pusilus Skrevet 10. desember 2011 #3641 Skrevet 10. desember 2011 Juletrehenting Vi hentet alltid juletre hos naboen som hadde juletregård da jeg var liten *gode minner* Nå er desverre alt for tettgrodd der fordi ingen av arvingene har gjort noe for å bevare skogen etter mannen ble gammel og skral.
Diddles Skrevet 10. desember 2011 #3642 Skrevet 10. desember 2011 Syk din lille også?? Må ha vært en ekstremt agressiv basselusk med på barseltreffet igår God bedring til søte A og kos dere med juletre-henting :happy:
^^Belle^^ Skrevet 10. desember 2011 Forfatter #3643 Skrevet 10. desember 2011 Kom på en ting (svarer dere når A har sovnet ): koker dere drikkevannet til babyene deres?
Mazilla Skrevet 10. desember 2011 #3644 Skrevet 10. desember 2011 Jeg gjorde det til hun var seks måneder, mener å ha lest et sted at det var anbefalt. Nå får hun vann rett fra springen
^^Belle^^ Skrevet 10. desember 2011 Forfatter #3645 Skrevet 10. desember 2011 Den ene setningen der måtte jeg lese endel ganger før jeg (tror jeg) skjønte hva du mente! Trodde først at onkelen med juletrær tidligere var bestefaren din, og lurte på hva slags spesielle familieforhold du kom fra! :flau : Hurra for rullebaby! :hoppe : Jeg så jo at det ikke var helt bra beskrevet akkurat, men jeg lot det stå sånn bare for å se om det var noen som reagerte på det. Hahaha, jeg også! :ler : Hurra for rullejenta! :duskedame : Ha en fin helg :klem : Takk, det samme! Juletrehenting :hjerte : Vi hentet alltid juletre hos naboen som hadde juletregård da jeg var liten *gode minner* Nå er desverre alt for tettgrodd der fordi ingen av arvingene har gjort noe for å bevare skogen etter mannen ble gammel og skral. Det er så innmari kos. Da vi var små gikk vi ut i den skikkelig skogen for å finne tre. Nå er det mer en åker med plantede trær vi trasker i. Men koselig er det uansett. :overrasket : Syk din lille også?? Må ha vært en ekstremt agressiv basselusk med på barseltreffet igår :forkjola : God bedring til søte A :kose : og kos dere med juletre-henting :happy : Neida, ikke syk. Hun har vært småsnørrete på kveldene i 2-3 uker nå, men i natt var det ganske tett. Trøtte meg kom ikke på å gi henne nesespray engang. Men ellers er hun frisk som en fisk heldigvis. Håper ikke hun får det som Liten har. Jeg gjorde det til hun var seks måneder, mener å ha lest et sted at det var anbefalt. Nå får hun vann rett fra springen :Nikke : Ja, det er det jeg også klarte å google meg frem til. Men før mamma nevnte det for meg i dag har jeg ikke tenkt på noen frist for når vi skulle slutte med det. Vi har liksom bare gjort det fordi... Men, som jeg leste ett eller annet sted: ''da jeg fant henne slikkende på undersiden av en sko innså jeg galskapen og sluttet å koke vannet hennes''.
^^Belle^^ Skrevet 10. desember 2011 Forfatter #3646 Skrevet 10. desember 2011 Det ble julemarked i dag allikevel. Vi klarte akkurat å tråle gjennom det før det begynte å regne igjen, så godt timet av oss. Etter markedet gikk vi på kjøpesenteret og trasket litt før vi spiste på kafé. A var en solstråle hele tiden, mye takket være sportsdelen i vogna. Det er ihvertfall et valg jeg ikke angrer på at vi tok såpass tidlig. :happy: Nå har A sovnet, uten så mye om og men. Og nå skal jeg kose meg med litt kake og en film før jeg tar tidlig kveld.
Diddles Skrevet 10. desember 2011 #3647 Skrevet 10. desember 2011 Jeg har ikke kokt drikkevannet hennes i det hele tatt jeg Så lenge det tappes kaldt vann fra kranen er det så rent at det trenger ikke kokes sa de på sykehuset! De koker ikke vannet de gir til babyene...
Kokos Skrevet 10. desember 2011 #3648 Skrevet 10. desember 2011 Åh, så koselig med julemarked. Jeg er hekta på ANTM takket være deg Måtte google forkortelsen når jeg så du hadde skrevet det i går og siden da har jeg sett skremmende mange episoder..
^^Belle^^ Skrevet 10. desember 2011 Forfatter #3649 Skrevet 10. desember 2011 Jeg har ikke kokt drikkevannet hennes i det hele tatt jeg Så lenge det tappes kaldt vann fra kranen er det så rent at det trenger ikke kokes sa de på sykehuset! De koker ikke vannet de gir til babyene... Jeg vet egentlig ikke hvorfor vi har gjort det heller...bare fordi, liksom. Men da slutter jeg ihvertfall med det. Greit å ha én mindre ting å tenke på nå som vi må i gang med pumping og koking av flasker og utstyr. :gjeiper: (Jeg vet at man ikke trenger å koke lenger heller, men det tar kortere tid for meg å mikrosterilisere det enn å hive det i oppvaskmaskinen ) Åh, så koselig med julemarked. Jeg er hekta på ANTM takket være deg Måtte google forkortelsen når jeg så du hadde skrevet det i går og siden da har jeg sett skremmende mange episoder.. Ja, det er skikkelig kos. Godt at jeg kan påvirke med mine dårlige vaner. Men seriøst, det er jo SÅ gøy! Hvor langt har du kommet nå da?
^^Belle^^ Skrevet 11. desember 2011 Forfatter #3651 Skrevet 11. desember 2011 Vi kokte også "bare fordi"! Godt det bare ikke er oss. ----------- Fin natt i natt, med bare to oppvåkninger. To amminger og null flaskinger. Nå er jeg nettopp ferdig med å se The Change-Up. En supermorsom (jeg satt alene her i går kveld og lo så jeg grein) og kjempesøt film som anbefales på det sterkeste.
Sequax Skrevet 11. desember 2011 #3652 Skrevet 11. desember 2011 God advent, Belle! Du, ha'kke denna Babybelle'n din landa ENDA?
^^Belle^^ Skrevet 11. desember 2011 Forfatter #3653 Skrevet 11. desember 2011 God advent, Belle! Du, ha'kke denna Babybelle'n din landa ENDA? Takk, det samme. Jeg har ikke fått somlet meg til å flytte dagboken min engang. Kan jeg skylde på ammetåken? :gjeiper: -------------------- Fiiiin dag. :happy: A storkoste seg oppi Ergoen bak på ryggen min da vi var og hentet juletre i dag. Jeg tør ikke å prøve å få henne oppi der alene enda da, men når hun blir litt større må vi definitivt øve oss på det. Mye mer praktisk og ikke minst lettere å ha henne der enn på magen. Etter juletrehenting dro vi til mamma for å spise middag. Mamma har kjøpt seg høystol fra Ikea, så A var med oss og fikk smake potet for første gang. Ikke heeeelt entusiastisk akkurat. På vei hjem sovnet hun i bilen, og i stedet for å stresse med å bære bilstolen med en sovende A opp fra parkeringsanlegget, tok jeg meg like greit en liten lur i bilen jeg også. Sa noen trøtt? Tror vi sov i 20 minutter eller noe sånt. Nå skal jeg se håndballkamp i den deilige pyjamasen jeg fikk i kalenderen av mamma, samtidig som jeg brenner tre adventslys og drikker brus.
^^Belle^^ Skrevet 11. desember 2011 Forfatter #3654 Skrevet 11. desember 2011 Ææææ, jeg er enda usikker på matplanen til A jeg altså. Særlig nå som hun ikke vil ha pupp på dagen og ikke styrer spisingen selv som hun alltid har gjort. Dagene våre ser sånn ca ut som dette: 6:30 står vi opp 7:30 ca. en porsjon grøt med en terning fruktmos oppi, vann 11:00 noen terninger fruktmos + ca. 80-100 ml MME 16:00 grønnsaksmos med kylling, vann 17:30 ca. 80-100 ml MME 18:30 ca. en porsjon grøt med fruktmos oppi, vann 19:30 ca. 20 ml MME 23:00 pupp eller max 100 ml MME 04:30 pupp :bond: (Jeg skal på helsestasjonen på tirsdag så skal spør der, men vil gjerne høre deres synspunkter også )
Diddles Skrevet 11. desember 2011 #3655 Skrevet 11. desember 2011 Ser ikke det greit ut da? Hvis hun var mer sulten hadde hun jo virket misfornøyd tenker jeg!
kisskissbangbang Skrevet 11. desember 2011 #3656 Skrevet 11. desember 2011 Det ser vel greit ut? Her er jeg av og til litt bekymret for om L får i seg nok væske nå som han spiser så mye fast føde. Men da forsøker jeg å stole på meg selv og ellers holde et øye med at han har nok våte bleier, og det ser ut til at det er passe. Hun ville nok sagt fra hvis hun var mer sulten? Her er heldigvis ikke L det minste redd for å si fra.
^^Belle^^ Skrevet 11. desember 2011 Forfatter #3657 Skrevet 11. desember 2011 Dere har nok rett. Jeg tenker jo det jeg også altså, at hun hadde vært misfornøyd. Det er hun jo ikke i det hele tatt. Men er bare så redd for at hun spiser for lite... Men jeg er så usikker for jeg klarer ikke å lese henne alltid, om det er sulten hun er eller hva det er. Føler meg litt mislykka som mamma da. Man skal jo klare å lese sin egen baby på 6 måneder. Æsj som jeg hater at hun ikke vil ha pupp.
Diddles Skrevet 11. desember 2011 #3658 Skrevet 11. desember 2011 Det strekket mellom 11 og 16 er jo ganske langt, du kan jo tilby litt fruktmos inni der et sted Samtidig, som jeg sa isted, så lenge hun virker fornøyd og legge rfint på seg er jo alt i sin skjønneste orden
Diddles Skrevet 11. desember 2011 #3659 Skrevet 11. desember 2011 Du, dårlig mamma er du nå iallefall IKKE!!! Du har jo den strålende jenta Men skjønner hva du mener, hvis det er noen trøst så skjønner ikke alltid jeg heller hva Liten vil Det der med å lese babyen sin er ikke så lett!!!
^^Belle^^ Skrevet 11. desember 2011 Forfatter #3660 Skrevet 11. desember 2011 Jeg skal prøve å gi henne mer fruktmos ja. Godt forslag. Takk for fine ord. Er bare litt trøtt og sentimental i dag. Da blir alt bæsj. :gjeiper:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå