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...