Gå til innhold

Utro far

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i et stort dilemma, som jeg ikke klarer å finne ut av selv. I løpet av det siste året så har jeg fått vite ting om min far, som jeg absolutt ikke burde vite, men som den snushanen jeg er, så har jeg funnet ut veldig mye.

Moren og faren min er skilt, og faren min har en samboer som han har hatt i ca 15 år. Jeg har et godt forhold til stemoren min, og vi har veldig god kontakt. Men jeg har spurt ut moren min litt, og rundt i familien, og har funnet ut at pappa var utro mot mamma, med stemoren min, og det var derfor det ble slutt. Det er forsåvidt greit nok, siden det er ca 16 år siden de ble skilt, og han har holdt seg med stemoren min gjennom de årene. Men i senere tid så har jeg funnet ut av at han har vært utro mot stemoren min i ca 5 år, med ei dame som kontaktet moren min for ca et år siden. Jeg fant dette ut, fordi de ble venner på facebook, og fikk ganske god kontakt. Moren min har egentlig ikke sladret på noen måte, men hun har svart ærlig når jeg har spurt om ting. Det er jeg som har snoket, det legger jeg ikke skjul på, og ikke gidd å kommentere det, for jeg er fullt klar over at det ikke er bra.

Men etter jeg fant ut det, så har jeg vært ganske mye på facebooken til pappa, for å se etter "spor" der.. Og det viser seg at han har kontakt med moren til halvbroren min, som han fikk i ung alder, men ikke har hatt kontakt med siden han ble født. Men moren har han kontakt med. Og hun skriver kommentarer som; "for en kjekk mann" osv. Jeg har møtt broren min et par ganger, og har prøvd å ta kontakt, men til ingen nytte. Men det går rykter om at han sliter psykisk, noe som kan være forståelig når det gjelder forholdet til faren, og mest sannsynlig moren også.

Men det som er problemet, er at jeg sliter også psykisk med dette.. Jeg tenker på det veldig ofte, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vet at faren min er veldig konfliktsky, og vil helst unngå å snakke om sånne ting, og jeg vet at han kommer til å bli veldig sint om jeg snakker med han om det. Men jeg vet også at det ikke er riktig å ikke si noe ovenfor stemoren min. Men for all del så kan det hende hun vet det, men holder sammen med han forde. Jeg har også lyst til å fortelle det til søsteren min, men hun har et veldig godt forhold til faren vår, og jeg vil ikke ødelegge det forholdet mellom dem. Det er liksom hun som er "pappajenta" av oss, og jeg har et bedre forhold til moren min. Men moren min vil heller ikke at jeg skal fortelle det til søsteren, men kjæresten min vil at jeg skal fortelle det, eller konfrontere han, for å slippe at jeg skal slite så fælt med det, men da føler jeg at jeg legger all dritten over på noen andre.. Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre, jeg vet bare at jeg må gjøre noe, for dette spiser meg opp innvendig, så det snart ikke er noen ting igjen.

Håper det er noen som orker å lese gjennom hele og gi meg noen råd..

(PS: Hvis du kjenner igjen dette innlegget, og tror du er innblandet, så skriv det som innlegg, så skal jeg sende en PM)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syns erligtalt at din far for ha sitt liv i fred og du ditt..villle du likt at han hadde snoket rundt i dine ting/aferer?har en far som heller ikkje var trofast mot min mor..men det er deirans problem ikkje mitt!han har altid vert sånn liksom.nå er mamma død og pappa har masse dame bekjentskaper om han har ett forhold til ein eller fleire er hans problem.er hyggelig med dei eg blir presantert for.men seier også om det er noen er rettogslett ikkje liker...seier til han at eg forlanger kun at mammas grav skal vere stelt og fin så kan han gjer som han vil.han blir da ikkje mindre far fordi om han har damer!

Skrevet

Jeg føler vel at dine problemer er selvforskyldt.

At du ikke respekterer de rundt deg nok ved å snoke i deres liv - langt innenfor toleranse grenser som er normale har gitt deg problemer. Og så lurer du på om du skal spre privat informasjon som du har tilegnet deg på uærligvis?

NEI, det skal du ikke.

Har du problemer med de opplysningene du har funnet, så skyld deg selv, og stå for det og deal med det selv - du har skapt dette selv.

Ta lærdom og oppfør deg og vis de rundt deg respekt.

Skrevet

Du skal ikke konfrontere hverken han eller søsteren din.

Du har snoket og funnet ut noe. Allikevel så har du ingenting med om hva faren din gjør som voksenperson og i voksenlivet sitt. Av respekt for faren din så holder du kjeft. Du kan tømme deg hos kjæreste.

Hva om far og stemor hadde en stilletiende avtale om at det var greit? Så kommer du å lager brudulje. Du kan jo risikere å ødelegge et forhold.

Her får du bare ta ansvar og beholde det du vet for deg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...