Gå til innhold

Ut på byen

Anbefalte innlegg

Skrevet

..Det er det vel kun vi nordmenn som kan finne på å gjøre.. :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mon tro om været har noe med det å gjøre?

Skrevet

..Det er det vel kun vi nordmenn som kan finne på å gjøre.. :gjeiper:

Det er vel strengt tatt bare nordmenn som kan henge seg opp i sånne ting også...

Skrevet

De gjør faktisk dette i finland,sverige,island,canada, nordre deler av usa, russland...ja..egentlig alle steder der det blir kaldt og man vil ut på byen.

TFortvil ei, Vi er ikke alene! =D

Skrevet

Det er vel strengt tatt bare nordmenn som kan henge seg opp i sånne ting også...

Åja,jeg lurte ikke helt på det da men ok,takk for svar :)

Skrevet

Når man bor i Norge må man bare kle seg deretter.

Hvorfor spiller det egentlig noen rolle hva slags jakke man har på seg på byen? Jakka henger man jo av seg når man kommer inn.

Skrevet

Mon tro om været har noe med det å gjøre?

Full forståelse for det..så nettopp igjennom en bildeserie av en åpning av en uteplass så hadde enkelte av gjestene valgt å stille opp i allværsjakke..ser plutselig litt mindre fancy ut da. Hva med å ta med en paraply?

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg for min del foretrekker å være varm, selv om jeg er ute på byen.

Skrevet

Det er lenge siden jeg var mer opptatt av å være kul en å vare varm. Mulig det er alderen.

Skrevet

De gjør faktisk dette i finland,sverige,island,canada, nordre deler av usa, russland...ja..egentlig alle steder der det blir kaldt og man vil ut på byen.

TFortvil ei, Vi er ikke alene! =D

Kan ikke pårope meg at jeg er noe spesielt bereist så jeg vet jo ikke hvordan det er i andre land,men jeg har et bilde av at vi nordmenn er ekstremt glad i den der allværsjakken.

Jeg har en selv jeg så det er på ingen måte kritikk av dette flotte tøyet.

Jeg pakker meg inn i en varm kåpelignende ting om jeg skal på byen.

Høyhæler og støvletter (snakker ikke om disse fjøsstøvelettene nå altså) passer liksom ikke helt sammen med en allværsjakke.

Skrevet

Jeg må si jeg synes det er dummere å fryse på seg alskens problemer enn å ha en litt dustete jakke.

Glemmer aldri første gang jeg var i England og så jenter gå ut på byen med korte skjørt, bare legger og åpne sandaler under slapsete novemberføre.

Skrevet

Det er lenge siden jeg var mer opptatt av å være kul en å vare varm. Mulig det er alderen.

Haha,kanskje det ja! Er vel noe som skjer med meg når jeg nærmer meg 30 :jepp:

Når jeg først er ute på byen så liker jeg å føle at jeg ser bra ut,i klærne og det som er. Såpass overflatisk innrømmer jeg at jeg er :)

Skrevet

Jeg må si jeg synes det er dummere å fryse på seg alskens problemer enn å ha en litt dustete jakke.

Glemmer aldri første gang jeg var i England og så jenter gå ut på byen med korte skjørt, bare legger og åpne sandaler under slapsete novemberføre.

Mangel på klær i England har jeg hørt rykter om,der er de visstnok helt ekstreme.

Som sagt så holder jeg meg god og varm under vinterkåpa mi,så jeg lider ingen nød :)

Skrevet (endret)

Full forståelse for det..så nettopp igjennom en bildeserie av en åpning av en uteplass så hadde enkelte av gjestene valgt å stille opp i allværsjakke..ser plutselig litt mindre fancy ut da. Hva med å ta med en paraply?

Ja, for paraplyen beskytter deg mot tollerkniver som blåser gjennom marg og bein.....

Har aldri reagert på hva slags jakke folk har på seg. Det er vel opptil hver enkelt og hvor kaldt det er.

Så en i sliten joggedress og tresko på byen en gang. Litt rarere syns jeg.

Endret av capricorn74
Skrevet

Ja, for paraplyen beskytter deg mot tollerkniver som blåser gjennom marg og bein.....

Har aldri reagert på hva slags jakke folk har på seg. Det er vel opptil hver enkelt og hvor kaldt det er.

Så en i sliten joggedress og tresko på byen en gang. Litt rarere syns jeg.

Hoho,det blir så rart at det blir jo bare gøy!

Skrevet

Jeg syns det blir flere og flere av disse her og jeg, men her i landet er det kanskje bare på plassene med 18/20 års grense man finner dem...

Ellers er jeg opptatt av å være kul og varm jeg, trench + paraply funker som bare det når det regner. Og snør det, er ullkåpe fjongt. Det skal virkelig være ille vind og sidelengs regn før allværsjakka kommer på (den er forbeholdt tur, og lukter bål.)

Skrevet

Vem bryr sig? Man tar den ju av sig när man går in på klubben ändå och utomhus måste man ju ha på sig något så att man inte fryser ihjäl.. Jag tycker att det är märkligt med jenter som har sommarjackor mitt i vintern jag!

Skrevet

Haha, jeg ankommer utesteder i allværsjakke, ullgenser og joggebukse utenpå strømpebuksa/buksa. I tillegg har jeg gjerne et par skjerf, lue og tykke votter. Og ullsokker i skoene. Hater å gå hjem fra byen med frosten stikkende gjennom marg og bein (ca 40 minutter å gå) . Legger jo alt fra meg i garderoben uansett, så er ikke noe problem. Så går jeg der god og varm mens andre tripper avgårde i trønderhøsten med tynne nylonstrømper og småsko. :)

Skrevet

Jeg visste ikke at allværsjakke var det eneste alternativet til varm ytterbekledning :klø:.

Seriøst, det er da fullt mulig å være både velkledd og varm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...