^^Belle^^ Skrevet 7. desember 2011 Forfatter #3621 Skrevet 7. desember 2011 Føler meg som en vrengt fille i dag. Vi skulle prøve å gi vann til A i natt i stedet for pupp, og det slo jo så til de grader tilbake på oss. Hun fikk pupp klokken 11, våknet klokken 2, fikk vann og sov til klokken halv 4. Da var hun småsulten, men lur som hun er fant hun ut at hun IKKE ville ha pupp for hun hadde jo fått deilig tutteflaske for bare en liten stund siden. Hun holdt det gående til klokken halv 6 før hun sovnet igjen. Klokken 7 våknet hun med et hyl, skrubbsulten, men nektet fremdeles puppen. Da måtte jeg pumpe meg og gi på flaske. Og så stod vi opp. Og hun fikk frokost. Nå sover hun, forhåpentligvis leeeenge. I går sov hun i 1 time og 40 minutter på sin første lur. I vognen. Som stod stille. Thank you, frokost! I dag er det strååååålende fint vær (solen har ikke stått opp ena, men den kommer garantert! ), og da blir det en halvlang gåtur med god samvittighet. Jeg skal hente babypakken fra Rimi, og hente en pakke i posten, samt handle litt. Det blir nok halvgrove scones til barseltreffet. Det er litt enklere enn gjærbakst, og så kan jeg variere akkurat så mye jeg vil. Tror jeg skal prøve meg på noen med fetaost i denne gangen.
Sushi Skrevet 7. desember 2011 #3622 Skrevet 7. desember 2011 Ikke lett med denne sovingen... Her sliter vi også litt for tida. Og så jeg som hadde en sovebaby, hvor ble det av den? Men det med å la vogna stå stille mens snuppa sover, det fungerer absolutt best her også! Når jeg triller sover hun kanskje en halvtime, mens når den står stille sover hun minst tre kvarter, ofte 1 1/2 time. Én gang sov hun nesten tre timer!
^^Belle^^ Skrevet 7. desember 2011 Forfatter #3623 Skrevet 7. desember 2011 Ikke lett med denne sovingen... Her sliter vi også litt for tida. Og så jeg som hadde en sovebaby, hvor ble det av den? Men det med å la vogna stå stille mens snuppa sover, det fungerer absolutt best her også! Når jeg triller sover hun kanskje en halvtime, mens når den står stille sover hun minst tre kvarter, ofte 1 1/2 time. Én gang sov hun nesten tre timer! Nei, huff, det forandrer seg så fort. Så snart man tror man begynner å få en rutine på ting, så forandrer det seg igjen. :gjeiper: Æsj, vi hadde også sovebaby. I min ammetåkete hjerne mener jeg bestemt at det er verre når man vet hvordan det er å sove hele natta. Men så slår fornuften til og minner meg på at vi har tross alt fått 2,5 måned med god nattesøvn. Her har hun bare sovet en halv time uansett hva vi har gjort. Men etter at vi har innført frokost ca en time før første hvilen, sover hun leeenge. Nå har hun sovet i en time uten å gi lyd fra seg! Og jeg har jo selvsagt ikke vett til å sove mens hun sover. Men, tre timer? Det har aldri skjedd her i huset ihvertfall.
kisskissbangbang Skrevet 7. desember 2011 #3624 Skrevet 7. desember 2011 (endret) Æsj, det er så kjedelig med søvntrøbbel! Melder meg inn i klubben! L sover heldigvis veldig godt i vogna på dagtid, han sover gjerne 2 1/2-3 timer ute på verandaen. Men han har blitt fæl til å tulle på natta i det siste. Han har jo også alltid vært en sovebaby, så vi ble bortskjemte. Han likte å stå opp sånn rundt ni, og det kunne mammaen absolutt leve med. Men så begynte han først med å våkne ca. 50 min etter at han ble lagt og hyle helt til han ble tatt opp, og med en gang vi forsøkte å legge ham. Så gikk det over, og da ble han plutselig vanskelig å legge, masse gråting og hyling og nekting. Så gikk dét over, og nå har han begynt å våkne på nattmorran sånn i 4-5-tida og kreve å få stå opp. Så sinna at det omtrent skummer rundt munnen hans helt til vi ta ham opp, da setter han opp sjarmørgliset. Så da er det ikke annet å gjøre enn å komme seg opp med ham, da. Da skal han ligge på gulvet på stua og leke seg litt i en halvtimes tid før han er trøtt og vil legge seg igjen. Gleder meg til han legger seg klokka sju og står opp klokka sju, jeg. det er nemlig plana mi! Endret 7. desember 2011 av kisskissbangbang
Kokos Skrevet 7. desember 2011 #3625 Skrevet 7. desember 2011 Mhm, halvgrove scones med fetaost hørtes nydelig ut. Håper du legger ut oppskrift
Disco Biscuit Skrevet 7. desember 2011 #3627 Skrevet 7. desember 2011 Høres ikke noe særlig ut med soveproblemene Håper det går seg til etterhvert Når jeg leser dere andres erfaringer så håper jeg at F holder det gående med sin soving slik som hun gjør nå, men det er vel noe jeg bare kan drømme om når hun blir litt større Ha en fin kveld
Diddles Skrevet 7. desember 2011 #3628 Skrevet 7. desember 2011 Gleder meg til freeeedag (jeg ble noget snurt tidligere idag når jeg fant ut det bare er torsdag imorgen I ammetåke-hodet mitt var det nemlig freddan imorgen )
^^Belle^^ Skrevet 8. desember 2011 Forfatter #3629 Skrevet 8. desember 2011 Æsj, det er så kjedelig med søvntrøbbel! Melder meg inn i klubben! :goodbye : L sover heldigvis veldig godt i vogna på dagtid, han sover gjerne 2 1/2-3 timer ute på verandaen. Men han har blitt fæl til å tulle på natta i det siste. Han har jo også alltid vært en sovebaby, så vi ble bortskjemte. Han likte å stå opp sånn rundt ni, og det kunne mammaen absolutt leve med. ; ) Men så begynte han først med å våkne ca. 50 min etter at han ble lagt og hyle helt til han ble tatt opp, og med en gang vi forsøkte å legge ham. Så gikk det over, og da ble han plutselig vanskelig å legge, masse gråting og hyling og nekting. Så gikk dét over, og nå har han begynt å våkne på nattmorran sånn i 4-5-tida og kreve å få stå opp. Så sinna at det omtrent skummer rundt munnen hans helt til vi ta ham opp, da setter han opp sjarmørgliset. :ler : Så da er det ikke annet å gjøre enn å komme seg opp med ham, da. Da skal han ligge på gulvet på stua og leke seg litt i en halvtimes tid før han er trøtt og vil legge seg igjen. :fnise : Gleder meg til han legger seg klokka sju og står opp klokka sju, jeg. det er nemlig plana mi! ; ) Man blir så frynsete av den der søvnmangelen altså. Men jeg må jo si at jeg heller tar lite søvn på dagen enn på natta, så føler med deg. Det er min plan også. Hun legger seg 7 da, og står forsåvidt opp 7 også, men hun våkner jo rundt 4 ganger innimellom der. :gjeiper: Mhm, halvgrove scones med fetaost hørtes nydelig ut. Håper du legger ut oppskrift :jepp : De er skikkelig gode. Eller, jeg har bare prøvd med løk og cheddar da, men jeg likte så godt oppskriften. Den har philadelphiaost i stedet for smør, så man slipper å dille med det kalde smøret. Skal legge ut oppskrift. Hallo i julestuen! :goodbye : Høres ikke noe særlig ut med soveproblemene :riste : Håper det går seg til etterhvert :jepp : Når jeg leser dere andres erfaringer så håper jeg at F holder det gående med sin soving slik som hun gjør nå, men det er vel noe jeg bare kan drømme om når hun blir litt større :ler : Ha en fin kveld :klem : De sier vel at man skal nyte det så lenge det varer. Det er ofte rundt 4 måneder at de begynner å tulle på natten, for da trenger de mer mat enn før. Men så har du jo dem som alltid har sovet mye også da. Gleder meg til freeeedag :strix : (jeg ble noget snurt tidligere idag når jeg fant ut det bare er torsdag imorgen :ler : I ammetåke-hodet mitt var det nemlig freddan imorgen :sjenert Woohoo! Gleder meg kjempemye jeg også, men føler meg litt stressa nå. Så mange folk i leiligheten vår blir skikkelig trangt. Det er ikke alltid like lett å vite hvilken dag det er, nei.
^^Belle^^ Skrevet 8. desember 2011 Forfatter #3630 Skrevet 8. desember 2011 Klokken er halv 7 og vi har vært våkne i en halvtime allerede. Det hjelper liksom ikke at jeg ikke la meg før 1 i går heller. Mannen reiser i dag, så nå blir det nye to uker uten mulighet for sene morgener. Men når han kommer hjem igjen er det juuuul! I går hadde vi ryddedag. Mannen er skikkelig stressa pga. barseltreffet.
hegejenta30 Skrevet 8. desember 2011 #3631 Skrevet 8. desember 2011 Søte mannen som bryr seg om at heimen skal fremstå som strøken! Det er merkelig hvordan de små snur om på søvnen sånn helt plutselig... Sliter litt vi og... Men han sover jo så godt som hele natta så skal igrunn ikke klage - det er jo de som ikke sover i det hele tatt omtrent. Håper dere får en fin torsdag og ikke minst at morgendagen blir vellyket!
