Gjest minsin373 Skrevet 22. november 2010 #1 Skrevet 22. november 2010 Skal snart ha min første skoleeksamen i geografi på universitetet. Jeg lurte på om det er noen formelle krav når man skriver eksamen. Skal man ha innledning/konklusjon? Hva med kilder? Er klar over at det er litt dumme spørsmål, men vil bare være sikker
Honesty Skrevet 22. november 2010 #2 Skrevet 22. november 2010 Det kommer jo an på formen på selve eksamenen. Får du én oppgave hvor du forventes å skrive langt, bør du nok følge den klassiske formen (innledning-hoveddel-konklusjon), men dersom oppgaven består av mange mindre oppgaver, er dette mindre viktig. Men hvorfor ikke spørre fagansvarlig, evt. se på tidligere gitte eksamensoppgaver som kan gi deg et hint om hvilken oppgavetype du kan forvente?
AnonymBruker Skrevet 22. november 2010 #3 Skrevet 22. november 2010 Om du har flere mindre spørsmål er du skal forklare noe, så må du jo bare svare på det det spørres om. Ikke skrive essay liksom. Av og til får man også begrenset svar-område, og må holde deg innenfor.. Er ikke noe å være redd for, det ser du når du møter til eksamen. Dere får kanskje se på gamle eksamensoppgaver før den tid?
helenaa Skrevet 22. november 2010 #4 Skrevet 22. november 2010 Hvis det er eksamen med ett (eller to-tre) større spørsmål, vil jeg absolutt anbefale innledning, hoveddel og konklusjon, samt at du bruker overskrifter. Dersom du husker noen av pensumbøkene som omtaler det du beskriver, pleier sensor å sette pris på at du nevner det. Men det vil ikke være snakk om litteraturhenvisninger i streng forstand. (men en liten name-dropping kan slå godt an!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå