Gå til innhold

Belle

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja se der ble mine egne søvnproblemer bagateller. :ler:

Off, skjønner det er slitsomt altså. De fleste små har vel sånne faser? Håper det går over i en roligere periode snart.

Har en følelse at du får oppleve spedbarnstia first hand snart....:lur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk, Diddles! :)

Er det en bok, ja...trudde Belle hadde finni ei fancy fløyte, eller no.....:hoho:

Skrevet

Det hørtes ikke noe greit ut. :kose: Håper dere snart finner ut noe som fungerer, og at det blir bedre stemning i heimen. :klemmer:

Skrevet

Heihei :)

Høres bra slitsomt ut, men får håpe du får hjelp fra den boka. :) Den har jeg også tenkt å benytte meg av dersom vi får problemer etter hvert her også. Har hørt så mye positivt om det.

Skrevet

Uff, jeg kjenner igjen frustrasjonen rundt soving, og ikke minst krangling om metode :daane : Tror den boka er bra, selv om jeg ikke har lest den. Har bare lest om metoden på nett, og laget min egen versjon av den... :gjeiper : Her sovnes det selv i stillestående vogn på dagtid og i senga om kvelden, noe som var umulig før! :jepp : Håper det går lettere for dere også snart, man blir jo så utslitt (og sur!) av dårlig søvn.

Så bra at dere har klart å finne ut av det. Håper vi også klarer å komme tilbake til utgangspunktet, dvs. at hun i det minste sovner selv på kvelden. :jepp:

Bah, det der hørtes ikke noe godt ut!! Mulig det føles ekstra frustrerende siden dere har vært vant med å bare legge henne i senga om kvelden og hun har sovnet selv....Rundt denne tiden utvikler de søte små egen vilje, husk på det ; ) Mulig hun tester ut hvor langt hun kan dra strikken, hun skjønner jo ikke sitt eget beste enda selv om viljen er der :roll :

Jeg er litt enig med dere begge to, ifht legging og sutring/grining..ja hun kan nok ligge og gråte litt så lenge det er noen der som trøster, menn illskriking kommer det ingenting godt utav!!! Frustrerende å ikke være enig om en såpass viktig ting som legging...kanskje dere kan få noen til å komme og trille A en times tid mens dere setter dere ned og kommer fram til en løsning dere begge kan leve med? For krangling og negativ energi er utrolig energikrevende :klemmer : Håper boka inneholder gode tips som hjelper, jeg har lest den selv og synes det var mye nyttig lesning :Nikke : Enn så lenge ammer jeg henne i søvn enda, så noen gode råd har jeg desverre ikke å komme med...

Ja, det føles ekstra frustrerende når hun har vært så lett å legge før. :sjenert: Helt i begynnelsen kunne vi bare legge henne fra oss hvor som helst og hun sovnet som en stein. Burde det ikke vært omvendt, at hun begynte sånn som hun er nå? :gjeiper:

Jeg tror vi har kommet til en enighet nå. Vi har begge gitt litt. Jeg stålsetter meg og lar henne sutre lenger enn jeg har gjort til nå, og han tar henne opp når hun illskriker. :Nikke:

Så kjedelig at dere sliter sånn med søvnen :sjenert : Ekstra dumt når det sliter på forholdet også :kose : Får håpe dere finner en løsning : )

Håper kvelden har vært bedre enn begynnelsen på dagen i allefall :klemmer :

Ja, det er megakjipt. Særlig siden vi vet hvordan det er å ha en sovebaby. Vi er blitt bortskjemte. :sjenert:

Usj, så slitsomt både med søvnproblemene og uenighet om metode. :kose :

Så flink som har bestilt time hos tannlege, det blir nok godt å få det overstått! :jepp :

Håper leggingen av A har gått bedre i dag. :klem :

Skikkelig slitsomt, men det er bedre nå. :jepp:

Håper det har vært enklere med leggingen nå, slitsomt når man ikke blir enige om metode på noe såpass vesentlig.. Hvordan går det med matsituasjonen nå da, tar hun puppen igjen som vanlig?

Det går helt greit nå. Hun spiser ikke så mye fra puppen som jeg skulle likt, men det blir da ihvertfall et par ganger om dagen. :jepp: Vi har uansett sluttet å stresse med det, og ''presse'' på henne flaske.

Ja se der ble mine egne søvnproblemer bagateller. :ler :

Off, skjønner det er slitsomt altså. De fleste små har vel sånne faser? Håper det går over i en roligere periode snart.

Håper dette er en fase, ja. Nå kan det nesten ikke bli verre, og da er det vel bare én vei å gå? :fnise:

Har en følelse at du får oppleve spedbarnstia first hand snart....:lur :

:tommelsmil:

Takk, Diddles! : )

Er det en bok, ja...trudde Belle hadde finni ei fancy fløyte, eller no.....:hoho :

:hoho: Tenk om en sånn magisk fløyte hadde fantes? :happy:

Det hørtes ikke noe greit ut. :kose : Håper dere snart finner ut noe som fungerer, og at det blir bedre stemning i heimen. :klemmer :

Nå tror jeg vi har kommet til en ordning. :jepp:

Heihei : )

Høres bra slitsomt ut, men får håpe du får hjelp fra den boka. : ) Den har jeg også tenkt å benytte meg av dersom vi får problemer etter hvert her også. Har hørt så mye positivt om det.

Ja, har hørt kjempemye positivt om den metoden. Håper vi finner noe som funker! :nigo:

Skrevet

De siste par dagene har vært mye bedre heldigvis. Ja, jeg er trøtt, men sånn blir det bare når A spiser så mye på natta. Det takler jeg så lenge hun ikke er for umulig i løpet av dagen. Og det har faktisk blitt bedre! :hoppe: Takket være sportsdelen i vogna (Bugaboo :hjerte: ) kan hun nå sove 1 time innimellom, uten at vi gjør noe spesielt. :hoppendeglad:

I går hadde jeg A-fri kveld, noe jeg sårt trengte. Jeg hadde ikke vært ute av huset uten henne på sikkert en måned. :daane: Så jeg og søster dro på julegaveshopping etter hun var ferdig på jobb. Vi fikk handlet 20 (!) gaver til kalenderen til mamma, som hun skal få i stedet for en stor gave på julaften. Etterpå dro vi inn til en venninne av søster hvor vi pakket inn alle gavene. Jeg hjalp også venninne med å sette IVF-sprøyte for første gang. Herreguuuud, det har jeg IKKE savnet. :spy: Håper vi slipper å gå gjennom det én gang til.

Etterpå dro vi til mamma som hadde klar kakemenn og mandariner. Jeg var ikke hjemme før klokken 12. Deilig med meg-kveld altså. :happy:

I dag har jeg vært hos tannlegen. :redd: Det gikk greit, forholdene tatt i betraktning, men jeg brøt jo selvsagt sammen i gråt da jeg kom ut i bilen. :sjenert: Jeg har ikke vært hos tannlegen på mangfoldige år (*hviske* 7 *hviske*), og da må to små hull være greit? Hullene skal fikses om to uker. Da skal jeg lage egen spilleliste på ipoden (skikkelig sint musikk :fnise: ) og guffe den opp når det skal borres. :tommelsmil:

Ellers har jeg bare dillet her hjemme i dag. Jeg har laget klar adventsstaken (litt forsinket - kjøpte lys i går :ler: ), laget komle til middag og laget søtpotetmos til A.

Skrevet

Så bra at det har gått bedre de siste dagene :klemmer:

Høres ut som en herlig dag for seg selv :) Bortsett fra å hjelpe å sette sprøyte da :sjenert: Huff, håper virkelig jeg slipper sånt :(

Hvis du ikke har vært til tannlegen på så lenge så var det egentlig ganske bra med bare to hull ja ;) Jeg er ikke akkurat glad i å være hos tannlegen jeg heller, men nå har jeg heldigvis en god tannlege da, så det er ikke så gale :) Og så tenker jeg også at det er bedre å ha det under kontroll enn å få masse trøbbel og måtte betale en stor regning etterhvert....

Håper det hjelper med litt sint musikk til boringen ;)

Skrevet

Så bra at det går bedre med sovingen!

To små hull er ingen sak, du rekker sikkert ikke å høre mange låtene før du er ferdig der. ;)

Så koselig med julegaveshopping, og veldig lurt å ta seg tid til en meg-kveld. :Nikke:

Ha en kjempefin kveld! :klem:

Skrevet

God helg! :klemmer: Måtte den bringe med seg mye førjulskos og god søvn ;)

Skrevet

Bare innom for å si at A har sin første natt uten meg i dag. :grine: Hun sover hos mamma, og det er nok hundre ganger verre for meg enn det er for henne. :fnise:

Nå er jeg så trøtt at det var veldig på tide. Det er såvidt jeg klarer å snakke i sammenhengende og forståelige setninger. :sjenert: Håper jeg klarer å sove skikkelig i natt. Jeg er ikke så storkrevende da; 5 timers sammenhengende søvn er luksus om dagen. :lol:

Svarer dere mer i morgen. Nå skal jeg :veslejenta: og :duskedame: på håndballjentene (snart).

Skrevet

Håper du får slappa av og får en god natts søvn! Jeg er sikker på at både A og mormor (bestemor?) koser seg masse :jepp: (Og om det ikke skulle gå så bra, så får nok ingen av dem varige mén av den grunn! :fnise: )

:klemmer:

Skrevet

Kjempelurt å låne henne bort litt sånn at du kan koble ut og forhåpentligvis slappe av og sove masse! :Nikke: Og ikke minst veldig koselig for mormor/bestemor! :)

Nyt kvelden og natta! :klem:

Skrevet

Sove velfortjent søvn veldig godt søta :klemmer:

Skrevet

Lilywhite: Håper også dere slipper sprøytestyret altså. Men vet du hva? Om dere ikke gjør det, så er dere ihvertfall nær målet deres! :klem:

Håper du får slappa av og får en god natts søvn! Jeg er sikker på at både A og mormor (bestemor?) koser seg masse :jepp: (Og om det ikke skulle gå så bra, så får nok ingen av dem varige mén av den grunn! :fnise: )

:klemmer:

Kjempelurt å låne henne bort litt sånn at du kan koble ut og forhåpentligvis slappe av og sove masse! :Nikke: Og ikke minst veldig koselig for mormor/bestemor! :)

Nyt kvelden og natta! :klem:

Mamma heter bestemor. :Nikke: Det gikk kjempefint og jeg fikk en veldig fin natt! :hoppe:

Sove velfortjent søvn veldig godt søta :klemmer:

:klem:

Skrevet

Nå har jeg nettopp snakket med mamma og det gikk kjempefint! :hoppe: Det jeg var mest redd for var leggingen, som jo ikke akkurat har vært enkel i det siste, og om hun fikk den oppvåkningen midt på natta som hun også har hatt et par ganger. Men altså, det gikk over all forventning. Hun la seg og sovnet fint klokken 19:30 og våknet for mat 23 og 3:30, én gang mindre enn hun pleier. Hun hadde visst vært våken litt etter den siste oppvåkningen, men hun hadde bare ligget og jodlet (som Diddles så fint sier :fnise: ) og skrapt i voggekantene, så mamma lot henne være. Hun sov helt til klokken 7:30. :nigo:

Jeg tror kanskje dette var ''testen'' for oss som beviser at det er høyst på tide å flytte A på eget rom. Hun er så var for våre lyder og kan fint våkne av at jeg snur meg i sengen. :roll:

Kvelden her hjemme var veldig rolig. Vi hadde jo alskens planer om å bowle, gå på kino og gå ut for å spise, men vi la dem alle på hylla og slappet heller av her hjemme med chips, brus og snop. Klokken 11 sovnet jeg. :fnise: Og sov helt til klokken 8 i dag! :daane: Jeg skal ikke skryte på meg at jeg har sovet veldig godt, men jeg har ihvertfall sovet lenge uten noen særlige oppvåkninger, og det er jo mer enn jeg kan si sånn til vanlig. :danser:

Nå skal jeg se en episode eller to av en ny anime jeg har begynt på (07-Ghost) før jeg setter i gang med å pynte til jul! :julenisse:

Skrevet

Du har rett i at vi forhåpentligvis ikke er så langt unna målet uansett nei :)

Så bra at det har gått så fint at mammaen din har hatt A! :) Kan tenke meg det var herlig å få sove litt ut! :klemmer:

Høres ut som veldig koselige planer for resten av søndagen også! :)

Skrevet

Så flott at A hadde det fint hos bestemor :jepp: Er vel en liten hump i veien når de skal på eget rom. Vi har bare et rom, så jeg er veldig glad for at N ikke har noe problemer med lyder når hun sover ;)

Tenker det var godt å få henne hjem, uansett :)

Skrevet

Så fint at det gikk så bra hos bestemor! Det må jo være uendelig deilig å ha muligheten til å få en sånn frikveld en gang iblant. :Nikke:

Håper du har kost deg med A, julepynting og 2. søndag i advent! :happy:

Skrevet

Dagene går så fort for tiden at jeg blir helt sjokka. :overrasket: Tenk at A snart er et halvt år! :daane:

Vi har hatt noen fine dager. Vi reiste inn til mamma i 2-tiden på søndag før vi gikk på besøk til onkel som fylte 50 år. Pinnekjøtt fikk vi. :sikle:

I går ble jeg friskmeldt av fysio, så i dag har jeg vært på første halvlange trilletur med to fra barselgruppen. :hoppe: Etter turen gikk vi inn til hun ene for å drikke kaffe, brus og spise sjokolade. Vi måtte jo spise på oss de få kaloriene vi mistet av gåturen selvsagt. :fnise:

Nå skal A straks få mat før hun skal sove siste lur for dagen. Etter det er det siste babysvømmingen for i år.

I morgen tror jeg jeg skal bake rundstykker eller boller til barseltreffet på fredag. Vi skal være her, i vår 75 kvadrat leilighet, med 12 skravledamer og enda flere babyer. :overrasket: Blir nok ganske så stappfullt her inne, men det skal bli kjempekos. :happy:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...