Neala Skrevet 8. desember 2011 #3632 Skrevet 8. desember 2011 Huff, så travelt med sånn uforklarlig-ubestemmelig søvn! Det er vel sånn at man bare må gjennom disse periodene. Tør nesten ikke meddele at jeg sov 13 timer i natt, bare med to ammepauser... Men det hører virkelig til sjeldenhetene, så jeg syns jeg fortjente det De sconesene høres yummi ut Håper du får en fin dag i dag, og at barseltreffet blir vellykket i morgen
^^Belle^^ Skrevet 8. desember 2011 Forfatter #3633 Skrevet 8. desember 2011 Søte mannen som bryr seg om at heimen skal fremstå som strøken! Det er merkelig hvordan de små snur om på søvnen sånn helt plutselig... Sliter litt vi og... Men han sover jo så godt som hele natta så skal igrunn ikke klage - det er jo de som ikke sover i det hele tatt omtrent. Håper dere får en fin torsdag og ikke minst at morgendagen blir vellyket! Han er kjempesøt. Han bekymrer seg nemlig sånn for at jeg skal bli stemplet som uryddig eller skitten eller noe sånt, for ifølge ham ''snakker jenter''. Ja, det kan forandre seg fra dag til dag. Nå er vi inne i en god-isj periode heldigvis, så jeg nyter det mens jeg kan. Huff, så travelt med sånn uforklarlig-ubestemmelig søvn! Det er vel sånn at man bare må gjennom disse periodene. Tør nesten ikke meddele at jeg sov 13 timer i natt, bare med to ammepauser... Men det hører virkelig til sjeldenhetene, så jeg syns jeg fortjente det De sconesene høres yummi ut Håper du får en fin dag i dag, og at barseltreffet blir vellykket i morgen Åh, det hørtes helt fantastisk ut! Jeg klarte ikke å sove så lenge da mamma hadde A engang. Rart hva kroppen og hodet blir vant med. De er knallgode.
^^Belle^^ Skrevet 8. desember 2011 Forfatter #3634 Skrevet 8. desember 2011 I dag har jeg hatt besøk av både søster og bestekompis. På én gang. Kjempekos. :happy: Vi lagde oss pizza (*kremt* grandiosa *kremt*) og skravlet. Før kompis kom, sov jeg og A i over 2 timer ( ), så jeg har ikke fått ryddet noe særlig før etter at hun sovnet. Så nå har jeg altså bakt 4-dobbel deig med scones (en 2-dobbel med fetaost og en 2-dobbel helt plain - oppskrift kommer i bloggen etterhvert ), vasket kjøkken, ryddet A sitt rom og satt på en maskin med klær. Nå skal jeg sige ned i sofaen med siste episode av ANTM før jeg legger meg. Tror forresten at ammingen snart er over. I dag har A bare villet hatt pupp én gang. Jeg har måttet gi henne flaske to ganger. Men som søster sa; det er slettes ikke noe nederlag, du har jo tross alt ammet en gigababy i 6 måneder. Men jeg er bare så overrasket over hvor trist jeg synes det er. A er så rar mtp. amming og spising og sånn. Hun vil ikke ha flaske når hun ligger i armkroken heller, men dersom jeg legger henne flatt nedi senga gulper hun i seg nesten alt. Er det mulig at hun har vondt i nakken igjen? Nei, ingen mer velting i selvmedlidenhet. Nå skal jeg kooooose meg med en nybakt scone og ANTM. Natta jenter.
Diddles Skrevet 8. desember 2011 #3635 Skrevet 8. desember 2011 Han bekymrer seg nemlig sånn for at jeg skal bli stemplet som uryddig eller skitten eller noe sånt, for ifølge ham ''snakker jenter''. Ja for sånne jenter er vi Kunne vel aldri falt meg inn å kalle deg verken uryddig eller skitten selv om leiligheten ikke skinner imorgen Vi er jo småbarnsmødre hele gjengen! Denne synes jeg beskriver hvordan det er på en fin måte: "Smuler på gulvet viser at barnet mitt får mat. Skittentøy viser at vi tar av oss det som er møkkete og tar på oss nytt rent tøy. Leker overalt viser at barnet får lov å utfolde seg. Kommer du for å hilse på oss, kom gjerne inn. Kommer du for å dømme mitt hus, så ring meg, så kan vi avtaler å møtes ute Haha, han er søt han mannen din
^^Belle^^ Skrevet 9. desember 2011 Forfatter #3636 Skrevet 9. desember 2011 Ja for sånne jenter er vi Kunne vel aldri falt meg inn å kalle deg verken uryddig eller skitten selv om leiligheten ikke skinner imorgen Vi er jo småbarnsmødre hele gjengen! Denne synes jeg beskriver hvordan det er på en fin måte: "Smuler på gulvet viser at barnet mitt får mat. Skittentøy viser at vi tar av oss det som er møkkete og tar på oss nytt rent tøy. Leker overalt viser at barnet får lov å utfolde seg. Kommer du for å hilse på oss, kom gjerne inn. Kommer du for å dømme mitt hus, så ring meg, så kan vi avtaler å møtes ute Haha, han er søt han mannen din Nei, jeg ser heller ikke den altså. Vet ikke helt hvor han har fått det fra. Nå hørtes det jo ut som om vi er skikkelig møkkete og rotete - vi er ikke det altså. Det er bare mannen min som mener at det bør se ut som om vi skal ha visning når det kommer folk, altså at det skal se ut som om det ikke bor noen her. :gjeiper: Åh, den var fin. -------- Nå er jeg nesten klar til å få besøk. Må bare tørke støv, men det må jeg gjøre når det er blitt helt lyst. Sconesene ble kjempegode forresten.
^^Belle^^ Skrevet 9. desember 2011 Forfatter #3637 Skrevet 9. desember 2011 I dag har A sovnet TO ganger i vognen UTEN at jeg har trengt å trille. *kryss i taket* Hun sovnet kjempefint i kveld også, selv om hun alltid skal prøve å flørte seg fra å slippe å sove. Håper at vi begynner å få ting i rutine nå, og at soving og legging blir bra igjen. Barseltreffet var forresten kjempekos. :happy: Vi tok bilde av hele gjengen (babyene altså) samlet på gulvet. Gleder meg til å se resultatet. A fikk sitt første kyss på munnen av en gutt i dag også. Lurer på om det står noe om ''første kyss'' i babyboken hennes. Nå sitter jeg og ser på håndball og skal straks lage scones-innlegg på bloggen. Etter det skal jeg kose meg med kake- og brusrester fra barseltreffet. Go'fredagen.
^^Belle^^ Skrevet 10. desember 2011 Forfatter #3638 Skrevet 10. desember 2011 Jeg glemte å si i går: A rullet! Nå er det en måned siden første (og andre og eneste ) gang hun gjorde det. Plutselig var hun på magen liksom. Akkurat som at hun ville si til de andre rullebabyene: ''jeg kan jeg også altså, jeg bare gidder ikke å gjøre det når bare mamma og pappa ser på''. Hun har ikke gjort det igjen da, men hun biter mer og mer på tærne sine, noe som igjen fører til at hun tipper over på siden. Dette går i riktig retning. A har vært skikkelig tett i nesten i natt og har våknet tusen millioner ganger. Jeg måtte gi henne flaske en gang og da sovnet jeg faktisk sittende, mens jeg holdt henne i armene. Våknet fort da, men det er nok et tegn på at jeg trenger litt mer søvn enn jeg har fått de siste nettene. Jeg har jo ikke vett til å legge meg tidlig heller, så det er bare min egen feil. I kveld skal jeg legge meg tiiiidlig. Ellers ingen planer i dag. Jeg og mamma har snakket om å gå på julemarkedet her i byen, men været er så fælt at jeg tviler på at det blir noe av. I morgen skal vi hente juletre og spise grøt. Onkel (tidligere bestefar) har juletre-gård og vi har alltid hatt den tradisjonen at vi spiser grøt etter å ha hentet treet. Så i morgen hiver jeg A oppi bæreselen (lurer på om vi skal prøve ryggbæring for første gang? ) uansett vær. Hun må jo være med hun også.
Mazilla Skrevet 10. desember 2011 #3639 Skrevet 10. desember 2011 Den ene setningen der måtte jeg lese endel ganger før jeg (tror jeg) skjønte hva du mente! Trodde først at onkelen med juletrær tidligere var bestefaren din, og lurte på hva slags spesielle familieforhold du kom fra! Hurra for rullebaby!
Kokos Skrevet 10. desember 2011 #3640 Skrevet 10. desember 2011 Den ene setningen der måtte jeg lese endel ganger før jeg (tror jeg) skjønte hva du mente! Trodde først at onkelen med juletrær tidligere var bestefaren din, og lurte på hva slags spesielle familieforhold du kom fra! Hahaha, jeg også! Hurra for rullejenta! Ha en fin helg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå