^^Belle^^ Skrevet 10. november 2011 Forfatter #3541 Skrevet 10. november 2011 Litt kjip kveld. Mannen har bursdag neste helg og vil så gjerne ha fest. Jeg vil jo at han skal få det som han vil på bursdagen sin, men bare tanken på å være borte fra A så lenge får meg til å begynne å gråte. Særlig det å våkne uten henne. Jeg er virkelig ikke klar for noe sånt, men så tenker jeg på om jeg noen gang vil bli klar for det? Eller om jeg bare må tvinge meg selv? Hvordan er det med dere andre med babyer? Tror A merket på meg at jeg ikke var helt meg selv, for hun har vært supervanskelig å legge i dag. Til slutt måtte jeg holde henne i fanget for at hun skulle sovne. Akkurat da hun hadde sovnet, ringte selvsagt mannen, og hun våknet igjen. Men da fikk jeg grått litt til han og forklart hvordan jeg føler det, og vips så sovnet hun av seg selv i sengen. Kanskje fordi jeg følte meg bedre, men mest sannsynligvis fordi hun var utmattet. Nå skal jeg tilbringe resten av kvelden med Eragon, mens jeg smugtitter på alle de fine bøkene mine som står i den ferdige bokhylla.
Diddles Skrevet 10. november 2011 #3542 Skrevet 10. november 2011 Kan dere ikke ha barnevakt hjemme hos dere, så slipper du å våkne uten A? Jeg er akkurat lik deg, kvir meg for å være borte fra henne, selv om hun sover...For meg er det uansett ikke aktuelt å drikke alkohol enda i.o.m at hun ikke tar flaske, så jeg hadde gått etter hun var sovnet og dratt hjem når jeg kjente det var nok Han kan jo feste så lenge han vil selv om du drar hjem litt før Kose deg med boka
^^Belle^^ Skrevet 10. november 2011 Forfatter #3543 Skrevet 10. november 2011 Kan dere ikke ha barnevakt hjemme hos dere, så slipper du å våkne uten A? Jeg er akkurat lik deg, kvir meg for å være borte fra henne, selv om hun sover...For meg er det uansett ikke aktuelt å drikke alkohol enda i.o.m at hun ikke tar flaske, så jeg hadde gått etter hun var sovnet og dratt hjem når jeg kjente det var nok Han kan jo feste så lenge han vil selv om du drar hjem litt før Kose deg med boka Dersom det blir noe av, skal vi ha festen her hjemme. Jeg foreslo for mannen at vi kunne spørre svigermor (det blir henne i tilfelle, mamma er bortreist) om hun ikke kunne trille ned til oss (det tar rundt 15-20 minutter å gå) etter at A har spist rundt klokken 11 og sove her. Men da mente han at svigermor kom til å bli så sur. på svigermor som er verdens største drama queen. Hadde hun bare kunnet sove her hjemme, hadde det vært så enkelt. Da kunne jeg, som du sier, gått hjem når jeg ville og våknet opp med A i hus. Ikke det at det frister å drikke heller...
Sushi Skrevet 11. november 2011 #3544 Skrevet 11. november 2011 Snuppa overnattet borte for et par uker siden. Det gikk kjempefint! Grudde meg veldig, men følte at jeg måtte tvinge meg selv. Vil jo at hun skal venne seg til det, så hun ikke får helt angst når hun er større og vi virkelig trenger barnevakt... Så jeg sier hopp i det, hvis du klarer
^^Belle^^ Skrevet 11. november 2011 Forfatter #3545 Skrevet 11. november 2011 Huff, det var det svaret jeg håpte at jeg ikke skulle få. Men jeg vet jeg er nødt. Det er ikke sikkert det blir uansett, så jeg skal ikke ta sorgene på forskudd. Og så har jeg jo over en uke å forberede meg på i tilfelle. Nå har jeg bakt scones. Med løk, cheddar og kremost. Sååå mye enklere å lage med kremost enn med smør. I dag skal vi på besøk til både svigermor og mamma. Først til svigermor for å gå gjennom hele 3 søppelsekker med klær som vi har fått av datteren til kjæresten til svigermor (som vi bare har møtt én gang fordi svigermor fant seg en bergenser ). Er ikke det snilt? :happy: Etterpå skal vi inn til mamma for å spise verdens beste kjøttkaker.
Diddles Skrevet 11. november 2011 #3546 Skrevet 11. november 2011 Har du bakt scones NÅ?!? Jeg bøyer meg i støvet Vasser fortsatt rundt med bustehår og pysj....trodde Liten skulle sove, men hun lukket øynene i 2 sekund og vips var hun lysvåken Hun eier virkelig ikke tidsbegrep Prøver å forklare henne at hun trenger litt mer søvn enn noen sekunder (det er ikke søvn, det kalles blinking ) men hun bare ler av meg, krøller seg sammen til en ball, tar tak i knærne sine og fortsetter å se på God Morgen Norge Kos deg hos svigermor og mamma
^^Belle^^ Skrevet 11. november 2011 Forfatter #3547 Skrevet 11. november 2011 Jeg bestemte meg igår kveld for at jeg skulle lage scones i dag. Da er jeg nødt til å gjøre det med en gang jeg står opp, ellers blir det ikke noe av. Blunkesoving er populært her i gården også. Men nå har hun faktisk sovet i 1,5 time. Rikgitnok klistret inntil meg i sengen, og med puppen i munnen halvparten av tiden, men når det gjelder dagsoving tar jeg det jeg kan få! Tror jeg må begynne med å legge meg med henne hver dag. På den måten får jeg også en liten lur.
Sequax Skrevet 12. november 2011 #3548 Skrevet 12. november 2011 Litt kjip kveld. Mannen har bursdag neste helg og vil så gjerne ha fest. Jeg vil jo at han skal få det som han vil på bursdagen sin, men bare tanken på å være borte fra A så lenge får meg til å begynne å gråte. Særlig det å våkne uten henne. Jeg er virkelig ikke klar for noe sånt, men så tenker jeg på om jeg noen gang vil bli klar for det? Eller om jeg bare må tvinge meg selv? Hvordan er det med dere andre med babyer? Tror A merket på meg at jeg ikke var helt meg selv, for hun har vært supervanskelig å legge i dag. Til slutt måtte jeg holde henne i fanget for at hun skulle sovne. Akkurat da hun hadde sovnet, ringte selvsagt mannen, og hun våknet igjen. Men da fikk jeg grått litt til han og forklart hvordan jeg føler det, og vips så sovnet hun av seg selv i sengen. Kanskje fordi jeg følte meg bedre, men mest sannsynligvis fordi hun var utmattet. Nå skal jeg tilbringe resten av kvelden med Eragon, mens jeg smugtitter på alle de fine bøkene mine som står i den ferdige bokhylla. Det er grusomt første gangen....... Men det går litt lettere etter hvert!
^^Belle^^ Skrevet 13. november 2011 Forfatter #3549 Skrevet 13. november 2011 Det er grusomt første gangen....... Men det går litt lettere etter hvert! Jeg tviler ikke på at det er fælt, nei. Men greit å vite at det blir lettere. ________________ Natten i natt har vært eksepsjonelt grusom. Det startet klokken 22, og etter det var det amming hver 1,5 time frem til klokken halv 5. Nå har jeg ihvertfall fått meg 3 timers sammenhengende søvn. Det er jo selvsagt typisk å ha sånne netter når neste dag er laaaaang. I dag ska vi nemlig i dåp, før det bærer rett til bestefar for å feire farsdag og tidlig bursdag. Vi er ikke hjemme før A skal legge seg igjen. Forhåoentligvis blir dey en koselig dag da. Jeg får prøve å trøste meg ved å trykke trynet fullt i kaker.
Kokos Skrevet 13. november 2011 #3550 Skrevet 13. november 2011 (endret) Så slitsomt å ha en sånn natt akkurat nå som du har masse planer. Men kake er som regel ganske god trøst! Håper dere har en fin dag til tross for en slitsom natt! Endret 13. november 2011 av Kokos
^^Belle^^ Skrevet 14. november 2011 Forfatter #3551 Skrevet 14. november 2011 Så slitsomt å ha en sånn natt akkurat nå som du har masse planer. Men kake er som regel ganske god trøst! Håper dere har en fin dag til tross for en slitsom natt! Dagen ble helt grei. Vi kom oss da gjennom den på et vis. -------------- I dag er verdens nydeligste A hele 5 måneder! Etter gårsdagens natt fortjente vi begge en god natt i natt, og det var den! Jeg la meg sammen med A (klokken halv 8 ), og hun våknet bare to ganger før halv 8 i dag morges. Nå sovnet hun nettopp på sofaen, noe som betyr at jeg har nøyaktig 30 minutter til å få gjort noen av de tusen tingene som trengs å bli gjort her i huset. Aller mest har jeg lyst til å lese bok. * Rydde kjøkken * Rydde stue * Vaske bad * Vaske et tonn med klær * Lage aprikosmos * Skifte på sengene Sånn ellers: mannen kommer hjem i dag!
^^Belle^^ Skrevet 14. november 2011 Forfatter #3552 Skrevet 14. november 2011 Der rullet A fra rygg til mage for første gang! Hun har prøvd en stund nå, men skulderen har alltid vært i veien. Men nå klarte hun det plutselig. Store, flinke jenta mi! * Rydde kjøkken * Rydde stue * Vaske bad * Vaske et tonn noen kilo med klær * Lage aprikosmos * Skifte på sengene
hegejenta30 Skrevet 15. november 2011 #3554 Skrevet 15. november 2011 Flinke A! Det er så gøy når de klarer noe nytt! Plutselig så åler hun seg framover og da er det bare å rydde unna ALT hun ikke får borti - for tro meg - det er da det eneste hun da har lyst å fikle med!
^^Belle^^ Skrevet 16. november 2011 Forfatter #3555 Skrevet 16. november 2011 Jeiij Flinke A!!!! Flinke A! Det er så gøy når de klarer noe nytt! Plutselig så åler hun seg framover og da er det bare å rydde unna ALT hun ikke får borti - for tro meg - det er da det eneste hun da har lyst å fikle med! Ja, det er kjempegøy. Rart at man kan bli så stolt over noe så lite. Det tviler jeg ikke et sekund på!
^^Belle^^ Skrevet 16. november 2011 Forfatter #3557 Skrevet 16. november 2011 Da var mannen hjemme igjen. Endelig! Han kom seg til land i går kveld, og kom hjem i dag morges klokken halv 7. Hadde det ikke vært for at han ikke hadde nøkler, hadde jeg hatt DEN bra natta i natt. A våknet bare to ganger før klokken var 7. Det er jo lov å håpe at det fortsetter, men jeg tviler sterkt på det. I dag har jeg vært hos fysio igjen. Jeg har visst betennelse i senen(e?) rundt lysken. Men han mente at det var forholdsvis enkelt å fikse det, så da satser vi på det. A har også tatt sprøyter i dag. Hun var så utrolig flink at mammahjertet mitt nesten sprekker av stolthet. Det var så vidt hun sutret litt på den andre sprøyten, ellers var alt bare fryd og gammen. Helsesøsteren var helt overrasket hvor lite hun brydde seg. Og nå er A blitt hele 8,7 kg og 67 cm. Store, fine jenta mi. Ellers har vi ikke gjort de store sprellene i dag. Bror var på besøk i noen timer, og jeg gikk tur en liten time med A i vognen. I dag innviet vi lammeskinnsposen for første gang og jeg tror hun trivdes oppi der, for hun sov i hele 45 minutter i dag. Mannen har sovet i hele dag. Han er alltid fullstendig ubrukelig det første døgnet etter hjemkomst (han jobber alltid natt), så her sitter jeg alene da, og skal kose meg med ANTM, Yankee Candle og hurtigbolognese.
^^Belle^^ Skrevet 16. november 2011 Forfatter #3558 Skrevet 16. november 2011 Små barn, store mammagleder! Helt sant!
Lilywhite Skrevet 16. november 2011 #3559 Skrevet 16. november 2011 Skjønner at det er godt å få mannen hjem igjen, og ikke minst at du er stolt over lille, store A Høres ut som en fin kveld også
^^Belle^^ Skrevet 17. november 2011 Forfatter #3560 Skrevet 17. november 2011 Skjønner at det er godt å få mannen hjem igjen, og ikke minst at du er stolt over lille, store A Høres ut som en fin kveld også Jada, kvelden var fin den. Men gleder meg til mannen blir brukbar igjen. I dag har han sovet på sofaen siden klokken 3. ------- I dag morges våknet A med feber. Ikke så mye da, 38,4, men nok til at vi gav henne en paracet før hun sovnet igjen. Var så redd for at feberen skulle øke fort mens hun sov, så vi var på den sikre siden. Hun har ikke merket noe særlig til feberen heldigvis, annet enn at hun har vært litt mer klengete enn normalt. Nå sover hun sin 4. middagshvil for dagen, noe som er imponerende og sikkert også pga. feberen. I dag har jeg fått pakket ned en hel haug med klær som var for små eller som vi har arvet og som vi aldri kommer til å få brukt. Det er så lett å tenke at ''åååå, den er så søt. Den kommer jeg sikkert til å få bruk for''. Men når jeg tenker det om 10 forskjellige plagg er det på tide å være realistisk. Vi har jo fått 3 svære bossposer med klær fra datteren til kjæresten til svigermor også, og dette er skikkelige kvalitetsklær. Vi fikk alt fra saueskinnstøfler og reimatec sydvestlue til janus ulldress. Er helt målløs jeg. Så nå har jeg ryddet plass til alt som passer A i nærmeste fremtid. Hun gikk forresten fra å ha for lite bodyer til å ha for mange, på bare et øyeblikk. Nå har jeg nettopp bestilt pizza som jeg skal kose meg med i kveld.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå